stilvallen F 650 GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Johan&Ils
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 apr 2011, 19:34

stilvallen F 650 GS

Bericht door Johan&Ils »

vandaag stootte ik op het volgende probleem:

motor koud starten: start maar valt onmiddelijk stil
opnieuw geprobeerd, wat extra gas gegeven en na nog 2 pogingen blijft hij draaien als ik de gashendel stevig open houd.
na enkele meters, bij het terugbrengen tot "ralentir" valt hij opnieuw stil, dit gebeurd nog zo'n 2 keer voor ik 1000 m verder de snelweg opga.
(valt enkel stil wanneer het toerental te laag wordt)
kort daarna gaat het lampje van de reserve aan.
bij de afrit in Merksem (30 km verderop), zelfde probleem. Motor start wel elke keer gemakkelijk terug, maar ik moet hem goed "in leven" houden.
gaan tanken , starten........... niks probleem meer.

conclusie:
- vuil onderin de tank?
- vuil in de benzinefilter?

de motor heeft 25.000 km en ik heb er nu een paar honderd mee gereden. 1 keer heb ik iets gelijkaardig gemerkt, maar ik weet niet zeker meer of ik toen ook al op reserve stond.

Suggesties, ideeën?
Ook al meegemaakt?

:roll:
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: stilvallen F 650 GS

Bericht door Dirk Pauwels »

Volgetankt = geen probleem, onder de helft = probleem wijst meestal op een benzinepomp probleem. Ik ken niets van een F650GS, maar ik weet wel zeker dat er een benzinepomp op zit. Ik zou de aansluitingen maar eens checken. Mss wat onderhoud gehad of gedaan en stekker niet goed ingestoken?

vuile filter zou kunnen, maar dan vermoed ik dat je bij volle tank ook problemen zou hebben
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Johan&Ils
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 apr 2011, 19:34

Re: stilvallen F 650 GS

Bericht door Johan&Ils »

bedankt voor de tip, ik zal het eens (laten) bekijken!
Johan&Ils
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 apr 2011, 19:34

Re: stilvallen F 650 GS

Bericht door Johan&Ils »

ondertussen heb ik mijn licht nog wat verder opgestoken.
Vermoedelijk is het een software-probleem. Dus vrijdag naar de dealer voor een volledige reset.

Het probleem is nu ook niet meer voorgevallen. Vandaag deed ik precies hetzelfde traject, met ongeveer evenveel benzine nog in de tank en er is niks meer van te merken. Dit bevestigt misschien wel het idee van het softwareprobleem.
Plaats reactie