Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WIMGSA1200
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 jul 2005, 10:14
Locatie: Hasselt

Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door WIMGSA1200 »

Vermits beide banden in GS maten verkrijgbaar zijn vroeg ik mij af wat de betere keuze is voor een straatband op een GS.
Ik let vooral op:-Grip op het droge wegen.
-Grip op natte wegen.
-Opwarmtijd.
-Weerstand tegen drukverlies.
-Levensduur.
Wie heeft ervaring met een van beide banden? of met beide!?
Wat is de betere keuze van straatband?
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door bmwfreakske »

Ik kan je alleen maar aanraden als je een conti neemt deze te nemen die BMW plaatst....er is wel degelijk een andere conti attack op de markt die door BMW goedgekeurd wordt.
Laatst gewijzigd door bmwfreakske op 11 feb 2011, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Andalousie 09/2018
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door Relax »

Waarom niet de Dunlop Roadsmart? 'k Heb net een achterband weg en niks op aan te merken. 10.000 km laatste 5 maand, dus meestal winterkilometers. Zal wel iets sneller gaan in het betere seizoen. Goeie band, dus blijf ik daarbij.
I respect your opinion. But I don't give shit.
stefke
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:41
Locatie: belgie

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door stefke »

pilot roads 2 gaan naar mijn mening langer mee dan de RA2. geen ervaring met de PR3.
heb geen idee ivm opwarmtijden enzo. nog nooit problemen mee gehad met zo'n PR of 'n RA. RA2 vertoont wel wat barstjes op't einde.
gianni
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 aug 2009, 13:48

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door gianni »

bmwfreakske schreef:Ik kan je alleen maar aanraden als je een conti neemt deze te nemen die BMW plaatst....er is wel degelijk een andere conti attack op de markt die door BMW goedgekeurd wordt.
mogelijk wat meer uitleg ?
denk da ik ook prijs heb
altijd anakee gereden en heel tevreden van echter vlak voor winter probleem met levertijd van de fransoos en conti deronder
en precies of dat het voorwiel niet echt stabiel is enkel rechtdoor stabiliteit
bochten schuin is geen probleem
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door J »

zou me verwonderen dat ze nu de conti road attack2 toch al hebben in 19'
ze waren vorig jaar op de markt gebracht in Januari maar tot in het najaar is er geen enkele gemaakt in 19'

rij nu ook met roadsmart van dunlop, zeer tevreden over in nat en droog. In de regen is die niet te geloven, echt een goede band.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
WIMGSA1200
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 jul 2005, 10:14
Locatie: Hasselt

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door WIMGSA1200 »

Ik heb gekozen voor de road attack 2 en ben zeer tevreden met mijn keuze! samen met mijn wilbers-vering heb ik nu een zeer strak sturende GS!
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door VFooR »

Ik mag nu ook genieten van de combinatie wilbers en conti road attack 2's. Ik kan nog geen indrukken posten na 30km, maar zo te lezen zal het een prima band zijn. Kwam alvast ook als eerste uit de test van motorplus op een droge baan. Dat belooft.
Ik heb al ooit met de gewone roadattack gereden en daar was ik zeer tevreden van. Had toen geen last van cuppen, daar waar de conti trail attack zeer snel begon te cuppen vooraan.

€300 ALL IN en op de motor geplaatst bij http://www.bandendepot.be" onclick="window.open(this.href);return false; (Temse)
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door J »

VFooR schreef:Ik mag nu ook genieten van de combinatie wilbers en conti road attack 2's. Ik kan nog geen indrukken posten na 30km, maar zo te lezen zal het een prima band zijn. Kwam alvast ook als eerste uit de test van motorplus op een droge baan. Dat belooft.
Ik heb al ooit met de gewone roadattack gereden en daar was ik zeer tevreden van. Had toen geen last van cuppen, daar waar de conti trail attack zeer snel begon te cuppen vooraan.

€300 ALL IN en op de motor geplaatst bij http://www.bandendepot.be" onclick="window.open(this.href);return false; (Temse)
awel he, vond nu mijn Dunlop Roadsmart beter, zeker op nat.
Straks weer de baan op naar Halle, Lebbeke en Dendermonde waarschijnlijk een stuk regen. Vind maar een vies bandje in de regen. Alé ik bedoel dan wel dat de roadsmart beter was, want het gaat met de roadattack2 zeker nog beter dan met Battle wing, en alle andere trailbanden.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door ®win »

Ik heb nu de RA2 zo'n 500 km eronder zitten. 't Is een band met heel veel grip, die veel vertrouwen geeft. Ik vind 'm beter nog dan wat ik van de PR2 kan herinneren; die hadden een kantelmoment in het sturen en die heb ik in het geheel niet bij de RA2 gemerkt. De RA2 geven al vanaf de eerste km een goed gevoel (hele korte inrijperiode) en ook koud hebben ze enorm veel grip. Vooralsnog zeer tevreden :thumleft:
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door VFooR »

Heb de contiroadattack even aan de tand gevoeld en moet het volgende vaststellen:
Rijstijl: Wilbers op stand STRAK/SPORTIEF en voetsteunen regelmatig aan de grond.

- Beduidend meer GRIP op het droge als de anakee 2
- Een pak stabieler op hellingshoek. Viel me hard op!!
- Anekee 2 en RA2 even handelbaar
- snel warm!
- GEEN oprichtmoment bij het remmen onder hellingshoek. Voor mij een pluspunt.

De roadattack 2 is de band met de meeste grip die ik ooit heb ervaren op een GS. Ik spreek wel over droge omstandigheden. Nat kan ik niets zeggen. In de originele maten de meest sportieve band! Ik kan wel niet vergelijken met de roadsmart.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door J »

Opwarmtijd check!
grip op droge check!

nat hmmm.

