Alain GS schreef:Ik kan niet begrijpen dat je een motor koopt van pakweg een 17.000 € zonder vooraf niet met een gelijkaardig exemplaar eerst eens een testrit te hebben gemaakt. Dit kan ik écht niet vatten, en ik vind het zelfs heel onverstandig.
Vóór ik mijn GS had, droomde ik steeds van een RT (mooi model) , en een enkele keer had ik er eentje gehuurd voor één dag in april 2002.
Ik bleef dromen van een RT, alhoewel men mij vertelde dat een GS "ook vree wijs rijdt".
Tot de dag (begin april 2004) dat ik op aanraden van een mecanicien bij het toenmalige MotorRAD Soete eens de nieuwe GS kon proefrijden.
Na een eerste rond punt en een paar bochten aan "De Pêcheur" in Deurle, wist ik het vrijwel al meteen : dát is het ! "This is it", zoals wijlen Michael Jackson vorig jaar nog zei, en ik ... kwijlen om een GS in mijn bezit te hebben.
De RT was vlug vergeten, ook al heeft ie inderdaad meer comfort vooral qua ergonomie en windbescherming .
Maar het gezwinde en speelse rijkarakter van een GS kan niet tippen aan een RT, is wat ik zelf vind.
Wellicht dat een HP2 Megamoto nóg een flink stuk leuker rijdt, maar dat is een andere zaak.
Niet meer tevreden -Eerste BMW na 30 jaar Honda - Ervaringen
Moderator: GVN
Re: Geen testrit ... .
Re: Eerste BMW na 30 jaar Honda - Ervaringen
Een moto is als een vrouw, je mag ze nog zoveel proberen als je wil, wanneer de klik er niet is blijf je er niet mee rijden. Heb indertijd overgeschakeld van suzuki naar r1100rs zonder proefrit, nooit beklaagd. Daarna van rs naar 1150 rt twin spark zonder testrit en nu naar gs 2010 zonder testrit. Als ik een bepaald model wil ga ik ervoor, en dat is me nog nooit tegengevallen. Aan alle modellen zijn + en - punten, m'n gevoel bij BMW is altijd goed geweest in tegenstelling met m'n ervaringen met japanners. Ik heb er nu de eerste 650km opzitten en kan nu al met zekerheid zeggen, dit is de beste boxer waar ik al mee gereden heb! Vier jaar terug stond ik op het punt een 1200rt te kopen maar na alle kritieken gelezen te hebben hier op het forum toch maar voor de "oude" 1150 gegaan. Welnu aan allen die nu nog beweren dat er in de 1200 geen boxergevoel meer zit, sorry hoor maar wanneer je een nieuwe niet kan betalen breek hem dan ook niet af! Zoals ik al zei de nieuwe loopt prachtig, het boxergevoel zit er nog steeds in, weliswaar wat bijgeschaafd maar dit hoort ook zo, hij schakelt quasi perfect, je hoeft dus geen oordoppen meer om het geklak niet meer te horen
en het beste , die uitlaat een schitterende uitvinding.
grtz
de klei'n
grtz
de klei'n
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
-
Iron Gonzo
ik heb ook nooit test gereden met de moto's die ik kocht.(en dat zijn er al heel wat)
uitzonderlijk bij de lancering van de nieuwe R1200RT en R1200ST en heb ik gereden met de 2 modellen.
dat was in leuven en achter een begeleider (dus echt testrijden kan je dat niet noemen).
ik reed toen met een R1100RS.
de R1200RT had rap afgedaan bij mij, die kon mij helemaal niet bekoren.
de R1200ST kwam voor mij stukken beter uit de testrit.
toen ik dan eindelijk 1tje wou kopen (na 3 jaar) werden ze niet meer gemaakt.
op de 2dehandsmarkt dan mijn R1200ST gevonden en nog altijd dik tevreden van.
tevens is hij zeldzaam door zijn prachtige vormgeving en het verkoops suc6.
uitzonderlijk bij de lancering van de nieuwe R1200RT en R1200ST en heb ik gereden met de 2 modellen.
dat was in leuven en achter een begeleider (dus echt testrijden kan je dat niet noemen).
