Ardeche mei 2016

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Danny

Ardeche mei 2016

Bericht door Danny »

Laatst met een vriend aan 't babbelen en die wou er reeds geruime tijd eens met de motor en tent op uit trekken, maar bij gebrek aan 't juiste materiaal en ook geen zin om te investeren in dergelijke spullen (niet wetend of 't wel zou bevallen?) werd het idee steeds in de kast opgeborgen...
Dus misschien zijn er nog wel mensen die het in een tent slapen wel eens zien zitten maar bv enkel over een slaapzak beschikken of mogelijk zelfs dat niet...

Ik dacht van eens zoiets ineen te knutselen voor een twintigtal motorfietsen, twee personen of één per tentje - dus max 40 personen- de tentjes worden door mij geleverd of je neemt je eigen tentje mee -geen bungalows- en ze worden door een auto of dergelijke getransporteerd naar de volgende camping, de eerste maal - of meerdere keren - helpen we opstellen of geven we een degelijke briefing, de volgende dagen is deze taak voor de slaper van het ding zelf...
's Ochtends alles opkramen en gelabeld aan de remork verzamelen en 't komt probleemloos weer boven je hoofd terecht op de volgende overnachtingsplaats

Dus tent, slaapzak, slaapmat kan in een vervoermiddel worden gedeponeerd, eten wordt 's avonds door een kok op de camping bereid en voor ontbijt of mogelijk lunchpakket word ook gezorgd... iedereen zorgt zelf voor; dingen die hij ook mee naar een hotel zou nemen en evt bestek of dergelijke (moet nog bekeken worden)
We bekijken momenteel in hoeverre 't haalbaar is een luifel, tafels en banken te organiseren

't Is voor iemand die 't kamperen eens wil proberen maar toch niet wil zeulen met al 't materiaal en ook niet alles moet kopen, er zijn ervaren mensen mee die al meer in een tent sliepen dan een doorsnee Belg frieten heeft gegeten...

De bedoeling van deze oproep is eigenlijk meer een "enthousiasme-peiling", ik voel me niet geroepen om organisatorisch aan de slag te gaan en dan vast te moeten stellen dat er alleen hotelslapers met BMW's rijden, dus wie is er nog jong van geest - ook al is 't oud van lijf - om zich voor zoiets geroepen te voelen??

de campings die we aandoen beschikken stuk voor stuk over prima sanitair en rustige staanplaatsen...

Mogelijke richting?? Schotland of Ierland, periode?? Mei 2005

allez laat eens horen

:lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Danny op 29 dec 2015, 07:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Ik heb ervaring met tenten, dus dat is al geen probleem.
het enige probleem is de periode. Ik weet nog niet of ik naar Afganistan moet vertrekken.
Hoe lang zou deze trip ongeveer duren 7/14/21 dagen :?:
Ik denk dat het moeilijk zal zijn voor velen om die periode verlof te krijgen.
Wat is de geschatte kostprijs per persoon, overzet inbegrepen :?:
Wat het vervoer van materiaal betreft. Het idee is goed, maar praktisch moeilijk te realizeren. Je moet er rekening mee houden dat het voertuig voor ons op de aankomst plaats moet zijn en dat kan gezien bepaalde verkeersomstandigheden(ongeval, fille, panne) serieus tegenvallen(ervaring).
Ik opteer er dan liever voor dat ieder zijn tent en slaapzak meeneemt of een vriendelijke solo rijder iets meer meeneemt.
Om plaats te sparen een gouden tip: kleren kan je uitwassen, dus een klein pulleke wasmiddel neemt minder plaats in beslag.

