online banden kopen, waar monteren?

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
danny1150gs
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2009, 22:03
Locatie: st. antonius zoersel

online banden kopen, waar monteren?

Bericht door danny1150gs »

ik heb een nieuw setje banden nodig, omdat ik tevreden was van de roadsmart, wil ik terug een setje.

de achterband staat in back order bij de invoerder, en niemand gevonden die een setje op stock heeft in mijn maat.
op banden online hebben ze nog wel mijn maat in stock. heeft er iemand ervaring mee met het online banden kopen?
hoe reageert de gemiddelde bandencentrale dat ik met een nieuwe set banden afkom? extra montagekosten?

mvg,
danny
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door demito »

Zelf opleggen met een setje bandenlepels. In het begin een beetje vloeken maar eens je ermee weg bent is het piece of cake.
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door Relax »

Je gaat, afhankelijk van de bandenboer en of je met losse velgen aankomt, een zeker bedrag voor het opleggen moeten betalen. Bel 'ns rond, kost niks.
Of je doet wat Tom zegt.
I respect your opinion. But I don't give shit.
danny1150gs
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2009, 22:03
Locatie: st. antonius zoersel

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door danny1150gs »

zelf opleggen is geen slecht gedacht, komt wssl ooit wel eens van pas.

is er iemand die dat kan en eens kan/wil komen voordoen? ik heb wel een setje bandenlepels liggen, al zijn dat erfstukken van mijn grootvader.
dxamet
Berichten: 408
Lid geworden op: 24 jan 2005, 21:18
Woonplaats: wachtebeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door dxamet »

Of kijk eens bij pneus online, zij werken samen met montagecentra in de buurt.

http://www.banden-pneus-online.be" onclick="window.open(this.href);return false;

groet,
dxamet
:salut:dxamet
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door Zeppe »

Relax schreef:Je gaat, afhankelijk van de bandenboer en of je met losse velgen aankomt, een zeker bedrag voor het opleggen moeten betalen. Bel 'ns rond, kost niks.
Of je doet wat Tom zegt.

Leg dat eens uit!


:wink:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door Relax »

'k Heb een GSM en abo van m'n werkgever.

Als je een leasebak van je werkgever hebt, moet je dus rondrijden ipv rondbellen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door st1100 »

Maar het is en blijft toch als een pakje fritten gaan halen en dan restaurants afrijden met de vraag of je ze daar mag opeten..... :oops: :pirat:

En als jij online nog aan de gewenste banden geraakt , dan geraakt uw bandenboer er ook nog aan. Die waar ik ga , heeft een handelaars-log-in (en prijs , denk ik) bij online leveranciers. En als hij bij de gewone invoerder niet aan z'n gerief geraakt dan zoekt hij een andere oplossing en heb ik toch de gewone banden en service :thumright:
Walter Gaas
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:26

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door Walter Gaas »

Waarom zou je angst hebben om een bandenboer te contacteren? Stel ik ben een bandenboer: ik zou niks liever hebben dan dat een nieuwe klant mij komt vragen zijn bandjes te monteren. Om te beginnen vraagt hij mij niet om dat gratis te doen, dus ik kan de benodigde tijd aanrekenen zoals gewoonlijk. Daarnaast heb ik een nieuwe klant over de vloer en kan ik die tonen wat mijn service is en hem al warm maken om de bij de volgende bandenwissel met mij contact op te nemen voor een offerteke. Als ik die nieuwe klant vandaag een groot plezier doe door hem te helpen, is de kans volgens mij héél groot dat ik die nog terugzie.

Dus hoef je je nergens voor te schamen als je vraagt om reeds aangekochte banden te monteren! Als je adressen nodig hebt, kan je altijd eens kontakt opnemen met de bandenboektiek, zij hebben een aantal vaste adressen waarmee ze samenwerken: http://www.bandenboetiek.be/new_bandengekocht.html
Ron66

online banden kopen, waar monteren?

Bericht door Ron66 »

Zo denk ik er ook over, Walter.

Ron66
dxamet
Berichten: 408
Lid geworden op: 24 jan 2005, 21:18
Woonplaats: wachtebeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door dxamet »

Walter Gaas schreef: http://www.bandenboetiek.be
Heel interessant! Die zet ik bij mijn favorieten 8-)
groet,
dxamet
:salut:dxamet
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door GSMax »

Tecno Bike (Benny) in Antwerpen doet dat:

Prijzen 2010
U wenst zelf aangeleverde banden (2de hands/nieuw) door ons laten monteren?
De/Monteren van het wiel uit de motor 15 euro incl. btw (per wiel)
De/Monteren en balanceren van de band op losse velg 12,50 euro incl btw (per band exclusief ventiel)
Verwijderingsbijdrage oude band 2,50 euro incl btw
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
KriSs
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 jan 2005, 10:55
Locatie: bij mechelen

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door KriSs »

Vulco (Mechelen, maar zal overal wel +- zelfde prijs zijn) vraagt 30€ per set. Gemonteerd of niet maakte hem niet uit :shock:
Bij een GS snap ik dat, bij HD...
judge
Berichten: 213
Lid geworden op: 20 mar 2010, 18:48
Locatie: Schoten
Contacteer:

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door judge »

Het is en blijft volgens mij een zaak waar geld aan verdiend wordt.
Gaan eind van de maand naar Harz en de voorband zoals ik ergens op een item vermeld had zit er nu een 27000 op dus versleten .
Heb contact met donckers en de metzeler moest besteld worden niet in voorraad ,enkel vervangen haal het wiel er zelf uit kost een 140 Euro.
Dus ik zoek even op bandenmarkt (thuis geleverd) op de monent 23 % korting dus 108 euro geleverd.
Dus ik twee dagen later naar Donckers en doe dat verhaal van prijs verschil .
Vraag of zij banden die ik aankoop vervang ,doen ze normaal niet .
Haal dan aan als ik een set voor en achterband aankoop me dat wel een 70 euro verschil maakt .
Wist te zegggen dat ze nooit aan de prijs van Duitsland aankunnen en wat met de garantie ??
Maar om het verhaal te eindigen kreeg ik bij hen nu een korting van 39 % op het geheel en betaalde 120 euro (balanceren ,ventiel en recyclage)
Dus je ziet het kan zelfs bij grote centrales moet alleen je niet laten doen en dan verdienen ze er nog op .
Groeten
Patrick en Daniella
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door st1100 »

Raar volgens mij , dat er zo op die (kleine) prijs(verschillen) gefixeerd wordt. Ik ga al 20 jaar (met een kleine onderbreking omdat ik een tijdje op een merk reed dat hij niet meer verdeelde) bij dezelfde kleine zelfstandige. En ja z'n prijs is de helft van in de BMW garage , maar waarschijnlijk een paar tientallen hoger dan online of grote bandenzaak. Redelijk van prijs dus maar dus ook zeker geen bodem of woekerprijs.

Maar als ik hem bel weet hij wie ik ben , en helpt hij me als hij kan altijd verder... zelfs op feestdagen. Ik zie u al aankomen 's avonds op goede vrijdag in die zaak waar je net 20€ pingelde met een platte band..... ik denk dat het wandelen ipv rijden zou worden met pasen :wink:

Maw de keuze tussen prijs en geen service en redelijke prijs en veel service is voor mij hééél snel gemaakt. Echter als het even kan , is het aantal banden dat in de bmw garage op mijn moto gelegd worden even rond als de banden zelf (omwille van woekerprijzen).
Laatst gewijzigd door st1100 op 14 apr 2012, 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door st1100 »

judge schreef:Het is en blijft volgens mij een zaak waar geld aan verdiend wordt.

Groeten
Patrick en Daniella
Lijkt me logisch anders kan je beter in een standzetel in Zeebrugge op een terras gaan zitten :drunken: .... werk jij gratis misschien :?:
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door Vanguard »

st1100 schreef:Maw de keuze tussen prijs en geen service en redelijke prijs en veel service is voor mij hééél snel gemaakt. Echter als het even kan , is het aantal banden dat in de bmw garage op mijn moto gelegd worden even rond als de banden zelf (omwille van woekerprijzen).
Hier kan ik me volledig in vinden, al jaren trouwe klant bij GDF in Aartselaar.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
poestexas
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door poestexas »

vriend van miij een Michelin gekocht en hem gisteren laten monteren bij een goeie gast die het na zijn uren doet maar ook officiëeel banden verkoopt.
Achterband gemonteerd in een kartiertje tijd. Zonder factuur 20€ betaald. Als hij zo 80€ per uur in 't zwart kan verdienen en dan nog na zijn uren. Vriend content, bandenman kontent, iedereen kontent.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: online banden kopen, waar monteren?

Bericht door K1200GT »

poestexas schreef:vriend van miij een Michelin gekocht en hem gisteren laten monteren bij een goeie gast die het na zijn uren doet maar ook officiëeel banden verkoopt.
Achterband gemonteerd in een kartiertje tijd. Zonder factuur 20€ betaald. Als hij zo 80€ per uur in 't zwart kan verdienen en dan nog na zijn uren. Vriend content, bandenman kontent, iedereen kontent.
"iedereen content" klopt natuurlijk niet.... vroeg of laat zal de fiscus wel tussenkomen om gebrek aan inkomsten tgv. zwartwerk te compenseren....
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Plaats reactie