Dunlop Trailmax 91

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Den Dirk »

In de laatste Motoplus kwam hij eruit als winnaar...
Snelle slijtage was zijn enige minpunt... :wink:
wat beaamt wordt door de ervaringen hierboven..

Ik ga hem ook nekeer proberen, na 4 paar Metz Tourances :grin:
I like my bike!!
Nepal
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2005, 16:35
Locatie: Tongeren

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Nepal »

Na 1200 km met de band op Duitse en Luxemburgse wegen stel ik vast dat de band zeer baanvast is maar dat de slijtage fenomenaal is en dat de band nog erger cupt dan de trailattack van continental.
5000 km halen zou al een succes zijn.
Iemand gelijkaardige ervaringen ?
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Dirk Pauwels »

Nepal schreef:Na 1200 km met de band op Duitse en Luxemburgse wegen stel ik vast dat de band zeer baanvast is maar dat de slijtage fenomenaal is en dat de band nog erger cupt dan de trailattack van continental.
5000 km halen zou al een succes zijn.
Iemand gelijkaardige ervaringen ?
Voor wat, hoort wat. Extreme grip en lange levensduur nog nooit tegengekomen. Doe je veel kms kies dan een andere band, wil je fenomenale grip en kan je leven met regelmatig een andere setje ga dan voor de Trailmax
Ik verdeel mijn kms wat over een GS en een Triumph bonneville (met BT45's trouwens ook zeer goeie grip op de bonnie....)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Jo De Paepe »

GS en een Triumph bonneville (met BT45's trouwens ook zeer goeie grip op de bonnie....)
off topic
@ Dirk , hoe bevalt de bonnie ? mail desnoods eens via PB
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Wiedewa »

Nepal schreef:5000 km halen zou al een succes zijn.
Heb ik 4paar nodig in een jaar, dan maar iets slijtvaster.
Ieder z'n ding natuurlijk maar dit vindt ik toch wel extreem korte levensduur, sorry.

Tis steppys aan de grond of genoeg pk's hebben, lijkt me wel 'n avontuur apart.
Maar blijf de ervaringen melden, ik lees ze graag, waarvoor dank. :grin:

mvg Nico
MG Breva 850
Lucifer
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2010, 15:37
Locatie: Rijmenam

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Lucifer »

De Dunlop Trailmax 91 is er als beste band uitgekomen, maar op gebied van slijtage scoort hij niet zo hoog. Op alle andere vlakken scoort hij wel uitstekend.
Banden zijn getest met een R1200GS:

Afbeelding
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Den Dirk »

Vandaag een paartje laten plaatsen bij Lovania,Herent, 265€ all in, valt mee..

Nu eerst die gladheid eraf bollen en uitproberen, met Metzelers steeds 13 à 17000 kms gedaan, 't zal nu wel minder zijn zekers? :wink:
I like my bike!!
Walter Gaas
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:26

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Walter Gaas »

Mijn Trailmaxen liggen er nu een goei 1500 km op. Tot hiertoe bijzonder tevreden, ik heb veel vertrouwen in de grip zowel bij droog als nat (nog geen ervaring bij zware regen, met dank aan de weergoden in september). Over slijtage kan ik nog weinig kwijt, mijn eerste indruk is inderdaad snellere slijtage dan bij de battlewings maar het neemt zeker geen dramatische proporties aan. Ik denk de band gevonden te hebben die het best bij me past.
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Geert_GS »

Den Dirk schreef:Vandaag een paartje laten plaatsen bij Lovania,Herent, 265€ all in, valt mee..

Nu eerst die gladheid eraf bollen en uitproberen, met Metzelers steeds 13 à 17000 kms gedaan, 't zal nu wel minder zijn zekers? :wink:

Wielen er zelf ook afgehaald of hebben ze dat daar gedaan?

Grtz,Geert
fronteradriver
Berichten: 396
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gentbrugge

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door fronteradriver »

De mijne liggen er nu 3500 km op (hoofdzakelijk Alpenreis) V 2.5B; A 2.9B

mijn ervaringen tot nu toe tov mijn vorige Tourance..

Sturen veel vlotter in...wel een nadeel op de autosnelweg, maar dat went..
Droge grip voortreffelijk: geen enkele stap opzij gezet..
Natte grip idem, maar vertel er wel bij dat ik mijn rijstijl aanpas als het regent..
Slijtage valt nog mee..
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
Trippelke
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jan 2010, 07:48
Woonplaats: Heers
Locatie: Limburg

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Trippelke »

Pracht van een band ..

Eerste band waar ik 8000km mee heb kunnen bollen ..
Normale band geef me maar 7000km plezier ...

Ik dacht te veranderen naar de K60 Scout maar ben trouw gebleven en de Dunlops opnieuw besteld.

Zowel droog als nat weer zijn de bandjes perfect ...
.:: It's Better To Travel Than To Arrive ::.
.:: BMW R1200 GS Driver ::.
.:: Made for Adventure ::.
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Den Dirk »

Geert KR schreef:
Den Dirk schreef:Vandaag een paartje laten plaatsen bij Lovania,Herent, 265€ all in, valt mee..

Nu eerst die gladheid eraf bollen en uitproberen, met Metzelers steeds 13 à 17000 kms gedaan, 't zal nu wel minder zijn zekers? :wink:

Wielen er zelf ook afgehaald of hebben ze dat daar gedaan?

Grtz,Geert
Daar alles gedaan! :wink:
I like my bike!!
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Petrik »

En wat zijn de reacties off-road op grind en gravel?
.s.
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jul 2011, 19:40

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door .s. »

Ik heb met deze banden nu 9000km gedaan en kunnen er nog een paar 1000 mee.
Op landwegen of bospaden scoort deze band niet beter of slechter dan een tourance vind ik.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Dirk Pauwels »

.s. schreef:Ik heb met deze banden nu 9000km gedaan en kunnen er nog een paar 1000 mee.
Op landwegen of bospaden scoort deze band niet beter of slechter dan een tourance vind ik.
:shock: :shock:
Op welke moto?

ik haal niet meer dan 6-7000km uit een achterband
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Koppel!! »

YOO

Dirk, normaal zit ik ook rond die km-standen, maar de TR91 doet 't idd beter. Hoe weet ik niet, want hij combineert 't dan nog is met een uitmuntende grip in zowel nat als droog :-P

Soit, is volgens mijn bescheiden mening momenteel de beste all-roadband beschikbaar.

Enneuh, op hard gravel, droge rotsige ondergrond etc. gaat deze band evengoed of slecht te keer als de concurrentie, op natte modder weet ik niet, daar hoort ie gewoon niet thuis.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
.s.
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jul 2011, 19:40

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door .s. »

Dirk,
Banden zitten op een gs van 98.

Ik rijd mijn banden wel op tot de indicator gelijk is met profiel.
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Petrik »

Ik heb pas als voorband een gewone Metzeler Tourance op mijn GSA laten opleggen omdat ik wat meer allroad (grind en gravel, geen modder) wil rijden. Achteraan ligt nu een Pilot Road 3 op en ook deze wil ik vervangen door een all-road band. Omdat ik zoveel positiefs lees over de Dunlop Trailmax 91 overweeg ik om deze achteraan op te leggen maar is dit wel verstandig in combinatie met een Tourance vooraan of moet ik achteraan eveneens een Metzeler Tourance leggen?
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Koppel!! »

YOO

Beter de voorband mee vervangen, de TR91 kan je heden ten dage toch echt niet meer vergelijken met de "ouwe" Tourance, die is al bijna tien jaar oud (de ontwikkeling, niet de band in sé) en ondanks dat 't toendertijd een heel goede band was wordt hij vandaag de dag langs alle kanten voorbij gestoken door de veel modernere all-roadbanden.

