gezocht: reisgenoten

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
danny1150gs
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2009, 22:03
Locatie: st. antonius zoersel

gezocht: reisgenoten

Bericht door danny1150gs »

dit jaar zijn er onder de vrienden - motorrijders blijkbaar veel huizenkopers en kinderkrijgers en andere redenen om dit jaar niet met de moto op vakantie te gaan.
ik kocht vorig jaar al een huis, en waarschijnlijk is dat hun wraak of zo.

binnen de georganiseerde reizen kan ik mijn gading niet echt vinden (slechte periode, te duur, te veel luxe, ...) ik reis liever niet alleen.
daarom zoek ik via deze weg mensen die wel weg willen, maar dit ook liever niet alleen doen? mssn komen onze plannen/wensen wel overeen?

ik had gedacht aan een periode van max 9 tot 11 dagen weg, in de periode eind mei - begin juni of anders september, ...

het liefst trek ik noordwaards (zweden - noorwegen) met de tent (wildkamperen of op camping) of hotel als het moet,
ik rij met een gs, maar als er eventuele geïntreseerden zijn die zich liever beperken tot verharde wegen, dan heb ik daar geen problemen mee.
het gs treffen in noorwegen (begin september) of finland (mei) heb ik altijd al willen doen, schotland en ierland ben ik nog niet geweest, vogeltjes kijken op de fareur, eifel, alpen, ...

zijn er mensen die zich hier wel in kunnen vinden?

mvg,
Danny
MARCMOTARD
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 nov 2006, 10:33
Locatie: WESTVLOANDEREN

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door MARCMOTARD »

Noorwegen is machtig mooi :grin: , maar machtig duur :-( ; ben daar vorig jaar nog geweest via ferry Kiel-Oslo. Eten, drinken, campings, en boodschappen doen (wat toch basisbehoeften zijn, kosten je een flinke duit. Voorzie jouw budget daarop als je die kanten uit wil).
Schotland is veel betaalbaarder, en nagenoeg even mooi (al 3 keer in the Highlands geweest), via formule bed and breakfast. In mei en juni normaal goed weer, 's ochtends vroeg licht, en de brem staat er volop in bloei .....
Ierland, nog niet geweest, maar Zuid-West Ierland is blijkbaar een erg mooie regio.
'k Zal der ne kjeer over peinzen ....
Ben van West-Vlaanderen en rij met KTM Adventure.
O ME MOAR WEG ZUN
danny1150gs
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2009, 22:03
Locatie: st. antonius zoersel

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door danny1150gs »

@marc motard: pb gestuurd

groeten,
Danny
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door GertH »

Hey Danny,

ik ben een trip naar Noorwegen aan het plannen.

Periode: 10 tot 14d in juni.
Regio: Z Noorwegen, westwaarts vanaf Kristiansund, richting Stavanger etc.
Reiswijze: ferry vanuit Denemarken, Hirtshals; tent (wildkamperen of camping), solo, F650GS.

Ik geef voorkeur aan solo rijden, maar heb tijdens een eerdere trip in de Dolomieten ondervonden dat de avonden dan eenzaam kunnen zijn. Misschien is het een optie om een RAT-relatie (riding apart together) aan te gaan? Gedurende de dag doet ieder zijn ding, we spreken dagelijks een reisdoel af en komen (elke?) avond samen om ons potje te koken en onze ervaringen te delen. Klikt het niet, dan gaat ieder weer zijn eigen weg.

Ik weet eerlijk gezegd niet of dit haalbaar is. Wat zou jouw idee zijn?

Mvg,
Gert
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door Synchro Bob »

Ik vind Skandinavië heel aantrekkelijk maar het is onaantrekkelijk duur.
Daarom ben ik vorig jaar naar het goedkope Noorden geweest: Schotland.
De motoreis van mijn leven ! Periode begin Juni. Geluk gehad met het weer, de B&B's de campings en het eten.
Ik ga nog terug, maar dit jaar eerst Corcica :grin:

http://users.telenet.be/bdemeyer/4U/201 ... d_0000.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
danny1150gs
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2009, 22:03
Locatie: st. antonius zoersel

