extra lichten voor GSA 1150

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

extra lichten voor GSA 1150

Bericht door b@RT »

Hoi,

Het kruislicht op mijn GSA 1150 vind ik nogal flauwkes. Ik heb er nochtans een straffe lamp in zitten.
Ik begin er aan te denken om extra lichten te monteren. Weet er iemand welke firma er goede prijs/kwaliteit levert? Zowel beugels als lichten. Voor beugels heb ik dit gevonden http://www.migsel.com/store/index.php?_ ... roductId=3" onclick="window.open(this.href);return false; maar misschien bestaat er goedkoper?
Bijkomend vraagje: mag je daar eigenlijk mee rondrijden? Want als ze niet mogen branden dan moeten ze er niet op.

Greetz
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
tommeken
Berichten: 324
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:34
Locatie: Wetteren City

Re: extra lichten voor GSA 1150

Bericht door tommeken »

b@rt,

Ikzelf heb om mijn R1150GS een xenon lamp gestoken bij http://www.sol2.be/Visibility/NLD/Home/index.html

Daar ben ik extreem content van.

Daarboven op heb ik bij Wunderlich de microflooters gekocht. http://www.wunderlich.de/Shop/R850-1100 ... einwerfer/

Daar ben ik ook neig content van.

hopelijk is dit het antwoord op uw vraag/

Tommeken
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
Sven 12RT
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:39

Re: extra lichten voor GSA 1150

Bericht door Sven 12RT »

b@RT schreef: Bijkomend vraagje: mag je daar eigenlijk mee rondrijden? Want als ze niet mogen branden dan moeten ze er niet op.
Kort antwoord : Nee, het mag niet.

Meer nuance : Nooit gehoord dat iemand werd beboet. Stel die dingen niet te hoog af, en niemand die daarover zeurt.
Maar relatief laag afgestelde extra lampen gaan je zicht niet verbeteren, het gaan eigelijk de andere weggebruikers zijn die jou eerder gaan spotten. Wat ook actieve veiligheid kan zijn.

Misschien een xenon (HID) plaatsen, dan heb JIJ meer zicht.
R1200RT, again :-)


Afbeelding
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

Re: extra lichten voor GSA 1150

Bericht door b@RT »

Tommeken,

De prijs ( 189 € ) van die Wunderlich microflooters is dat voor een setje van twee? En zit de bedrading daar bij? Eventueel schakelaar? Of hoe heb jij dat gemonteerd?

Thx!
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
tommeken
Berichten: 324
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:34
Locatie: Wetteren City

Re: extra lichten voor GSA 1150

Bericht door tommeken »

Hey Bart,

Dit is uiteraard een set van 2. Linker- en rechterlamp.
Alles is meegeleverd in de set. Bedrading, schakelaar, electrisch schema,..... Alles zit in 2 dozen.

Ikzelf heb dit niet geinstalleerd, een vriend van mij heeft dit voor mij gedaan. Op wunderlich website kan je een installatie handleiding downloaden.

Afbeelding
Afbeelding
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
Sven 12RT
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:39

Re: extra lichten voor GSA 1150

Bericht door Sven 12RT »

Een tip :
Als je bedrading naar de batterij moet leggen en aansluiten, is het handig om de tank eraf te halen.
Op zich niet moeilijk, maar zorgt dat je tank zo leeg mogelijk is... Naft weegt best veel :-?
R1200RT, again :-)


Afbeelding
Ron66

Re: extra lichten voor GSA 1150

Bericht door Ron66 »

tommeken schreef:b@rt,

Ikzelf heb om mijn R1150GS een xenon lamp gestoken bij http://www.sol2.be/Visibility/NLD/Home/index.html

Daar ben ik extreem content van.

Daarboven op heb ik bij Wunderlich de microflooters gekocht. http://www.wunderlich.de/Shop/R850-1100 ... einwerfer/

Daar ben ik ook neig content van.

hopelijk is dit het antwoord op uw vraag/

Tommeken
Ik heb net hetzelfde gedaan en ook ZEER tevreden van de extra verlichting én de reactie van de autorijders als ik kom afge-ahum-vlogen. Pinker op en weg naar rechts. :-)

Afbeelding

Afbeelding


Ron66
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: extra lichten voor GSA 1150

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik heb geen extra lichten want ik rij nooit in het donker, ik moet om 17h binnen zijn in het rusthuis van moeder overste anders geen eten.... :lol:

Extra lichtjes van Tom (Wunderlich) zijn wel kompleet en degelijk, redelijk betaalbaar ook.
Plaatsing is eenvoudig, enige tricky, wat met enig beleid moet gebeuren is het plaatsen van de schakelaar in het dashbord, daar moet je een en ander voor demonteren en op de juiste plaats een gaatje boren. Als ik mij goed herinner zit er een malletje bij, of ik had er zelf een gemaakt, weet ik niet meer. Lichtjes waren ook op het standlicht aangesloten, maar uiteraard wel met die schakelaar ertussen
Als je je kruislicht door Xenon wil vervangen hou er dan wel rekening mee dat je een tamelijk onhandige balans een plaatsje moet kunnen geven, meestal onder de koplampunit.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
MidlifeCruise
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 mar 2011, 18:03
Locatie: Hulshout

Re: extra lichten voor GSA 1150

Bericht door MidlifeCruise »

vond deze kit http://www.navaudio.nl/products/Xenon-s ... Xenon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zitten 2 lampen in voor 49.5EUR

Normaal is de grote lamp 65W voor een 1150GS (A?)
Headlight–low beam voor R1150GS, H1 55W
Headlight–high beam R1150GS, H1 65W

Zou ik voor beide de 35W xenon kunnen gebruiken?
Just call me Luc
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: extra lichten voor GSA 1150

