[K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
Moderator: GVN
-
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
- Woonplaats: Oudenaarde
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
Vorig weekend werd de mogelijkheid geboden in Malaga om van beide modellen te proeven. Er stonden er 100 of 160 exemplaren ter beschikking van de dealers. Commentaren waren méér dan lovend. Vooral de GT sprong er uit.
Door het succes nu al leverings"problemen", zijnde wat langere wachttijden.
Jammer van het gekozen irritante muziekfragment bij dit filmpje.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... me_NS3SJcg" onclick="window.open(this.href);return false;
Door het succes nu al leverings"problemen", zijnde wat langere wachttijden.
Jammer van het gekozen irritante muziekfragment bij dit filmpje.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... me_NS3SJcg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
Heb vorige dinsdag bij Antwerp Moto Store de sound van een -uiteraard splinternieuwe- 1600 GT kunnen horen. Prachtig.
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 74&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Even deze niet onbelangrijke link. Het is inderdaad zo dat je enkel de BMW Navigator IV kan bedienen met de trim-knop links op het stuur. De Zumo 660 past perfect in de gps houder, ... maar kan niet bediend worden met die bewuste knop links.
En dan kan je op een GTL-versie flink in problemen komen met een Zumo 660 omdat je touchscreen eigenlijk niet bereikbaar is tijdens het rijden!!! Weet niet hoe het zit met de bereikbaarheid van het touchscreen op een 1600 GT.
Je dient je ter dege te informeren bij de aankoop, welke opties je kiest als je full gebruik wil maken van de enorme mogelijkheden qua bedieningsgemak van de gps, muziek via eigen ipod, enz.
Even deze niet onbelangrijke link. Het is inderdaad zo dat je enkel de BMW Navigator IV kan bedienen met de trim-knop links op het stuur. De Zumo 660 past perfect in de gps houder, ... maar kan niet bediend worden met die bewuste knop links.
En dan kan je op een GTL-versie flink in problemen komen met een Zumo 660 omdat je touchscreen eigenlijk niet bereikbaar is tijdens het rijden!!! Weet niet hoe het zit met de bereikbaarheid van het touchscreen op een 1600 GT.
Je dient je ter dege te informeren bij de aankoop, welke opties je kiest als je full gebruik wil maken van de enorme mogelijkheden qua bedieningsgemak van de gps, muziek via eigen ipod, enz.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
Eerste test van de K1600GT nu ook in Motoren en Toerisme van deze maand.
Bovendien opgenomen in een langeduurtest - project!!
En als toetje is deze motor dit jaar de hoofdprijs voor wie de roadbookrallye 2011 van dit magazine wint.
Bovendien opgenomen in een langeduurtest - project!!
En als toetje is deze motor dit jaar de hoofdprijs voor wie de roadbookrallye 2011 van dit magazine wint.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
-
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W-Vlaanderen
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
... over de sound wil ik enkel kwijt, dat deze klassevol is, zoals die gehele gt.
Frederik
Frederik
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
- Locatie: Lede
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
Naar verluid zou de levering van de GTL uitgesteld zijn tot begin Mei?
Levering zou voor die van mij midden maart zijn.
Zou iets te maken hebben met de aardbeving van Japan...
Grtn, Mario
Levering zou voor die van mij midden maart zijn.
Zou iets te maken hebben met de aardbeving van Japan...
Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
Supermario schreef:........
Zou iets te maken hebben met de aardbeving van Japan...
Grtn, Mario
Kan best met een Duitse moto......
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
Zou best kunnen. De auto industie ondervind er ook grote hinder doorSupermario schreef:Zou iets te maken hebben met de aardbeving van Japan...
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
-
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
- Woonplaats: Deinze
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
Wij alvast niet hoor Wim.Maar ja wij zijn dan ook in Chinese handenWimLT schreef:Zou best kunnen. De auto industie ondervind er ook grote hinder doorSupermario schreef:Zou iets te maken hebben met de aardbeving van Japan...
Edargpu
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
- Locatie: Lede
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
Reacte van rijder en duo.
Ter vervanving van een K1200LT heb ik een GTL aangeschaft waar ik nu al enkele kms mee heb gereden.
De motor is enorm soepel, je hebt in alle versnellingen koppel genoeg om door te trekken tot....?
Je kan best een straat indraaien in 4e of 5e tegen 30 of 40 per uur om zonder horten en stoten op te trekken.
Hij rijdt ook iets makkelijker dan De LT (is ook 35 kg lichter) bij lage snelheid.
Wegligging: niets op aan te merken, heb ook (nog) geen geschraap gehoord zoals vaak op de LT.
Vering: ik vond altijd dat de vering van de LT ondermaats was Bij de GTL is dit veel veel beter.
Versnellingsbak: schakelt op zijn BMWs, als je hem in eerste zet hoor je steeds de "klak" verder opschakelen is feillooos.
Remmen: goed, niets op aan te merken.
Verlichting: nog niet in het donker mee gereden dus "het licht" nog niet uitgetest!
Verbruik: tot nu toe en na een paar tankbeurten ong 5,9/ 100km bij de LT was dit 5,8/100km over zijn ganse carriere. Als ik alleen rij zal dit allicht iets hoger liggen
Olieverbruik: ????
Afwerking: vind ik toch een ietje minder dan de LT, koffers zien er toch maar lichtjes uit, je kan ze wel sluiten met afstandsbediening (ook de zijvakjes).
Bedieningsinstrumenten: ik vind die Japanese richtingaanwijzerknop een stap achteruit ( de knopjes op mijn Japanese moto's indertijd waren indertijd veel soepeler als deze nu) je moet soms je hand van de grip halen om ze in te schakelen ook al omdat het wieletje van die multicontroller er tussen zit. Bediening van deze is even wennen. De Navigator 4: als je deze op voorhand aanzet (op helderheid 100%) wordt deze gereduceerd tot meer dan de helft wanneer je hem in de voorziene houder zet, dit is een punt die toch zou moeten opgelost worden want bij zonlicht is er niets van te zien. Instrumentenbord is minder goed af te lezen. De radio is ook van mindere kwaliteit, er zijn ook geen boxen meer achteraan maar enfin ja... Achterversnelling is ook niet meer aanwezig dus zullen we terug moeten zien hoe en waar parkeren.
Zadel: ik heb een hoog zadel besteld en omdanks mijn 1m85 vind ik het wel wat laag maar ik vind er geen problemen van. Tegenover het "soft touch" zadel van de LT vind ik het net iets minder. Zadel duo: mijn vrouw vind het een verbetering tegenover de LT maar... de grepen waar ze haar normaal zou vasthouden worden ingedrukt door haar lichaamsgewicht op het zadel (ze weegt nochtans amper 60 kg...) nog en geluk dat er topkoffer aanwezig is...
Volgend weekend rij ik bij goed weer naar de Ardennen voor te zien hij het daar doet.
Grtn, Mario
Ter vervanving van een K1200LT heb ik een GTL aangeschaft waar ik nu al enkele kms mee heb gereden.
De motor is enorm soepel, je hebt in alle versnellingen koppel genoeg om door te trekken tot....?
Je kan best een straat indraaien in 4e of 5e tegen 30 of 40 per uur om zonder horten en stoten op te trekken.
Hij rijdt ook iets makkelijker dan De LT (is ook 35 kg lichter) bij lage snelheid.
Wegligging: niets op aan te merken, heb ook (nog) geen geschraap gehoord zoals vaak op de LT.
Vering: ik vond altijd dat de vering van de LT ondermaats was Bij de GTL is dit veel veel beter.
Versnellingsbak: schakelt op zijn BMWs, als je hem in eerste zet hoor je steeds de "klak" verder opschakelen is feillooos.
Remmen: goed, niets op aan te merken.
Verlichting: nog niet in het donker mee gereden dus "het licht" nog niet uitgetest!
