Maxxis MA-PD Presa Detour

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Tomini
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2007, 12:56
Locatie: Watervliet

Maxxis MA-PD Presa Detour

Bericht door Tomini »

Hello

Mijn achtersloef van mn nieuwe gsa is aan vervanging toe, en ben aan het uitkijken naar een band die me zo tevreden stelde als de continental trail attack op m'n vorige gsa. Nu was ik beetje aan het rondsnuffelen op het web, en kom plots de maxxis presa detour tegen met heel positief comentaar van gebruikers.
Hier op forum zie ik maar enkele berichtjes erover die lovend zijn, maar dateren van 2008.

Heeft iemand al ervaring met die band?

Of doe ik er beter aan terug naar de trailattack te gaan omdat ie heel goed baan houd, en langer meegaat dan doorsnee band.
Van de voorband trailattack was ik daarintegen minder tevreden, die cupte enorm met als resultaat trillen in bochten en minder vertrouwen.

vele danke vantevoor ;)
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Maxxis MA-PD Presa Detour

Bericht door Dirk Pauwels »

cuppen is min of meer normaal voor banden op de GS, ga je bij elk bandenmerk voorhebben, ene al wat meer dan de andere.
Nog nooit met Maxxis gereden, prijs is wel interessant. 103 vooraan en 120 achteraan.

Een kennis had een ouder type maxxis onder de GS1200 en was daar niet ontevreden over, maar hij bolt nu terug met Metzeler Tourance....

Kopen -testen en ons de op de hoogte houden. Als het slecht spul is, komen we je wel bezoeken in het ziekenhuis... :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Tomini
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2007, 12:56
Locatie: Watervliet

Re: Maxxis MA-PD Presa Detour

Bericht door Tomini »

Dirk Pauwels schreef:Als het slecht spul is, komen we je wel bezoeken in het ziekenhuis... :mrgreen:

Lol deal ;)
zal warschijnlijk terug voor de trailattack gaan, want die ken ik en weet da volgens de km's da ik doe het goe band is op vlak van levensduur/wegligging

Wel benieuwd of iemand al zo'n maxxis zitten heeft .
Heb daarnet bij aankomen op m'n werk eens naar m'n voorband gekeken en moet zeggen dat den tourance exp bij mij ook cupt, dus daar heb je een punt... idd minder merkbaar van éne merk naar andere

alvast bedankt voor de reactie ;)
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
Tomini
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2007, 12:56
Locatie: Watervliet

Re: Maxxis MA-PD Presa Detour

Bericht door Tomini »

presa is besteld, ik hou jullie op de hoogte é :p

en euh ik eet graag pralines met krokante praliné in é, mocht je me moeten bezoeken in de kliniek :p

ben benieuwd ;)
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
Tomini
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2007, 12:56
Locatie: Watervliet

Re: Maxxis MA-PD Presa Detour

Bericht door Tomini »

Voorlopige bevinding van m'n presa detour...

Ik rijd dagelijks met m'n gsa, en ga soms eens een onverhard weggetje op "just for the fun"
Ik moet zeggen dat die band mij enorm veel vertrouwen geeft, grip met hopen, zowel op nat als droog wegdek heb ik hem nog geen stapje voelen opzij zetten...
Wel te zeggen dat de rijstijl toch enigszins aangepast word op nat wegdek he ;)
Band ligt er nu een twee a drieduizend km's op en daar komt het minpuntje... hij is denk ik al bijna halfweg... :s
Ik neem een fotootje van de band om eens te vergelijken met de nieuwstaat, en zet die hier op het forum.

voorlopige conclusie:
plus punt: heel goed grip op droog en nat wegdek; offroad geeft hij vertrouwen want zoekt niet zo neig als m'n tourance exp
Nadeel: band slijt naar mijn normen beetje te snel daar ik teveel km's doe om elke drie maand nieuwe sloef te leggen, dus gene kmkloppersband...

foto's volgen ;)
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
Tomini
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2007, 12:56
Locatie: Watervliet

Re: Maxxis MA-PD Presa Detour

Bericht door Tomini »

Mijn sloef toen ze der nieuw oplag Afbeelding
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
Tomini
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2007, 12:56
Locatie: Watervliet

Re: Maxxis MA-PD Presa Detour

Bericht door Tomini »

De sloef na ongeveer 7000 alledaagse km's dus niet te sportief gereden... nog goed voor misschien 2000 km??? Afbeelding
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
Hobgoblin
Berichten: 833
Lid geworden op: 16 nov 2004, 21:26
Locatie: Piringen

Re: Maxxis MA-PD Presa Detour

Bericht door Hobgoblin »

ik heb vroeger ook al een maxxis laten leggen en die hield idd heel goed de weg.
ik vind dat je band er nog goed uitziet na 7000 km.
prijs kwaliteit vind ik maxxis een goed produkt.
mss leg ik hem wel terug volgende keer.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Tomini
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2007, 12:56
Locatie: Watervliet

Re: Maxxis MA-PD Presa Detour

Bericht door Tomini »

Intussen heeft hij er 10000 op ziotten, en nog steed goed eigelijk...
moet wel zeggen dat ik m'n rijstijl enigszins aanpas op koudere dagen, maar zelfs als ik een sportievere uitspatting heb, heeft die band mij nog geen enkele keer in de steek gelaten... Het is eerder de voorste tourance die eens een stapje opzij zet.
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
wijnald
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2012, 20:39

Re: Maxxis MA-PD Presa Detour

Bericht door wijnald »

Maxis doet het goed in de regen

Dan hebben de heren de banden test niet goed gelezen daar komen dit soort banden bedroefend slecht uit de test..................
Plaats reactie