stadler

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
danny riemis
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 aug 2010, 09:55
Locatie: Beerse

stadler

Bericht door danny riemis »

ben van plan een nieuw motorpak aan te schaffen ,nu is de vraag of er iemand ervaring heeft met stadler
groetjes danny
Dartagnan
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 nov 2005, 15:20
Locatie: Officieel ? .........nergens.

Re: stadler

Bericht door Dartagnan »

De nieuwe uniformen van de Flikken is van Stadler
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: stadler

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik ben gene flik, maar ik heb wel een stadler pak, (airgate pro/reflex pro) gekocht bij van Zeebroeck in St Pieters Leeuw.

Heb alle meest gangbare merken en modellen gepast, enkel dainese en Stadler boden voor mij een goede pasvorm. Uiteindelijk voor de Stadler gegaan. Voordeel is dat de broeken niet alleen in S, M L etc verkrijgbraar zijn maar ook in lengte maten, bovendien is op maat maken ook mogelijk. 10 jaar garantie gaf ook de doorslag. Stadler heeft eigen herstellingsdienst om na een val bv je pak toch op een behoorlijke manier te laten herstellen.
Pak is veel lichter dan de concurrentie, en toch voorzien van degelijke bescherming. Geen gedoe met goretex regenvoering die je dan moet monteren onderweg als het regent, maar een goretex laminaat, die tegen de buitenlaag gekleefd is. Ik gebruik het pak winter en zomer, enkel in de winter is het wel friskes, dan is een goede fleece wel aan te raden. Ook als het regent koelt voelt het koud aan (zonder de winter binnenvoering), nadeel vd laminaat wss.
Tot hiertoe echt waterdicht, ook na een hele dag in de regen geen probleem. Ook snel droog, buitenlaag neemt geen water op. Nog niet gewassen, buitenkant is makkelijk proper te houden
Velcro van 1 vd buitenzakken komt los, is een veel voorkomend probleem, maar de zak zelf sluit nog af.

Ik vond het wel duur, en ik vraag me af wat er na 10 jaar intensief gebruik nog van de huidige kwaliteiten overblijft, maar voorlopig ben ik er best tevreden van
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Freddie
Berichten: 381
Lid geworden op: 25 nov 2004, 17:40
Locatie: Budel (NL)

Re: stadler

Bericht door Freddie »

Laat ik nou precies hetzelfde pak hebben.
Na een week sprong er een drukker af :-( Is onder garantie verholpen :razz:
Het pak zit als gegoten. Je zit echt strak op motor, en naast de motor zie je er niet als een hobbezak uit. Heb ook naar andere merken gekeken, maar de pasvorm gaf de doorslag.
Heb het pak nog te kort om een oordeel te geven over de waterdichtheid na een rit van enkele uren. Maar een regenrit vandaag van ongeveer een uur gaf geen enkele reden tot klagen.
Eindelijk van dat zichzelf volzuigende pak af :-)
Jas en broek zijn aan elkaar te ritsen. Protectoren zitten op de goede plaats en verschuiven niet, storen ook niet. Jas ook voorzien van een rugprotector. Ventilatiemogelijkheden onder de armen en de borst.
Ben benieuwd of ik van de zomer me nog als een Duitse bratwurst voel :wink:
Als er verder geen drukkers meer afvliegen of ritsen het begeven , dan ben ik er dik tevreden mee :grin:
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Plaats reactie