Rij nu een 10 maand met een GS 1200 van 2009 en deed ongeveer 10.000 km.
Waar ik niet kan aan wennen en mij enorm verveeld is dat de ABS op de achterrem heel snel inschakelt, met de gekende gevolgen.
Ik rij niet off road maar ben wel gek van kleine baantjes en motorbeheersing staat bovenaan bij mij. Hierdoor worden de remmen en de koppeling wel op de proef gesteld. Ik hoop het mij niet te beklagen na wat ik hier allemaal lees.
Dus mijn vraag: is het normaal dat de ABS zo snel inschakelt. Ik kan deze natuurlijk uitschakelen maar moet dit doen elke keer ik de motor start.
Oh ja, der staat hier in de garage ook nog nen Jap met ABS en die reageert gans anders, t.t.z. je voelt nauwelijks dat de ABS aanslaat maar die doet het wel.
Jeanmi.
ABS/achterrem
Moderator: GVN
Re: ABS/achterrem
Als het ABS te snel aanslaat, zal je waarschijnlijk toch nog niet voorzichtig genoeg die achterrem gebruiken denk ik dan.Jeanmi schreef: Waar ik niet kan aan wennen en mij enorm verveeld is dat de ABS op de achterrem heel snel inschakelt, met de gekende gevolgen.
Ik rij niet off road maar ben wel gek van kleine baantjes en motorbeheersing staat bovenaan bij mij. Hierdoor worden de remmen en de koppeling wel op de proef gesteld. Ik hoop het mij niet te beklagen na wat ik hier allemaal lees.

-
Bij mijn GSA van 2008 grijpt het ABS alleen (te) vlug in als ik aan het remmen ben met de voorrem en er dan de achterrem bijpak.
Gebruik ik alleen de achterrem is er niets aan de hand.
Gebruik ik alleen de achterrem is er niets aan de hand.
Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA
Patrick
R 1200 GSA
Achtjes draaien, slalom uit verband rijden en daarbij de snelheid wat opdrijven, en nog van dat.stefke2 schreef:
Als het ABS te snel aanslaat, zal je waarschijnlijk toch nog niet voorzichtig genoeg die achterrem gebruiken denk ik dan.Waarom zou je die trouwens zo regelmatig gebruiken? (Afgezien van stabiliseren bij supertraag rijden)
Gaat toch een stuk makkelijker met dat voetje af en toe op die achterrem
Tevens dien ik diep te duwen om de rem te laten werken, is normaal zegt den dealer.

Of moet ik op een andere wijze rijden met de GS, ben gewoon van met Jappen te rijden.
Jeanmi.
De GS heeft een gecombineerd remsysteem. Als je met de voorrem remt, wordt de achterrem ook bediend. Trap je dan ook nog met de voet op het pedaal, dan is het al snel te veel.
In principe hoef je tijdens het rijden de voetrem niet te gebruiken, ook niet bij sportief gebruik.
In principe hoef je tijdens het rijden de voetrem niet te gebruiken, ook niet bij sportief gebruik.