Pinlock scherm reinigen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Pinlock scherm reinigen

Bericht door eiRTee »

hoe doe je dat best?...
elPresidente
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:28
Locatie: Waregem

Re: Pinlock scherm reinigen

Bericht door elPresidente »

Aan welke zijde reinigen? Ik veronderstel aan de binnenzijde met verwijdering van het pinlock gedeelte. De silicone afdichting zal resten op de binnenkant van je vizier achterlaten, houd daar rekening mee. De binnenzijde is moeilijk te reinigen, wegens de coating. Je kan het proberen met heel zuiver water (dat geen kalkresten achterlaat). Daarna zou ik het water eraf blazen met een haardroger... Ik had een probleem met mijn Schuberth C3, gekocht bij Rad. De verkoopster had het pinlock vizier aangebracht, maar niet goed aangedrukt. Er bleek een opening van 2 mm onderaan het vizier te zitten, zodat er zich condens vormde en er vuildeeltjes in terecht kwamen. Ik slaagde erin om de pinlock te verwijderen en de siliconeresten na veel wrijven van mijn vizier te halen, maar slaagde er niet in om de pinlock schoon te krijgen. Dan maar een nieuw gekocht. Die zichtbaarheid is me net té belangrijk.
Achtung Panzer!
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Pinlock scherm reinigen

Bericht door Wiedewa »

In elk geval geen Rain-X gebruiken.
Dit veroorzaakt vlekken aan de binnenkant van het vizier.
Net gehoord op 'n bijeenkomst.

mvg Nico
MG Breva 850
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Pinlock scherm reinigen

Bericht door Relax »

Volgens mij volstaan water en een microvezeldoek. Géén keukenrol of ander papier, waarmee je op termijn heel fijne krassen aanbrengt.
Ik verwijder die pinlock elke maand wel 'ns om het vizier én de pinlock te reinigen. Er komt toch een minieme hoeveelheid vuil in doordat ie niet perfect aansluit op het vizier.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie