Guzzi Stelvio NTX

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door Werner Von C. »

(s)Campi Di Pampi schreef:Husqvarna komt met een hoogpotige 2-cyl van 990cc...
Teaserke...

http://www.youtube.com/watch?v=d5SYAllJ ... r_embedded[/video]
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Hobgoblin
Berichten: 833
Lid geworden op: 16 nov 2004, 21:26
Locatie: Piringen

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door Hobgoblin »

Danny schreef:
maar ja he hier zitten er veel die niet willen wijken van bmw en er zeker niet de mindere punten gaan kunnen toe geven
Ik breek de Yamaha of andere niet af maar ik begrijp hun ingenieurs niet, ze moeten eens iemand in dienst nemen die dat brave eens van die moto afveegt en er stevige, solide opties opzet. de Guzzi is ook weer zo'n braaf brommerke, en de GS mag dan veel verkocht zijn de GSA is de te kloppen motor.

Dan moet je met wat anders voor de dag komen op vlak van koffers, reisvaardigheid, zadel pakdrager, looks etc...
volgens mij maken ze ze te braaf met uitzondering van de KTM want dat is ne geweldige ketel...
:wink:
Als je stevige,solide opties wil moet je meestal naar aftermarket spullen en anders ze zelf maken/aanpassen.
Dan ben je klaar om zware reizen te ondernemen.

Maar hoeveel van de GS(A) rijders ondernemen zware tochten? Meestal komen ze niet van de berijdbare weg af. Dus waarom zouden er dan af fabriek al van die stevige stukken moeten opzitten? Enkel voor de look? Macho gedrag?
Dat vind ik er dikwijls over hoor.

Net zoals iemand bij ons op het werk rondrijdt met een Land Rover Defender met een bagagerek op het dak vol met koffers, reservewiel,... een stevige pushbar, luchtinlaat tot op het dak, winch,.... en dan rijdt hij elke dag langs hoofdwegen naar het werk, gaat zaterdags winkelen in den Aldi, wast zijne bake elk weekend opdat 'em toch maar niet vuil zou worden en dat is het dan.
Het ergste dat ie kan voorhebben is dat ie eens een kikker platrijdt.

Sorry maar dan hoeft het voor mij niet meer hoor, dan mogen ze de GS, Stelvio, Ténéré,... laten zoals ze zijn... ik vind ze mooi zo.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door Iron Gonzo »

ik ben al gaan rijden met de Tenere 1200 van Yamaha en dat is een GS killer. (maar ze willen het niet gezegd in de media behalve 1 blad (niet Belgisch) die beide modellen deftig op de proef heeft gesteld naar waarvoor deze motoren gemaakt zijn).
vooral om het feit dat hij beter presteert op beide wegen road en off-road dan de GS.
de GS is eigenlijk een road motor, die eens een verharde zand/gravel weggetje mee kan pikken (daar komt het zo wat op neer) tegenover de Tenere die zich overal thuis voelt.
niet tegenstaande de GS met noppen ook wel redelijk zijn mannetje staat off-road (zie maar naar enkele foto's van de extremen hier wat ze er mee aanvangen)

als ik zo de stelvio aanschouw denk ik ook dat je niet echt off-road moet gaan en dat hij dus meer road gericht is en zoals bij de GS eens een verhard off-road weggetje wel kan slikken.

Ducati is ook met zo iets op de proppen gekomen om te concurreren en het is ook een flop geworden wat betreft all-road.

feit is; dat als ik een type zware all-road motor zou aanschaffen
ik na de test ritten met de tenere 1200 die ik gedaan heb, deze ook mijn keuze is tegenover de GS

ik heb nu een oude transalp 600 als zware all roader en zijn koosnaampje is mijne tractor. hij trekt zich ook overal door, maar dan iets trager dan de modernere (of ligt dat aan het manneke 8-) )
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door Danny »

Sorry maar dan hoeft het voor mij niet meer hoor, dan mogen ze de GS, Stelvio, Ténéré,... laten zoals ze zijn... ik vind ze mooi zo
Tja daar gaat het niet over he, op de afdeling marketing moet jij al niet beginnen.

Ik herhaal nog eens, ik ben een motormerk en wil verkopen dan moet je leveren wat de klant vraagt en wil zien/hebben.
wat een rijder met zijn motor doet dat maakt toch geen donder uit, de Yamaha of Guzzi is op de markt met één doel en dat is verkopen, rijden ze ermee naar de Aldi of terraskes doen who cares, dat ding is betaald en 't gaat niemand anders wat aan.
een motard hoeft ook geen 1000cc want met een 500 geraak je ook overal en toch rijden we met bakken die 250 per uur gaan met PK's a volonté daar stelt zich toch ook niemand vragen bij? De bedoeling is en blijft verkopen!

