Opgelet in Duitsland

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Opgelet in Duitsland

Bericht door st1100 »

Gisteren een trip gaan doen in de eiffel-streek in Duitsland , en ik ben daarbij even langs de Rurhstausee geweest. En ik wil alvast diegene bedanken die hier een tijdje geleden waarschuwingen gepost heeft ivm met een eenzame motorrijder die volgt..(de juiste topic heb ik niet direct gevonden) met de expliciete raad om even langs de kant te gaan staan om de benen te strekken als er iemand volgt. Nu zover ben ik niet geraakt , vanaf dat ik die moto in mijn spiegels vlot tot bij mij zag komen om dan niet in te halen , had ik al een sterk vermoeden (omdat ik het hier gelezen had) met 'der polizei' te maken te hebben en heb gewoon de gas gelost en vanaf dan iets meer dan reglementair gaan rijden 8-) . Ik dacht er zijn 2 mogelijkheden het is een collega motorrijder en dan is die zo weg of het is van dat.... En hij kwam voorbij en zette z'n blauw lampen aan (anonieme R1200RT). Waarschijnlijk heeft hij de tijd niet gehad om een deftige snelheidsmeting te doen (reed niet overdreven snel maar toch iets te hard. Nee , ik zeg dat verkeerd : ik reed niet te snel , verre van zelfs , maar er stonden borden met een iets lager getal op :shock: :shock: )

Om een lang verhaal kort te maken , 70€ om in te halen waar het niet mocht. Trouwens die gast deed heel normaal en helemaal niet autain , even de papieren controleren van de moto controleren (shit , m'n origineel inschrijvingsbewijs ligt thuis , in mijne moto zit alleen een kleurencopy , maar dat was geen probleem allez hij heeft daar alvast niet over gerept ). Voila , ik mocht weer verder even weer jas dicht doen en oordoppen terugsteken ..... en 5 bochten verder had hij alweer 4 andere motards staan , kassa kassa daar.

Nu ik wil me zeker niet mooi praten ik heb die wagen die in elke haarspeld in m'n weg reed voorbijgestoken waar het niet mocht en hij had het (op een of andere manier) gezien en ik zal m'n boete betalen. Maar bij het vervolg van m'n rit door Duitsland vielen me de absurde snelheidsbeperkingen op : het stuk voor en na elke zijstraat 70 , bushalte 70 , een mooi stukje met 2 haarspeldbochten in : heel de weg , ook de rest , 50 :!: , hoe dikwijls het ik ineens een bord 70 met streep door gedaan zonder er erg in te hebben gehad dat het daar 70 was enz enz ...

Neen , Na Nederland is Duitsland het 2é land geworden om weg te blijven , hopelijk ziet schouppe niet hoe ze het daar aangepakt hebben :roll: of geraakt hij eindelijk ontslagen :grin: , want hier in belgië is het dus voorlopig zo slecht nog niet :-o .... (als die putten in de weg ooit nog weg zouden geraken.)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door WimLT »

st1100 schreef:Maar bij het vervolg van m'n rit door Duitsland vielen me de absurde snelheidsbeperkingen op : het stuk voor en na elke zijstraat 70 , bushalte 70 , een mooi stukje met 2 haarspeldbochten in : heel de weg , ook de rest , 50 :!: , hoe dikwijls het ik ineens een bord 70 met streep door gedaan zonder er erg in te hebben gehad dat het daar 70 was enz enz ...
Het wordt er idd een soep ! O.a. ook auf das Autobahn gezien: max 100 km/h tussen 22h00 en 6h00. Dan een stukje 'zo-hard-je-wil' en dan weer max 100 km/h tussen 6h00 en 22h00. Dan weer gaaaaazzzz. Ja sééééég. Hoeveel mag ik op dit moment van de dag nu weer juist op dit stuk ??? Als die denken dat ge dat allemaal in een flist kunt lezen, verwerken en aanpassen ! En dat gaat zo maar door, hé ... :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door Relax »

Dat is om de nachtrust van de omwonenden veilig te stellen. Of althans een poging ertoe. Zou jij ook kunnen waarderen als je er kort bij woont.
En je hoeft je niet af te vragen hoe snel je waar ook weer mag, op welk tijdstip. Het staat er gewoon bij.
En als je dat niet meer kan verwerken en je aanpassen, dan hoor je niet meer thuis in het verkeer.

