Lekken aan benzinepomp

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dragon

Lekken aan benzinepomp

Bericht door dragon »

Bij het starten heb ik soms benzinelekkage vanonder de tank .Snelkoppelingen van leidingen zijn het niet deze heb ik al een keer moeten vervangen .Tank gedemonteerd en aan benzinepomp controle gedaan.Leidingen zijn niet kapot maar kunnen wel rond de aansluitingsnippel draaien .Heeft iemand al gelijkaardige problemen gehad ?Heb nu al een nieuwe leiding gemonteerd met twee spanbandjes .

Hoe moet je het benzinefilter vervangen?

grt
bart
Afbeelding
rocky
Supermario

Re: Lekken aan benzinepomp

Bericht door Supermario »

Welke moto? Is handig om weten hé.
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
dragon

Bericht door dragon »

rockster 1150r
rocky
Supermario

Als je die vijsjes losmaakt zie je daar achter je pomp en filter zitten er zit ook een dichtingsring achter deze kan misschien voor de lek zorgen.
Filter vervangen is niet moeilijk maar indien niet voldoende sleutelkennis zou ik eraf blijven.

Grtn, Mario
dragon

Bericht door dragon »

bedankt Mario,heb hier nog een grote O ring over die in een onderhoudspakket zit samen met benzinefilter zal er extra aandacht aan schenken .

bart
rocky
Supermario

Die filter opsteken is ook niet zo moeilijk, enkel zien dat je hetzelfde spanbandje opsteekt dat erop zat (dus wel een nieuw maar zelfde materie, andere zouden snel kunnen verduren).

Laat uiteraard je tank zo leeg mogelijk komen. OOk beetje opletten met je vlotter.

Veel succes.
Grtn, Mario
judge
Contacteer:

Bericht door judge »

Moet wel eerst de darmen afklemmen en zeker opletten met afhalen behuizing .
Filter moet er uitgekanteld worden .
Bij klemmen of wringen is er iets mis :oops: :oops:

veel 6 suc.
Groeten
patrick en daniella
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
Danny

Bericht door Danny »

Moet wel eerst de darmen afklemmen
Snelkoppelingen van leidingen zijn het niet deze heb ik al een keer moeten vervangen
geen afklemmen nodig dus :wink:

goeie raad dring eerst effe aan bij de boutjes die 't deksel vasthouden, maw iets vaster zetten alvorens los te draaien, geen halve slag als de moer maar bewogen heeft dat is voldoende, die dingen breken erg makkelijk af.

De grote O ring lekt erg zelden en als die lekt dan doet ie dat constant, niet sporadisch, dader is allicht één van de leidingen die over de metalen uitgang zijn geschoven. kan ook zijn dat je overloop leidingen lekken.

Vervang de klemmers van BMW door een ABA spanband dan ben je safe.
http://shop.neele.com/installatietechni ... uok-2.aspx

bij 't uithalen van de pomp moet je aan de binnenzijde ook nog twee slangen (expansie,overloop) losmaken zorg voor nieuwe passende spanbandjes anders moet je alles laten vallen en naar de winkel hollen...

zet deze ook goed vast achteraf anders loopt je tank langs daar leeg.

Als je 't niet zeker weet trek dan een streep op 't pompdeksel en je benzinetank dan zit die terug onder dezelfde hoek gemonteerd en kan je achteraf je tank opnieuw helemaal leegrijden, als de pomp in de verkeerde rcihting zit werkt je reservemeter niet meer juist en krijg je er ook alles niet meer uit.

wees erg voorzichtig met het verwijderen van de pomp uit de tank, niet wringen wel een slagje draaien en er met gevoel uitliften, let op de aanzuiggaas dat ie niet scheurt en de vlotterarm dat je die niet verbuigt of de circlipsen breekt waarin ie vast zit en tegen de glijmeter gedrukt wordt. :mrgreen:
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Het is telkens wel een beetje sukkelen met die benzine filter.
De tips van Danny zijn goud waard, moto's die bij mij een nieuw filterke gekregen hebben zijn ook altijd voorzien van een streepje onder de tank :grin: Is makkelijker bij het monteren.
Die spanbandjes zoals gebruikt door BMW sucken bigtime....Ik monteer ook telkens dat ABA type, veel makkelijker. Ook voor de volgende filterwissel. Koop verschillende maten, heb je altijd wel eens nodig
bij lekken kan je proberen om de geknepen spanbandjes een extra neepje te geven (ik gebruik daarvoor zo'n ouderwetse tang, (nee, niet mijn schoonmoeder....) waar je nagels mee verwijderd, maar het kan ook met een kniptang)
Als je de boel toch gaat vervangen, ik gebruik een hele stevige kniptang om de originele spanbanden door te knippen, soms is het nodig het spanbandje een beetje open te wrikken met een schroevendraaier en zo te verwijderen, maar als je een goeie kniptang hebt lukt het wel.
enneuh....let AUB op de pijl op de oude filter voor je hem verwijderd en monteer de nieuwe met de pijl in dezelfde richting...... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
dragon

Bericht door dragon »

Bedankt voor de tips,vooral die van het merkteken plaatsen!Kan je die "aba" klemmetjes ook per stuk kopen ?Waarom zit er bij sommige onderhoudskits een extern benzinefilter en geen voor brandstofpomp ?

bart
rocky
janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

:grin: Dat kan toch niet gezond zijn, 'Lekken aan benzinepomp' ? :grin:
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
dragon

Bericht door dragon »

Zeker als het op de hete cilinders of uitlaten komt :roll: Maar likken is iets anders :monkey:
rocky
Danny

Bericht door Danny »

ABA klemmen verkrijgbaar in de betere auto-onderdelenhandel :wink:
Plaats reactie