Mooie overeenkomst.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

bmwfreakske

Mooie overeenkomst.

Bericht door bmwfreakske »

Ik heb met deze persoon sinds zondag een overeenkomst ivm een helm,deze ging ik morgen ophalen en dit mailtje krijg ik vandaag.

(Dit is reeds de 2x deze week, de eerste keer een bod gedaan op een motor en een afspraak gemaakt,moto was al weg.....)

Beste luc,

ik moet je met spijt mededelen dat ik de helm juist heb verkocht voor de prijs van 100€

dat was nu toch wel veel meer dan u mij wou geven!
(had u hem eerder komen halen was hij voor u geweest)

het spijt me maar deze meneer wou hem direct komen ophalen en dan heb ik ja gezegd wat me logisch lijkt als je 30€ meer kan krijgen!

mijn excuses,

mvg Nick
Andalousie 09/2018
Lukas

Re: Mooie overeenkomst.

Bericht door Lukas »

Ik hoor natuurlijk maar één klok, maar die klinkt inderdaad niet proper.
Een woord zou een woord moeten zijn.
Gelukkig mailt ie jou nog en rij je niet voor niks. (magere troost, maar allez)
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
vara 2

Bericht door vara 2 »

bmwfreakske , ja er zijn mensen die hun afspraken niet kunnen nakomen ! Heb dit al eens meegemaakt met de verkoop van mijn vrouwtje haar motor , de motor was beloofd aan iemand die zelfs is komen kijken ernaar en dit zonder voorschot te vragen , ik geloofde die EERLIJKE mens en dan de dag nadien mij gebeld dat hij iets BETERS had gekocht en MINDER DUUR en ondertussen 2 kopers geweigerd voor diene domme kloot ! Motor is dan toch verkocht geraakt binnen dezelfde week en dan nog voor een hogere prijs aan een opkoper uit Noord-Holland , zelfde moment nog 3 originele Traveler koffers van Varadero verkocht aan deze man die hij aan de muur zag hangen waarvan hij juist de topkoffer nodig had , maar toch gekocht ! En alles mooi afgerekend , zo zie je maar . Hopelijk bots je terug op een mooi koopje en gaat dit volgens de afspraak mooi door .
Wegen zijn er om te reizen , maar nooit om aan te komen !

Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Varadero XL 1000 mod. 2000
Varadero XL 1000 mod. 2005
Bmw Gs Adventure 1200 mod. 2007
bmwfreakske

Lukas schreef:Ik hoor natuurlijk maar één klok, maar die klinkt inderdaad niet proper.
Een woord zou een woord moeten zijn.
Gelukkig mailt ie jou nog en rij je niet voor niks. (magere troost, maar allez)

Ik had een bod gedaan van 60€,waarop hij 70 vroeg,daar stemde
ik mee in.
Andalousie 09/2018
Relax

Bericht door Relax »

Niet netjes. Meer kan je hem (gelukkig) niet verwijten.

Iemand van het forum?
I respect your opinion. But I don't give shit.
bmwfreakske

Relax schreef:Niet netjes. Meer kan je hem (gelukkig) niet verwijten.

Iemand van het forum?

Ik weet het niet,ik heb hem gevonden via
2dehands.be
Andalousie 09/2018
Nick

Bericht door Nick »

Voor alle duidelijkheid ...

'Nick' in het bericht is niet deze Nick!
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Mijn vrouwke had gisteren een afspraak om voor haar een Mazda Mx5 te gaan ophalen in Leuven. Uurtje rijden dus ! Terwijl ze in de wagen stapt met de zoon om ernaar te vertrekken, telefoontje dat hij intussen plots verkocht is ! Niet netjes, maar wel goed dat ze niet al voor niks tot ginder was gereden :roll: Zo gaat dat tegenwoordig. "Een woord is een woord" is al lang verleden tijd en wreed ouderwets blijkbaar, jong
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Danny

Bericht door Danny »

Tja Luc ik heb ook zo van die ervaringen op tweedehands maar dan kopers, ze komen, ze moeten het hebben, nemen een optie, komen morgen want nu moeten ze werken nie verkopen he meneer ik zoek al zolang... en dan een dag later -3 kopers on hold gezet- daagt er niemand op. die gasten die on hold stonden zijn plots ook niemeer geinteresseerd want die denken dat er iets mis is omdat den eerste dat niet wou kopen...

Dat 2dehandsgedoe daar kunde soms uw b.... van opvreten... :roll:

In 't vervolg direct gaan he Luc maar ik bergijp je ergernis 't is geen manier van handelen... :wink:
Relax

Bericht door Relax »

eBay rules.

Nu ja, ook niet 100%, maar 'k had nog nooit een slechte ervaring.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

met Ebay Belgium en Kapaza ook al dikwijls slechte ervaringen gehad.
Kopers die je een mailtje sturen dat ze dan toch afzien van hun bod zonder zelfs maar te komen kijken. Maar jij betaalt wel de commissie
Of ze dagen toch op en beginnen dan nog eens af te bieden etc.
Op 2hands zitten de kampioenen van de onnozel biedingen :roll:
Ik werk alleen nog met de Duitse Ebay . Veel meer anbod , dikwijls spotprijzen voor nieuwe artikelen, en altijd een zeer correcte afhandeling .
Zo ooit eens een splinternieuwe BMW helm kunnen kopen voor 15 euro . Verzending kost doorgaans 17 euro en duurt maximaal 2 dagen.
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Dat van een "woord is een woord" is al lang verleden tijd...geld voor beide partijen.
Die eerst betaald, eerst maalt... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
jakke

Bericht door jakke »

mecapuet schreef:Dat van een "woord is een woord" is al lang verleden tijd...geld voor beide partijen.
Die eerst betaald, eerst maalt... :wink:
Gr, meca.
Is idd meer en meer de regel! En dan verschieten dat er zoveel wantrouwen onder de mensen heerst! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
poestexas

Bericht door poestexas »

Door ook al enkele slechte ervaringen heb ik het ondertussen al geleerd: als je op iets bied, direct ophalen of je bent keizer.
Had ooit eens een wagen tekoop en er werd een bod opgedaan dat behoorlijk hoger lag dan andere bieders gedaan hadden. Ik stem toe en 's anderendaags stopt er een wagen en 5 man derin van vreemde makelij. Ze hadden de wagen gekocht en kwamen hem afhalen. Maar tegen dat het moment gekomen was om af te rekenen gaven ze plots -zonder redenen- enkele duizende eurokes minder. Een ganse hoop uitleg dat ze op een ander beterkoop af waren. Mijn repliek dat ze dan daar moesten gaan kopen..dan weer van dat ze speciaal uit de limburg kwamen voor die wagen.. Enfin, een ganse situatie waarbij ik als enige tussen 5 serieuze bonken stonden. Op een bepaald ogenblik begon ik dan wel schrik te krijgen. Een geluk voor mij kwam een buurman mijn zijn 2 zonen eens kijken wat er aan de hand was. Ze zijn dan afgedropen met veel geroep en getier, belden na enkele minuten terug dat ze dan toch het overeengekomen bedrag zouden betalen maar heb dan de telefoon dichtgegooid.
Wil ik maar zeggen: als je verkoopt weet je nooit wat je tegenkomt tot je het geld in handen hebt.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Als iemand die ik niet ken iets koopt van mij zeg ik er steeds bij dat de eerste die aan mijn deur staat de eerste keus heeft. Duidelijk voor iedereen.
Ik ben in het verleden al een paar keer bedrogen uitgekomen: "ik stort vandaag een voorschot voor de moto". Andere kandidaten geweigerd en uiteindelijk noppes, nada.
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Luc, we zullen er zaterdag ene op drinken om je te troosten. :wink:
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Bij mij is het simpel: Koper A wil 100 euro geven , koper B geeft 120euro en ik beslis aan koper B te verkopen, dan moet koper A daar maar tevreden mee zijn, anders had hij ineens genoeg moeten bieden. Ik ga mij niet bezig houden met koper A op te bellen om den andere zijn bod door te geven en uiteindelijk koopt er mss geen vd 2....Ben ook geen veilingshuis. Komt er nadien nog een koper C die meer biedt, spijtig voor mij dan, maar ik heb toegezegd aan koper B. Een woord is een woord. ik verwacht dan ook wel dat koper B het spul komt ophalen, anders kan die in de toekomst voor mij ook den boom in...

Tot hiertoe zowel bij kopen als verkopen nog geen slechte ervaringen, wel al een paar keer mijnen bak volgekregen van mensen die niet konden verdragen dat iemand hen voor was en het spul al verkocht is....maar daar lig ik niet wakker van

Zoals hier nogal gezegd werd: als je iets wil kopen, haal het dan zo snel mogelijk op, want veel verkopers kiezen eieren voor hun geld
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
jakke

Bericht door jakke »

Dirk Pauwels schreef:Bij mij is het simpel: Koper A wil 100 euro geven , koper B geeft 120euro en ik beslis aan koper B te verkopen, dan moet koper A daar maar tevreden mee zijn, anders had hij ineens genoeg moeten bieden. Ik ga mij niet bezig houden met koper A op te bellen om den andere zijn bod door te geven en uiteindelijk koopt er mss geen vd 2....Ben ook geen veilingshuis.
Op die manier kan ik er in komen Dirk! Maar aan koper A toezeggen en nadien terugbellen dat hij niet hoeft te komen omdat hij het aan koper B gaat verkopen omdat die achteraf nu meer geeft, is er toch iets over hé.