En jij rijdt met een bus...
Nou moe, om ff GF te parafraseren.
I respect your opinion. But I don't give shit.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door WimLT »

Relax schreef:Dat is om de nachtrust van de omwonenden veilig te stellen.
WAAAUUUWWW ... zelf gevonden :shock: Get a life en ga nu ein-de-lijk eens van mijne rug af jong ! JEEZES :no:

Ge weet best wat ik wil zeggen, hé zeveraar :roll:
Laatst gewijzigd door WimLT op 17 sep 2011, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door Gaby »

Volgens mij kan je inderdaad een groot deel van de verkeersborden missen, en wel doordat de knipperfrequentie
van de ogen van de piloot niet synchroon is met de afstand tussen de borden.
Daardoor kunnen er best een aantal borden "passeren" terwijl je net met de ogen knippert.
Het traag of snel rijden heeft daar op zich niks mee te maken, het kan dus best zijn dat het zien van de borden
beter wordt als je sneller gaat rijden, vooropgesteld dat je daardoor synchroon gaat knipperen met de ogen in
verhouding tot de afstand tussen de borden. Als je heel snel rijdt zal je er mogelijk een aantal missen, maar
je zal er ook vast een aantal zien! en aangezien de meeste borden herhaald worden zal het de kans op succes verbeteren.
De oplossing voor het probleem is dus niet noodzakelijk trager rijden, maar mogelijk net harder, ofwel leren knipperen
met de ogen "in de pas" te komen met het verschijnen van borden (het principe van dit verschijnsel is al lang bekend
en staat onder wetenschappers bekend als het stroboscopisch effect).
De laatste oplossing is wellicht voor een aantal motorrijders de minst prettige want dan moeten zij zich aanpassen aan
het systeem en vaak gaan ze er van uit dat het systeem zich aan hen dient aan te passen.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door Relax »

ROFLOL

:bsstupid:



@Wim: 'k heb al maanden m'n best gedaan om niet te reageren op de stommiteiten die je hier regelmatig neerzet, maar dit was sterker dan mezelf.
Dat jij je gepakt voelt als je daarop gewezen wordt, lijkt me logisch, je hebt nooit enige vorm van kritiek kunnen hebben.
Je antwoordt ook nooit inhoudelijk, niet de vorige discussies, niet deze. Nee, mijnheer gaat schelden.

Hoe oud ben jij?

En nu ga ik rijden, een ganse week lang. Haal je gram maar terwijl ik weg ben. Ik kan namelijk niet antwoorden dan.
I respect your opinion. But I don't give shit.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door WimLT »

Relax schreef:@Wim: 'k heb al maanden m'n best gedaan om niet te reageren op de stommiteiten die je hier regelmatig neerzet, maar dit was sterker dan mezelf.
Dat jij je gepakt voelt als je daarop gewezen wordt, lijkt me logisch, je hebt nooit enige vorm van kritiek kunnen hebben.
Je antwoordt ook nooit inhoudelijk, niet de vorige discussies, niet deze. Nee, mijnheer gaat schelden.
Hoe neerbuigend kun je zijn, ség :roll: Over beroepsmisvorming gesproken ! Gelukkig hebben ze dat niet allemaal. Voorbeelden te over, ook hier op het forum.

Een hélé week ! Ik zal je missen ... NOT :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door K1200GT »

On topic...Imho zijn snelheidsbeperkingen in Duitsland heel logisch. Als er geen borden staan, hoef je je weinig aan te trekken (allez, meestal toch). Nader je een bebouwde zone, of een gevaarlijk gebied (afslag, kruispunt, bushalte, etc), moet je vertragen naar 70 (of minder), en in de bebouwde zone 50 of 30 Km/Hr. Na een uurtje rondrijden op de Bundes-of andere strassen zou de modale motorrijder dit systeem begrepen moeten hebben, me dunkt, zonder teveel aan stroboscopen of gelijkaardige toestanden te moeten denken :wink: . En ja, ik rij heeeel graag in Duitsland (dus de titel van dit topic is helemaal niet aan mij besteed).
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door Obiwan »

st1100 schreef: Nu ik wil me zeker niet mooi praten ik heb die wagen die in elke haarspeld in m'n weg reed voorbijgestoken waar het niet mocht en hij had het (op een of andere manier) gezien en ik zal m'n boete betalen. Maar bij het vervolg van m'n rit door Duitsland vielen me de absurde snelheidsbeperkingen op : het stuk voor en na elke zijstraat 70 , bushalte 70 , een mooi stukje met 2 haarspeldbochten in : heel de weg , ook de rest , 50 :!: , hoe dikwijls het ik ineens een bord 70 met streep door gedaan zonder er erg in te hebben gehad dat het daar 70 was enz enz ...