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door danny1150gs »

scandinavië hoeft niet steeds onaangenaam duur te zijn. je zal altijd met een vrij dure overtocht moeten maken, (de langs de brug heeft ook zijn gevolgen in de portemonee)
een kleine camping kost een 10-15 euro, een dagensrät (dagschotel) kost ook zoiets, prijzen in een discount supermarkt (willy:ies, coop, ...) zijn vergelijkbaar met de duurdere supermarkten hier.
als het regent kan een jeugdherberg per persoon goedkoper uitvallen dan met 2 een hytter van 4 te nemen.
wildkamperen is dan weer gratis, ... zoals altijd maak je iedere vakantie zo duur als je zelf wil

noorwegen is duurder en de natuur is dramatischer dan in zweden, maar de kans op beter weer is dan weer hoger in zweden. (regenwolken botsen op de noorse zuide van de bergen)

in schotland nog nooit geweest, maar altijd gehoord dat het even "duur" was dan in scandinavië?


gert:

klinkt wel ok, het idee van een RAT relatie lijkt mij een goed uitgangspunt. je reist solo en in maximale vrijheid, zonder de nadelen ervan.
ik kan max. 11 dagen weg, maar bij een RAT relatie hoeft dat niet een probleem te zijn. (begin) juni is in principe ok, maar veel bergwegen kunnen dan nog afgesloten zijn.
tent en (wild)kamperen is zeker ok.

pb gestuurd.

groeten
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door Synchro Bob »

luc boxer schreef:Hmm Synchro Bob het moet niet altijd zo duur zijn,in combinatie met onze bus de drank & eten van thuis was Noorwegen 2009 onze goedkoopste reis van al ons reizen.
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... wegen+2009" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad ! Wat een prachtige reis heb je daar gemaakt. Geeft goesting.
De tip van het buske doet mij denken aan een Nederlandse collega, destijds. "Skandinavië duur ? Nou, helemaal niet ! Wij trekken er naartoe met de sleurhut (caravan) met 150Kg proviand d'rin. Ter plaatse moeten we nog enkel diesel kopen. " :-P
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door Petrik »

GertH schreef:Hey Danny,

ik ben een trip naar Noorwegen aan het plannen.

Periode: 10 tot 14d in juni.
Regio: Z Noorwegen, westwaarts vanaf Kristiansund, richting Stavanger etc.
Reiswijze: ferry vanuit Denemarken, Hirtshals; tent (wildkamperen of camping), solo, F650GS.

Ik geef voorkeur aan solo rijden, maar heb tijdens een eerdere trip in de Dolomieten ondervonden dat de avonden dan eenzaam kunnen zijn. Misschien is het een optie om een RAT-relatie (riding apart together) aan te gaan? Gedurende de dag doet ieder zijn ding, we spreken dagelijks een reisdoel af en komen (elke?) avond samen om ons potje te koken en onze ervaringen te delen. Klikt het niet, dan gaat ieder weer zijn eigen weg.

Ik weet eerlijk gezegd niet of dit haalbaar is. Wat zou jouw idee zijn?Gert

Awel, ik vind dat nog zo gek niet zo'n RAT-relatie. Ook ik doe overdag graag mijn eigen ding om dan 's avonds bij te praten. Ik ga begin juli zuid en midden Noorwegen verkennen nadat ik vorig jaar al naar de noordkaap geweest ben. Moest het jou interesseren en mocht het jou lukken om je datum aan te passen mag je mij altijd iets laten weten. Ik ben van Heusden-Zolder
Mvg,
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door GertH »

Dag Petrik,

sorry man, maar ik heb een en ander reeds vastgelegd: ferry Hirtshals <> Kristiansand op 11/6 heen en 23/6 terug.

moest je je reisschema nog willen/kunnen wijzigen; laat maar iets horen. Intussen proberen Danny uit dit draadje en ikzelf iets uit te werken dat voor ons beiden goed uitkomt.

G
Rodolfo
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mei 2012, 21:40

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door Rodolfo »

heb wel interesse, maar als het september is, wordt Noorden wel wat bar. Waarom niet bv Corsica?
Kris adv
Berichten: 560
Lid geworden op: 14 aug 2006, 08:50
Locatie: Westkerke

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door Kris adv »

Is er iemand die interesse heeft om ergens tussen half Juni en eind Augustus naar de Noordkaap te rijden ?
Naargelang het weer overnachten in tent of hutten.

Groeten,
Kris
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Kris adv
Berichten: 560
Lid geworden op: 14 aug 2006, 08:50
Locatie: Westkerke

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door Kris adv »

Verdikke, dat zal een lange pijpleiding moeten worden :lol:
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door GertH »

Ziezo,

ben terug van mijn trip in Noorwegen.