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Dat is goed voor ons, zo kunnen wij een zeer recent model met extra weinig km's op de kop tikken met een flinke korting!IRON GONZO schreef:ik heb ook nooit test gereden met de moto's die ik kocht.(en dat zijn er al heel wat)
Rijke mensen zijn toch een aardig volk hé
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
-
Belgium1961
Niet meer tevreden - Eerste BMW na 30 jaar Honda - Ervaringe
Vervolg en niet meer zo positief.
1) Lijkt meer op een tweetakt, 400 cc olie op 1000 km.
2) 18.000 km lagers achterwiel vervangen.
3) 32.000 km koppeling slipt door vanaf 6000 rpm
Dealer liet me verstaan dat BMW dit niet onder garantie zal willen repareren
Men doet dit enkel als er een olielek de oorzaak van is. Hij stelt dat BMW zal zeggen dat er teveel geslipt is met de koppeling.
Rij al 32 jaar met de motor, 15 tot 20.000 km/jaar en nog nooit voor 100.000 km koppeling versleten.
Ik rijd naar zithouding en wendbaarheid zeer graag met de GS doch qua betrouwbaarheid in vergelijking met de prijs ben ik helemaal niet meer tevreden.
Is mijn eerste maar ook de laatste BWM
Men doet dit enkel als er een olielek de oorzaak van is. Hij stelt dat BMW zal zeggen dat er teveel geslipt is met de koppeling.
Rij al 32 jaar met de motor, 15 tot 20.000 km/jaar en nog nooit voor 100.000 km koppeling versleten.
Ik rijd naar zithouding en wendbaarheid zeer graag met de GS doch qua betrouwbaarheid in vergelijking met de prijs ben ik helemaal niet meer tevreden.
-
Dirk Pauwels
Re: Niet meer tevreden - Eerste BMW na 30 jaar Honda - Ervaringe
Belgium1961 schreef:Vervolg en niet meer zo positief.
Als uw koppeling doorslipt op 32000km dan is de oorzaak zeer waarschijnlijk wel een olielek, als je dus nog garantie hebt, wordt het onder garantie hersteld. Die dealer van U heeft X ray ogen of wa? die kan door een blok zien zonder het open te maken en die weet nu al dat het door een verkeerd gebruik vd koppeling komt?
Olie verbruik doen ze helaas enkel iets als het meer dan 1l/1000km is.
Andere dealer zoeken, er zijn er genoeg.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Niet meer tevreden -Eerste BMW na 30 jaar Honda - Ervaringen
Vind je besluit nogal kort door de bocht, de koppeling kan allerhande redenen hebben en herstellen moet toch dus opengooien die handel.
Neem maar eens je starter eraf (zal je wel kunnen met 30 jaar ervaring) en bekijk je koppeling eens, is 't daar droog dan is 't rijstijl en is 't daar olie-nat dan is 't een keerring...
Om nu te zeggen ik koop geen BWM ('t is een BMW) meer, begrijp ook die bewuste letterverspringing niet, dat is toch wel snel.
Weet nie vanwaar je bent anders pak ik je starter er wel effe af...
trouwens die lagers van de pon waren toch garantie?? en olieverbruik kan een pak schelen met andere olie en vooral met niet te gauw bij te kappen...
Neem maar eens je starter eraf (zal je wel kunnen met 30 jaar ervaring) en bekijk je koppeling eens, is 't daar droog dan is 't rijstijl en is 't daar olie-nat dan is 't een keerring...
Om nu te zeggen ik koop geen BWM ('t is een BMW) meer, begrijp ook die bewuste letterverspringing niet, dat is toch wel snel.
Weet nie vanwaar je bent anders pak ik je starter er wel effe af...
trouwens die lagers van de pon waren toch garantie?? en olieverbruik kan een pak schelen met andere olie en vooral met niet te gauw bij te kappen...
-
Belgium1961
Danny,
ik ben er van overtuigd dat je het goed bedoelt maar om te zeggen dat het aan de rijstijl ligt dat vind ik dan weer kort door de bocht. Ik rijd zoals ik al 30 jaar rijd, woon werk verkeer in een sportieve stijl. Motor Komt in weekend zelfs niet buiten. Als het aan mijn rijstijl zou liggen dan had ik bij alle vorige motors, schrijf deze af op vier jaar, ook wel gehad hebben. Ik rijd nooit met handen op de koppeling, tenzij om te ontkoppelen, ik geef zelfs tussengas bij het terugschakelen. Wat ik echter wel verwacht van een motor van 20 maanden is dat ik er "s morgens op stap en 's avonds er zonder problemen mee thuis kom.
Het ding rijdt, als hij niet in de garage staat fantastisch doch telkens een dag verlof moeten nemen om de motor binnen te doen en "s avonds terug op te halen had ik niet ingecalculeerd. Voor de computer was ik hem drie dagen kwijt, moest immers van Duitsland komen. Koppelen aan de motor is nog steeds niet gelukt doch hij rijdt. 's Morgens zonder licht moeten vertrekken is ook niet leuk. De motor een dag moeten missen om de achterlagers te veranderen is nog minder leuk en nu op 30.000 km hem twee dagen moeten missen voor de koppeling is ook niet leuk. Sorry ik vergat nog het deksel van de aandrijfriem dat na een tweetal maand al begon te corroderen en af te bladeren.
Mijn dealer, geen slecht woord van. Deze man voelt zich hier ook duidelijk niet goed bij. Doch een koppeling op 30.000 kilometer is er toch teveel aan. Vooral voor een machine van 18.000 eurootjes. Dat olieverbruik, ik vind het raar dat jullie dat allemaal normaal vinden. Dat wil zeggen dat ik dit quasi iedere dag nakijk, bij eerdere motorfietsen nog nooit meegemaakt. Vind je het normaal dat je constant met een busje olie moet rondrijden. Ik niet. Ik wil er in de vroege morgen opspringen, naar werk rijden en terug komen zonder zorgen. Vooral als je weet dat ik de BMW kocht voor zijn zogenaamde betrouwbaarheid.
Neen, ik neem de starter er niet af, daarvoor is er de garantie, ik ben geen sleutelvaardige maar een simpele pennelikker, daarvoor ga ik altijd trouw naar de garage. Buiten enkele terugroepacties ging ik in het verleden enkel op het voorziene onderhoud naar de garage.
Mbt met de rijstijl, ik reed een tiental keer per jaar met de Fireblades op het circuit, zonder slipperkoppeling en ik reed zeker niet van de traagste. De koppeling deed het na 80.000 km nog uitstekend, de motoren verbruikten geen drup olie, en het belangrijkste iedere morgen en avond bracht hij me naar het werk en terug zonder zorgen.
Het vertrouwen is inderdaad zoek, niet in mijn dealer maar in de dwaze visie van BMW dat het aan mijn rijstijl zou liggen en het geen garantie is. Hoe zou jij je voelen in mijn situatie ? Zou jij nog bij BMW blijven ? Ik heb niet zomaar de eurootjes om binnen vier maand de rest van de motor te vervangen bij iedere nog te komen panne. Je, wie het wil, mag hem gerust voor een eerlijke prijs overnemen.
Mvg.
Hans
ik ben er van overtuigd dat je het goed bedoelt maar om te zeggen dat het aan de rijstijl ligt dat vind ik dan weer kort door de bocht. Ik rijd zoals ik al 30 jaar rijd, woon werk verkeer in een sportieve stijl. Motor Komt in weekend zelfs niet buiten. Als het aan mijn rijstijl zou liggen dan had ik bij alle vorige motors, schrijf deze af op vier jaar, ook wel gehad hebben. Ik rijd nooit met handen op de koppeling, tenzij om te ontkoppelen, ik geef zelfs tussengas bij het terugschakelen. Wat ik echter wel verwacht van een motor van 20 maanden is dat ik er "s morgens op stap en 's avonds er zonder problemen mee thuis kom.
Het ding rijdt, als hij niet in de garage staat fantastisch doch telkens een dag verlof moeten nemen om de motor binnen te doen en "s avonds terug op te halen had ik niet ingecalculeerd. Voor de computer was ik hem drie dagen kwijt, moest immers van Duitsland komen. Koppelen aan de motor is nog steeds niet gelukt doch hij rijdt. 's Morgens zonder licht moeten vertrekken is ook niet leuk. De motor een dag moeten missen om de achterlagers te veranderen is nog minder leuk en nu op 30.000 km hem twee dagen moeten missen voor de koppeling is ook niet leuk. Sorry ik vergat nog het deksel van de aandrijfriem dat na een tweetal maand al begon te corroderen en af te bladeren.
Mijn dealer, geen slecht woord van. Deze man voelt zich hier ook duidelijk niet goed bij. Doch een koppeling op 30.000 kilometer is er toch teveel aan. Vooral voor een machine van 18.000 eurootjes. Dat olieverbruik, ik vind het raar dat jullie dat allemaal normaal vinden. Dat wil zeggen dat ik dit quasi iedere dag nakijk, bij eerdere motorfietsen nog nooit meegemaakt. Vind je het normaal dat je constant met een busje olie moet rondrijden. Ik niet. Ik wil er in de vroege morgen opspringen, naar werk rijden en terug komen zonder zorgen. Vooral als je weet dat ik de BMW kocht voor zijn zogenaamde betrouwbaarheid.
Neen, ik neem de starter er niet af, daarvoor is er de garantie, ik ben geen sleutelvaardige maar een simpele pennelikker, daarvoor ga ik altijd trouw naar de garage. Buiten enkele terugroepacties ging ik in het verleden enkel op het voorziene onderhoud naar de garage.
Mbt met de rijstijl, ik reed een tiental keer per jaar met de Fireblades op het circuit, zonder slipperkoppeling en ik reed zeker niet van de traagste. De koppeling deed het na 80.000 km nog uitstekend, de motoren verbruikten geen drup olie, en het belangrijkste iedere morgen en avond bracht hij me naar het werk en terug zonder zorgen.
Het vertrouwen is inderdaad zoek, niet in mijn dealer maar in de dwaze visie van BMW dat het aan mijn rijstijl zou liggen en het geen garantie is. Hoe zou jij je voelen in mijn situatie ? Zou jij nog bij BMW blijven ? Ik heb niet zomaar de eurootjes om binnen vier maand de rest van de motor te vervangen bij iedere nog te komen panne. Je, wie het wil, mag hem gerust voor een eerlijke prijs overnemen.
Mvg.
Hans
Je moet het niet persoonlijk nemen, voor mij als techneut zijn er maar twee mogelijkheden, ze slipt door olie of ze is opgereden...
Bedoel daar nie mee dat je wel of niet kan rijden, je zei zelf dat de dealer ook deze veronderstelling aangaat.
Nu is 't tegenwoordig natuurlijk zo dat ze niet op je staan te wachten in de garage en ze graag hebben dat je 't spul achterlaat, dat er een lager stuk gaat dat kan bij alle motoren, auto gebeuren. olieverbruiken doen ze allemaal wat maar ik rijd zelf ook een 1200 en rijd met een peilglas 10.000km, een halve liter op 10.000 km dus, eens 't blok flink los, rond de 50.000 moet dat zelfs nog minderen, hou er rekening mee dat er veel olie in de koeler kan achterblijven en dat je best niet te gauw bijvult want dan maak je er een drinkerke van, een goed uitgangspunt is: als je bv gisteren keek en alles was oke dan gaat er vandaag geen halve liter weg zijn, dan check je best nog eens een dag later.
die koppeling tja wat ik er mee zou doen mag ik hier niet hardop zeggen maar 't zou zeker garantie zijn
Bedoel daar nie mee dat je wel of niet kan rijden, je zei zelf dat de dealer ook deze veronderstelling aangaat.
Nu is 't tegenwoordig natuurlijk zo dat ze niet op je staan te wachten in de garage en ze graag hebben dat je 't spul achterlaat, dat er een lager stuk gaat dat kan bij alle motoren, auto gebeuren. olieverbruiken doen ze allemaal wat maar ik rijd zelf ook een 1200 en rijd met een peilglas 10.000km, een halve liter op 10.000 km dus, eens 't blok flink los, rond de 50.000 moet dat zelfs nog minderen, hou er rekening mee dat er veel olie in de koeler kan achterblijven en dat je best niet te gauw bijvult want dan maak je er een drinkerke van, een goed uitgangspunt is: als je bv gisteren keek en alles was oke dan gaat er vandaag geen halve liter weg zijn, dan check je best nog eens een dag later.
die koppeling tja wat ik er mee zou doen mag ik hier niet hardop zeggen maar 't zou zeker garantie zijn
-
Belgium1961
Ik doe maar 160 km per dag, maar je bent niet meer gerust en ieder avond als ik thuis kom zet ik hem even op de zijstandaard en zet hem na enkele minuten op de middenbok en dan kijk ik via het peilglas. Als het onderaan quasi niet meer zichtbaar is vul ik bij met 300 cc en dan komt het peil in het midden van het bolletje te staan.
Volgens dealer weigert BMW (Bornem denk ik) de koppeling in garantie te vervangen als er geen olielek is. Als je om 07.00 al op de autostrade zit en pas na 19.00 uur terug thuis kan zijn, dan is de dealer dicht. Een vervangmotor kost 15 euro per dag.
Volgens dealer weigert BMW (Bornem denk ik) de koppeling in garantie te vervangen als er geen olielek is. Als je om 07.00 al op de autostrade zit en pas na 19.00 uur terug thuis kan zijn, dan is de dealer dicht. Een vervangmotor kost 15 euro per dag.
-
John
- Contacteer:
Als je dat oliepeil dan s'morgens zou nakijken en niet direct na een paar minuten al begint bij te kappen zou al veel hebben opgelost denk ik.
Te veel olie in een motorblok kan meer schade aanrichten dan je denkt.
Te veel olie in een motorblok kan meer schade aanrichten dan je denkt.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de koppeling! Zonder problemen vervangen in garantie op 27000km! Ik denk dat het probleem bij u dealer ligt als hij ze niet wil vervangen! Bij mij was het ook geen olielek maar te wijten aan een slechte serie van koppelingen hebben ze mij verteld!Belgium1961 schreef:Ik doe maar 160 km per dag, maar je bent niet meer gerust en ieder avond als ik thuis kom zet ik hem even op de zijstandaard en zet hem na enkele minuten op de middenbok en dan kijk ik via het peilglas. Als het onderaan quasi niet meer zichtbaar is vul ik bij met 300 cc en dan komt het peil in het midden van het bolletje te staan.
De aanhouder wint
Succes
BMW R1200 GS Lc Adventure
WIe mag de dealer wezen, een regio opnoemen is genoeg zenne 
YOO
Ge zult wel zien dat da peilglaaske soms wel nekeer vol is, en dan weer niet. Vergeet niet dat er een oliekoeler op dienen boxer zit, die soms vol is omdat de thermostaat nog toe is, en een andere keer staat de thermostaat open, dan weet ge 't wel zeker. Kortom, elke godganse dag uw olie controleren is, tenzij ge zodanig veel doemp maakt dat iedereen in een straal van 100m rondom u 't kan zien, onnodig. En overvloedig bijvullen is zinloos, en kan zelfs nadelig zijn.
Grtz, Philip!
