WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Carl Marx
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2011, 08:46

WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door Carl Marx »

Hallo,
Ik heb op mijn Black Rockster Metzeler Sportec gehad en Metzeler Roadtec 6, maar het allerbeste gevoel had ik totnutoe met Michelin Pilot Road 2: de band geeft veel vertrouwen in de bochten en bij nat weer en hij laat zich snel leggen in de bochten, lekker!!
Maar nu ben ik aan een nieuwe set toe.
Volgens de Michelin bandensite is de Pilot Power 2CT de aangewezen keuze terwijl ik veel goeds lees over de nieuwe Pilot Road 3. Bij Banden Ronnie in Ham is het prijsverschil miniem: de Pilot Road 3 is 15 euro duurder dan de Pilot Power 2CT.
Ik ben nu geen echte scheurder die de zijkant van de banden wil 'opruwen' maar ik neem toch graag een lekkere bocht.
Welke keuze zou de beste zijn als het prijsverschil miniem is:
de 'oude' Road 2, de nieuwe Road 3 of de Power 2CT die wat meer 'sport' is, en dat zal misschien de levensduur negatief beïnvloeden?
Met de achterste Pilot Road 2 zal ik een 13.000 gedaan hebben en de voorste gaat nog even mee, maar ik laat er toch in elk geval twee nieuwe opleggen.
Iemand al ervaring met deze bandentypes, uit eigen ervaring of van horen zeggen?
Graag jullie advies en opmerkingen, al zal het mijn dilemma natuurlijk niet oplossen, haha.
Thanks! :twisted: :clown: :pig:
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door RBee »

Conti Road Attack 2 :idea:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door Frans »

Continental Road attack :!:
jupke
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 mei 2007, 22:57
Locatie: schuin achter den dool en't jupke

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door jupke »

ik ben met de rockster nooit verder geraakt dan 8K.
met de conti sport attack zelfs geen 5K!
als je 13K met de vorige banden hebt gedaan moet je niet twijfelen.
terug dezelfde leggen!
gr rob.
broem..broem..GAAAAZ
timon
Berichten: 85
Lid geworden op: 26 mei 2006, 19:28
Locatie: lommel

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door timon »

eventueel pilot powers? had vooraan een power liggen en acher road 2ct(2 keer gebeld en alles op stock, half uurtje later bleek er toch geen road te liggen voor vanvoor..) erg tevreden over geweest, dacht dat de power in t midden even hard is als de road, maar de zijkanten nog iets zachter..
louis2m
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:39
Woonplaats: Enkhuizen
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door louis2m »

Michelin Pilot Road 3 en anders de Pirelli Angel ST. Super goed bij droog weer, heel erg geweldig bij nat weer en slijtvast! Met de Angels reed ik 11500 Km!
R0ckster
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mei 2012, 17:03

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door R0ckster »

Heb er momenteel diablo rosso corsa's op liggen en heel tevreden over :)
R0ckster
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mei 2012, 17:03

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door R0ckster »

Heb er momenteel diablo rosso corsa's op liggen en heel tevreden over :)
jupke
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 mei 2007, 22:57
Locatie: schuin achter den dool en't jupke

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door jupke »

idd, zullen wel plakken op de baan.
ik heb de gewone diablo's ook gehad. 8K.... gedaan... op. :-(
de corsa's zijn nog een stukje zachter.
ik ben benieuwd naar de km's die je kan doen.
en al uitgetest bij regen?
hoe zijn ze dan? stapje opzij, of ineens een hele stap? :lol:

gr rob.
broem..broem..GAAAAZ
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door Mil »

Ik heb er ook PR2 op liggen en ben er heel tevreden over.
Misschien interessant voor TS, en voor mij ook :-) , te informeren naar de bevindingen van iemand die van PR2 overgeschakeld is naar PR3. Qua prijsverschil zit er inderdaad niet veel op. De rijeigenschappen die zijn misschien wel interessant.
Mil
Leven is het meervoud van lef...
R0ckster
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mei 2012, 17:03

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door R0ckster »

rob.vanbilsen schreef:idd, zullen wel plakken op de baan.
ik heb de gewone diablo's ook gehad. 8K.... gedaan... op. :-(
de corsa's zijn nog een stukje zachter.
ik ben benieuwd naar de km's die je kan doen.
en al uitgetest bij regen?
hoe zijn ze dan? stapje opzij, of ineens een hele stap? :lol:

gr rob.
Idd, warmen zeer snel op en kleven op de baan, zeer aangenaam voor in de bochten.
Volgens Pirelli moet je er een respectabel aantal km mee kunnen doen :)
Maar de teller loopt en ik laat wel iets achter wanneer deze stopt. Nog niet echt uitgetest bij regen, heb nog niet voldoende motor-'rijervaring' om met vertrouwen in regen bochten te nemen. Tzou wel eens een stapje teveel opzij kunnen zijn :p

Gr,
G
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door Bob »

Vergelijken met de PR2 kan ik niet, maar toen ik eerder dit jaar de K1200R Sport overkocht van forumcollega st1100 stonden er PR3's op. Zonet een lang weekend gaan toeren in Frankrijk : net geen 2800 Km op droge rijbaan, natte rijbaan, rijbaan met sneeuw op, glad asfalt, ruw asfalt, route départementale, autosnelweg, haarspeldbochten in de Alpencols, snelle en lange zwiepers in het dal, temperaturen tegen het vriespunt, zomers warm, respect voor de zone 30, illegaal snel, ... Eén ding weet ik zeker : van zodra die banden aan vervanging toe zijn koop ik zonder twijfel onmiddellijk dezelfde !
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door Jo De Paepe »

Eén ding weet ik zeker : van zodra die banden aan vervanging toe zijn koop ik zonder twijfel onmiddellijk dezelfde !
yep , hier ook , heb wel weinig keuze voor de 1200GT

bij mij een raar fenomeen , de linkerkant van de achterband is volledig weg na 8000km terwijl midden en rechterkant nog meer dan voldoende profiel hebben.
En neen ik heb met de GT (nog ) niet op de Nurburgring gereden :pig:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door RBee »

Zwaar ge……. Jo :?: :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door Mil »

Jo De Paepe schreef:
Eén ding weet ik zeker : van zodra die banden aan vervanging toe zijn koop ik zonder twijfel onmiddellijk dezelfde !
yep , hier ook , heb wel weinig keuze voor de 1200GT

bij mij een raar fenomeen , de linkerkant van de achterband is volledig weg na 8000km terwijl midden en rechterkant nog meer dan voldoende profiel hebben.
En neen ik heb met de GT (nog ) niet op de Nurburgring gereden :pig:
Meer naar rechts draaien... :lol:
Leven is het meervoud van lef...
Bull66
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 mei 2012, 17:46
Locatie: The Coastline of Flanders Belgium
Contacteer:

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door Bull66 »

Wel dat is heel normaal dat je banden links meer slijten dan rechts, ik heb dat ook , dat komt omdat je de ronde punten opdraait tegen de klok in (je mag ook anders proberen maarreuhh.... :lol: )en ik neem mijn bochten beter naar links dan naar rechts, iedereen heeft een goede kant en een zeer goede kant, bij mij is dat links, bij jou dus ook!
Nu voor terug te komen op de bandenkeuze....ik had de PR2 erop ligen(+-10.000km) en die banden waren super....nadien de PR3 erop gelegd en die zijn beter op nat ....tot nu....+- 6000km verder begin ik toch wel last te krijgen van cubbing op de achterband met gevolg, dat je een vals gevoel krijgt van schuiven, wat niet het geval is, de band blijft zen werk uitstekend doen enkel vind ik ze sneller slijten dan de PR2, althans toch de achterband , de voorband(PR3) is beter bestand tegen de slijtage tegenover de PR2. aan u de keuze.
PS: dit is wel op men GTR1400 Kawasaki met een koppel van 143nm, men RT1200 is besteld en komt in week 24 binnen!! :grin:
Jo De Paepe schreef:
Eén ding weet ik zeker : van zodra die banden aan vervanging toe zijn koop ik zonder twijfel onmiddellijk dezelfde !
yep , hier ook , heb wel weinig keuze voor de 1200GT

bij mij een raar fenomeen , de linkerkant van de achterband is volledig weg na 8000km terwijl midden en rechterkant nog meer dan voldoende profiel hebben.
En neen ik heb met de GT (nog ) niet op de Nurburgring gereden :pig:
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door Jo De Paepe »

Wel dat is heel normaal dat je banden links meer slijten dan rechts, ik heb dat ook , dat komt omdat je de ronde punten opdraait tegen de klok in (je mag ook anders proberen maarreuhh.... )en ik neem mijn bochten beter naar links dan naar rechts, iedereen heeft een goede kant en een zeer goede kant, bij mij is dat links, bij jou dus ook!
Ik vind dat niet normaal , 't is de eerste keer dat ik dit heb op meer dan 30 jaar motorrijden en een 16 tal BMW's.
Wat betreft mijn goede kant , de rechter voetsteun schraapt soms , de linker is nog maagdelijk ongeschonden.

Wat betreft de PR3 (met versterkte karkas) , ik vind hem minder zekerheid geven dan de 2 . Ik heb gisteren een Luxemburg en Eifel toerke gereden van een 700 tal km en moet zeggen de grip is uitstekend ;zelfs op de limiet, maar toch bespeur ik een zekere onstabiliteit die de 2niet had
Laatst gewijzigd door Jo De Paepe op 30 mei 2012, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door RBee »

Jo De Paepe schreef:
Wel dat is heel normaal dat je banden links meer slijten dan rechts, ik heb dat ook , dat komt omdat je de ronde punten opdraait tegen de klok in (je mag ook anders proberen maarreuhh.... )en ik neem mijn bochten beter naar links dan naar rechts, iedereen heeft een goede kant en een zeer goede kant, bij mij is dat links, bij jou dus ook!
Ik vind dat niet normaal , 't is de eerste keer dat ik dit heb op meer dan 30 jaar motorrijden en een 16 tal BMW's.
Wat betreft mijn goede kant , de rechter voetsteun schraapt soms , de linker is nog maagdelijk ongeschonden.

Wat betreft de PR3 (met versterkte karkas) , ik vind hem minder zekerheid geven dan de 2 . Ik heb gisteren een Luxemburg en Eifel toerke gereden van een 700 tal km en moet zeggen de grip is uitstekend ;zelfs op de limiet, maar toch bespeur ik een zekere onstabiliteit die de 3 niet had
2 :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door Jo De Paepe »

2
Just de PR2, merci rBee
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: WELKE MICHELIN OP ROCKSTER

Bericht door RBee »

Jo De Paepe schreef:
2
Just de PR2, merci rBee
R :lol: :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie