Ontvangen nieuwe nummerplaat

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

Ontvangen nieuwe nummerplaat

Bericht door dejos »

Kan iemand mij zeggen hoelang het ongeveer duurt tussen de aanvraag van een nieuwe nr-plaat en de levering.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
BoeD
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 nov 2004, 21:27
Woonplaats: Koekelare
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Ontvangen nieuwe nummerplaat

Bericht door BoeD »

Heb op 19 juni ll om 14:00 een nieuwe motor nummerplaat aangevraagd in DIV antenne van Harelbeke.
's Morgens 20 juni werd die afgeleverd door bpost mits contante betaling van 30,00 € (gepaste munt).
R1200C Cruiser (°\ = /°)
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Ontvangen nieuwe nummerplaat

Bericht door Dirk Pauwels »

Hangt van het enthousiasme van uwe verzekeraar af, mijne maat werd vetreld dat het 4 weken ging duren via de verzekering, daarom is ie zelf 4 uur gaan aanschuiven in Kontich en een paar dagen later had hij zijn plaat.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: Ontvangen nieuwe nummerplaat

Bericht door eiRTee »

ben het samen met de verzekeringsagent(e) op 02/07 in de bus gaan steken........ik wacht nog.......

bij vertellen dat ik in feite niet tevreden ben met de reden waarom ik een nieuwe nummerplaat voor auto en moto moet aanvragen....ben verhuisd en er was geen ruimte meer op de roze formulieren om het nieuwe adres te vermelden.......kost mij dus 60euro's.......deg):?(§......
GS1995
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:54
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Ontvangen nieuwe nummerplaat

Bericht door GS1995 »

!
Laatst gewijzigd door GS1995 op 21 jun 2015, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Ontvangen nieuwe nummerplaat

Bericht door roadster »

voor de inschrijving van een nieuw voertuig: een paar dagen
voor de inschrijving van een 2e hands voertuig: 4-6 weken
R1200GS LC
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Ontvangen nieuwe nummerplaat

Bericht door GStephen »

Hangt er van af of het een nieuwe of een tweedehandse moto is.

Is het een nieuwe, dan kan de verzekeraar de nummerplaat aanvragen via een speciale link met de DIV.
Op voorwaarde natuurlijk dat die link marcheert (vorige week lag ze plat). => ten laatste 2 dagen daarna krijg je je nrplaat.

Is het een tweedehandse, dan moet de aanvraag manueel worden overgemaakt aan de DIV.
Doet de verzekeraar dat, dan gaat die aanvraag meestal per post naar Brussel => minstens 4 weken wachten op de plaat
Doet de klant dat zelf, en schuift hij dus (heel lang) aan => ten laatste 2 dagen daarna krijgt ie zijn nummerplaat.
eiRTee schreef: bij vertellen dat ik in feite niet tevreden ben met de reden waarom ik een nieuwe nummerplaat voor auto en moto moet aanvragen....ben verhuisd en er was geen ruimte meer op de roze formulieren om het nieuwe adres te vermelden.......kost mij dus 60euro's.......deg):?(§......
Ze profiteren ervan.
Van zodra de nummerplaat meer gaatjes heeft dan voorgeschreven, of dat de karakters amper leesbaar zijn, of (zoals in jouw geval) er geen plaats meer is op het inschrijvingsbewijs voor het nieuwe adres, of je bent je inschrijvingsbewijs kwijt (op voorwaarde dat je nog een nrplaat hebt van de vorige generatie) => kassa kassa, nieuwe plaat
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Ontvangen nieuwe nummerplaat

Bericht door Harald »

eiRTee schreef:ben het samen met de verzekeringsagent(e) op 02/07 in de bus gaan steken........ik wacht nog.......

bij vertellen dat ik in feite niet tevreden ben met de reden waarom ik een nieuwe nummerplaat voor auto en moto moet aanvragen....ben verhuisd en er was geen ruimte meer op de roze formulieren om het nieuwe adres te vermelden.......kost mij dus 60euro's.......deg):?(§......

Sinds 15 nov 2010 is elke wijziging bij de DIV gekoppeld aan een nieuwe 7 karakter plaat.
Tegen 2015 moet elk voertuig voorzien zijn van zo'n nieuw exemplaar.
Of je nu verhuist of niet, iedereen zal zo'n nieuwe plaat moeten aanschaffen.

De DIV zal stelselmatig alle oude nummerplaten binnen roepen en vervangen door nieuwe.

Buiten de " aankoop van de nieuwe plaat" moet je ook nog is een duplikaat gaan halen.
En wie 2 auto's heeft en dan ook nog een aanhangwagen en een fietsdrager is al vlug wat centen kwijt.... :roll:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Mathy
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:57
Woonplaats: Hooglede (De Geite)
Locatie: Hooglede, West-Vlaanderen

Re: Ontvangen nieuwe nummerplaat

Bericht door Mathy »

Onlangs een nieuwe moto ingeschreven: rond 14.30hr de aanvraag online gedaan door de agent, 's anderendaags rond de middag was de plaat geleverd bij de dealer.
(Dit vermijdt dat je nog een dag moet wachten als je niet thuis bent als de postbode bij je aanbelt.)
Een tweedehands duurt een dag of drie, vier, omdat de oude papieren opgestuurd moeten worden.

Succes ermee!
bommelaar
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 dec 2009, 12:36

Re: Ontvangen nieuwe nummerplaat

Bericht door bommelaar »

ik heb plaat aangevraagd voor mijn aanhangwagen, heb er ongeveer 6 weken!!!! op moeten wachten.
En dan nog 30 euro voor moeten betalen!

Mijn platen ga ik echt niet vervangen voor een verhuis. 2 auto's en een moto, en dan nog de reproducties, het zal tegen de 100 euro lopen. Weggegooid geld. In de databank zelf staat het nieuwe adres wel vermeld.
Mathy
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:57
Woonplaats: Hooglede (De Geite)
Locatie: Hooglede, West-Vlaanderen

Re: Ontvangen nieuwe nummerplaat

Bericht door Mathy »

Waarom zou je je platen moeten vervangen als je verhuist?
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Ontvangen nieuwe nummerplaat

Bericht door Dirk Pauwels »

Mathy schreef:Waarom zou je je platen moeten vervangen als je verhuist?
Omdat je nieuw adres op het inschrijvingsformulier wordt bijgetypt, en als je enkele keren verhuisd bent en er geen plaats meer is op het formulier moet je een nieuw formulier aanvragen, = automatisch nieuwe plaat. Idem bij verlies papieren, automatisch nieuwe plaat...

Strafste is dat als we tegen 2015 allemaal nieuwe platen hebben, de EG kan beslissen om alsnog een europese standard of plaat in te voeren en dan kunnen we nog eens veranderen.....
De alu/nummerplaten industrie ((ook duplo's) kan er maar goed bij varen....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

Re: Ontvangen nieuwe nummerplaat

Bericht door dejos »

Omstreeks 8u deze morgend is m'n nieuwe nr-plaat afgeleverd door de post .Maandag aanvraag papieren naar m'n verzekering gestuurd in Antwerpen , donderdag m'n verzekeringsdocument gekregen,snelle service van de verzekeringsmaatschappij 'MARSH".Motor ingeshreven bij het B.F.O.V. , Belgische Federatie Voor Oude Voertuigen vzw. Deze motor is 34 jaar jong .Nu de motor beter leren kennen en de mankementen aanpakken .
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
Plaats reactie