Verbruik: tot nu toe en na een paar tankbeurten ong 5,9/ 100km bij de LT was dit 5,8/100km over zijn ganse carriere. Als ik alleen rij zal dit allicht iets hoger liggen
Olieverbruik: ????
Afwerking: vind ik toch een ietje minder dan de LT, koffers zien er toch maar lichtjes uit, je kan ze wel sluiten met afstandsbediening (ook de zijvakjes).
Bedieningsinstrumenten: ik vind die Japanese richtingaanwijzerknop een stap achteruit ( de knopjes op mijn Japanese moto's indertijd waren indertijd veel soepeler als deze nu) je moet soms je hand van de grip halen om ze in te schakelen ook al omdat het wieletje van die multicontroller er tussen zit. Bediening van deze is even wennen. De Navigator 4: als je deze op voorhand aanzet (op helderheid 100%) wordt deze gereduceerd tot meer dan de helft wanneer je hem in de voorziene houder zet, dit is een punt die toch zou moeten opgelost worden want bij zonlicht is er niets van te zien. Instrumentenbord is minder goed af te lezen. De radio is ook van mindere kwaliteit, er zijn ook geen boxen meer achteraan maar enfin ja... Achterversnelling is ook niet meer aanwezig dus zullen we terug moeten zien hoe en waar parkeren.
Zadel: ik heb een hoog zadel besteld en omdanks mijn 1m85 vind ik het wel wat laag maar ik vind er geen problemen van. Tegenover het "soft touch" zadel van de LT vind ik het net iets minder. Zadel duo: mijn vrouw vind het een verbetering tegenover de LT maar... de grepen waar ze haar normaal zou vasthouden worden ingedrukt door haar lichaamsgewicht op het zadel (ze weegt nochtans amper 60 kg...) nog en geluk dat er topkoffer aanwezig is...
Volgend weekend rij ik bij goed weer naar de Ardennen voor te zien hij het daar doet.
Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
Deze week in de Motoplus: een vergelijkingstest tussen de BMW K1600GTL en de Honda GL1800 Goldwing.
De BMW wint weliswaar deze test, maar krijgt een flinke veeg uit de pan met betrekking tot de transmissie.
De versnellingsbak lijkt de achilleshiel van dit nieuwe model. De bak schakelt net zo legendarisch beroerd als de BMW versnellingsbakken uit de jaren vijftig. Eerst een enorme klap bij het inschakelen en dan bij elke keer opschakelen ook nog een dikke´klonk´ . Ongelofelijk dat ze dit aspect bij BMW zo verwaarloosd hebben. Een schande op zo een luxe motor.......aldus een van de testers.
Meer in Motoplus nr 13, 30 juni 2011.
De BMW wint weliswaar deze test, maar krijgt een flinke veeg uit de pan met betrekking tot de transmissie.
De versnellingsbak lijkt de achilleshiel van dit nieuwe model. De bak schakelt net zo legendarisch beroerd als de BMW versnellingsbakken uit de jaren vijftig. Eerst een enorme klap bij het inschakelen en dan bij elke keer opschakelen ook nog een dikke´klonk´ . Ongelofelijk dat ze dit aspect bij BMW zo verwaarloosd hebben. Een schande op zo een luxe motor.......aldus een van de testers.
Meer in Motoplus nr 13, 30 juni 2011.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
- Locatie: Lede
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
Beste Freddie,
het inschakelen gebeurt bij mijn GTL met een "kloenk", op en terugschakelen is steeds zonder problemen. Ik zou zelfs zeggen na meer dan een maand schakelt hij steeds beter, zelfs al veel beter dan mijn LT indertijd.
De Gold Wing vergelijken met een GTL? Enkel het aantal cilynders zijn hetzelfde.
Nog een minpuntje bij GTL, als de ventilators aanslaan komt er veel warmte vrij op de voeten zeker bij het zomerse weer begin deze week.