Ps: prachtige foto's :D
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Danny,

Zegt me zeker iets, zal even overleggen met de ritcompanen Popeye, WouteRS en Ronny... misschien kan je er dan al 4 op de lijst zetten... :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Danny,
ik ben eventueel kandidaat om mee te gaan, ga al veel jaren met tent op vakantie.
Groeten
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Danny

Bericht door Danny »

Tja het meenemen van materiaal op de motor is voor velen de grote struikelblok, een voertuig van A naar B laten rijden met materiaal en er voor zorgen dat er food en verder alles ter plekke is kan nooit zo moeilijk zijn... heb tot hier toe voor alles een oplossing gevonden...

Afbeelding

Wat betreft de periode, 't zou een dag of 10 zijn,dus ongeveer 8 dagen daar.

Afbeelding

De prijzen of dergelijke zijn nog niet bekend omdat ik - zoals boven vermeld - dit een enthousiasme-peiling noem, is er voldoende respons en zijn er voldoende "enthousiastelingen" dan ga ik over tot planning, voor de prijs moet je 't ongetwijfeld niet laten, de grootste hap uit het reisbudget is ongetwijfeld de ferry, campings zijn relatief goedkoop en ik doe 't uit idealisme... doe dit soort dingen gewoon graag...

Afbeelding

alles kan relatief snel klaar zijn aangezien ik er erg goed bekend ben en vele dingen van hieruit kan regelen

Enneh als ik mag kiezen tussen Afghanistan of Sco is de keuze gauw gemaakt, 4 maanden op een vliegveldje zitten is ook maar niks...dus wimpel die opdracht maar af :wink:

Afbeelding
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Danny, denk ook eerlijk gezegd dat de maand Mei een moeilijke periode wordt. Maar een dag of 10 moet wel lukken bij mijn werkgever (by the way dezelfde als R1100Rs). Alleen al aan de foto's kan je niet weestaan om mee te gaan. Laat maar komen die ontspanning. Ik heb zelf 2 tentjes waar je telkens met 2 personen kan in slapen. Ik ben zeer enthousiast als je het mij vraagt. Toedeloe Stoffel
Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Heb Schotland ook al aangedaan met de motor .
Overzet met Superfast ferries + hele week in hotelsovernacht kosste voor 2 personen 65.000Bfr. :oops:

Dus met de tent zeker goedkoper . :idea:

Ik heb enkele collega's dewelke dit jaar zijn geweest voor één week .
Kostprijs voor het slapen in tentje en /of jeugdherberg 500€ :!:

Mij zegt het wel iets . ben intussen al 3 maal naar schotland geweest en heb er mijn hart verloren :wink:

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de maand juni , 2de of 3 de week . Dan is het weer al wat beter , minder koud en valt het best mee met de regen .
Wij hebben 1 en een halve dag regen gehad op één week .
Dus reuze meegevallen .

Afhankelijk van de periode , ga ik mee .
Ik zit vilgend jaar met de plechtige communie van mijn dochter . :evil:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Danny

Bericht door Danny »

toch wel weinig enthousiasme, moelijke periodes etc... ik neem mei omdat mei - statistisch - de droogste maand van 't jaar is... heb er in mei steeds goed weer gehad al kan dan nog frisjes zijn (zonneke en 12 a 15 °C :wink: )

de ferrytarieven kan je serieus drukken door elders te vertrekken, bv IJmuiden - Newcastle (vanuit Antwerpen 150 km),superfast nam ik één keer en ik vind het gortig duur, ach enneh we hebben natuurlijk ook een groepskorting als we met meerdere zijn he...

als ik een tent of 20 kan vullen is 't misschien 't risico van een organisatie waard :lol:
allez avonturiers waar zijn jullie of zijn die RT rijders dan toch allemaal hotelslapers hahahahahaha
brit

Bericht door brit »

ik ben sterk geïnteresseerd maar een combinatie van periode en duur gaat een probleem zijn vrees ik. van zodra jullie eventuele data vastleggen kan ik meer zeggen...
Walt

Bericht door Walt »

Heb daar zeker interesse in. Tent en slaapzak is geen probleem,ik was een paar jaar geleden ook al in Schotland. Ik ga ook dit jaar, begin juni naar Wales voor een 6 tal dagen. Prijs voor de ferry (P&o:Calais-Dover) heen en terug zo een 70 euro.
Nu alleen de datum van de promotierit en bestemming afwachten en je mag me opschrijven 8)
PaulM

Bericht door PaulM »

Danny,zoals gezegd gisteren is het vrouwke er voor gewonnen, ze is al bijeen aan het pakken :lol:

dus allicht 2pers erbij.

Begin mei is goede periode daar er veel feestdagen zijn waardoor er minder verlofdagen moeten opgenomen worden.

See you
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
XIII
Contacteer:

Bericht door XIII »

Voor de kampeerder die niet in een tent wil slapen http://www.hostel-scotland.co.uk

Nette kamers, handdoeken en lakens krijg je, type berghut
de Ron

Bericht door de Ron »

Ben dit jaar voor 9 dagen in Schotland geweest met de motor, was in begin september, heb hoop en al 5 uurkes in de regen gereden !!
Nu volgend jaar al terug Schotland is wat snel vind ik. Ik betaalde voor 2 personen en 2 moto's , overzet van Ijmuiden-Newcastle, 580 Euro, is een binnen slaaphut, ontbijt en avondmaal inbegrepen. Grootste kost is benzine, duurder dan bij ons. Het was de 1ste maal in Schotland voor mij, het is een aanrader !! Voor wie er nog niet was, zeker doen !!!
groeten,
Ronny :wink: :lol:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
jpblocken
Contacteer:

Danny's ride-and-camp voorstel

Bericht door jpblocken »

Ook vanuit Limburg is er interesse. Je houdt me maar op de hoogte. Periode is in principe geen probleem, als de temperatuur maar boven 't vriespunt blijft... :roll:
Beschik zelf over zo'n klein iglo-tentje (wel tijdje niet gebruikt, dus nog te testen op waterdichtheid :shock: ), matje en slaapzak. Als je voorstel om het vervoer van campmateriaal door een remorque te laten plaatsvinden doorgaat, dat lijkt me de max. Tof initiatief.
Overigens, dit is bij mijn weten geen initiatief van de club? Misschien dat ook van daaruit uit interesse bestaat? Kwestie van wat medewerking te krijgen bij de organisatie?
Pete
Contacteer:

Bericht door Pete »

Nog volk uit Limburg dat mee wil!! Schitterend initiatief. Tent en slaapzak is geen probleem en dat moet wel lukken om in mei verlof te nemen.... Hou me zeker op de hoogte en als ik een handje kan helpen, laat dan maar wat weten :o
1150 GS (bj 2000)

Sans Souci Member
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Danny, heb je al een idee met hoeveel we zouden kunnen zijn!!! Ben wel van de verre Vloanders maar om handje te helpen, geef je maar een schreeuwtje. Misschien toch een paar keer samenkomen om alle praktische afspraken te maken, als het doorgaat natuurlijk. Toedeloe Stoffel. 8)
Afbeelding
Danny

Bericht door Danny »

straks eens een datum op papier zetten...daarna 't aantal -mogelijke-kandidaten eens tellen, een 15 tal zou ik moeten hebben kwestie van het de moeite te laten zijn, 't vraagt nl een pak voorbereiding en er moet veel materiaal mee... luxekampeerders :lol: :wink:
allez tot later
Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Ik ga passen, hoewel de goesting er is om mee te gaan. Ik heb niet de ideale motor om lange afstanden af te leggen. Volgend jaar komt er een GS (of iet anders) en als er dan nog eens een reis wordt georganiseerd, ga ik zeker mee.
Danny

Bericht door Danny »

hmm van dat datum bepalen en andere activiteiten is omwille van in't slaap vallen (in de zetel) niks in huis gekomen, zal voor morgen zijn

@ Frank E : gene moto voor lange afstanden?????????
een R1150R als ik 't goed begrijp??? als ge denkt dat dat minder geschikt is voor afstand dan een GS then you're wrong...
ideaal speelmachien voor al die baantjes daar :lol: :wink:
Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Danny schreef:hmm van dat datum bepalen en andere activiteiten is omwille van in't slaap vallen (in de zetel) niks in huis gekomen, zal voor morgen zijn

@ Frank E : gene moto voor lange afstanden?????????
een R1150R als ik 't goed begrijp??? als ge denkt dat dat minder geschikt is voor afstand dan een GS then you're wrong...
ideaal speelmachien voor al die baantjes daar :lol: :wink:
Ik wist wel dat er reactie op ging komen :) Mijn stelling was verkeerd: het verschil R/GS maakt inderdaad niks uit voor lange afstanden maar met m'n 1.95 wordt ik na 2 uur meestal mottig in m'n rug :( Met +820mm zithoogte (GS) tegenover 800mm met de (R) zou ik minder geplooid op een moto moeten zitten... maar dat moet ik nog uittesten in de toekomst. Tenzij iemand anders een oplossing heeft natuurlijk (voetsteunverlagers van verholen hebben alleszins geen zin).
Hans

Bericht door Hans »

Tenzij iemand anders een oplossing heeft natuurlijk (voetsteunverlagers van verholen hebben alleszins geen zin).
Frank, ik heb wat ervaringen met stuuraanpassingen op een Roadster.
Maar omdat dit onderwerp hier niet meer thuishoort heb ik een item geopend bij "Accessoires" onder de titiel "Stuurverhoging R1150R".

Hans
Afbeelding
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

danny, ik ook geïnteresseerd. periode is voor mij geen prob (het het graag wat frisser ... 30° op nen RT met motokledij is ook geen pretje :wink: ).
en t'wordt tijd da mijne Blackline nog een ander taal dan duits en boertig oostenrijks leert spreken :lol: 8)
tent is super ! al veel gedaan en is gewoon een heel plezante manier van reizen. dat hoort immers bij een goei motoreis vind ik :D :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Highlander

Bericht door Highlander »

Prachtig initiatief,
Aan hoeveel km per dag had je gedacht, mijn schoonbroer heeft geen bmw, maar een goldwing mag hij ook meerijden of hebben jullie dit liever niet, anders kan je 2 minimum 2 man bijinschrijven.

Mvg.
Harry
Highlander

Bericht door Highlander »

Harry schreef:Prachtig initiatief,
Aan hoeveel km per dag had je gedacht, mijn schoonbroer heeft geen bmw, maar een goldwing mag hij ook meerijden of hebben jullie dit liever niet, anders kan je 2 minimum 2 man bijinschrijven.

Mvg.
Harry
Danny

Bericht door Danny »

Na heel wat overleg, denk ik dat de periode van vrijdag 13 tot maandag 23 word...de week van Hemelvaart komt echter ook nog in aanmerking

verstandig lijkt mij effe te kijken wie er nu kan en mij dan een mail stuurt, deze week hoop ik uitsluitsel te hebben over mogelijke ferrytarieven en campingprijzen, eten op de camping etc...
ik dacht dat het leuk en vooral leerzaam zou zijn (voor mij) samen te komen en alles te bespreken over het wie wil wat,bv tentje leveren of eigen tentje, en voor veel mensen toch vanalles uit dedoeken te doen qua mogelijke km's per dag en andere

dus ik stel voor Mechelen te nemen - wat mij vrij centraal lijkt - en daar samen te komen op zondag 05 December omstreeks 1700 uur, ergens op de markt, plaats het van de week wel ergens op de site

voila laat maar komen de kritiek... :lol:

@Harry : ik heb geen bezwaar tegen een GW noch zijn berijder/duo(je schoonbroer) 't is ook geen BMW organisatie al zal 't gros wel uit BMW's bestaan... hij zal dus een dik vel moeten hebben :wink:
Plaats reactie