Gerbing warmte kousen kabel inkorten

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Gerbing warmte kousen kabel inkorten

Bericht door lekkerweg »

De standaardkabel van Gerbing is tussen de bovenkant sokken tot de plug, maar liefst 2,60 mtr lang. Komt dan nog 90cm bij voor de regelaar. Waarschijnlijk bedoeld voor inpluggen in een volgwagen. Want het is Amerikaans, meen ik.
Het lijkt mij dat de kabel onder de jas vandaan naar het stopcontact gevoerd wordt. Waarom standaard dan zo idioot lang (en dik)?
Bestaan er kant en klare kortere tussenverbindingen? Of is er een manier om zelf stekkers aan het snoer te vulcaniseren?
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Gerbing warmte kousen kabel inkorten

Bericht door Pol »

lekkerweg schreef:De standaardkabel van Gerbing is tussen de bovenkant sokken tot de plug, maar liefst 2,60 mtr lang. Komt dan nog 90cm bij voor de regelaar. Waarschijnlijk bedoeld voor inpluggen in een volgwagen. Want het is Amerikaans, meen ik.
Het lijkt mij dat de kabel onder de jas vandaan naar het stopcontact gevoerd wordt. Waarom standaard dan zo idioot lang (en dik)?
Bestaan er kant en klare kortere tussenverbindingen? Of is er een manier om zelf stekkers aan het snoer te vulcaniseren?
Idioot ? Eens googlelen naar Joule-effect.
Yo
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: Gerbing warmte kousen kabel inkorten

Bericht door lekkerweg »

Hoe korter, hoe dunner? En makkelijker?
Freddie
Berichten: 381
Lid geworden op: 25 nov 2004, 17:40
Locatie: Budel (NL)

Re: Gerbing warmte kousen kabel inkorten

Bericht door Freddie »

Eens naar uw dealer gaan die u het spul verkocht heeft. Heb zelf de verwarmde inlegzolen, en helemaal geen problemen met de lengte van de kabels. Wel heb ik mijn twijfels bij de kwaliteit van het hele spul van Gerbing. Al een gesmolten aansluiting gehad, en een binnenvestje dat de geest gegeven heeft. Vandaar die levenslange garantie zeker? :wink:
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: Gerbing warmte kousen kabel inkorten

Bericht door lekkerweg »

Je ziet het steeds vaker. Een product wordt technisch, en juridisch, door gerekend. Daarna uitbesteedt aan de goedkoopste producent. Op de markt gebracht door een 3e partij. Zendtijd en tijdschriften semie-redactionale promotie ruimte inkopen, nog een paar al dan niet betaalde gunstige beoordelingen op de diverse forums, en voila, de verkoopmachine draait. En, helaas, weinig werkelijk kritische (aspirant) kopers. Of, veel belangrijker, reclamanten.
Plaats reactie