Neen , Na Nederland is Duitsland het 2é land geworden om weg te blijven , hopelijk ziet schouppe niet hoe ze het daar aangepakt hebben :roll: of geraakt hij eindelijk ontslagen :grin: , want hier in belgië is het dus voorlopig zo slecht nog niet :-o .... (als die putten in de weg ooit nog weg zouden geraken.)
Duitsland is juist een geweldig land om motor te rijden.
Vlak voor en net na een kruispunt 70. Dat is toch logisch? Is in overeenstemming met het (over)zicht ter plaatse en om verkeer dat de rijbaan oprijdt de kans te geven om op snelheid te komen.

Bushalte 70. Raar he, zou het iets te maken kunnen hebben met de veiligheid van overstekende passagiers en een afremmende cq invoegende bus?

Haarspeldbochten 50. Das idd jammer. Helaas is het nodig gebleken om op die wijze Belgen, met het A rijbewijs oude stijl, en tegemoedkomend verkeer het leven te redden cq letsel te verkleinen. Enig idee met hoeveel dodelijke en zwaargewonde motorrijders ze daar ieder motorseizoen geconfronteerd worden.

Juist in Duitsland stemmen ze de toegestane snelheid perfect af op de situatie ter plaatse. Geen overbodige verkeerslichten, mini rotondes, of te pas en te onpas 30 zones.

Dat je het "niet snapt" zegt helaas iets over je verkeersinzicht en overschatting van je kunnen.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door WimLT »

Obiwan schreef:Dat je het "niet snapt" zegt helaas iets over je verkeersinzicht en overschatting van je kunnen.
OHHH MY GOD ! ! ! Kan je NOG denigrerender zijn ! Geef maar handjes aan Relax :roll: Wat zijn 'we' toch een helden :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Bericht door Obiwan »

Yep dat kan!
Maar dacht ik zal het hier netjes neerzetten;-)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door WimLT »

Leuk :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door Jo De Paepe »

Haarspeldbochten 50. Das idd jammer. Helaas is het nodig gebleken om op die wijze Belgen, met het A rijbewijs oude stijl
Hey hollander :wink: wat is daar mis mee met een A oude stijl ????

Mijn A is ondertussen 32 jaar oud en nog lang niet versleten zelle :grin:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door st1100 »

Obiwan schreef:....Bushalte 70. Raar he, zou het iets te maken kunnen hebben met de veiligheid van overstekende passagiers en een afremmende cq invoegende bus?
Een invoegende bus heeft altijd voorrang het enige wat ze moet doen is de linkerpinker aanzetten .... en schilder daar een zebrapad dan stopt iedereen als er iemand wil oversteken. Maar ergens tussen de weiden en de bergen (waar wel ergens 2 huizen zullen staan) dag en nacht 70 laten rijden omdat er éénmaal per uur een bus zou kunnen stoppen , maar heel waarschijnlijk meer voorbijkomt dan ze er ook moet stoppen...... dat is héél consequent maar toch de wereld op z'n kop , niet.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door Bob »

st1100 schreef: Een invoegende bus heeft altijd voorrang het enige wat ze moet doen is de linkerpinker aanzetten
Niet altijd. Enkel binnen de bebouwde kom. Dat zal WimLT kunnen bevestigen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door st1100 »

Obiwan schreef:Haarspeldbochten 50. Das idd jammer. Helaas is het nodig gebleken om op die wijze Belgen, met het A rijbewijs oude stijl, en tegemoedkomend verkeer het leven te redden cq letsel te verkleinen. Enig idee met hoeveel dodelijke en zwaargewonde motorrijders ze daar ieder motorseizoen geconfronteerd worden.

