In vrijloop gaat de mijne boven de 6000 maar niet al rijdend. Kan dit uit sleet zijn waardoor hij de luchtweerstand niet meer kan overbruggen ? Komt nochtans geen blauwe rook uit, dus geen olieverlies.
Mvg
Alain
Er kan misschien ergens een mechanisch defekt zitten bij de gaskleppen(slijt) of de bediening ervan!
Ik ben ook geen mekanieker en durf niets met zekerheid zeggen,er zit genoeg op dat kan kapot gaan...
Ik heb van Leie Motors een afdruk gekregen van de compressietest MotoMeter en volgens hem was alles OK. Ik zie er 4 kurven op staan die alle stoppen ts de 16 en 17 bar.
Je kan ook de nokkenassen eens nazien dat deze op de juiste positie's staan, het is mogelijk dat bij een eventuele vorige reparatie de nokkenas(sen) 1 tand verkeerd staan. Heb dit ooit eens meegemaakt met een kameraad zijn koekblik...
skyronny schreef:Je kan ook de nokkenassen eens nazien dat deze op de juiste positie's staan, het is mogelijk dat bij een eventuele vorige reparatie de nokkenas(sen) 1 tand verkeerd staan. Heb dit ooit eens meegemaakt met een kameraad zijn koekblik...
Akkoord, maar dan zou hij in vrijloop ook niet boven de 5000 toeren gaan.
Dom,dom,dom............het enigste wat ik niet verwisseld had was de stuurdoos(uitgaande van Alain zijn ervaring hiermee)....uit grote ellende had ik de motor bij de knalpot binnen gedaan ...telefoontje gehad vandaag dat het dus daar aan lag,kost me wel enkele uren aan zoek-arbeidsuren.
bmwfreakske schreef:Dom,dom,dom............het enigste wat ik niet verwisseld had was de stuurdoos(uitgaande van Alain zijn ervaring hiermee)....uit grote ellende had ik de motor bij de knalpot binnen gedaan ...telefoontje gehad vandaag dat het dus daar aan lag,kost me wel enkele uren aan zoek-arbeidsuren.
Ik bedoel de stuurdoos die onder de tank zit niet de jetronic!!!
Is reeds opgelost Lukas, heb ondertussen..al een aantal ktjes staan en heb de stuurdoos voor een prikje kunnen kopen.
500€ vragen ze daarvoor bij de Knalpot,heb er 50€ voor betaald.
Lukas schreef:Euhm...
Dit is toch Alain 'zijn' topicje hé? En die heeft een k100.
Daar heb je gelijk in ,ik heb hier van in het begin mee ingehaakt omdat we hetzelfde probleem hadden,Alain heeft ondertussen ook al een 2de motor bijgekocht.
Is het probleem bij de K75 opgelost ?! Rijdt hij terug boven de 6000 rpm ? Was het wisselen van de stuurdoos de oplossing ? Zo ja, kan je me kort toelichten hoe ik dit het best uitbouw en verwissel ? Alvast bedankt.
De stuurdoos is niet de Jetronic, klopt ? De Jetronics heb ik onderling al verwisseld maar gaf geen beter resultaat.
Alain,die stuurdoos die onder de benzinebak hangt gaat er vrij eenvoudig uit.
Verder heb ik ook nieuwe bougiekabels gestoken , de kleppen en synch optimaal laten stellen.