15 dagen - 6000km op mijn trouwe F 650 GS (die nu dik 97000 km op de teller heeft staan :-P ) - steeds overnacht op campings in mijn tentje

FOTO 'S

ik had voor de ganse trip gevriesdroog eten meegenomen (en een MSR Whisperlite camping brandertje en wasbenzine); moto was beladen met een tanktas, een 49L Ortlieb roltas en een 46L Givi topcase; en zelf had ik nog een dagrugzakje op de rug met water en eten in (7kg); totaal 29kg bagage

door tijdsgebrek eigenlijk niet echt de routes kunnen plannen op voorhand (enkel die naar Lysebotn op de eerste dag in Noorwegen had ik op voorhand gepland); de rest heb ik de avond voordien op de GPS en wegenkaart uitgestippeld, en dat ging eigenlijk vrij goed

- heenrit over twee dagen gespreid
- terugrit (Hirtshals tot Zonhoven, 1000km) in één ruk afgelegd: zaterdagavond om 19:45 van de ferry afgereden in Hirtshals en zondagochtend om 07:20 thuis aangekomen

Hoogtepunten:
1. de rit naar Lysebotn en dan vooral de laatste 60km ofzo, doorheen een hoogplateau; man man wat een introductietot Noorwegen! geweldige (sneeuw-)landschappen
2. de (snelle) ferryvaart van Lysebotn naar Forsand, doorheen het Lysefjord (door mist geen zicht gehad op de Preikestolen, jammer)
3. het prachtige Hardangerfjord (op camping aldaar Nederland klop zien krijgen van Duitsland - in aanwezigheid van kampeerders van voornoemde landen :lol: )
4. Flam met zijn Viking café (lekker bier! deels gebrouwen ergens hier in België); de Flamsbana (treinrit Flam-Myrdal); en zeker ook de ferrytrip Flam-Gudvangen (doorheen Aurlandsfjord en Naeroyfjord: Unesco werelderfgoed! en gewoonweg prachtig - de enige echt zonnige dag gehad hier); hier heb ik de moto twee dagen laten staan op de camping om eens lekker de toerist uit te hangen
5. de Aurlandsfjellet (oude weg van Aurland naar Laerdal) was een prachtrit doorheen alweer een geweldig landschap!!! mooi uitzicht over
6. de weg van Ardal naar Lom (bochten, bochten en bochten)
7. de Gamle Strynefjellsvegen (van Grotli richting Stryn: een dikke 30km gravelbaan - hier was ik niet op mijn gemak, maar wat een ervaring op die bergweg, met op bepaalde stukken meer dan 3meter sneeuw langs de weg! bangelijk! heb een klein uur gedaan op dat stuk en ik was blij toen het achter de rug was
8. de rit van Loen naar Geiranger en dan verder over de Trollstigen weg: KOU geleden (1,5 °C); ben jammer genoeg niet Dalsnibba opgereden wegens de moeite niet door de mist die dag; jammer want vanop Dalsnibba zou men een prachtig uitzicht over Geirangerfjord hebben
9. de Peer Gynt Vegen oftewel, van Svingvoll richting Skabu, en dan verder off road tot aan weg nr. 51: ook weer een geweldige ervaring, nu volledig gepakt een 80 km off road gereden op (meestal) tamelijk goede ondergrond; maar wat een geweldige landschappen weer

Wat minder was: ik heb 3 dagen GEEN regen gehad (tijdens mijn doorreis door Denemarken heeft het zowel bij de heen- als de terugrit voortdurend geregend). En een keer of twee de GANSE dag in de regen gereden (mijn Atlantis pak droogde echter zeer goed na een dag in de regen en was telkens 's anderendaags weer gewoon droog).
Koudste temp: 1,5 °C, warmste dag: 16 °C; ben in de tweede week ziek geworden, en ben nu pas weer genezen

Opvallend:
- Noorwegen is vergeven van de Nederlanders en Duitsers in mobilhomes
- camperen in Noorwegen is blijkbaar vooral een aangelegenheid voor mobilhomes; tenten in de minderheid en motars met een tentje zijn nog veel schaarser
- de algemene staat van de wegen in Noorwegen is ronduit schitterend vind ik, en de faciliteiten op de campings en in de takstations zijn onberispelijk
- Bier is verschrikkelijk duur :shock: : 17 € voor een halve liter; 11 € voor een pint Guiness
- die 80 kph snelheidslimiet is raar maar waar geen enkel probleem geweest; dat is daar gewoonweg snel genoeg; heb eigenlijk nooit echt de behoefte gehad om (veel) sneller te gaan (heb slechts 2 keer kortstondig de teugels losgelaten); boorcomputer gaf bereik aan van 480km en meer op een bak naft
- ik heb één politiecontrole gezien (snelheidscontrole, waarbij een Noorse aan de kant was gezet) misschien een 5-tal vaste flitscamera's en toch rijden ze daar veel beschaafder dan hier
- behalve in Bergen en Kristiansand en bij enkele wegeniswerken heb ik in Noorwegen geen stoplichten gezien (verkeersdrempels kennen ze daar ook niet)

Ik zou morgen direct opnieuw vertrekken, maar alleen als ik weet dat het daarboven droog is; ik heb mijn bekomst van rijden in de regen :lol:

Gert

oja, ik heb de ritten die ik gereden heb, beschikbaar in Mapsource, voor de geïnteresseerden.
Laatst gewijzigd door GertH op 08 jul 2012, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
tommeken
Berichten: 324
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:34
Locatie: Wetteren City

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door tommeken »

Hey Gert,

Tof en bondig reisverslag.
spijtig genoeg heb je het niet kunnen drooghouden.

Ik heb wel interesse in uw gps routes, dus als je zin hebt, mag je deze naar onderstaand adres mailen;

tom.schaetsaert@telenet.be

alvast bedankt
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door Danny »

ik had voor de ganse trip gevriesdroog eten meegenomen
Ik vind dat geweldig met de rugzak om één gewicht te sparen en twee omdat ik dan ergens ben waar niks vers te vinden is...
Met de motor echter kan je makkelijk supermarkten aandoen en ga ik geen 10 dagen zakskes eten he. Goed vriesdroog eten met enige voedzame waarde kost ook een flinke duit en daar eet je in Noorwegen elke dag vers voor. leuk om eens te combineren als je eens ergens strand maar dat is dan toch maar een noodgevalleke :wink:
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: gezocht: reisgenoten

Bericht door GertH »

Danny schreef:
ik had voor de ganse trip gevriesdroog eten meegenomen
Ik vind dat geweldig met de rugzak om één gewicht te sparen en twee omdat ik dan ergens ben waar niks vers te vinden is...
Met de motor echter kan je makkelijk supermarkten aandoen en ga ik geen 10 dagen zakskes eten he. Goed vriesdroog eten met enige voedzame waarde kost ook een flinke duit en daar eet je in Noorwegen elke dag vers voor. leuk om eens te combineren als je eens ergens strand maar dat is dan toch maar een noodgevalleke :wink:
Hey Danny,

ik had voor ik vertrok al het idee om een dagrugzakje mee te nemen, waarin dan voornamelijk mijn watervoorraad voor de dag zat (1,5L), maar door plaatsgebrek in de topkoffer en de roltas, heb ik de rugzak verder moeten volstoppen met eten en mijn fleece jaske (tot 7,5 kg wat ik wel nog aanvaardbaar vond om de ganse dag op de rug te hebben.) Ik denk dat ik volgende keer ook weer een rugzak meeneem, is toch gemakkelijk om bij te hebben.

Over dat gevriesdroogd "voer": ik had voor elke avond een maaltijd bij, en naast wat energierepen en wat koeken kwam dat op een gewicht van net geen 4,5kg. Niet slecht denk ik, en daarbij: dat gewicht nam dag na dag af :lol: . Kostprijs tussen 4 en 6 € per maaltijd, en de porties waren meer dan toereikend. Grote voordeel: extreem gemakkelijke bereiding (slechts één pot van 1,5L nodig) en geen overschotten die weer ingepakt dienen te worden voor de komende dagen. Maar ik ben het eens met je punt over afwisseling; de volgende keer neem ik minder mee van thuis, en koop ik lokaal in den "Aldi". Ah ja, ik had ook te weinig wasbenzine mee voor het brandertje, maar dat was in Loen gelukkig te vinden in een buitensport winkel.

Al bij al: dit was voor mij de eerste keer dat ik camperen combineerde met motorrijden (heb in het verleden al met rugzak en tent rondgetrokken) en 't was goed meegevallen. Heb wel niet wildgekampeerd in Noorwegen, maar ben steeds braafjes een camping gaan opzoeken, deels voor het sociaal contact (wat toch enigszins tegenviel) en deels voor de luxe (douche met warm water na een regenrit doet echt deugd!).

Volgend jaar - denk ik - blijft de BMW thuis en trek ik met auto + remorque + Kawasaki KLX 250 naar de Frans/Italiaanse Alpen voor een off-road vakantie (wel niet alleen dan). Maar eerst nog fatsoenlijk leren rijden op losse keien :lol:

Gert
Plaats reactie