Dat je het "niet snapt" zegt helaas iets over je verkeersinzicht en overschatting van je kunnen.
Straf , je kent mij niet , je hebt er geen idee van hoe ik rij maar toch is het volgens jou nodig commentaar te geven op mijn verkeersinzicht en kunnen. Ik denk eerder dat die 50 in de haarspeldbochten is voor nederlanders die met vierkante banden heel de tijd van drempel naar drempel rijden niet te laten schrikken en panikeren ....

Nu ik snap "het" maar al te goed , maar daarom moet ik "het" toch niet goed vinden :-o , rij dan ook al meer dan 20jaar met de motorfiets , m'n rijbewijs A oude stijl heeft me niet tegengehouden om 400.000. veilige km op de tellers van m'n motorfietsen te zetten. En ondanks 20.000 km/jaar , is zelfs m'n laatste schuiver al meer dan 15 jaar geleden , qua verkeersinzicht toch niet zo'n slechte cijfers. Nee , om veilig te rijden is het niet nodig om heel de tijd te slakken een beetje kijken doet wonderen. Dus ik stel voor dat je uwe commentaar voor u houdt tot je ooit eens in de buurt van dergelijke getallen geraakt , zonder vierkante banden , kom dan nog eens terug... :-? :oops:
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door WimLT »

Bob schreef:
st1100 schreef: Een invoegende bus heeft altijd voorrang het enige wat ze moet doen is de linkerpinker aanzetten
Niet altijd. Enkel binnen de bebouwde kom. Dat zal WimLT kunnen bevestigen.
Klopt Bob, al krijgen we buiten de bebouwde kom ook veel voorrang van de mensen, meestal omdat ze niet zeker weten OF ze in een bebouwde kom zijn of niet OF twijfelen aan die voorrangsregel. Wij maken er dan wel dankbaar gebruik van :wink: Er zijn er ook die nooit voorrang geven aan een bus, maar die laten we dan snel zien hoe GROOT zo'n ding wel is als dat plots nog maar 1 cm van je mooie nieuwe auto staat en dan is die les snel geleerd :mrgreen: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door Bob »

WimLT schreef: al krijgen we buiten de bebouwde kom ook veel voorrang van de mensen
Van mij ook. En - mijn vorige berichtje getuigt daarvan - niet omdat ik de regels terzake niet ken. Maar 't lijkt me zo al moeilijk genoeg om met zo'n gevaarte dag in, dag uit de baan op te moeten. Die paar seconden tijdverlies maken dan voor mij de zaak niet. Maar dat heeft niks met "Opgelet in Duitsland" te maken zeker ?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door Supermario »

Afgelopen weekend ben ik ook naar het Eifel-Mosel gebied geweest waar het heerlijk rijden is met de moto.

Ik probeer zoveel mogelijk stadjes "a la" Cochem en de Nurburgring te vermijden en vooral de hoofdweg er naartoe.
De baantjes die ik rij zijn meestal de "witte baantjes" op een kaart, de motards die ik tegenkom zijn op een hand te tellen.
Je mag op die wegen 100 per uur rijden en ik kan je zeggen die haal je niet! De talrijke haarspeldbochten die er zijn daar haal je geen 50 per uur, witte strepen zijn er dan ook nauwelijks te bespeuren alsook de Polizei (als die je tegenhoud ben je wel een tijdje rustig hé! :grin: ).
Als ik dan al eens een "mooi" dorpje passeer heb ik helemaal geen moeite om voor 1 minuut mijn snelheid te laten zakken tot 50 per uur ook al vrees ik geen snelheidscontroles. In die dorpjes kan je ook terecht voor lekker eten (vb: 8€ voor schnitsel met friet en sla).

Denk nu ook niet dat ik rij als een slak, en o ja: ben 50+er en heb meer dan 35 jaar motorervaring en enkele 100 000-en km dit tussen de Noordkaap en Gibraltar.
Zeer zware ongevallen of valparijen zijn er tot nu toe niet geweest ik probeer me dan ook (zoveel mogelijk) aan de snelheids beperkingen te houden en een witte lijn is als een muur voor mij.

Te titel "opgelet in Duitsland" vind ik er dan ook overdreven! Meestal en veel mag je 100 per uur rijden op de gewone wegen eens even inhouden tot 70 daar kan ik makkelijk mee leven. Op de snelwegen mag je (waar het kan) zo snel je wil zeker in het vroegere Oost- Duitsland.
In onze buurlanden is dit veel minder!

