Michelin Pilot Road

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Nolle

Bericht door Nolle »

Martin M. schreef:Hoi bandenliefhebbers,

Deze voormiddag een nieuwe voorband laten plaatsen bij Roegiers, Evergem. Na de Michelin Macadam 90 ( 7.000 km. :? ) nu de Pilot Road voor 125 euro alles incl. :)
Hopelijk houdt deze het langer uit.

Groeten.
Martin , moet je zelf de wielen demonteren of doen ze daar alles ( demonteren wielen , monteren nwe banden en uitbalanceren ).
vr gr,
Arnold.
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

Pvde schreef:Yep,
Als je eens kijkt bij "Zoeken" dan lijkt het mij toch, dat je veel betaald hebt voor idem banden in B.
PS: Mijn eerste paar was versleten op 16.000Km en momenteel zitten mijn huidige banden aan de 14.000km en nog niet kaal, hoor.
Daar doe ik toch nog tot net voor de winter mee.
Houdoe
das veel ... ik doe met mijnen achterste pilot road nu 12.000km en hij is al erg aan't kalen :lol:
gisteren trouwens ne platten tuub gehad ... :evil: BMW service gebeld en die van Touring hebben der ne wiek ingepropt ... hopen dat dat nog efkes kan blijven dat vervang ik hem gelijk :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Harald

Bericht door Harald »

Xa4 schreef:
Als je eens kijkt bij "Zoeken" dan lijkt het mij toch, dat je veel betaald hebt voor idem banden in B.
PS: Mijn eerste paar was versleten op 16.000Km en momenteel zitten mijn huidige banden aan de 14.000km en nog niet kaal, hoor.
Houdoe
das veel ... ik doe met mijnen achterste pilot road nu 12.000km en hij is al erg aan't kalen :lol:
gisteren trouwens ne platten tuub gehad ... :evil: BMW service gebeld en die van Touring hebben der ne wiek ingepropt ... hopen dat dat nog efkes kan blijven dat vervang ik hem gelijk :wink:
Xa4 kunde dat nog steeds niet zelf :lol: :?:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

@ Nolle,

Bij Roegiers doen ze alles (demonteren, uitbalanceren, monteren, ...)

Op dit ogenblik zijn ze in verlof. Op 1 september worden de deuren terug geopend na het jaarlijks verlof. Ik zal er zijn op 1 september omstreeks 08u00 want ik heb nieuwe rubbers nodig. :o Ik rijd steeds een 15.000 km met één set (voor- en achterband)

Ik laat de Michelin Pilot Road monteren.
Als R1150RT rijder ben ik laatst na 18.000 km met de BT020 te hebben gereden overgestapt op de Pilot Road. Mijn eerste bevindingen (na plus 1000 km) zijn de volgende;
 Wegligging uitstekend op het droge en in de regen
 Comfort beter dan BT, ook op gebied van rolgeluid.
 Wendbaarheid ongelofelijk
 Stabiliteit minder.
Dit is de reden :) Dat de stabiliteit zou minder zijn daar heb ik nog niets van gemerkt.

mvg, Sven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Xa4 schreef:
Houdoe
Xa4,
Hoe vertrek jij :?:, patinerend met smoorende banden en rondjesdraaien tot hij volledig kaal is en bijna explodeert :?: :wink: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

zooooo erg niet ... ik stop met pattineren als den damp onder mijnen helm komt :lol:

neen maar diene band heeft wel wa meegemaakt ... schotland, oostenrijk (volle bepakking + duo + deutsche autobahn) dus ik denk wel dat het normaal is :oops: :wink:

@harald : der is BMW service voor iet hè ! waarom zou ik dan op ne zondag mijn handen vuil maken ? moto heeft genoeg gekost ! :lol: (+ ik had geen wieken meer ... :oops: )
GOLDEN 5 member
bmw-mac-lover
Contacteer:

Bericht door bmw-mac-lover »

Xa4 schreef:@harald : der is BMW service voor iet hè ! waarom zou ik dan op ne zondag mijn handen vuil maken ? moto heeft genoeg gekost ! :lol: (+ ik had geen wieken meer ... :oops: )
Xa4 (of iemand anders), kan je mij wat meer uitleg geven over die BMW Service. Ik heb mijn RT geërfd van mijn vader (onverwacht overleden) en daar een zilvergrijs kaartje bij gevonden. Wat gesurft op de site van BMW maar niet echt veel info gevonden. Ik heb wat geïnformeerd bij de dealer (Ingelbrecht Oostende) maar denk dat die mis is : volgens hem is dat levenslang geldig maar enkel voor EERSTE eigenaar, volgens wat ik gevonden heb op de BMW site is het 2 jaar ongeacht wie de eigenaar is, maar nogmaals die info was niet echt duidelijk.

