Cardan temperatuur K1300S
Moderator: GVN
Cardan temperatuur K1300S
Heeft er iemand een idee ivm de temperatuur die de cardan (eigenlijk de eindoverbrenging) mag hebben bij een K1300S? Na ee rit van 40 km kan ik er mijn hand niet ophouden. Mijne maat met een GS daarentegen is nauwelijks voelbaar. Nog een tweede vraagje: zijn er nog mensen die veel trillingen hebben met de K1300S? Zo storend dat zowel mijn handen als voeten gevoelloos worden na een half uurtje 120 rijden.
Thx Gerald
Thx Gerald
Re: Cardan temperatuur K1300S
der is toch voldoende olie in??
Na 40km remmen kan dat ook gebeuren, plakken de schijven mischien ?
Op de bok moet het wiel in elk geval vrij kunnen draaien met 'n lichte sleep.
mvg Nico
Op de bok moet het wiel in elk geval vrij kunnen draaien met 'n lichte sleep.
mvg Nico
MG Breva 850
Lichte trillingen zijn normaal maar niet bij 120km/u. Mijn K1300S heeft deze zo rond de 6000/7000rpm in 6de, maar is eigen aan deze 4-cylinder. Zal de cardan temp eens testen en t laten weten.
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Bedankt voor de reacties. Er zit voldoende olie in de cardan en het wiel kan "los" ronddraaien. Ik zou wel al flink geholpen zijn moest er iemand eens voelen aan zijn eindoverbrenging na een ritje. Kan je dan je hand op die overbrenging houden of is ze dan te warm?
Thx
Thx
Sorry Gerald, niet meer aan gedacht
Zal het van t weekend eens checken.
Grtz
Marc
Marc
onlangs nog getest, op de GS kan ik gerust mijn hand op de cardan leggen na een snelwegrit
R1200GS LC
Ik heb een K1200S en die cardan wordt ook warm.
't Is niet dat uw vel er blijft aan plakken, maar toch veel warmer dan bv de K1100.
Mvg,
Louis
't Is niet dat uw vel er blijft aan plakken, maar toch veel warmer dan bv de K1100.
Mvg,
Louis
Lagers kunnen temperaturen aan van meer dan 100 grd. Bij 60 grd brand je je vingers al. Hoe warm is in dit geval warm? (meten)
't is alleszins niet 't eerste differentieel dat in de fik vliegt... dus goed nakijken of laten nakijken 
Daarstraks een 40 km gereden (met een stukje volgas en daarna 120 km/h ,wegens druk zomers werkschema lag er een laag stof op m'n moto ,vandaar de late reactie) en speciaal voor jou mijn hand tegen de cardan gehouden
en de cardan zelf voelt niet speciaal warm , de overbrenging aan het achterwiel is lichtjes warm , ik kan er vanzelf m'n hand tegen houden.... denk iets van een 40°C.
Gisteren even gevoeld na thuiskomst (27km), en cardan voelde redelijk koel aan, niks heet in elk geval.
Grtz
Marc
Marc
Nogmaals bedankt. Mijn cardan kan ik eigenlijk niet vast houden. Dus een temperatuur van een 60°C. Mij lijkt dat toch te veel. Tevens merk ik ook wel een beetje speling (denk dat ik wel op of over de max speling van 0,5 mm zit..) Ik ga daarom nog eens bij iemand anders dan mijn eigen dealer informeren.
Zoek eens een elektro installateur bij je in de buurt die een infrarood camera heeft (aka flir camera) die worden vaak gebruikt voor controle van elektrische verdeelkasten.
Hiermee kun je een infra rood plaatje schieten van de temperatuur verdeling van je cardan.
Lijkt me een goed idee om eens te kijken waar de hitte echt vandaan komt.
Mocht je in Amsterdam komen, met die brommer, dan kan ik dat wel doen sturr dan fff een pm
suc7
Hiermee kun je een infra rood plaatje schieten van de temperatuur verdeling van je cardan.
Lijkt me een goed idee om eens te kijken waar de hitte echt vandaan komt.
Mocht je in Amsterdam komen, met die brommer, dan kan ik dat wel doen sturr dan fff een pm
suc7