Verbinding GPS en helm valt weg

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Roger
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 dec 2004, 15:28
Woonplaats: Deurne
Locatie: Antwerpen

Verbinding GPS en helm valt weg

Bericht door Roger »

Gisteren met het stralende weer nog eens een toerke gaan maken.
De pret was er vlug af . Op regelmatige basis viel de bleutooth verbinding tussen helm en GPS weg.
De gesproken boodschap werd dan door de boxen van de moto doorgegeven op een laag volume.
Door de bleutooth van de helm af te zetten en terug op werd de verbinding terug tot stand gebracht voor een korte periode.
Alle andere bleutooth verbindingen blijven wel werken. Zoals de communicatie met de andere helm en de GSM.

Heeft er iemand hier een oplossing voor?
Nu donderdag vertrek ik naar het Zwarte woud voor 14 dagen en wil wel dat alles werkt naar behoren.
Roger
R1100RT/K1200LT/K1200LT/K1600GTL/K1600GTL
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Verbinding GPS en helm valt weg

Bericht door Zeppe »

Heb dezelfde ervaring
Maar ondertussen ben ik gestopt met het op- en uitzetten van toestel, headset, etc
Gewoon blijven rijden, na een tijdje komt de verbinding automatisch terug tot stand

Het is niet prettig, geef ik toe. Maar ondertussen maak ik me er al niet meer druk over

grt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Verbinding GPS en helm valt weg

Bericht door Harald »

Maak je de verbinding naar een Scala?
Koppel de GSM is uit ( de BT verbinding )
De scala maakt ( als ik het goed begrijp ) zelf prioriteiten.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Verbinding GPS en helm valt weg

Bericht door ®win »

Roger schreef:Gisteren met het stralende weer nog eens een toerke gaan maken.
De pret was er vlug af . Op regelmatige basis viel de bleutooth verbinding tussen helm en GPS weg.
De gesproken boodschap werd dan door de boxen van de moto doorgegeven op een laag volume.
Door de bleutooth van de helm af te zetten en terug op werd de verbinding terug tot stand gebracht voor een korte periode.
Alle andere bleutooth verbindingen blijven wel werken. Zoals de communicatie met de andere helm en de GSM.

Heeft er iemand hier een oplossing voor?
Nu donderdag vertrek ik naar het Zwarte woud voor 14 dagen en wil wel dat alles werkt naar behoren.
Bij de K1600GT(L) moeten de bluetooth-verbindingen in een zeer specifieke volgorde worden gepaird. Dat gaat volgens dit schema:
Afbeelding
1e: audiosysteem - helm rijder
2e: audiosysteem - helm duo
3e: helm rijder - helm duo
4e: helm rijder - Navigator IV
5e: Navigator IV - GSM rijder
6e: helm duo - GSM duo

Let er op dat bij het pairen van de systemen enkel de twee te koppelen items actieve BT hebben (rest uitgeschakeld) en bij koppelen helm rijder <-> Navigator IV moet de GPS uit de motorhouder zijn verwijderd.

Soms komt het voor dat er een problematische verbinding is, dan is het verstandig alle koppelingen te resetten en opnieuw te pairen in deze volgorde.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
poestexas
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Verbinding GPS en helm valt weg

Bericht door poestexas »

ik heb nog een bedrade installatie op de Gtl geplaatst (autocom).
Bt is natuurlijk veel handiger omdat je niet met die draden zit te klooien maar op een moment dat de BT dan weer eens uitvalt, ben je uiteindelijk beter af met de draden.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Plaats reactie