Zolang er geen toezegging is kan er aan gelijk wie verkocht worden en kan men bieden wat men wil. als er een mondelinge overeenkomst is, dan moet een woord een woord zijn. Anders is dat niet erg netjes en getuigd van weinig respect! :wink:

Maar dat gedoe met zulke dingen verkopen ligt mij zowiezo niet. Al verschillende keren ondervonden dat wat je vraagt, altijd te veel is! En dan mag het te verkopen product nog zo nieuw zijn hé, het is altijd een jong of een ei. Iemand die iets in 2e hands koopt zou het liefst willen dat het verkoopsetiket er nog aanhangt. Soms gooi ik dingen nog liever weg. Zo bespaar ik mij van zulke toestanden van oneerlijkheid.
Hier in de winkel ook al stoten meegemaakt zelle! Op die vijf jaar al twee keer gezegd dat ze hetzelfde materiaal dan maar ergens anders moeten gaan kopen (daar waar ze dan van beweren dat het er stukken goedkoper is). Uiteindelijk kopen ze dan toch omdat die andere winkel 200 km (heen en terug) verder ligt. Garantie, begrijp je. :roll:
Als je dan contact opneemt met die andere winkel, blijkt die hoop en al 5 nerokes goedkoper op een stuk van pak'm beet 180 Euro.
Andersom bestaat ook hoor, dat de winkel die ze dan voorop stellen zelfs duurder is! Proberen hé. :twisted:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
albatros

Bericht door albatros »

Tja...ik heb iets gelijkaardigs voorgehad maar dan langs de andere zijde.
Ik verkoop mijn Jeep Wrangler via Kapaza aan 10.000eur. 4 geïnteresseerden contacteren mij. 3 daarvan maken een afspraak om de wagen te komen bekijken. De vierde liet niets meer van zich horen.
De eerste biedt 8500 eur, persoonlijk vond ik dat te weinig en maak hem dat ook duidelijk. Hij zegt wel dat hij interesse blijft hebben en dat ik hem steeds mag contacteren indien ik geen hoger bod krijg. De 2de die komt kijken biedt 9500 eur. Ik zeg dat ik daar mee akkoord kan gaan MAAR dat ik nog wacht op de 3de geinteresseerde. De 2de belt mij die avond nog terug en biedt toch 10.000eur. Maar zoals reeds eerder gezegd geef ik de kans aan de derde om ook naar de wagen te komen kijken. Die avond komt de derde kijken maar ik zeg hem dat ik reeds het bod van 10.000 eur heb bekomen. Die derde gooit er 500 eur bovenop. Wat doe je dan? Ik heb verkocht aan de 3de voor 10.500 eur en de 2de gebeld met de melding dat de wagen verkocht was. Nou moe...die kon daar niet mee lachen :grin: Hij vond het niet kunnen dat ik hoger verkocht dan ik oorspronkelijk had aangeboden...Hij wist nochthans dat er nog een 3de geinteresseerde was. :eye:
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
poestexas

Bericht door poestexas »

Als een koper mij vraagt wat mijn minimumprijs is, weet ik al genoeg. :drunken:
Deze week nog 2 splinternieuwe autokoplampen ( nooit gemonteerd en nog in de plastiek) te koop aangeboden. Onmiddellijk de vraag gekregen wat mijn minimumprijs is. Hem hem onmiddellijk geantwoord dat hij beter in de limburg bleef. Bleek dat hij nog boos was ook! :bom:
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
PHILIP

Bericht door PHILIP »

"Als een koper mij vraagt wat mijn minimumprijs is, weet ik al genoeg. .....
.... Hem hem onmiddellijk geantwoord dat hij beter in de limburg bleef. Bleek dat hij nog boos was ook! "

Terecht...., wat voor een boerse reactie is dit !
Hopelijk blijf je eeuwig met je koplampen zitten.
bmwfreakske

Wat mij het meest stoort is dat hij deze prijs zelf had voorgesteld.... :-(
Andalousie 09/2018
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

bmwfreakske schreef:Wat mij het meest stoort is dat hij deze prijs zelf had voorgesteld.... :-(

als ie voor 30 euro z'n woord al breekt, dan zal ie vast wel heeeeel betrouwbaar zijn als het om hoge bedragen gaat....Eens er geld mee gemoeid is, hebben veel mensen ineens geen principes meer. De krant staat er elke dag vol van....

no worries, what goes around, comes around zeggen ze in tengels :-) Die krijg zelf ook nog wel zijn deel.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
RBee

Bericht door RBee »

Er zijn ook forummers die wanneer je iets gaat afhalen om te kopen, aanbieden om het spul eerst even te testen
want het zou toch te gek zijn moest het nu niet helemaal je ding zijn. :thumright: :thumright:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Bmwfreakske, als je het op de spits wilt drijven : een koopovereenkomst wordt gesloten van zodra beide partijen het eens zijn over het goed en de prijs.
Of dat nu mondeling of schriftelijk gebeurt, het maakt niet uit : er is een overeenkomst. Als één van de partijen daar nadien op terugkomt, bijvoorbeeld omdat de verkoper alsnog een hoger bod krijgt van iemand anders, begaat hij een contractbreuk en heeft de andere partij, in casu de gedupeerde koper recht op schadevergoeding.
Dan moet je wel naar een rechtbank stappen (gelet op het kleine bedrag hier de vrederechter) en je zaak kunnen bewijzen.
De procedure van verzoening is gratis. Lukt verzoening niet, kunt je een echte procedure beginnen (rolrecht en dagvaarding kosten je een goede 200 euro, voor te schieten door de eiser, te betalen nadien door de verliezende partij).
:grin:
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Plaats reactie