Zumo 660: rommel!!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Dirk Pauwels »

WimLT schreef:Wilde nog meer problemen horen over de 660 ? Nee ! Krijgt ze toch :-P

Ondervonden bij de Steiertrip:

- terwijl je een rit aan't rijden bent, zakt de kaart samen met je route gewoon uit beeld en heb je een wit veld met alleen nog de wegnummers op. Dacht eerst dat hij niet kon volgen met tekenen omdat ik 170 reed, maar later bleek dit meer voor te komen en bij lagere snelheden. Waarschijnlijk omdat ik alle routes ook rechtstreeks op het toestel had gezet, al waren het er maar 13 en moet hij er 20 kunnen hebben. Hoe meer ik er verwijderde, hoe minder het voorkwam al was het pas helemaal gedaan tijdens de laatste rit toen al de rest dus intussen al was verwijderd. Pfffff .... ! ! !

- instellingen past hij zomaar ongevraagd aan: snellere tijd wordt kortste afstand, symbool pijltje wordt motorrijdertje, more data vieuw wordt standaard data vieuw en de blauwentand schakelt spontaan uit onderweg. Vooral dat eerste was klote, want dat heb je niet direct door. De rest zie je dan wel, maar kan je weer voor gaan stoppen of al rijdend proberen terug juist te zetten. Niet evident auf das Autobahn :twisted:

'k Weet het: het was wéér mijn onkunde. Wat ben ik toch een oen :roll: :roll: :roll:
Koopt u alstemblieft nen Tom tom rider en dak daar daar niets meer over hoor dan hé, want we beginnen het een beetje beu te worden.... :-) :-)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Hunter6
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:14

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Hunter6 »

WimLT schreef:'k Weet het: het was wéér mijn onkunde. Wat ben ik toch een oen :roll: :roll: :roll:
En bleef het daar maar bij!!! Ik kan het niet begrijpen dat een mens een apparaat maar blijft gebruiken terwijl hij er volledig van overtuigd is dat het rommel is.
Iemand die een beetje ballen heeft, had hem allang in de plomp gegooid en was desnoods, weer ouderwets, met een kaart gaan rijden.
Afbeelding
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Wiedewa »

Hunter6 schreef:Iemand die een beetje ballen heeft, had hem allang in de plomp gegooid en was desnoods, weer ouderwets, met een kaart gaan rijden.
Afbeelding
Hunter, zit die'en mens toch niet zo te promoten met z'n probleem.
Vanaf het begin had hij al pech met de eerste 2 , waren gewoon foute 660tigers.
Alle geweld wat er dan erna komt schroeft de ellende rond de 660 alleen maar op.

Heb er ook een terug gestuurd, de USB was afgebroken binnen in het toestel.
Gratis 'n nieuwe doos gekregen met alles erop en eraan.
Fout van mijn kant is dat ik niet meer durf upgraden, nu werkt ut, en wa dan :shock:
En ja, als je 'n ritje 3x gedaan hebt, gebruik je hem toch voor de muziek, althans zo doe ik het :grin:

Andere kant van het hele verhaal is wel, dat ik ook nooit meer 'n Garmin zou aanschaffen, dus met Wim eens :grin:

mvg Nico
MG Breva 850
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door MOTOBLOG »

Voor zij die het geen rommel vinden, mooie aanbieding op het forum 8-) :wink:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 89#p360227" onclick="window.open(this.href);return false;
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door WimLT »

Dirk Pauwels schreef:want we beginnen het een beetje beu te worden.... :-) :-)
En ik dan ! ! ! :twisted: Maar je blijft het blijkbaar nochtans steeds lezen :scratch: 't Ja ... kunt nooit weten wat er morgen plots herkenbaar wordt, hé :mrgreen:

Nog eentje om het af te leren :mrgreen: :

- routes importeren van iemand anders zijn kaartje kan je dus ook schudden ! De eerste keer berekende hij de route en werd die plots véél langer dan de oorspronkelijke; vanaf de tweede keer WOU hij ze niet eens meer berekenen met de uitvlucht dat er niet genoeg geheugen zou voor zijn. Tiens ... daarjuist nog wel ?! Route gekopieerd naar mijn kaartje en vandaar terug geïmporteerd in het toestel, maar met hetzelfde resultaat. Tot zover dus ook wat die mogelijkheid betreft :roll:

Wees blij dat ik "opties" zoals MP3 en telefonie niet eens gebruik of het forum was te klein :lol: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Harald »

Ik gebruik de GSM functie bijna dagelijks op mijn 660.
Werkt perfect.
Ge moet het is proberen Wim, echt een aanrader :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door J »

poestexas schreef:zopas terug van de voetbal op Anderlecht. Had de Tomtom in de wagen eens opgezet omdat ik telefoon verwachtte. Van Brussel naar Ninove is één lange steenweg van 20km zonder de minste bocht. In Eizeringen wil TT me weg van de steenweg. In Pamel zelfde liedje. Wil maar zeggen zoals hier ook reeds is gesteld: niets is perfekt ( lees TT en Garmin)en bij twijfel even uitzoomen en je ziet direkt of het over een misse opdracht gaat of niet.
dat is het nu net wat ik bedoel. Op de Ninoofse steenweg heb ik het dan niet voor maar wel op de steenweg Asse Edingen, en dat die recht is daar kan je van op aan. Het is een oude heirbaan. Nu dat is het probleem niet als je de baan kent, maar ik plaatsen waar ik de streek helemaal niet ken is dit knap vervelend. Mijn oplossing is dan om de kaart uit te zoomen en te kijken welke onozelheden de Garmin uitsteekt om dan zelf anders te beslissen.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Dirk Pauwels »

Harald schreef:Ik gebruik de GSM functie bijna dagelijks op mijn 660.
Werkt perfect.
Ge moet het is proberen Wim, echt een aanrader :wink:
Brengt hem nie op ideeen, voor je het weet zit hij naar de 112 te bellen ipv naar de bomma..... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Dirk Pauwels »

poestexas schreef:zopas terug van de voetbal op Anderlecht. Had de Tomtom in de wagen eens opgezet omdat ik telefoon verwachtte. Van Brussel naar Ninove is één lange steenweg van 20km zonder de minste bocht. In Eizeringen wil TT me weg van de steenweg. In Pamel zelfde liedje. Wil maar zeggen zoals hier ook reeds is gesteld: niets is perfekt ( lees TT en Garmin)en bij twijfel even uitzoomen en je ziet direkt of het over een misse opdracht gaat of niet.

TT is dus ook al geen oplossing blijkbaar......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door J »

Dirk Pauwels schreef:
poestexas schreef:zopas terug van de voetbal op Anderlecht. Had de Tomtom in de wagen eens opgezet omdat ik telefoon verwachtte. Van Brussel naar Ninove is één lange steenweg van 20km zonder de minste bocht. In Eizeringen wil TT me weg van de steenweg. In Pamel zelfde liedje. Wil maar zeggen zoals hier ook reeds is gesteld: niets is perfekt ( lees TT en Garmin)en bij twijfel even uitzoomen en je ziet direkt of het over een misse opdracht gaat of niet.

TT is dus ook al geen oplossing blijkbaar......
een landkaart en een wulpse hollandse die dat voorleest zoals op de GPS is miss een optie.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door WimLT »

Dirk Pauwels schreef:
poestexas schreef:Wil maar zeggen zoals hier ook reeds is gesteld: niets is perfekt ( lees TT én Garmin)
TT is dus ook al geen oplossing blijkbaar......
Jamaar, daar ben ik volmondig mee akkoord, hé ! I Ik ergerde me bij TT ook aan bepaalde dingen, die ik intussen door het nog veel ergere geknoei van Garmin al lang vergeten ben, maar mij wel terug te binnen zullen schieten als ik er terug intensief mee bezig ben. Wat ik vooral spijtig vind is dat je bij TT niet snel effe op 2D een overzicht van de kaart en route kan (kon ?) krijgen om op die manier te zien waar je eventueel best kon doorsteken ofzo. En alhoewel ik een doorwinterd 3D rijder ben, heeft het soms zo zijn voordelen om op 2D te kunnen rijden !

Nu ons madam haar Mazda MX5 cabrio heeft en die waarschijnlijk steeds meer de motor gaat vervangen voor mooie tripjes, ga ik mij toch de laatste nieuwe TT 1000 aanschaffen. Kan daar op de motor niks mee doen, maar dan hebben we in de cabrio en in de Espace toch al geen miserie niet meer :grin:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door J »

WimLT schreef: Mazda MX5 cabrio
is dat gehomologeerd als auto, of mag je dat rekenen bij een open brommobieltje? :mrgreen:

J :wink:
't vollek va Gùùk red ùùk........
Dartagnan
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 nov 2005, 15:20
Locatie: Officieel ? .........nergens.

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Dartagnan »

WimLT schreef:......Jamaar, daar ben ik volmondig mee akkoord, hé ! I Ik ergerde me bij TT ook aan bepaalde dingen,
die ik intussen door het nog veel ergere geknoei van Garmin al lang vergeten ben, maar mij wel terug te binnen zullen schieten als ik er terug intensief mee bezig ben.
Wim, soms is op wat er nog op uw ergernissen lijstje staat.
ik zal helpen
- de regering
- de walen
- de wegcode
- uwe gebuur
-..........
-..........
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door WimLT »

J schreef:
WimLT schreef: Mazda MX5 cabrio
is dat gehomologeerd als auto, of mag je dat rekenen bij een open brommobieltje? :mrgreen:
Aan de prijs te oordelen ..... ! ! ! !
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Dirk Pauwels »

Dartagnan schreef:
WimLT schreef:......Jamaar, daar ben ik volmondig mee akkoord, hé ! I Ik ergerde me bij TT ook aan bepaalde dingen,
die ik intussen door het nog veel ergere geknoei van Garmin al lang vergeten ben, maar mij wel terug te binnen zullen schieten als ik er terug intensief mee bezig ben.
Wim, soms is op wat er nog op uw ergernissen lijstje staat.
ik zal helpen
- de regering
- de walen
- de wegcode
- uwe gebuur
-..........
-..........
- Rosse wijven van sommigen hunnen avatar die hunne middelvinger opsteken naar mij??? :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door jantje beton »

volgens mij is hier iedereen Wim zijn gezaag aan het moe worden
Laatst gewijzigd door jantje beton op 13 sep 2011, 06:03, 1 keer totaal gewijzigd.
BEN WEER EENS ONLINE
Dim
Berichten: 183
Lid geworden op: 07 jul 2007, 21:22
Locatie: Stekene

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Dim »

Blijkbaar moeilijk om on topic te blijven voor sommigen.
Personen beschimpen daarentegen gaat vlotjes.

Hopelijk rij je aangenamer dan dat je schrijft.
Het gebrek aan zelfbeheersing doet anders vermoeden.

Soit. Back on topic.

Tijdje terug in Frankrijk bij de GPS (Zumo 660) het verzoek ingebracht om terug te rijden naar een stadje enkele 10-tallen km's achter ons.
Aangezien hij geen U-turn mocht uitvoeren (instellingen) koos hij de snelste manier om via de weg terug te keren.
Met het volgende resultaat : (Mialet, Frankrijk)

Afbeelding


Dag nadien ritje van A naar B.
De snelste route was o.a. langs deze weg / dreef : (3 km van Haribo museum, Frankrijk)

Afbeelding


Volgens mij heeft de kaartenproducent een leeuwenaandeel in vele fouten 'langs de weg'.

Ben voor 50% een tevreden klant.
Alleen, als er zich 'bugs' voordoen zijn ze dikwijls ernstig.

Cheers,
Dim
Ride like the wind
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Wiedewa »

Dim schreef:Ben voor 50% een tevreden klant.
Alleen, als er zich 'bugs' voordoen zijn ze dikwijls ernstig.

Cheers,
Dim
Dankje Dim voor je uitleg :grin:
Heb al vaker uitgelegd dat de 660 erg avontuurlijk is.
Laat ik hopen dat het niet te stijl voor je was.
Kan dat met de K1100rs helemaal niet hebben met dat grid helaas.

mvg Nico

p.s.
Ben al eens tot Nopa gereden, en dan terug naar huis, korste route.
Vreemd om door de bossen te moeten rijden, maar ut gaf wel inspiratie, ut was lekker vlak dan :grin:
MG Breva 850
ferre10
Berichten: 626
Lid geworden op: 30 mei 2005, 10:18
Locatie: Berlaar (bij Lier)

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door ferre10 »

WimLT schreef:
J schreef:
WimLT schreef: Mazda MX5 cabrio
is dat gehomologeerd als auto, of mag je dat rekenen bij een open brommobieltje? :mrgreen:
Aan de prijs te oordelen ..... ! ! ! !
hey mannen , onze auto niet afbreken he :grin: :grin: :grin:
greetz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door MOTOBLOG »

OEI OEI, een apparaat dat bij ons meer in service moet dan elke andere TT. Ik kan u van TT ook véél miserie vertellen hoor. En de service is nog erger dan de rest. Na 12 maanden al geen wisselstukken of toebehoren meer verkrijgbaar. enz.... ga maar door. Succes met de TT1000 héhéhé.

Maar in de TT/Garmin discussie ga ik al lang niet meer mee. Ik laat dat aan de "kenners" over. Ik amuseer me gewoon met de spullen die ik heb, en ik heb ze allemaal al gehad... Véél meer relaxed.
WimLT schreef: ga ik mij toch de laatste nieuwe TT 1000 aanschaffen. Kan daar op de motor niks mee doen, maar dan hebben we in de cabrio en in de Espace toch al geen miserie niet meer :grin:
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door WimLT »

MOTOBLOG schreef:OEI OEI, een apparaat dat bij ons meer in service moet dan elke andere TT.
Dan hoor ik eerst nog wel eens rond, want die types liggen toch allemaal héél kort bij mekaar kwestie features. Dacht ik neem mij gelijk de recentste, hé :wink:

BTW: ik beweer niet een "kenner" te zijn. Ik vertel gewoon wat ik er mee meemaak en ik wéét dat wat er gebeurt niet aan mijn onkunde ligt, al wil iedereen dàt vooral altijd heel snel gezegd hebben :roll: Wààrom dat allemaal niet gezegd mag worden, blijft mij een raadsel en wààrom diegenen die het toch maar gezaag vinden het toch steeds blijven lezen ook :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Harald »

WimLT schreef:..........blijft mij een raadsel en wààrom diegenen die het toch maar gezaag vinden het toch steeds blijven lezen ook :shock:
Stel u in onze plaats Wim
Een gratis Soap op het forum...... :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Dirk Pauwels »

Harald schreef:
WimLT schreef:..........blijft mij een raadsel en wààrom diegenen die het toch maar gezaag vinden het toch steeds blijven lezen ook :shock:
Stel u in onze plaats Wim
Een gratis Soap op het forum...... :lol:
nu zatte rita nog.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door Dirk Pauwels »

Dim schreef:Blijkbaar moeilijk om on topic te blijven voor sommigen.
Personen beschimpen daarentegen gaat vlotjes.

Hopelijk rij je aangenamer dan dat je schrijft.
Het gebrek aan zelfbeheersing doet anders vermoeden.

Cheers,
Dim
Is dat een opmerking aan iemand in het bijzonder of gewoon algemeen?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Zumo 660: rommel!!

Bericht door jakke »

jantje beton schreef:volgens mij is hier iedereen Wim zijn gezaag aan het moe worden
Niet teveel veralgemenen hé Jantje!! De meeste kennen de Wim wel wat beter dan dat! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie