Druppellader

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ADRIA
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2011, 08:51
Locatie: hageland

Druppellader

Bericht door ADRIA »

Heb zopas tweedehands motor gekocht. Was een druppellader bij van BMW (klein blauw doosje met slechts twee lampjes). Weet iemand de werking ervan of heeft iemand een handleiding ? Is dit wel een druppellader en mag deze constant aan de motor hangen ? Ik heb zelf een optimate maar zonder de speciale stekker voor BMW.
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Druppellader

Bericht door bmwfreakske »

Inpluggen via de stekker en laat maar de hele winter hangen :wink:
Andalousie 09/2018
Bieke Louis
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 aug 2005, 08:45
Locatie: sint katelijne waver

Re: Druppellader

Bericht door Bieke Louis »

Adria
De Optimate laadt en ontlaad de batterij volgens een bepaalde cyclus, je batterij blijft dus is werking.
De oudere BMW laders doen deze cyclus niet, dacht ik, dus een andere stekker op je optimate is een zeer goede optie.
Groetjes
Louis
imker op een R1200RT - onthaalmedewerker regio Mechelen
https://picasaweb.google.com/BiekeLouis/MijnBijen" onclick="window.open(this.href);return false; en andere
Kries

Re: Druppellader

Bericht door Kries »

Denk dat de opener van het topic het over de BMW druppellader voor CANBUS heeft.

Een gewone Optimate kan die niet laden. De recentste versie van Optimate wel maar die is nog maar enkele maanden beschikbaar.

Type en bouwjaar van de motorfiets zouden veel duidelijk maken. :wink:
Bieke Louis
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 aug 2005, 08:45
Locatie: sint katelijne waver

Re: Druppellader

Bericht door Bieke Louis »

Ik heb graag constante stroom op de gps, dus op de 1200RT een prise gezet op het dashbord, rechtstreeks naar de batterij en natuurlijk met een zekering.
Word gebruikt voor de GPS en voor de optimate, geen last van canbustoestanden :mrgreen:
Louis
imker op een R1200RT - onthaalmedewerker regio Mechelen
https://picasaweb.google.com/BiekeLouis/MijnBijen" onclick="window.open(this.href);return false; en andere
Kries

Re: Druppellader

Bericht door Kries »

Zelf alleen maar voordelen van de Canbus ondervonden...

Maar dan kan je de Optimate natuurlijk gebruiken. Bijgeleverde lader is dus de standaard BMW Canbus-lader.
ADRIA
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2011, 08:51
Locatie: hageland

Re: Druppellader

Bericht door ADRIA »

Motorfiets is van 2001 dus geen canbus.
Ik vind nergens op internet een handleiding van de lader. Ik vraag me gewoon af of dit welk degelijk een druppellader is en dus steeds mag gekoppeld zijn aan de batterij.
Walter Gaas
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:26

Re: Druppellader

Bericht door Walter Gaas »

Ik heb zelf zo'n blauw bakske gehad met 2 lampkes en dat is inderdaad een druppellader die enkel geschikt is voor BMW's zonder Canbus, de al wat oudere modellen dus.
Heeft bij mij jaren dienst gedaan (elke winter +/- 2 maand continu aan de R850R gehangen) en steeds zijn werk gedaan. Geen batterijproblemen meer gehad met de 850.
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Druppellader

Bericht door RBee »

:bsstupid:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Druppellader

Bericht door willy »

bmwfreakske schreef:Inpluggen via de stekker en laat maar de hele winter hangen :wink:
Of rijden :wink:
Paul P
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 nov 2004, 00:33
Woonplaats: Herent
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Druppellader

Bericht door Paul P »

Beste Lieven,

Ik heb net kopie van de handleiding van het blauwe blokje in je mailbox gedropt.

-Paul-
CZ 175-Suzuki 125-Honda CB450-400Four-Yam'Diversion 600-Bmw R1100RT-R1150RT-K1200LT-R80GS-R1150RT
Plaats reactie