Routes maken met mapsource

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Routes maken met mapsource

Bericht door Den Woesten »

Ik zou graag eens geholpen worden door een kenner van mapsource om routes gemakkelijker te kunnen maken.
Heeft er iemand zin om zijn kunnen over te dragen, laat mij het weten.

Mvmg. Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Re: Routes maken met mapsource

Bericht door de Ron »

kijk hier eens : http://www.youtube.com/garmintv#p" onclick="window.open(this.href);return false; , daar heb ik al wel wat van opgestoken, klik "training" aan in de rechter kolom naar de uitleg om route's te maken :wink:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Routes maken met mapsource

Bericht door Den Woesten »

de Ron, heb reeds de eerste les genomen en is wel leersaam , maar het is goed weer dus vlug van profiteren.

Reeds bedankt voor de tip , de Ron, maar indien er iemand zich geroepen voelt om mij persoonlijk wat les te geven , laat het maar weten want persoonlijke les is voor mij wel vlugger in het brein te brengen.

Mvmg. Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Routes maken met mapsource

Bericht door Supermario »

Als je het ziet zitten om naar Lede te komen wil ik je wel eens op de goeie weg zetten.
Werk al ongeveer 15 jaar met Map Source.

Beginnen met routes te dupliceren, herberekenen dan zelf rit maken, waypoints toevoegen transfereren naar Gps enz...

Laat maar iets horen.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
aantzeetje
Berichten: 1162
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Routes maken met mapsource

Bericht door aantzeetje »

De lessen volgen in de juiste volgorde uiteraard.

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=110&t=34410
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: Routes maken met mapsource

Bericht door bougimain »

Steven ik heb u een Mail verstuurd met vanalles en nog wat over mapsource daarmee ben je een paar uur zoet.
Enjoy

Bougimain :-)


Den Woesten schreef:Ik zou graag eens geholpen worden door een kenner van mapsource om routes gemakkelijker te kunnen maken.
Heeft er iemand zin om zijn kunnen over te dragen, laat mij het weten.

Mvmg. Steven.
Afbeelding
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Routes maken met mapsource

Bericht door Den Woesten »

Allé het gaat al veel beter met alle hulp, maar nu het volgende probleem , ik wil een route overbrengen naar mijn Nülink 1695 en heb juist de waitpoints bij favorieten, waar zijn de routes te vinden ?

weet daar iemand raad, want bij Garmin geen reactie.

groeten, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: Routes maken met mapsource

Bericht door bougimain »

Ik ben niet zeker maar is het dit wat je zoekt Steven ?

Afbeelding

Bougimain :-o

Den Woesten schreef:Allé het gaat al veel beter met alle hulp, maar nu het volgende probleem , ik wil een route overbrengen naar mijn Nülink 1695 en heb juist de waitpoints bij favorieten, waar zijn de routes te vinden ?

weet daar iemand raad, want bij Garmin geen reactie.

groeten, Steven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Routes maken met mapsource

Bericht door mdc »

Denk dat je enkel routes op het toestel zelf kunt maken, niet via mapsource :!:
Wordt toch niet over gesproken op site van Garmin
Marc

R1250RT 2020
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: Routes maken met mapsource

Bericht door bougimain »

Dit denk ik ook want in de handleiding spreken ze er niet van.

Bougimain
mdc schreef:Denk dat je enkel routes op het toestel zelf kunt maken, niet via mapsource :!:
Wordt toch niet over gesproken op site van Garmin
Afbeelding
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Routes maken met mapsource

Bericht door Den Woesten »

Ondertussen weer wat slimmer, bij de Nülink kan je geen routes uit mapsource overbrengen, maar als je veel waitpoints maakt kun je deze allemaal met elkaar verbinden zodat je zo de route bij benadering kan maken in reisplanner.Had dus mijn route overgebracht en bij favorieten zitten mijn waitpoints, maar als ik deze verbind krijg ik een route van 1007 km waar mijn route 994km bedraagt. Als ik de route bekijk bij reisplanner dan zie ik dat er een andere weg is rond Lille en ook in Dijon voor de A39 gekozen is ,waar ik langs de A6 wou gaan. Ik had maar 3 waitpoints gemaakt ,dus zal er nu wat meer maken om zo de gewenste route beter te benaderen. Of zou het nog naders kunnen ? De Nülink is dus voor mensen die zich laten begeleiden , met andere woorden niets voor mij.
Reeds bedankt voor de reacties, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Routes maken met mapsource

Bericht door Wiedewa »

mdc schreef:Denk dat je enkel routes op het toestel zelf kunt maken, niet via mapsource :!:
Wordt toch niet over gesproken op site van Garmin
Mee eens, zelf zal ik het ook nooit leren, en da's eigenlijk jammer.
Maar tuurlijk zijn er van die dy-hards die alles uitpluizen, vind ikzelf best knap.
Zetten ze dan 'n route online maak ik daar dankbaar gebruik van :grin: :grin:

Heb eigenlijk het gevecht met Mapsource opgegeven omdat het niet synchroon loopt met Google-Eard.
En natuurlijk 4x per jaar 'n upgrade waarvan helemaal niks meer klopt, zeker ook niet voor de Garmin zelf.

Dan heb ik zoiets van laa maar, wil aleen van A > B en van de autostrade kan je altijd af :shock:

mvg Nico
MG Breva 850
aantzeetje
Berichten: 1162
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Routes maken met mapsource

Bericht door aantzeetje »

Heb even het gps forum er op nagekeken en inderdaad enkel de waypoints worden overgedragen naar de 1695. Via de reisplanner kan je dan met de waypoints eeen route maken en die opslaan. Met Mapsource gaat dit niet. Voor optimalisatie dien je minimum 4 waypoints te gebruiken. Zie ook http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=42& ... outes+1695
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie