tevredenheid boxer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
derhanser
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 sep 2011, 12:46

tevredenheid boxer

Bericht door derhanser »

hallo,
ik ben nieuw hier op forum wonende te ranst en brugge,
na een start in het morotrrijden met een gsx, heb ik na enkele maanden al snel de bmw ontdekt in de motorfietsen met mn eerste
1100rs, hierna een k1200rs die wel leuk klinkt en toch weer wat vlotter is, maar de rijhouding en het insturen bevielen me niet zo goed,
dus toch maar weer voor het comfort gekozen
met de r1100rt bwj 99 met 70000 op teller dit is de rijdersmotor, zithouding insturen koppel, echt een perfecte combinatie, ook rijwindbescherming is goed,
doch elke dag word ik veeleisender dus neem ik in overweging een verhoogd windscherm of evt een soort spoiler op het windscherm iem ervaring hiermee? kwestie van turbelentie zo goed als volledig weg te nemen, voor de rest helemaal top volledige kofferset, abs, verw handgrepen zoals de meeste, en alarm, en wat ik niet goed weet wat het is maar als mn 4pinkers opstaan hoor ik na ong 30 sec ook een waarschuwingsgeluid leuk voor in de fille,
anyway top een rt
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: tevredenheid boxer

Bericht door pvde »

Yep,
Welkom hier op het Beemerforum.
Als windscherm kan ik je aanraden om dat van GIVI te nemen, ik heb zelf ook met dit scherm gereden op mijn vorige R1150RT en was daar zeer tevreden over.
Voor meer info zie HIER
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: tevredenheid boxer

Bericht door Danny »

Onthoud dat als je snel moet zijn of effe wil waarschuwen met je pinkers zonder je stuur te lossen je ook beide kanten (pinkers) ingedrukt kan houden.
zolang je die indrukt heb je 4 pinkers, handig omdat je rustig kan ontkoppelen en remmen tegelijk...
laat je los blijft er één pinker branden en die duw je gewoon af vie da voorziene knop...

Ranst allez bijna nen buurman :wink:
derhanser
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 sep 2011, 12:46

Re: tevredenheid boxer

Bericht door derhanser »

Danny schreef:Onthoud dat als je snel moet zijn of effe wil waarschuwen met je pinkers zonder je stuur te lossen je ook beide kanten (pinkers) ingedrukt kan houden.
zolang je die indrukt heb je 4 pinkers, handig omdat je rustig kan ontkoppelen en remmen tegelijk...
laat je los blijft er één pinker branden en die duw je gewoon af vie da voorziene knop...

Ranst allez bijna nen buurman :wink:
bijna buurman?
dit is een interessante tip moet ik straks eens proberen,
bmw is top
derhanser
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 sep 2011, 12:46

Re: tevredenheid boxer

Bericht door derhanser »

pvde schreef:Yep,
Welkom hier op het Beemerforum.
Als windscherm kan ik je aanraden om dat van GIVI te nemen, ik heb zelf ook met dit scherm gereden op mijn vorige R1150RT en was daar zeer tevreden over.
Voor meer info zie HIER
Houdoe
hoi, dit scherm is slecht 7 cm hoger? is dit al voldoende dan?
ik meet 1m82 en zadelhoogte is op een na hoogste, zou evt liever op hoogste stand zetten ,
is dit een zicht? ik zal ondertussen eens googelen mvg hans
nonkel moto
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 jan 2009, 15:02
Woonplaats: gent
Locatie: oostvlaanderen

Re: tevredenheid boxer

Bericht door nonkel moto »

ik ben 1.88m en zit op de midden hoogte met comford zadel en het givi scherm (flip up) en zeer tevreden van
joehoe
derhanser
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 sep 2011, 12:46

Re: tevredenheid boxer

Bericht door derhanser »

nonkel moto schreef:ik ben 1.88m en zit op de midden hoogte met comford zadel en het givi scherm (flip up) en zeer tevreden van
hoi is het dan helemaal weg die turbelentie? of is het gewoon een beetje minder
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: tevredenheid boxer

Bericht door lekkerweg »

Ik heb 3 schermen voor de 1150RT:
BMW 7160.7 6899 515.9 = vergrote origineel
Z-Technik V-stream
Wunderlich Marathon type W-RF
En nog steeds turbulentie, al bevalt de Wunderlich het beste.Die is beduidend breder dan de andere.
In hoeverre ze hóger zijn dan het origineel weet ik niet, de vergrote BMW zat er al op.
Weet wel dat veel turbulentie, en dus lawaai, komt door het overige verkeer en (zij)wind.
Had een BMW syst5, nu een 6, daarnaast nog een Bell jet, en het maakt allemaal weinig uit.
Ben er achter dat een carton oordoppen een betere, en vooral goedkopere, oplossing is.
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: tevredenheid boxer

Bericht door lekkerweg »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Links BMW groot - midden Wunderlich Marathon - rechts Technik
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: tevredenheid boxer

Bericht door pvde »