Bericht door Danny »

Nope voor 't dimlicht is een xenon te traag, tegen dat ie opgloeit heb je de knop alweer losgelaten.
de H1 van je gewoon licht kan je er wel door vervangen.
Ik vind twee lampjes ernaast toch een pak licht geven als 't donker is en ze verhogen zeker je passieve veiligheid, 3 lampen zien ze nu eenmaal beter -lees vallen meer op- dan eentje :wink:
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: extra lichten voor GSA 1150

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik heb al verschillende moto's onder handen gehad waar veel accessoires opzitten, laatst nog eentje die de volledige cataloog van wunderlich en touratech had leeggekocht denk ik.
Wat mij telkens opvalt en ook wel stoort is die warboel aan accessoire kabeltjes rechtstr op de batterij, al dan niet met relais, aftakking van het stadslicht, achterlicht, zelfs remlicht, nen hoop zekeringen die ertussen liggen te zweven...
De ene aansluiting is al beter gemaakt dan de andere, bij sommigen ligt de kablage prima, bij andere lijkt het er wel opgegooid door een kleuter....

Bij troubleshooten gaat er veel tijd verloren, want de tank moet eraf, sommigen hebben geen snelsluitingen op de benz leiding, bij anderen hangt er een bagster op etc...

Er zou eigenlijk een soort hub moeten zijn, een multiplexer, mini zekering - relais kastje voor de accessoires, goed bereikbaar, zodat op zijn minst de relais en zekeringen niet rond liggen te zweven..... een 2de compacte zekering doos met ruimte voor mini relais zeg maar....
Een uitdaging voor een electronische handige Harry mss?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: extra lichten voor GSA 1150

Bericht door Danny »

Nee Dirk de mijne is al gesierd met een kastje van TT
slordige 30 € zekering 15A, een relais ingebouwd, draadklemmetjes erbij, kortom de -ong- 35€ dat het kost daar kan ik 't nie voor maken :mrgreen:

http://shop.touratech.com/fahrzeugausst ... r-15a.html

Ma je hebt gelijk soms zie je aardig wat draad gewoon langs de zijkant van een moto bengelen (lees schuren) niet voorzien van een extra manteltje noch deftig opgehangen met tie wraps...ne pot pasta is er vaak niks tegen :mrgreen:
je kan zonder probleme rechtstreeks van de batterij aftakken voor dingen die aardig wat verbruiken maar dan moet je 't wel netjes doen (vind ik :clown: )
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: extra lichten voor GSA 1150

Bericht door Dirk Pauwels »

Danny schreef:Nee Dirk de mijne is al gesierd met een kastje van TT
slordige 30 € zekering 15A, een relais ingebouwd, draadklemmetjes erbij, kortom de -ong- 35€ dat het kost daar kan ik 't nie voor maken :mrgreen:

http://shop.touratech.com/fahrzeugausst ... r-15a.html

Ma je hebt gelijk soms zie je aardig wat draad gewoon langs de zijkant van een moto bengelen (lees schuren) niet voorzien van een extra manteltje noch deftig opgehangen met tie wraps...ne pot pasta is er vaak niks tegen :mrgreen:
je kan zonder probleme rechtstreeks van de batterij aftakken voor dingen die aardig wat verbruiken maar dan moet je 't wel netjes doen (vind ik :clown: )
Awel ja zoiets dergelijks, maar dan met meer zekeringen en relais, maar het is al goed gezien van TT, just die auto klemmekes zou ik niet monteren op een rally motor, denk nie dat je dan de meet haalt ;-))))
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: extra lichten voor GSA 1150

Bericht door bommelaar »

balast van de xenon best onder de snavel zetten. Had de mijne ergens onder de FID steken, af en toe toch problemen. Nu al een jaartje onder de snavel, geen enkel probleem meer.
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: extra lichten voor GSA 1150

Bericht door Werner Von C. »

Dirk Pauwels schreef:Ik heb al verschillende moto's onder handen gehad waar veel accessoires opzitten, laatst nog eentje die de volledige cataloog van wunderlich en touratech had leeggekocht denk ik.
Wat mij telkens opvalt en ook wel stoort is die warboel aan accessoire kabeltjes rechtstr op de batterij, al dan niet met relais, aftakking van het stadslicht, achterlicht, zelfs remlicht, nen hoop zekeringen die ertussen liggen te zweven...
De ene aansluiting is al beter gemaakt dan de andere, bij sommigen ligt de kablage prima, bij andere lijkt het er wel opgegooid door een kleuter....

Bij troubleshooten gaat er veel tijd verloren, want de tank moet eraf, sommigen hebben geen snelsluitingen op de benz leiding, bij anderen hangt er een bagster op etc...

Er zou eigenlijk een soort hub moeten zijn, een multiplexer, mini zekering - relais kastje voor de accessoires, goed bereikbaar, zodat op zijn minst de relais en zekeringen niet rond liggen te zweven..... een 2de compacte zekering doos met ruimte voor mini relais zeg maar....
Een uitdaging voor een electronische handige Harry mss?
Centech AP-1 Auxiliary Power Fuse Panel

Afbeelding
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Hunter6
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:14

Re: extra lichten voor GSA 1150

Bericht door Hunter6 »

Onlangs Hella FF50 breedstralers geplaatst op de 1200GS van mijn vriendin. En ik moet eerlijk toegeven dat de zichtbaarheid aanzienlijk verhoogd is, misschien nog wel meer dan de lampjes die je op de adventure wel eens ziet. En dat voor ±50 euro :shock:
http://www.hella.nl/produktion/HellaNL/ ... F_Line.jsp
Plaats reactie