Watergekoelde boxer op komst...

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Relax

Re: Watergekoelde boxer op komst...

Bericht door Relax »

Je kan gelijk hebben, maar sta me toe te twijfelen aan het relevante hiervan. Die RR is een enorm prestigeproject van BMW, als nieuweling in een erg druk bezet segment. BMW kon zich gewoon geen fout veroorloven. Voor onze bakken geldt dit in mindere mate: verkoop loopt als een tiet, fouten of niet.
Maar desondanks: kopen, dat ding.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Kils
Contacteer:

Bericht door Kils »

Ik heb dan waarschijnlijk de eerste gehad want heb deze zomer een boxer gekocht en tot nu toe altijd met regenwater kunnen koelen :lol:
Afbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Relax schreef:Ga jij maar testen voor ons, eerstelingen zijn altijd k*t. Ik koop mijne dan wel bij eerste grote update, zijn de fouten en kinderziektes er weer min of meer uit.
Ja, zoals bij de GS1200 van 2004 tot en met 2011....daar beginnen de kinderziekten na 6-7 jaar er zo stillekes aan uit te geraken.... :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Relax

Bericht door Relax »

Ik ken er twee die prat gingen op één van de eerste 1200GS'en in dit land. Stonden ook 4/5e van de tijd bij de dealer. En zo gaat het met alle nieuwe modellen.
De nieuwe GS is misschien niet écht nieuw, maar er zijn genoeg wijzigingen aan om mij te laten besluiten dat de eerste kopers weer de testpiloten zullen worden.
De mijne (2009) heeft wel al wat pannes achter de rug, maar gelukkig allemaal binnen de twee jaar.
Kan nu nog weinig aan kapot gaan als alle vervangstukken ok zijn. Da's nog een reden om erg veel km's te rijden.
J
Contacteer:

Bericht door J »

Ja relax, maar wat ge je doen als je motor is afgeschreven? Volgend jaar is mijn afgeschreven en koop ik een andere. De Gs is volgens mij de gemakkelijkste voor woon werkverkeer in de grootstad.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Relax

Bericht door Relax »

2010 model kopen. Redelijk doorontwikkeld sinds de eerste 1200. Kan je na je afschrijving van die motor de "tweede versie" van de nieuwe kopen.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

J schreef:Ja relax, maar wat ge je doen als je motor is afgeschreven? Volgend jaar is mijn afgeschreven en koop ik een andere. De Gs is volgens mij de gemakkelijkste voor woon werkverkeer in de grootstad.

J
Zoals Relax zegt, 2010 kopen, desnoods 2de hands, jaartje of 2 afschrijven, kan best, hoeft daarom geen nieuwe te zijn. Als de waterketel uitkomt gaan er zoals gewoonte weer ettelijke recente GS'n gedumpt worden.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J
Contacteer:

Bericht door J »

ja miss, als er dan tegen juli nog genoeg zijn, is dit te overwegen.

J
Relax

Bericht door Relax »

Genoeg? Je gaat niet weten waar schuilen om er niet door geraakt te worden.

Vraag ff aan je belastingsman of hij het ziet zitten een (duurdere) tweedehands op 2 of 3 jaar af te schrijven. Ik meen dat dit nogal in de grijze zone zit en dan wordt hij baas... Je kan 'm ook nieuw kopen en afschrijven op 4 of 5 jaar (of langer). Na jaartje of vier komt er altijd een serieuze update, met een resem verbeteringen. Net op tijd voor jou. En mij. Moet wel nog 3 jaar met deze doorkachelen.
Als je echt met het nieuwste wil uitpakken, dan koop je gewoon zo'n stoomstrijkijzer en je betaalt er de tol voor.
J
Contacteer:

Bericht door J »

Relax schreef: stoomstrijkijzer
:lol: :lol: :lol: Stoomstrijkijzer, stel je voor dat het zo iets wordt. Zie het al levendig voor mij, zo staan dampen aan de lichten.

spy filmke uitgelekt
http://www.youtube.com/watch?v=aD6lGZ2NmOk[/video]

J
KLT-SE

Bericht door KLT-SE »

:lol: :lol: :lol: :lol:
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
Carlo~IT

Bericht door Carlo~IT »

J schreef:
Relax schreef: stoomstrijkijzer
:lol: :lol: :lol: Stoomstrijkijzer, stel je voor dat het zo iets wordt. Zie het al levendig voor mij, zo staan dampen aan de lichten.

spy filmke uitgelekt
http://www.youtube.com/watch?v=aD6lGZ2NmOk[/video]

J
Goe voor de winter nooit geen koude voeten en als zin hebt kunt ook BBQ :grin: :grin:
4 RUOTE SPOSTANO IL CORPO 2 MUOVONO L'ANIMA
Plaats reactie