Blijf daar is een paar dagen af, denkt ge nu echt dat diene motor er in slaagt om 300cc olie te verstoken op die 160Km? Dan zien ze u niet rijden van den doemp.Belgium1961 schreef:Ik doe maar 160 km per dag, maar je bent niet meer gerust en ieder avond als ik thuis kom zet ik hem even op de zijstandaard en zet hem na enkele minuten op de middenbok en dan kijk ik via het peilglas. Als het onderaan quasi niet meer zichtbaar is vul ik bij met 300 cc en dan komt het peil in het midden van het bolletje te staan.
Ge zult wel zien dat da peilglaaske soms wel nekeer vol is, en dan weer niet. Vergeet niet dat er een oliekoeler op dienen boxer zit, die soms vol is omdat de thermostaat nog toe is, en een andere keer staat de thermostaat open, dan weet ge 't wel zeker. Kortom, elke godganse dag uw olie controleren is, tenzij ge zodanig veel doemp maakt dat iedereen in een straal van 100m rondom u 't kan zien, onnodig. En overvloedig bijvullen is zinloos, en kan zelfs nadelig zijn.
Andere dealer zoeken! Ik zet mijne GS af bij den dealer, neem daar één of andere vervangmoto mee naar huis, kom den dag erop mijne GS ophalen en heb nog nooit ofte nimmer nen € betaald voor een vervangvoertuig. Zelfs al heb ik tijd, en blijf ik op de GS wachten tijdens een onderhoud, ga ik meestal een ritje doen met nen testmoto. Kosteloos.Belgium1961 schreef:Volgens dealer weigert BMW (Bornem denk ik) de koppeling in garantie te vervangen als er geen olielek is. Als je om 07.00 al op de autostrade zit en pas na 19.00 uur terug thuis kan zijn, dan is de dealer dicht. Een vervangmotor kost 15 euro per dag.
Grtz, Philip!
Laatst gewijzigd door Koppel!! op 09 okt 2011, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Ik ook niet. "We" vinden het dus niet allemaal normaalBelgium1961 schreef: Dat olieverbruik, ik vind het raar dat jullie dat allemaal normaal vinden. Dat wil zeggen dat ik dit quasi iedere dag nakijk, bij eerdere motorfietsen nog nooit meegemaakt. Vind je het normaal dat je constant met een busje olie moet rondrijden. Ik niet.
Laatst gewijzigd door Gaby op 21 okt 2011, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
Dirk Pauwels
Mannekes, diene mens heeft 30 jaar met Honda's gereden, ik kan daar goed inkomen dat hij van zijn BMW meer had verwacht. Nen Honda start altijd, verbruikt nauwelijks olie, zoals ne modere motor eigenlijk zou moeten zijn.
Wij rijden allemaal al langer met BMW boxers en vinden olieverbruik niet abnormaal (ook al zijn er een paar die zeggen dat die van hen niets verbruikt), ik snap best dat je op den duur elke dag begint te controleren, het is tenslotte een stuk van 18000 euro. De meeste verbruiken olie, live with it. ik heb er ook al gehad die 4l op 10.000km verbruiken, so what?
De tip om niet panisch elke dag te controleren en bij te vullen is goud waard, volg dat nu effe op. rij gewoon eens tot je waarschuwingslichtje aan gaat (oliepeil) en vul dan bij tot het bolletje. Lijkt me sterk dat je daar geen paar duizend km mee kan doen. gebruik gewone half synth 10w40 of 20w50 als je dat nog kan vinden, een dunnere olie geeft meer verbruik.
Wat de koppeling betreft MOET je dealer garantie leveren bij een olielek of bij slechte series. Het lijkt me sterk dat BMW tegen de dealer gezegd heeft dat je geen garantie krijgt, dat zal wel een verzinsel vd dealer zelf zijn (koppeling vervangen is serieus wat werk dus dat doen ze niet graag onder garantie)
Ivm je werkuren zou ik even zoeken naar een dealer in de buurt van je werk, allicht kan je daar 's avonds je motor inleveren en 's anderdaags avond de vervangmoto terug inleveren. Sommigen zijn open tot 18.30.
Het lijkt mij dat je wel snel beslist hebt dat je een ramp moto hebt, je hebt helemaal nog geen moeite gedaan om een oplossing te vinden, je denkt teveel in auto termen, "de dealer zal het wel oplossen" en "de dealer heeft altijd gelijk"....gewoon andere dealer zoeken, op die 80 km woon-werk kom je volgens mij makkelijk minstens 2 dealers tegen, zo groot is belgie niet hé
Wij rijden allemaal al langer met BMW boxers en vinden olieverbruik niet abnormaal (ook al zijn er een paar die zeggen dat die van hen niets verbruikt), ik snap best dat je op den duur elke dag begint te controleren, het is tenslotte een stuk van 18000 euro. De meeste verbruiken olie, live with it. ik heb er ook al gehad die 4l op 10.000km verbruiken, so what?
De tip om niet panisch elke dag te controleren en bij te vullen is goud waard, volg dat nu effe op. rij gewoon eens tot je waarschuwingslichtje aan gaat (oliepeil) en vul dan bij tot het bolletje. Lijkt me sterk dat je daar geen paar duizend km mee kan doen. gebruik gewone half synth 10w40 of 20w50 als je dat nog kan vinden, een dunnere olie geeft meer verbruik.
Wat de koppeling betreft MOET je dealer garantie leveren bij een olielek of bij slechte series. Het lijkt me sterk dat BMW tegen de dealer gezegd heeft dat je geen garantie krijgt, dat zal wel een verzinsel vd dealer zelf zijn (koppeling vervangen is serieus wat werk dus dat doen ze niet graag onder garantie)
Ivm je werkuren zou ik even zoeken naar een dealer in de buurt van je werk, allicht kan je daar 's avonds je motor inleveren en 's anderdaags avond de vervangmoto terug inleveren. Sommigen zijn open tot 18.30.
Het lijkt mij dat je wel snel beslist hebt dat je een ramp moto hebt, je hebt helemaal nog geen moeite gedaan om een oplossing te vinden, je denkt teveel in auto termen, "de dealer zal het wel oplossen" en "de dealer heeft altijd gelijk"....gewoon andere dealer zoeken, op die 80 km woon-werk kom je volgens mij makkelijk minstens 2 dealers tegen, zo groot is belgie niet hé
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Belgium1961
Vervolg,
Koppeling toch vervangen onder garantie. Dealer liet verstaan dat hij hiermee een risico nam daar er duidelijk geen olielek was en hij de stukken 3 maand diende te bewaren. Dus als ik jullie goed begrijp ben ik helemaal niet zo fair behandeld en is dit wel een normaal garantiegeval?
Is het normaal dat je geen bewijs krijgt van de vervanging van de koppeling? Op nieuwe stukken geldt toch ook garantie?
Ik woon in Zichem-Scherpenheuvel en ik ga bij een dealer in de Kempen. Indien het correct is dat dit een normaal garantiegeval is dan ben ik wel heel erg teleurgesteld.
Goeie raad is altijd welkom doch de ene dealer wordt goed bevonden door de ene en dan weer niet bij de andere. Ik ga sowieso eens bij BMW Bornem informeren, ik ben niet moeilijk en kijk op geen euro maar fair is fair, eenmaal bedrogen is de deur toe en nooit meer terug.
Koppeling toch vervangen onder garantie. Dealer liet verstaan dat hij hiermee een risico nam daar er duidelijk geen olielek was en hij de stukken 3 maand diende te bewaren. Dus als ik jullie goed begrijp ben ik helemaal niet zo fair behandeld en is dit wel een normaal garantiegeval?
Is het normaal dat je geen bewijs krijgt van de vervanging van de koppeling? Op nieuwe stukken geldt toch ook garantie?
Ik woon in Zichem-Scherpenheuvel en ik ga bij een dealer in de Kempen. Indien het correct is dat dit een normaal garantiegeval is dan ben ik wel heel erg teleurgesteld.
