verhoogd scherm f800gs

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
kurt007
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 dec 2009, 20:24

verhoogd scherm f800gs

Bericht door kurt007 »

Heeft er iemand tips en ervaring over een verhoogd schrm voor en F800GS (bouwjaar 2009)?

Alvast bedankt, Kurt
Trippelke
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jan 2010, 07:48
Woonplaats: Heers
Locatie: Limburg

Re: verhoogd scherm f800gs

Bericht door Trippelke »

Ik heb het scherm van Touratech en ik vind het een zalig scherm.
Al de wind is van men borstkast en men helm zit in de juiste turbulentie vrije zone.
.:: It's Better To Travel Than To Arrive ::.
.:: BMW R1200 GS Driver ::.
.:: Made for Adventure ::.
kurt007
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 dec 2009, 20:24

Re: verhoogd scherm f800gs

Bericht door kurt007 »

Hey Trippelke, bedankt.
Bedoeling is dat ik zeker tegen volgende herfst m'n F800GS wat meer aankleed tegen de koude en nattigheid.
Plannen zijn dus om een verhoogd scherm en handkappen te plaatsen.
Alleen ben ik er nog niet uit welke handkappen en welk scherm.
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Re: verhoogd scherm f800gs

Bericht door yoooooh »

kurt007 schreef:Alleen ben ik er nog niet uit welke handkappen en welk scherm.
Kurt,
originele bmw-handkappen zijn toch sjiek afgewerkt en superdegelijk lijkt me..
en tja, over schermen wordt men het toch nooit eens... moeilijk om ze allemaal te proberen ook he; nochtans "the proof of the pudding is in the eating"
maar als je de duitse taal wat machtig bent, kijk dan es naar http://www.xs4all.nl/~mregtuit/f800screentest.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
cu
bmw or not, that's the dillemma
kurt007
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 dec 2009, 20:24

Re: verhoogd scherm f800gs

Bericht door kurt007 »

Merciekes voor de tips.
Ik zal al maar beginnen sparen tegen dat de herfst start.
Trippelke
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jan 2010, 07:48
Woonplaats: Heers
Locatie: Limburg

Re: verhoogd scherm f800gs

Bericht door Trippelke »

Goed advies: neem geen originele handkappen van BMW want die zijn geen kl*te waard voor de koude of regen.
Kijk eens op de site van touratech ofzo.
.:: It's Better To Travel Than To Arrive ::.
.:: BMW R1200 GS Driver ::.
.:: Made for Adventure ::.
kurt007
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 dec 2009, 20:24

Re: verhoogd scherm f800gs

Bericht door kurt007 »

owkay, wel tegenstrijdige berichten...maar ik zal eens een avondje surfen en wat info vergaren.
Merciekes allemaal.
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: verhoogd scherm f800gs

Bericht door GertH »

yoooooh schreef:
kurt007 schreef:Alleen ben ik er nog niet uit welke handkappen en welk scherm.
Kurt,
originele bmw-handkappen zijn toch sjiek afgewerkt en superdegelijk lijkt me..
en tja, over schermen wordt men het toch nooit eens... moeilijk om ze allemaal te proberen ook he; nochtans "the proof of the pudding is in the eating"
maar als je de duitse taal wat machtig bent, kijk dan es naar http://www.xs4all.nl/~mregtuit/f800screentest.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
cu
Je kunt ook de BMW-handkappen voor de 1200 GS nemen. Ik heb die op mijn F650 '08 steken en ben er contant van; bieden veel meer bescherming tegen de elementen, zijn minder dan die voor de 800/650 gericht op offroad gebruik (geen stalen beugel die de vingers moet beschermen).

