Conti Road Attack 2 - kapot

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WouterFr
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 jul 2007, 10:25
Locatie: Korbeek-Lo

Conti Road Attack 2 - kapot

Bericht door WouterFr »

Hallo,

Dit weekend na 7000km "ineens" mijn achterband tot op de draad weggesleten. Ik zeg ineens omdat ik mijn band altijd check voor ik vertrek, en vrijdagavond was er nog niet veel aan te zien (normale slijt na 7000km, maar zeker niet opgereden). 300km later zag de band er uit zoals op de foto hieronder. Ik doe geen burnouts of zo, de band heeft enkel wat geslipt op nat gras/modder om de camping van 1000 bochten af te geraken op zaterdag morgen. Daarna een halve dag op asfalt in de regen gereden (dus redelijk op het gemak), en tijdens de middagpauze zagen we ineens dit:

Afbeelding

Zou toch niet mogen?

Wouter
R 1200 GS - yippie, weeral verdwaald!
WR426 - yippie
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Conti Road Attack 2 - kapot

Bericht door Danny »

Tenzij de druk niet 100% was?
WouterFr
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 jul 2007, 10:25
Locatie: Korbeek-Lo

Re: Conti Road Attack 2 - kapot

Bericht door WouterFr »

Druk opgemeten aan het service station waar ze mij hebben opgehaald (ik zag het niet zitten om daar nog 400 km mee naar huis te rijden, en de bandencentrales waren al dicht), en die stond mooi op 2,5 bar. Ik reed alleen en had geen bagage bij, dus zou voldoende moeten zijn.

w
R 1200 GS - yippie, weeral verdwaald!
WR426 - yippie
WouterFr
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 jul 2007, 10:25
Locatie: Korbeek-Lo

Re: Conti Road Attack 2 - kapot

Bericht door WouterFr »

Misschien niet goed zichtbaar, maar de zijkanten van de band kwamen bij elke groef wat naar boven, waardoor ik al een tijdje een hobbelig rijgedrag kreeg.

w
R 1200 GS - yippie, weeral verdwaald!
WR426 - yippie
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Conti Road Attack 2 - kapot

Bericht door Danny »

De zijkanten dat is gewoon cupping
Als de druk oke was zal je hem toch gewoon "op" gereden hebben, 't gaat ineens heels snel op 't laatste of beter 't kan ineens heel snel gaan :wink:
WouterFr
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 jul 2007, 10:25
Locatie: Korbeek-Lo

Re: Conti Road Attack 2 - kapot

Bericht door WouterFr »

Ben precies een rubbervreter: mijn Tourance EXP heb ik er ook op 6000 km doorgejaagd :-s)

Soit, nu eens kijken hoe lang ik met Dunlop Roadsmart 2 doe :-)
R 1200 GS - yippie, weeral verdwaald!
WR426 - yippie
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Conti Road Attack 2 - kapot

Bericht door stefke2 »

WouterFr schreef:
Zou toch niet mogen?

Wouter
Serieus, ge gaat toch niet beweren dat ge thuis nog met 3mm profiel vertrokken zijt??? Dus misschien de banden toch wat vroeger vervangen ipv te blijven rijden tot ge voor deze verrassing staat? :roll:
sergeGS
Berichten: 113
Lid geworden op: 23 apr 2011, 15:13
Woonplaats: Waasland
Locatie: Sint Niklaas

Re: Conti Road Attack 2 - kapot

Bericht door sergeGS »

WouterFr schreef:Soit, nu eens kijken hoe lang ik met Dunlop Roadsmart 2 doe :-)
Véééél langer, gegarandeerd !!!! :wink:
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Conti Road Attack 2 - kapot

Bericht door VFooR »

Ik rij met die conti road attack 2 nu reeds 11000km op een GS 1100. Soms ne wheelie, vlot door den draai en vaak de gas wijd open. Nog nooit problemen gehad. Nu ver op en aan vervanging toe.
Wel steeds 2.9 bar druk achteraan. en goede vering doet ook wonderen (wilbers).

Bij mij komt dezelfde er weer onder.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
WouterFr
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 jul 2007, 10:25
Locatie: Korbeek-Lo

Re: Conti Road Attack 2 - kapot

Bericht door WouterFr »

Ik heb er ook Wilbers onder steken, dus daaraan zal het niet liggen.
2.9 bar gaat erop met duo, maar alleen laat ik die toch wat zakken (niet lager dan 2.5). Lagere druk is idd sneller slijten, maar 2.5 is toch nog altijd mooi zoals voorgeschreven?

@ stefke: achteraf bezien inderdaad niet, als ik foto's bekijk van hoe die band er nieuw uitziet, dan had die al lang geleden vervangen moeten worden, maar dus al op 5000 km of zo , da's toch veel te vroeg?
Afbeelding

Ben blijkbaar niet de enige ze er redelijk snel door draait, misschien zat er bij mij ook wel ergens een nagel in zoals hieronder, foto komt toch heel hard overeen:
Ook geen drukverlies in dit geval: nagel zat enkel in het rubber, had geen gat gemaakt.

Afbeelding

Soit, ik heb er mij al overgezet, en heb nieuwe bandjes :-)
Vond de Road Attack geweldig rijden, spijtig dat ie zo rap op was.
R 1200 GS - yippie, weeral verdwaald!
WR426 - yippie
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Conti Road Attack 2 - kapot

Bericht door VFooR »

2.9 achter vind ik wel een must hoor. BTW leidt dit NIET echt tot gripverlies. Gaan dan wellicht wat langer mee.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Conti Road Attack 2 - kapot

Bericht door Danny »

yep 2.8 achter bij mij en 2.5 voor...

enneh een EXP op 6000km, sorry maar alles wat gij voorhebt ligt nie aan de banden zenne maar aan uw musculi interossei dorsales in combinatie met een zenuwachtige musculus extensor carpi radialis longus :mrgreen:
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Conti Road Attack 2 - kapot

Bericht door VFooR »

http://www.conti.nl/motorbanden/contiroadattack-2/
Bij de maten.
De maten verschillen, dat zal het probleem zijn.

Vaak monteren bandencentrales de 150/70ZR17 69W, maar het moet een V zijn. De V heeft meer profieldiepte en harder karkas, geschikt voor allroads. Ik heb een V. Dus slijt een W-variant in dezelfde maat SNELLER. Kijk eens wat jij hept?
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Conti Road Attack 2 - kapot

Bericht door VFooR »

Conti road attack 2 is vervangen.

10800km.
Op de draad versleten. Net hetzelfde als de foto, ook met 3 strepen langzaam zichtbaar. Zijn blijkbaar de stalen koorden van de band.

Conclusie:
- snel warm
- zeer veel grip op het droge. Nooit teleurgesteld.
- voldoende wendbaar.
- levensduur zeer aanvaardbaar: soms eens wheelie en vaak snel optrekken, reizen met duo.
- achterband cupt wel wat.
- voorband was nog vrij oké, maar voor veilig gevoel wel vervangen.

Nieuwe band: conti road attack 2

Gemonteerd op een 1100Gs incl balanceren (dus all in): €294 (110/18 - 19 - 150/70 - 17)
waar? http://www.bandenboetiek.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel steeds de V-variant gemonteerd.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Plaats reactie