Kortom, zoek je grip, haal er dan de Tourance af, leg 'm misschien opzij voor als je is een lange reis doet want km's vreten kan hij wel en leg er ook vooraan een Dunlop op.
Zoek je gewoon een degelijke band, die veel km's aankan, dan kan je alsnog kiezen voor de Tourance achteraan.

Moet wel zeggen, het was indertijd op m'n 1200GS de voorband die me meermaals bijna op m'n bek heeft doen glijden, over de achterband had ik eigenlijk geen klagen.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Dirk Pauwels »

Petrik schreef:Ik heb pas als voorband een gewone Metzeler Tourance op mijn GSA laten opleggen omdat ik wat meer allroad (grind en gravel, geen modder) wil rijden. Achteraan ligt nu een Pilot Road 3 op en ook deze wil ik vervangen door een all-road band. Omdat ik zoveel positiefs lees over de Dunlop Trailmax 91 overweeg ik om deze achteraan op te leggen maar is dit wel verstandig in combinatie met een Tourance vooraan of moet ik achteraan eveneens een Metzeler Tourance leggen?
voor all road denk ik dat vooral de Mich anakee iets beter is dan de tourance of de TR91, iets bredere groeven.
Mijn off road ervaring met de dunlop is beperkt tot een paar honderd km gravel in Spanje, maar ik voel mij met een zwaar machine niet echt goe thuis op grote keien, dus ik ben niet echt een goeie ervaringsdeskundige, ik verkies asfalt met of zonder grint boven rotsen....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Geert_GS »

Gisteren setje laten plaatsen op de moto bij Lovania.
270 Eurokes kwijt maar nu heb ik tenminste terug profiel.
Ben eens benieuwd naar de levensduurte en de kwaliteiten van deze band.

Van de Metzeler altijd zeer tevreden geweest maar hoop toch nu op een langere levensduurte.
Voorband 9000km en achterband steeds op 6000km moeten laten vervangen.

Grtz,Geert
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Den Dirk »

nA 2000 km wreed content, heb weer vertrouwen in mijn banden!
:grin: Zeer vlot sturen, slijtage : afwachten. :wink:
I like my bike!!
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Petrik »

Koppel!! schreef:YOO

Beter de voorband mee vervangen, de TR91 kan je heden ten dage toch echt niet meer vergelijken met de "ouwe" Tourance, die is al bijna tien jaar oud (de ontwikkeling, niet de band in sé) en ondanks dat 't toendertijd een heel goede band was wordt hij vandaag de dag langs alle kanten voorbij gestoken door de veel modernere all-roadbanden.

Kortom, zoek je grip, haal er dan de Tourance af, leg 'm misschien opzij voor als je is een lange reis doet want km's vreten kan hij wel en leg er ook vooraan een Dunlop op.
Zoek je gewoon een degelijke band, die veel km's aankan, dan kan je alsnog kiezen voor de Tourance achteraan.

Moet wel zeggen, het was indertijd op m'n 1200GS de voorband die me meermaals bijna op m'n bek heeft doen glijden, over de achterband had ik eigenlijk geen klagen.

Grtz, Philip!
Ik heb braafjes geluisterd en zowel voor als achter de TR91 gelegd en ben echt content: goede grip en plezant rijden
Nepal
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2005, 16:35
Locatie: Tongeren

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Nepal »

Ik heb nu 5600 km met deze band gereden, en heb er (volgens opgemeten slijtageverloop) nog voor 1900 km rubber onder liggen.
Dus de band zal zijn wettelijke limiet hebben bereikt op 7500 km.
Hoewel de band enorm vertrouwen geeft, ga ik eens teruggrijpen naar de Metzeler Tourance (nog geen ervaring mee).
Eens kijken of de kilometervreter zoveel minder goed is dan de Trailmax.
Motard46
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mar 2012, 20:40
Locatie: Antwerpen

Re: Dunlop Trailmax 91

Bericht door Motard46 »

Heb gisteren ook zo'n achterband laten steken. Vooraan nog steeds Metzeler.
Eens kijken hoe die twee samenpassen.
Plaats reactie