Wat bedoel je met oprichtmoment?
Ps vergeet niet dat je de max van vering hebt zitten ook hé.
Een gs veer standaard trekt al op niet veel, dan is het verschil met gelijk welke aftermarket veer sowieso al een verschil.

Gisteren ook nog eens gaan gassen, weer twee keer op de foto ook nog eens.(dat zijn er dan 8 dit jaar) 1x Aalst en 1x Ninove
Ik dacht bij slecht weer zal er wel zoveel niet geflitst worden zeker :oops:

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door VFooR »

Het oprichtmoment is dat je de voorrem gebruikt op een behoorlijke hellingshoek. Bij lange doordraaiers (bv het klaverblad van Aalst) kan je eens kort de voorrem aanspreken waarbij de voorband zich niet echt gaat oprichten (motor die rechtkomt in de bocht). Geen oprichtmoment wil zeggen dat je dus zonder problemen licht kan remmen in de bocht met de voorrem (stuurcorrecties). Ik doe dit soms, wat ik dus als een voordeel zie. Mijn vroegere bridgestones BT014's deden dit wel behoorlijk. Als de motor hem opricht ga je naar buiten in de bocht.

Idd de wilbers doen dit voortreffelijk. Ik moet zeggen dat ik ook blij ben met de optie van regelbare ingaande demping.

Anders eens afspreken in het Aalsterse bij droog weer om de violen gelijk te stemmen 8-)
J schreef:Opwarmtijd check!
grip op droge check!

nat hmmm.

Wat bedoel je met oprichtmoment?
Ps vergeet niet dat je de max van vering hebt zitten ook hé.
Een gs veer standaard trekt al op niet veel, dan is het verschil met gelijk welke aftermarket veer sowieso al een verschil.

Gisteren ook nog eens gaan gassen, weer twee keer op de foto ook nog eens.(dat zijn er dan 8 dit jaar) 1x Aalst en 1x Ninove
Ik dacht bij slecht weer zal er wel zoveel niet geflitst worden zeker :oops:

J
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door J »

Allemaal goed Vfoor,maar dan hier
Beste vriend(in)

Wegens een gewijzigd tijdschema tijdens de Van Zon Sprint Series op het circuit van Zolder op zaterdag 2 en zondag 3 juli zijn er zowel in de groep “snel” als in de groep “minder snel” op beide dagen 15 plaatsen vrijgekomen. Beide dagen zijn dagen zonder geluidsbeperking !
Inschrijven voor zaterdag kan hier
Inschrijven voor zondag kan hier

Sportieve groeten,

Het MSSZ-team
Op de straat tegen mekaar gaan vlammen deugt niet. Alleen is al zot genoeg.

Ik kan me nog wel vrijmaken voor 2 juli. Je kan daar perfect je vering afstellen per ronde.
Best is dat we de sessies van minder snel nemen. Ik reed vroeger bij snel met mijn cbr600rr, maar voor de gsa's is dat denk ik iets te.

ga je mee, dan boek ik voor 2 juli?

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door J »

ja ik ben ingeschreven voor 1 augustus op Zolder met de BMW days. Vfoor schrijf je u ook in. Is veel leuker dan op straat wat te racen. Daar zijn ook massa's veringspecialisten aanwezig.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door VFooR »

J, circuit gaat niet lukken dit jaar... ook al heb ik zin. Vorig jaar met mijn VFR op Mettet reed ik een hap uit mijn voetsteunen van het geschraap. Ik vrees ervoor dat de GS een zelfde leven zal beschoren zijn als dat ding op circuit komt.

Op de openbare weg alles uit de kan halen doe ik niet. Eens een doordraaier vlot pakken daarintegen wel ;) .

BTW, Contiroadattack 2... heel veel grip en zeer stabiel op hellingshoek! Nat is het een gewone band.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door J »

VFooR schreef:J, circuit gaat niet lukken dit jaar... ook al heb ik zin. Vorig jaar met mijn VFR op Mettet reed ik een hap uit mijn voetsteunen van het geschraap. Ik vrees ervoor dat de GS een zelfde leven zal beschoren zijn als dat ding op circuit komt.

Op de openbare weg alles uit de kan halen doe ik niet. Eens een doordraaier vlot pakken daarintegen wel ;) .

BTW, Contiroadattack 2... heel veel grip en zeer stabiel op hellingshoek! Nat is het een gewone band.

Ik heb nog nooit met iets aan de grond geweest met mijn gsa alleen eens met mijn stuur, maar dan was mijn helm er ook bij. Ik probeer hem zo recht mogelijk te houden. Ieder zijn stijl zekers.


Jammer, Patrick HP gaat ook nog eens op de bmw day.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door VFooR »

Roadattack 2 getest in de vogezen:

- Prima stabiliteit, ook aan hoge snelheid
- Uiterst stabiel in de bochten
- Snel warm
- Grip als een sportband. Nooit stap opzij gezet. Lijkt eindeloos !!! De GS-band waar ik persoonlijk de meeste grip al heb ervaren.
- Natte grip gewoon goed
- off-road: een ramp!

Wat mij betreft: ideaal voor de sportieve rijder die geen off-road doet. Vooral de stabiele en grippige indruk is opvallend.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Pilot Road 3 versus Road Attack 2

Bericht door J »

VFooR schreef:- Grip als een sportband. Nooit stap opzij gezet.
hier net nog stapje opzij gezet. 2de Afrit Anderlecht richting vorst dan naar links onder de brug. Band zet regelmatig eens een stapje, maar het zijn verwittigingen eigenlijk. Echt gevaarlijk wordt het niet. Gisterenavond nog Afrit Aalst richting Ninove, zonder problemen. Kan miss ook aan een click teveel of te weinig liggen bij de wilbers.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Plaats reactie