Goeie raad is altijd welkom doch de ene dealer wordt goed bevonden door de ene en dan weer niet bij de andere. Ik ga sowieso eens bij BMW Bornem informeren, ik ben niet moeilijk en kijk op geen euro maar fair is fair, eenmaal bedrogen is de deur toe en nooit meer terug.
Bij garantie moet een dealer altijd de stukken bewaren(das ook bij auto's zo etc) je begrijpt dat hij er veel kan hebben liggen, ook van gewoon herstellingen...
Hoedanook na een garantie dient een papier te worden ondertekend dat je een garantievervanging hebt genoten.
Gaan klagen in Bornem?? waarover je koppeling is onder garantie vervangen, misschien zet hij die koppeling administratief op een ander chassisnummer, wees blij ze is vervangen en je hoefde niks te betalen...
Een koppeling is en blijft een slijtage-onderdeel, toon maar eens aan dat je je machine als een goed huisvader beheert en er zo mee rijd, of dat je er elke dag 't varken mee uithangt. ze is gratis vervangen dus ik zou content zijn.
een bonus gaan ze je niet geven
Hoedanook na een garantie dient een papier te worden ondertekend dat je een garantievervanging hebt genoten.
Gaan klagen in Bornem?? waarover je koppeling is onder garantie vervangen, misschien zet hij die koppeling administratief op een ander chassisnummer, wees blij ze is vervangen en je hoefde niks te betalen...
Een koppeling is en blijft een slijtage-onderdeel, toon maar eens aan dat je je machine als een goed huisvader beheert en er zo mee rijd, of dat je er elke dag 't varken mee uithangt. ze is gratis vervangen dus ik zou content zijn.
een bonus gaan ze je niet geven
Een gevaren premie misschien

denk dat de kogel al door de kerk is.
niet hans?
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... 7&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
niet hans?
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... 7&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
broem..broem..GAAAAZ
-
Nick Murof
awel, ik ga morrege nog eens nen BMW testen, se. 1 van de betere die het afgelopen decennium geproduceerd werden: R850R met ABS II (zonder servo brol).
't is al lang geleden dat ik nog op de openbare weg gereden heb, na jaren Trial/MX/Enduro (met honda's & yamaha's = probleemloos) . Hopelijk past m'n leren pakske nog.
't is al lang geleden dat ik nog op de openbare weg gereden heb, na jaren Trial/MX/Enduro (met honda's & yamaha's = probleemloos) . Hopelijk past m'n leren pakske nog.
-
Belgium1961
BMW deur uit.
Beste forumleden,
De GS was een fantastische fiets wanneer die reed. Ik kan echter niet aanvaarden dat een motor die zoveel geld kost geplaagd wordt door zoveel ziektesymptomen.
Dus vandaag GS overgelaten, niet aan een particulier, wilde deze niet opzadelen met de mij gekende gebreken, en een ....... Teneré gekocht.
Voor jullie vermoedelijk landverraad, voor mij hopelijk zorgeloos motorplezier, enfin laat ik jullie nog wel weten,
Tot ziens en we blijven groeten wanneer we elkaar kruisen.
De GS was een fantastische fiets wanneer die reed. Ik kan echter niet aanvaarden dat een motor die zoveel geld kost geplaagd wordt door zoveel ziektesymptomen.
Dus vandaag GS overgelaten, niet aan een particulier, wilde deze niet opzadelen met de mij gekende gebreken, en een ....... Teneré gekocht.
Voor jullie vermoedelijk landverraad, voor mij hopelijk zorgeloos motorplezier, enfin laat ik jullie nog wel weten,
Tot ziens en we blijven groeten wanneer we elkaar kruisen.
-
Jo De Paepe
hopelijk heb je er meer geluk mee.Teneré gekocht
Ik ken er alleszins al 2 die dikwijls buiten strijd staan met allerhande zware motorische problemen. gaande van krukaslagers ,nokkenassen ,olieverlies etc