't Is duidelijk dat het aspect GSA aanslaat en dat mensen er centen voor over hebben, hoe terrein, circuit, openbare weg vaardig die is is niet zo belangrijk de GSA is overal goed, nergens subliem, datgene wat ik bedoel is dat zien andere merken ook en ze proberen naarstig mee te profiteren van die modellenpolitiek, alleen begrijpen ze 't niet helemaal en produceren ze steeds een modelleke wat nog niet echt klaar lijkt zonder afbreuk te willen doen aan eventuele rijkwaliteiten of ander verborgen talenten.
De look is doorslaggevend en kom nie af dat je eerst naar ja vrouw haar diplome hebt gevraagd voor je naar haar tieten of kont keek.
De verpakking in combinatie met polyvalent zijn dat doet het hem het :mrgreen:
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door Iron Gonzo »

Danny schreef: De look is doorslaggevend en kom nie af dat je eerst naar ja vrouw haar diplome hebt gevraagd voor je naar haar tieten of kont keek.
:safe:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
vacaro
Berichten: 274
Lid geworden op: 03 okt 2007, 11:52
Woonplaats: Berendrecht
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door vacaro »

Iron Gonzo schreef:
Danny schreef: De look is doorslaggevend en kom nie af dat je eerst naar ja vrouw haar diplome hebt gevraagd voor je naar haar tieten of kont keek.
:safe:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Die van ons had nog geen tieten toen ik haar leerde kennne! :lol: :lol: :lol:
Ja idd al zolang samen !
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
blaft
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:54

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door blaft »

Sta op het punt mijn GSA te verkopen voor de Stelvio, vind hem bangelijk mooi. Mooier dan de gsa maar dat is uiteraard persoonlijk.
vara 2
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 jan 2010, 21:48
Locatie: Hooglede

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door vara 2 »

blaft schreef:Sta op het punt mijn GSA te verkopen voor de Stelvio, vind hem bangelijk mooi. Mooier dan de gsa maar dat is uiteraard persoonlijk.
Ja zeker , een heel mooie motor , vriend motard geeft er ene in mat zwart en grijs .
Volgende keer wisselen we eens om te testen , hopelijk doet hij me niet watertanden !
Wegen zijn er om te reizen , maar nooit om aan te komen !

Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Varadero XL 1000 mod. 2000
Varadero XL 1000 mod. 2005
Bmw Gs Adventure 1200 mod. 2007
G4Speed
Berichten: 61
Lid geworden op: 17 jan 2006, 17:07

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door G4Speed »

Nog een GS killer? De Triumph Tiger 1200!

Afbeelding
Suzuki Bandit 600 - Honda CB 600 - BMW R 1150 R - BMW K1300 GT
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door Werner Von C. »

Zéér mooi én cardan zeggen ze...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door Raketman »

Den 800XC heeft in ieder geval al mijn zware voorkeur over de F800GS...
Nil volentibus arduum
gianni
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 aug 2009, 13:48

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door gianni »

Afbeelding

nog altijd spijt dat den deze failliet gegaan is ...zijn wel terug bezig
maar vind het een bloedmooie machine
die gaan testrijden ....man wat een moordmachine :-P :-P

no nonzens hoogpoter
118 paarden wat meer dan genoeg is, die enorm bruut worden losgelaten
remmen puur en hard zonder electronica

beetje de ready to race van de oostenrijkers maar dan duidelijk meer op all en on road georienteerd
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door patrick k100 »

wow speciaal front hé :thumright:
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
blaft
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:54

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door blaft »

Heb ondertussen een testrit gaan doen met de NTX en was aangenaam verrast. Heerlijk motorgevoel, veel meer dan de gsa. Goede zithouding, beter zicht in de spiegels, geen dip bij bepaald toerental, integendeel. Is iets korter heb ik de indruk, bochten nemen is dus een kwestie van wennen. Kom ik was helemaal verkocht. Daarna weer naar huis op de gsa en de twijfel sloeg weer toe. Gsa rijdt ook geweldig, heb daar eigenlijk niets op aan te merken. De enige reden waarvoor ik voor de guzzi zou kiezen is voor de looks. En dat vindt mijn vriendin er dan weer een beetje over, van motor wisselen enkel en alleen maar omwille van de looks. Het leven kan toch moeilijk zijn.
Walter Gaas
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:26

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door Walter Gaas »

En van vriendin en van moto wisselen?? :lol:
blaft
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:54

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door blaft »

als dat geen goed idee is
gianni
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 aug 2009, 13:48

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door gianni »

blaft waar ben je gaan testen?
niet overal hebben ze een ntx in demo staan en zou hem ook nog is willen testen :wink:
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door Pol »

gianni schreef:blaft waar ben je gaan testen?
niet overal hebben ze een ntx in demo staan en zou hem ook nog is willen testen :wink:
VRA motors
Geraardsbergsesteenweg 63
9860 Oosterzele (België)
Tel.: 09-329 84 18 en fax: 09-329 84 19 mail:info@vramotors.be
Daar kan je testen,Norge en NTX.Dacht dat ze der wel een kleine vergoeding voor vragen.
yo
blaft
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:54

Re: Guzzi Stelvio NTX

Bericht door blaft »

Inderdaad VRA, 25 euro voor de test en enkel bij droog weer, begrijpelijk en er rijdt iemand voor zodat je niet de onnozelaar uithangt.
Plaats reactie