![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Mijn traject via Aarschot Leuven is redelijk druk.
A2 altijd file maar volgens mij nog minst gevaarlijke.
Leuvense stwg, of andere kleine invalswegen, nu terug stilstaand verkeer... jullie kennen dat wel.
Ik heb tijd, probeer toch te genieten op mijne Beemer, geef voorkeur aan lokale wegen ipv snelweg, probeer geen stress te kweken, maar stilstaan tss. de wagens is natuurlijk ook niet echt de bedoeling.
Deze morgen kwam er dan nen ancien voorbij (gene Beemer) die duidelijk al veel eraring had.
Ik probeer met verstand ook te filefilteren wanneer er geen tegenliggers zijn tegen gezonde wettelijke snelheid, wanneer een tegenligger aankomt voeg ik terug in.
Wat verder politie in de aanschuivende rij, daar ben ik toch maar achtergebleven, alhoewel ik denkelijk niets verkeerd doe.
Een beetje verder die ancien die het gepresteerd had om toch ne wagen te toucheren. Hij aan de kant samen naar de achterbumper starend. Politie ziet het euvel maar stoort zich er niet aan...
Enfin, hoe doen jullie dat en wat is nu wettelijk de beste manier? Ik weet dat sommige hiermee lachen, maar ik heb ook al berichten gelezen van gasten die voor de rechtbank staan om over een witte streep te rijden...
. Op autostrades? pinker op, pinker laten aanstaan, groot licht, 4 pinkers...
. Op een gewone 2 vaksbaan waar verkeer in uw richting stilstaat/stapvoets rijdt (2 a 3 Km rij) en waar geregeld volgens met normale snelheid niet te druk tegenliggers komen?
. Aan rotondes of aan rode lichten heb je normaal een korte witte streep aan het einde, rijden tot vooraan of toch maar net voor de witte streep invoegen?
. Afslaan naar links aan rood licht. Rechtdoor en dan rechts invoegen? Mag dat wettelijk?
. Treinovergangen zijn meestal gemakkelijk. Korte rijen en geen streep
Sommige koekblikrijders hebben geen besef hoe kwetsbaar een motorijder is, de meesten gaan wel spontaan opzij rijden, maar een dag in de week is geen zondag en soms heb je al eens een kwiet die het anders ziet.