Sardinië

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
beemer_stef

Sardinië

Bericht door beemer_stef »

Hallo,

Volgend jaar willen we naar Sardinie. ( eventueel via Corsica).
Het idee: in 3a4 dagen naar ginder; een weekje ginder; en dan weer in een 4-tal dagen terug ( ? Route des Grandes Alpes ?)
'k Heb al even op het forum rondgeneusd; en al wat info gevonden...

We gaan ergens de tweede helft van mei.
We zouden liefst verblijven in een stacaravan, chalet, of een huisje.
Graag zoveel mogelijk tips ivm verblijf; todo's; NOT todo's; aan- en afraders; leukste en/of makkelijkste weg; routes; welke ferry .....

Kortom: alles is welkom...
Alvast bedankt...

Groetjes...

Stef

Re: Sardinië

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

2de helft mei zal wat vroeg zijn voor de route des Grandes Alpes.
meestal pas berijdbaar vanaf einde juni
Pollt

Bericht door Pollt »

Bed and Breakfast, is op gans het eiland zeker geen probleem en niet duur. Ik heb de nacht boot genomen , Genova naar Olbia en die lost je daar om 7uur smorgens.
En zo ben ik ook terug gegaan, het is zeker de moeite
Johan&Ils

Bericht door Johan&Ils »

Sardinië is een echte aanrader, campings in overvloed, bijna allemaal met caravans of huisjes te huur.
prachtige wegen, stranden en vriendelijke mensen. geniet vooral ook van het binnenland !
wij namen op de terugweg ook de boot naar Corsica, s nachts. Als ik het goed voorheb gaat die niet alle dagen?

grtjs
Ils
b@RT
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Hi Stef,

Ik ben er 5-tal jaren geleden naar toe geweest. Was m'n laatste reis met m'n RT vooraleer ik op GSA overstapte. Ik heb een reisverslag (in PDF met foto's) staan op mijn site : https://sites.google.com/site/motorreizenbc/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je via Corsica gaat bestaat natuurlijk het risico dat je in Corsica zal blijven plakken want dat is ook wreed schoon.
Het uiterste noorden van Sardinië vond ik veel te toeristisch maar al de rest is ferm in orde om te brommeren. Vooral de route Sarda orientale aan de oostkust was een topper. Hou rekening dat je in het binnenland niet veel campings hebt maar ik denk dat je daar voor een prikje op kamer kan gaan. Binnenland is ook héééél warm in de zomer.
Ik ga zeker nog eens terug om de plekjes te doen waarvoor ik toen geen tijd had.

Greetz
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
beemer_stef

Bericht door beemer_stef »

bedankt B@rt;

da's tenminste een verslag ( 60 blz... mijn printer is nog aan het bekomen :lol: )
Weer een stapje korter bij Sardinie !!

Stef
b@RT
Contacteer:

Bericht door b@RT »

jaja... héhé..
Dat komt door dat leesbrilvrij lettertype.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Plaats reactie