Metz Roadtec z8 interactive

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Metz Roadtec z8 interactive

Bericht door frederik »

Vandaag dus ingereden, en wat wegsporen opgezocht om deze band te testen. De 1200rt bolt waar de bestuurder rijdt, en de voorband doet zijn werk goed. In tegenstelling tot de Dunlop had de voorband neiging om zijn eigen weg te volgen. Dat is dus niet meer. Iets minder rijcomfort met deze Z8 dan de vorige dunlop, maar dat zijn we gewoon van Metz en ik had niets anders verwacht.

In vergelijking met mijn eerdere z6 sets, is deze z8 veel zachter en comfortabeler dan zijn voorganger. Ik kan niet direct een verschil vinden tussen de z8 en de BT020.

Nu zien wat dat allemaal geeft in de regen en wat deze set zal doen qua levensduurte. Iemand hier ervaring mee ? Het interessantst is te vergelijken met andere bandentypen, want iedereen heeft natuurlijk een andere rijstijl en dus een slijtpatroon.

Qua aankoopprijs is 300 euro plaatsing incl, niet echt duur te noemen.

Het volgende is het onderhoud uitvoeren op dit voertuig. Altijd interessant dat te doen juist voor de winterstalling. Dat zal allicht veel goedkoper zijn, dan de aangekochte banden.

F
Plaats reactie