Yep,
Vraag om eerst een testrit te mogen doen met een scherm voor je koopt :idea:
Houdoe
PS: ik ben 1m84 en had bijna geen turbulentie meer vanwege de Flip-up (= de bovenste rand is lichtjes naar boven gebogen)
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
nonkel moto
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 jan 2009, 15:02
Woonplaats: gent
Locatie: oostvlaanderen

Re: tevredenheid boxer

Bericht door nonkel moto »

derhanser schreef:
nonkel moto schreef:ik ben 1.88m en zit op de midden hoogte met comford zadel en het givi scherm (flip up) en zeer tevreden van
hoi is het dan helemaal weg die turbelentie? of is het gewoon een beetje minder
als ik het scherm 5cm laat zakken heb ik turbulentie(wind ) op de helm(shubert j1) het is een enorm verschil
zelfs de ritsen onderaan op de mouwen bewegen niets en de armen, schouders zijn wind vrij
joehoe
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: tevredenheid boxer

Bericht door Vanguard »

Buurman, ik heb ooit ook een verhoogde ruit op mijne RT gehad, heeft niet lang geduurt en mij snel oordopjes aangeschaft.
Als ik met de moto rij kan mij dat beetje wind in mijn gezicht mij niet deren, het gebulder in mijne helm wel.

Ps. jij woont per ongeluk toch niet onder de kerktoren van Ranst, rode R1100 RS?
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
derhanser
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 sep 2011, 12:46

Re: tevredenheid boxer

Bericht door derhanser »

Vanguard schreef:Buurman, ik heb ooit ook een verhoogde ruit op mijne RT gehad, heeft niet lang geduurt en mij snel oordopjes aangeschaft.
Als ik met de moto rij kan mij dat beetje wind in mijn gezicht mij niet deren, het gebulder in mijne helm wel.

Ps. jij woont per ongeluk toch niet onder de kerktoren van Ranst, rode R1100 RS?
ha kijk eens dat is hem, woon jij in zelde straat dan? hebben we ooit gepraat?

btw ik heb ondanks dat ik met een c3 rijd toch nog oordopjes van motosafe of zo aangeschaft,
maar moest ik nu een shet geluid kunnen verkirjgen zoals 5 cm met mn hoofd omlaag te gaan dat is super,
niets turbelentie, die givi lijkt me wel interessant, kost maar 100€ en dit weekend nog 25% dus mensen die nog een scherm zoeken
mvg hans
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: tevredenheid boxer

Bericht door Vanguard »

Klopt, we hebben al eens met elkaar gesproken, ik wist ni dat je ondertussen met nen RT rondbolde.
Ben ook wel niet zoveel in Ranst.

Ik heb onlangs nog alles wat ik overhad van mijne RT weggeven aan een collega die een 1150 RT aangeschaft heeft, onderandere een verhoogde ruit van BMW, spijtig.
Dure helm is inderdaad geen garantie op minder lawaai, ondanks dat ik veel negatieve kritiek lees over de Nolan helmen is hem tot nu toe de stilste op de GT die ik gedragen heb. Voor lange ritten op snelwegen draag ik nog altijd oorstopjes. C3 heb ik ook gehad, slechtste helm die ik ooit gedragen heb. Gebulder op de RT was gewoon niet uit te houden, met of zonder verhoogde ruit.

We zullen elkaar nog wel eens treffen in straat en voor de finesse van de techniek moete bij den Danny zijn, toffe gast en woont niet zover af!
Groetjes
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Bij
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 mei 2005, 23:00
Locatie: Ranst

Re: tevredenheid boxer

Bericht door Bij »

Allez nog enen uit het dorp :D
Ik zit ni ver van u in de bloemenwijk.
Maar voorlopig meer aan het sleutelen om mijn projectje rijdend te krijgen. :mrgreen:
Groeten
2 klepper enkel nog voor plezier ritjes
R80RT (verkocht)
R100GS in biekes kleuren (verkocht)
R80TIC project
R100GS PD
derhanser
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 sep 2011, 12:46

Re: tevredenheid boxer

Bericht door derhanser »

ale vooruit nog mensen buiten ranst ook :)
ik ben meer in brugge, maar om altijd 120 km te rijden zit ik graag een beetje comfi he
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: tevredenheid boxer

Bericht door J »

[quote="derhanser"
doch elke dag word ik veeleisender [/quote]

en dan overstappen op en BMW, dat gaat dan niet lang duren denk ik.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
derhanser
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 sep 2011, 12:46

Re: tevredenheid boxer

Bericht door derhanser »

J schreef:[quote="derhanser"
doch elke dag word ik veeleisender
en dan overstappen op en BMW, dat gaat dan niet lang duren denk ik.

J[/quote]
hoezo? slechte ervaring mee? vind m super comfi de rt
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: tevredenheid boxer

Bericht door J »

derhanser schreef:
J schreef:[quote="derhanser"
doch elke dag word ik veeleisender
en dan overstappen op en BMW, dat gaat dan niet lang duren denk ik.

J
hoezo? slechte ervaring mee? vind m super comfi de rt[/quote]

ik zal je een pm sturen
remind me, want nu te druk.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Plaats reactie