Nog een plus punt van (mijn) duo: door het iets smallere zadel meer comfort.
Eind deze maand test ik hem op de Oostenrijkse, Italiaanse en Zwitserse passen.
Grtn, Mario
het inschakelen gebeurt bij mijn GTL met een "kloenk", op en terugschakelen is steeds zonder problemen. Ik zou zelfs zeggen na meer dan een maand schakelt hij steeds beter, zelfs al veel beter dan mijn LT indertijd.
De Gold Wing vergelijken met een GTL? Enkel het aantal cilynders zijn hetzelfde.
Nog een minpuntje bij GTL, als de ventilators aanslaan komt er veel warmte vrij op de voeten zeker bij het zomerse weer begin deze week.
Nog een plus punt van (mijn) duo: door het iets smallere zadel meer comfort.
Eind deze maand test ik hem op de Oostenrijkse, Italiaanse en Zwitserse passen.
Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
Hallo Mario,
het is allemaal erg persoonlijk wat je van een versnellingsbak vindt. De tester kwam van een Kawasaki GTR 1400.
Zelf vond ik de GTL niet zo slecht schakelen.....maar als je al 35 jaar BMW bakken gewoon bent
Ga binnenkort de GT eens voor een weekend huren om een flink door de bak te roeren, want die testritjes van een half uur zijn eigenlijk te kort om een goed oordeel te vellen.
Veel plezier met het testen in de alpen
het is allemaal erg persoonlijk wat je van een versnellingsbak vindt. De tester kwam van een Kawasaki GTR 1400.
Zelf vond ik de GTL niet zo slecht schakelen.....maar als je al 35 jaar BMW bakken gewoon bent
Ga binnenkort de GT eens voor een weekend huren om een flink door de bak te roeren, want die testritjes van een half uur zijn eigenlijk te kort om een goed oordeel te vellen.
Veel plezier met het testen in de alpen
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
-
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W-Vlaanderen
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
M&t heeft in haar gehele loopbaan nog nooit een uitgesproken winnaar vernoemd in geen enkel van haar vergelijkingstests. Doen ze dat ooit wel, dan kunnen ze bij de eerstkomende nieuwe vergelijkingstest, gaan fluiten naar hun testmotoren. Als je denkt dat v-bakken bij andere merken beter zijn, log je dan eens in bij de andere merkforums, en koop gerust een ander merk. Het kan u alleen maar bevallen.
Wat een BMW rijder gaat typeren, is dat hij de enige merkgebruiker is, die zijn eigen motor gaat afbreken. En het heeft meestal niet veel te maken met kritisch zijn.
We zijn het er over eens dat die K1600GT een sublieme machine is met geen of nauwelijks nadelen, laten we het daar dan bij houden en stoppen met zeuren.
Als er technische problemen mochten zijn( seriegebonden), dan horen we het anders wel graag.
Wat een BMW rijder gaat typeren, is dat hij de enige merkgebruiker is, die zijn eigen motor gaat afbreken. En het heeft meestal niet veel te maken met kritisch zijn.
We zijn het er over eens dat die K1600GT een sublieme machine is met geen of nauwelijks nadelen, laten we het daar dan bij houden en stoppen met zeuren.
Als er technische problemen mochten zijn( seriegebonden), dan horen we het anders wel graag.
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
[url=http://www.bmw-k-forum.de/viewtopic.php?f=42&t=1869]
Tekortkomingen worden dikwijls bedekt met de mantel der liefdefrederik schreef:
We zijn het er over eens dat die K1600GT een sublieme machine is met geen of nauwelijks nadelen, laten we het daar dan bij houden en stoppen met zeuren.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
KLIKfrederik schreef:
Als er technische problemen mochten zijn( seriegebonden), dan horen we het anders wel graag.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
-
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 05 okt 2004, 08:46
- Locatie: sint-niklaas
Re: [K1600LT] Wordt dit 'm????? => K1600GT & K1600GTL
Amai Freddy, dat is al de moeite met een nieuwe motor.