Let wel op met windschermen, volgens mij zijn er een aantal die bij maximale stuuruitslag interfereren met handkappen (die voor 1200 zijn nogal groot). Ik heb een verhoogd scherm van Powerbronze; dit is een vrij smal scherm die volledige stuuruitslag toelaat. Ondanks de vrij negatieve beoordeling in die Duitse test die hierboven al werd vernoemd, zit mijn bovenlichaam vrij goed beschermd; wel turbulentie op helm en bijhorend lawaai; maar ik rijdt met oorbeschermers in.

mvg,
Gert
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: verhoogd scherm f800gs

Bericht door GertH »

yoooooh schreef:
kurt007 schreef:Alleen ben ik er nog niet uit welke handkappen en welk scherm.
Kurt,
originele bmw-handkappen zijn toch sjiek afgewerkt en superdegelijk lijkt me..
en tja, over schermen wordt men het toch nooit eens... moeilijk om ze allemaal te proberen ook he; nochtans "the proof of the pudding is in the eating"
maar als je de duitse taal wat machtig bent, kijk dan es naar http://www.xs4all.nl/~mregtuit/f800screentest.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
cu
Je kunt ook de BMW-handkappen voor de 1200 GS nemen. Ik heb die op mijn F650 '08 steken en ben er contant van; bieden veel meer bescherming tegen de elementen, zijn minder dan die voor de 800/650 gericht op offroad gebruik (geen stalen beugel die de vingers moet beschermen).

Let wel op met windschermen, volgens mij zijn er een aantal die bij maximale stuuruitslag interfereren met handkappen (die voor 1200 zijn nogal groot). Ik heb een verhoogd scherm van Powerbronze; dit is een vrij smal scherm die volledige stuuruitslag toelaat. Ondanks de vrij negatieve beoordeling in die Duitse test die hierboven al werd vernoemd, zit mijn bovenlichaam vrij goed beschermd; wel turbulentie op helm en bijhorend lawaai; maar ik rijd met oorbeschermers in.

mvg,
Gert
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: verhoogd scherm f800gs

Bericht door Koppel!! »

YOO

Kortom, ofwel het TT-scherm, ofwel de MRA Vario, tenminste als windbescherming je doel is. Ik ben ondertussen ook aan 't zoeken, dat kleine schermpje biedt absoluut nougabollen bescherming, en wat erger is, zelfs bij zomerse temperaturen kan je niet genieten van de windstroom, want de beestjes worden door 't scherm recht in je helm geschoten. Komt hard aan, trust me :eye:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Thorakan
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 okt 2008, 00:43
Woonplaats: Grobbendonk
Locatie: Antwerpen

Re: verhoogd scherm f800gs

Bericht door Thorakan »

hey,

ik rij momenteel met een F 650 GS in alle seizoenen.

Ik gebruik deze handbeschermers: http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8160704 Ik ben met mijne 650'je ook al een paar keer offroad geweest (waaronder het GS-treffen van dit jaar) en qua stevigheid, dikke thumbs up, dit zijn eigenlijk de stevigste handbeschermes die ik heb kunnen vinden. Qua windbescherming ook ideaal, er zitten zoiezo spoilers bij het pakket voor je handbescherming tegen wind een beetje te verhogen. Voor je een idee te geven hoe ze beschermen, ik heb vorige winter met deze handschoenen (http://www.hein-gericke.de/bekleidung/m ... 4733.html) gereden met de handvatverwarming op stand 1 en dit is te doen.

nu als windscherm rij ik met : http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8110278 hierover ben ik ook content over maar ik krijg soms toch wel op de autostrade wat turbelentie (komt ook een deel doordat ik met de BMW enduro helm rijd en soms de wind onder de klep komt).

Maar ik ben er al bij al zeer content over mijn uitrusting en ik ben 1m80.

grtz

Thorakan
Laatst gewijzigd door Thorakan op 11 sep 2012, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
gies
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 dec 2005, 22:40
Locatie: gent

Re: verhoogd scherm f800gs

Bericht door gies »

Graag ook eens jullie lichaamslengte vermelden bij de ervaring en beoordeling van de schermen.
Plaats reactie