framebescherming links

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Loup Garou
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2012, 21:21
Woonplaats: Diepenbeek
Locatie: Limburg

framebescherming links

Bericht door Loup Garou »

ik heb blijkbaar een kromme poot of halve O-benen of zoiets. :-)
gewoon normaal gezeten op de GS schuurt mijn linkerlaars ter hoogte van de enkel, de lak van mijn frame door "tot op 't ijzer"
Ziet er niet goed uit. Heb er al tape rond gedraaid, bijgezwart etc... maar dat helpt allemaal niet.Na een rit zit het er weer door.
Zijn er hier mensen die een tip hebben hoe zulks te voorkomen en genezen?
Voor de goede verstaander;ik ben op zoek naar een DYI oplossing die goedkoop is en goed oogt.
Dus niet echt geinteresseerd in spullen van onze duitse wunderboys of toertechniekers....
laat ma komen! Alvast bedankt!
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: framebescherming links

Bericht door Danny »

In de lengte doorgesneden tuin of andere slang zie je wel vaker met een paar spanbanden er rond, valt haast niet op.
Je kan ook proberen je houding te veranderen want als je voeten staan zoals ze horen dan raak je niks :clown:
Loup Garou
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2012, 21:21
Woonplaats: Diepenbeek
Locatie: Limburg

Re: framebescherming links

Bericht door Loup Garou »

tnx Danny. Denk ook dat het zoiets gaat moeten worden. Spijtig voor de slang in kwestie. Ik weet alleen nog niet of ik de cobra of de mamba ga villen.
WouterFr
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 jul 2007, 10:25
Locatie: Korbeek-Lo

Re: framebescherming links

Bericht door WouterFr »

Die touratech beschermers zou ik idd niet aanraden: ik heb die er voor dezelfde reden opgezet. En ipv te moeten kijken op een afgesleten frame zit ik nu te kijken op een afgesleten frame beschermer, 't is geen zicht.
Akkoord, het frame is wel niet verder afgesleten...
R 1200 GS - yippie, weeral verdwaald!
WR426 - yippie
gianni
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 aug 2009, 13:48

Re: framebescherming links

Bericht door gianni »

WouterFr schreef:Die touratech beschermers zou ik idd niet aanraden: ik heb die er voor dezelfde reden opgezet. En ipv te moeten kijken op een afgesleten frame zit ik nu te kijken op een afgesleten frame beschermer, 't is geen zicht.
Akkoord, het frame is wel niet verder afgesleten...
klopt maar die beschermers kan je makkelijk met een spuitbusje lak bijwerken
ook roesten die niet wat frame wel doet ...
OFrank
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 nov 2005, 18:41

Re: framebescherming links

Bericht door OFrank »

Heb zelfde probleem. Denk nochtans niet dat ik kromme benen heb. Ik heb dit opgelost door een driehoekje in plastic uit te snijden, op frame rubberen dopjes te plaatsen (zoals je onder stoelpoten zet, maar dan in rubber), en daarover het plastic driehoekje te bevestigen. Grijze plastic valt minder op, maar ik was het ook beu alle maanden het frame opnieuw te moeten lakken. Als je laarzen met verstevigd hielgedeelte hebt, dan heb je prijs.
Je kan er ook tape ronddraaien, maar dit is er even snel weer af. Tuinslang gaat ook, maar ik vond de oplossing met het driehoekje gemonteerd op rubberen topjes het meest doeltreffend.
Als je wil kan ik je een fotootje doorsturen.
Groeten
Frank
Loup Garou
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2012, 21:21
Woonplaats: Diepenbeek
Locatie: Limburg

Re: framebescherming links

Bericht door Loup Garou »

Dank voor de reacties, ik ben gegaan voor een doorzichtige plastic slang, overlangs open- en een hoekje afgesneden en dit met twee stripjes dubbelzijdige tape gefixeerd. Doordat de slang zijn oorspronkelijke vorm aanneemt zat het eigenlijk al vast. Hopelijk houdt het voor een tijdje. 't Is niet echt mooi maar eigenlijk is gans de GS dat ook niet echt...nietwaar? :grin:
Plaats reactie