prijs nieuwe koppeling

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Retsig

prijs nieuwe koppeling

Bericht door Retsig »

Yo allemaal,

Ik heb mijn (tweedehandse, nu 32000 km op teller) Cruiser nu twee maand en heb mijn eerste 3000 km rustig gerden 8) .
Kwestie van wat vertrouwd te geraken met dat machien en geen stommiteiten te begaan, ik had tenslotte een paar jaar niet gereden (kindjes etc etc).

Gisteren ben ik met een kammeraad op baan (kammeraad heeft een Guzzi California EV) al een goe end gereden en de motoren mooi op temperatuur.
Bij het inhalen wring ik eens goed aan de gas en het toerental gaat serieus hoger, maar niks acceleratie :o .
Kammeraad op de Guzzi wreed geamuseerd ... :oops:
Als ik rij zoals de eerste maanden merk ik niks verkeerd aan die koppeling.
Soit, volgens mij moet die vervangen worden want dit kan niet zijn.

Mijn anders nochthans liefhebbende en begrijpende wederhelft ziet de centen nu veeleer de deur uitvliegen dan bij de coiffeus, de gelaatsverzorging en in de Veldstraat...

Heeft iemand een idee wat en nieuwe koppeling laten steken mij
a-peu-prés gaat kosten :roll: .
In centjes graag een benadering, ik maak zelf wel de omzetting naar aantal keren kleuren en brushen, peelings en dieptereiniging of aantal kilo textiel in de H&M of als ge't nie kunt laten, ga uw gang ...
Geen nood voor de cijfers, ik zit neer, ik ben voorlopig rustig en kan me desnoods nog aan mijn bretellen vasthouden ook.

Thanks.
R1200C... zoveel beter dan Prozac !
jacky

Bericht door jacky »

Hallo Retsig,

Ik heb mijn koppeling laten vervangen een 3-tal jaar geleden bij een niet offiële dealer en het prijskaatje was ong. 650 euro. Het was wel een R1100RT. In veronderstel dat het bij jou ook wel zo zal zijn dat aan de motor de achterzijde volledig gedemonteerd zal moeten worden om aan de koppelinsplaat te kunnen. Koppelingsplaat,aandrukplaat,diafragmaveer en kleine onderdelen kosten ong. 450 euro rest zijn werkuren.
archi

Bericht door archi »

Hallo,

en heb je al eens gekeken of er nog voldoende vrije slag op de koppelingshendel zit? Indien niet gratis hersteld.
Oorzaak kan ook een lekkende oliekeerring zijn.

Eric
brit

Re: prijs nieuwe koppeling

Bericht door brit »

Retsig schreef:Ik heb mijn (tweedehandse, nu 32000 km op teller)
een koppeling naar de vaantjes aan dat km aantal? kan de oorzaak niet ergens anders liggen?
Retsig

Bericht door Retsig »

het lijkt me ook straf dat die nu al zou versleten zijn, ik weet het.
Alle scenario's ken ik niet maar ik heb vertrouwen in jullie gebundelde ervaring.
Hoe kan ik de "vrije slag" nakijken en wat is dan goed of fout ?
Een lekkende oliekeerring ...
Ik heb niet de plaats of de kennis om zelf te beginnen sleutelen,
er komt dus zeker een dealer aan te pas denk ik.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

is de koppeling met kabel of hydro.

indien met kabel.
neem je hendel en beweeg die tot je weerstand voelt.

tussen de aanslag en de hendel moet je 3 a 5mm hebben.
als je geen speling hebt of minder dan 3mm moet je de kabel eens volgen en dan kom je ergens een regeling tegen. hetzij aan de hendel zelf of aan de koppeling.
die moet je vervolgens wat regelen en regelmatig kijken naar de speling op de hendel, als hij juist staat de regeling terug vast(moertje op de geine).
testritje doen.

de speling zorgt er voor dat de koppeling niet blijft slepen.

is het met hydro

kijk eens naar uw kijkglaasje op het potje. zit het niveau te laag dan is de kans groot dat inderdaad uw koppeling is versleten.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Danny

Bericht door Danny »

kijk eens naar uw kijkglaasje op het potje. zit het niveau te laag dan is de kans groot dat inderdaad uw koppeling is versleten.
het niveau stijgt als de schijf versleten is :wink:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Danny schreef:
:oops: :oops: :oops:
zat effe aan de verkeerde hendel :oops:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

R1100RS schreef:
Danny schreef:
:oops: :oops: :oops:
zat effe aan de verkeerde hendel :oops:
Die van den Pandur :roll:

Stoffel :wink:
Afbeelding
Danny

Bericht door Danny »

:lol: :lol: :lol:
Retsig

Bericht door Retsig »

Euh, ik geraak denk ik een klein beetje in verwarring :?
ik ga op het potje aan de koppelingshendel kijken, als het niveau te hoog staat is de koppeling waarschijnlijk versleten.Is dat het niveau als de hendel niet is ingetrokken die telt ?

En kan ik op een of andere manier nakijken of het die oliekeerring is?

Thanks guys
Danny

Bericht door Danny »

schroef de starter er eens af en dan je de koppelingsschijf zien zitten en bekijken of ze droog of nat is he... de keet eens uiteen gooien is nog altijd de beste manier om diagnose te stellen :wink:
Retsig

Bericht door Retsig »

Het is een Hydraulische koppeling en in dat kijkglaasje beweegt er niks. :shock:
Ofwel is die olie zeer helder en staat het niveau te hoog ofwel is het niveau veel te laag. :?
Ik zal me maar al naar de dealer reppen.
:cry:
smidje

koppeling

Bericht door smidje »

heb dat ook tegen gekomen op mijn occasie R1100Rt één maand na aankoop,laten reparen bij soete volledig in orde + goede service , vervang motor kostprijs 500 euro
gsluc witte adv.

koppeling

Bericht door gsluc witte adv. »

Heb je links achter de cilinder een zwarte vettige streep? Dan zit je met een olielek, oliekeerring, afkomstig van de motor, versnellingsbak;
REGIONALE CLUBAVOND ANTWERPEN
IEDERE TWEEDE VRIJDAG VAN DE MAAND
Taverne Den Haas
August van de Wielelei, 224,
Deurne Antwerpen (Macro)
GPS: N51 13.201 E4 29.012
gsluc witte adv.

koppeling

Bericht door gsluc witte adv. »

Ik verbeter mezelf en zeg aan de rechtse kant achter de cilinder.
REGIONALE CLUBAVOND ANTWERPEN
IEDERE TWEEDE VRIJDAG VAN DE MAAND
Taverne Den Haas
August van de Wielelei, 224,
Deurne Antwerpen (Macro)
GPS: N51 13.201 E4 29.012
Paul vde

Bericht door Paul vde »

Het kan de dichting zijn van de pomp achteraan de boite of de dichting juist daar achter,die ziet u zitten als de pomp is gedemonteerd .Het verteld al genoeg als er geen olie meer in het kijk glas staat ,dat de pomp lek is.Daar waar de lek is(pomp) kan de olie langs de koppelingstift naar de schijf lopen met slippen tot gevolg.Is het daarbinnen zo proper als een zonnetje,dan is het de dichting van de ingaande as van de boite of van de krukas,maar de schijf moet toch vervangen worden.Het is zo gelijk de Danny u verteld,starter demonteren is niet moeilijk,(WEL EERST DE BATTERIJ AFKOPPELEN) en is het zaakje daar vettig ,dan weet u waar u voor staat en we zullen er niet ver naast zitten.Is het maar een dichting en koppelingschijf,ja dat is al niet goedkoop voor te laten herstellen,maar komt daar nog één pomp bij :cry: :cry:
YOwan

Bericht door YOwan »

Vorig jaar, eerste vakantiedag in Spanje : na het opstaan en ontbijt wordt een plasje (olie ?) gevonden onder de K1200RS. :(
Na controle bleek het om remolie te gaan. Gelukkig had ik een 20-tal kilometers verder een auto-moto BMW garage gezien. Daar dus naartoe.
De zeer vriendelijke en behulpzame hoofd mekanieker liet er direct iemand naar kijken, conclusie : piston van de koppeling doorgeslagen.
Men beloofde om zo snel mogelijk de stukken te bestellen en het euvel te herstellen. En zo geschiede. Moto maandagmiddag (13.00h) binnengedaan en woensdagnamiddag (16.00h) reeds mogen gaan afhalen.
Op factuur (tuberia de presion embrague, armadura de mano al cilindro receptor), stukken plus werkuren : 330,16 euro
Zeer tevreden met deskundige (gebroken engels) uitleg en geleverd werk.
Met dank aan Auto Ampuria te Figueres. :!: :!: :!:
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
nedje
Contacteer:

Bericht door nedje »

hallo,

Heb vorig jaar ook een nieuwe koppeling moeten laten steken 28/08/04(bij motorrad latem) 14 dagen later weer binnen voor een nieuwe koppelingscilinder,nu 14 dagen geleden was al de olie uit het reservoir, laten nakijken en het leek op een luchtbel die zou zijn naar boven gekomen(na 11000 km ???????)geen ander probleem volgens garage nu verleden week terug koppeling die slipt weeral dus moto terug binnen,

heb vandaag bericht gehad dat het onder garantie zou zijn en om mijn moto magkomen als dat alle jaren zo het geval gaat zijn dan wordt het motorrijden wel een beetje aan de dure kant

grtz
nedje
Plaats reactie