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door Gaby »

Bob schreef:
st1100 schreef: Een invoegende bus heeft altijd voorrang het enige wat ze moet doen is de linkerpinker aanzetten
Niet altijd. Enkel binnen de bebouwde kom. Dat zal WimLT kunnen bevestigen.
Hier is dat zo, maar hoe zit dat in Duitsland?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik reed graag en vaak in duitsland, en hield me meestal netjes aan de 50 in de bebouwde kom. Helaas kan je in duitsland niet zo makkelijk dorpen vermijden op je weg. Heb ook gezien dat op vele wegen de 70 en 80 borden serieus vermeerderd zijn. Tot hiertoe nog geen Polizei op de moto achter mij gehad, wij proberen dan ook de populaire motorwegen en de drukke weekends te mijden. Wel al opgemerkt dat er weinig duitse motards echt sportief rijden, alhoewel ze met die leuke wegen toch wel serieus wat ervaring zouden moeten hebben. Ofwel kunnen ze het echt niet, ofwel durven ze niet meer....

over het algemeen zijn de boetes nog goed te doen, als ze in frankr, italie en spanje zo beginnen controleren, gaat het meer geld kosten....

Ik verleg mijn speelterrein meer en meer naar luxemburg en de rand vd ardennen. Kun je voorlopig nog lekker blazen....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Mathy
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:57
Woonplaats: Hooglede (De Geite)
Locatie: Hooglede, West-Vlaanderen

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door Mathy »

Gaby schreef:Hier is dat zo, maar hoe zit dat in Duitsland?
Uittreksel uit de "Strassenverkehrsordnung", §20:

§ 20 Öffentliche Verkehrsmittel und Schulbusse
(1) An Omnibussen des Linienverkehrs, an Straßenbahnen und an gekennzeichneten Schulbussen, die an Haltestellen (Zeichen 224) halten, darf, auch im Gegenverkehr, nur vorsichtig vorbeigefahren werden.
(2) Wenn Fahrgäste ein- oder aussteigen, darf rechts nur mit Schrittgeschwindigkeit und nur in einem solchen Abstand vorbeigefahren werden, daß eine Gefährdung von Fahrgästen ausgeschlossen ist. Sie dürfen auch nicht behindert werden. Wenn nötig, muß der Fahrzeugführer warten.
(3) Omnibusse des Linienverkehrs und gekennzeichnete Schulbusse, die sich einer Haltestelle (Zeichen 224) nähern und Warnblinklicht eingeschaltet haben, dürfen nicht überholt werden.
(4) An Omnibussen des Linienverkehrs und an gekennzeichneten Schulbussen, die an Haltestellen (Zeichen 224) halten und Warnblinklicht eingeschaltet haben, darf nur mit Schrittgeschwindigkeit und nur in einem solchen Abstand vorbeigefahren werden, daß eine Gefährdung von Fahrgästen ausgeschlossen ist. Die Schrittgeschwindigkeit gilt auch für den Gegenverkehr auf derselben Fahrbahn. Die Fahrgäste dürfen auch nicht behindert werden. Wenn nötig, muß der Fahrzeugführer warten.
(5) Omnibussen des Linienverkehrs und Schulbussen ist das Abfahren von gekennzeichneten Haltestellen zu ermöglichen. Wenn nötig, müssen andere Fahrzeuge warten.
(6) Personen, die öffentliche Verkehrsmittel benutzen wollen, müssen sie auf den Gehwegen, den Seitenstreifen oder einer Haltestelleninsel, sonst am Rand der Fahrbahn erwarten.

Er wordt geen gewag gemaakt van al dan niet bebouwde kom. In D hebben als dusdanig gemerkte schoolbussen ook deze voorrang.
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door Gaby »

In dat geval heeft st100 wel degelijk gelijk. ik vroeg me al af of hij, aangezien dit topic over Duitsland gaat,
hij niet naar de toestand aldaar verwees toen hij stelde dat bussen altijd "wegrijvoorrang hebben".
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door Bob »

Gaby schreef:In dat geval heeft st100 wel degelijk gelijk.
Doe er 1000 bij en hij heeft inderdaad gelijk.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
tommeken
Berichten: 324
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:34
Locatie: Wetteren City

Re: Opgelet in Duitsland

Bericht door tommeken »

Doe er 1000 bij en hij heeft inderdaad gelijk.
Hihi LOL :grin: :grin:
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
Plaats reactie