Mijn vraagjes dus :
- hoe lang is de kaart geldig, wat zijn de voorwaarden
- ik zag ook iets van verlenging van de kaart, hoeveel kost dat (niks gevonden) of is het zoals de dealer zegt levenslang (maar enkel eerste eigenaar...)
- wat dekt de kaart allemaal (blijkbaar lekke band)
- ik zag iets van Touring in één van de vorige posts, betekent dat dat je aangesloten bent bij Touring via die kaart ?
- moet ik de kaart laten omzetten op mijn naam (ik heb uiteraard ook andere nummerplaat)

Thx 4 all the info
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

ik heb altijd gedacht dat de kaart wel degelijk enkel voor de 1ste eigenaar is. Die 2 jaar waar jij het over hebt, is dat niet gewoon de garantieperiode ?
Wat die kaart precies inhoudt is pechverhelping dacht ik. Voor die wiek in diene lekke band heb ik die brave mens van Touring 5 € moeten betalen ... (tzal wel eerder zondags drinkgeld zijn :lol: ). Het is niet zo dat je een contract krijgt bij touring, maar de BMW pechcentrale is bij Touring aangesloten. Dit blijkbaar omdat Touring ook in andere landen met andere pechverhelpers contracten afsluiten (ADAC, ...). De kaart is wereldwijd geldig en je kan daar 24/7 naar bellen. Ze depanneren je naar de dichtsbijzijnde officiële dealer en als je motor niet binnen de zoveel tijd klaar kan zijn, betalen ze tot 2 overnachtingen of zoiets (enkel als je verder dan x km van je thuis bent). Het is dus pure pechverhelping, GEEN reparatie ! :wink:
eens navragen bij je dealer zou ik zo zeggen of het voor u geldig kan zijn ... maar ik twijfel :wink:
GOLDEN 5 member
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb vandaag een paar nieuwe sloffen laten steken bij G.D.F. in Aartselaar.
Momenteel op de teller staat er 33800 Km en dit is mijn 3e paar Michelin Pilot Roads.
Voor: € 145,70
Achter: € 183,45
2 ventielen: € 3,30
2 Stort banden: € 3,00
Totaal: € 335,45
De vorige banden betaalde ik bij de BMW Dealer +/- €90,00 meer :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
de Ron

Bericht door de Ron »

Pvde :
ik vermoed dat je achteraan ook met een Michelin Pilot Road hebt gereden, was je er tevreden van ? Goede grip bij nat wegdek ?
Ben juist terug van de Dolomieten, achteraan stond er een nieuwe Metzeler Marathon op, heb niet anders gedaan dan geschoven op nattigheid en zal blij zijn dat de band versleten is zodat ik hem kan vervangen. Twijfel echter tussen de Michelin en de Bridgestone bt20.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

de Ron schreef:Pvde :
ik vermoed dat je achteraan ook met een Michelin Pilot Road hebt gereden, was je er tevreden van ? Goede grip bij nat wegdek ?
Ben juist terug van de Dolomieten, achteraan stond er een nieuwe Metzeler Marathon op, heb niet anders gedaan dan geschoven op nattigheid en zal blij zijn dat de band versleten is zodat ik hem kan vervangen. Twijfel echter tussen de Michelin en de Bridgestone bt20.
Yep,
Ik heb momenteel bijna 35000 Km op mijn teller staan en altijd met Pilot Roads gereden, zelfs bij heel slecht weer en nog nooit een schuiver gehad.
Ik heb al een paar keer alles moeten dichtsmijten tot de ABS zelfs in werking trad, maar de banden hebben mij nog nooit in de steek gelaten!
Ja, ik spreek misschien met veel lof over de Pilot Road, dus weet ik eigenlijk niet of ik wel objectief kan oordelen, want ik heb ook nooit iets anders gehad om te vergelijken, juist omdat ik zo tevreden ben van deze banden.
Houdoe.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding BMW F800GS
Relax

Bericht door Relax »

En voor mij geldt hetzelfde, maar dan met de BT020.

:lol: :lol: :lol:
Harald

Bericht door Harald »

en ik met Mez 4 en 6 :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Moet relax bijtreden: ikke eveneens goede ervaringen met de BT020 in de regen. Tijdens de congé hebben ze me meermaals positief verrast op nat wegdek... Binnenkort moet ik ze ook vervangen maar weinig argumenten om te veranderen van type of merk.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
WIMGSA1200

Bericht door WIMGSA1200 »

Ik heb Pilot road onder mijne GS , ongelofelijk verschil met die traktrbanden die er origineel onder liggen, veel veel beter....
En dat voor 220€ voor twee banden geplaatst...
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Net mijn achterband laten vernieuwen ... voorband kan nog een tijdje mee.

Dit waren de prijzen geplaatst en BTW in voor een R1150R

Michelin Pilot road: (zaten er nu op, en ben ik tevreden van)
Voor: 125 EUR
Achter: 170 EUR

Bridgestone BT020:
Achter: 175 EUR

Bridgestone BT014: (zachte variant BT020)
Voor: 140 EUR

Conclusie, daar ik tevreden ben, ben ik dus voor hetzelfde gegaan :P
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Scarto

Bericht door Scarto »

JüRgen schreef:Net mijn achterband laten vernieuwen ... voorband kan nog een tijdje mee.

Dit waren de prijzen geplaatst en BTW in voor een R1150R

Michelin Pilot road: (zaten er nu op, en ben ik tevreden van)

Bridgestone BT020:
Achter: 175 EUR

Bridgestone BT014: (zachte variant BT020)
Voor: 140 EUR

Conclusie, daar ik tevreden ben, ben ik dus voor hetzelfde gegaan :P
Amen. :wink:
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

rijd nu met mijne 2de pilot road voor en 3de achter ... dervoor mez 6 ... tja, what can I say ! Pilots gaan iets langer mee denk ik en qua grip zit dat wel snor. Alleen als de banden koud zijn en de baan nat durven ze een beetje raar gevoeg geven. Voor de rest content. :wink:
GOLDEN 5 member
R&m

Bericht door R&m »

de Ron schreef:Pvde :

Hoi Ron,

ik heb met de volgende banden het afgelopen jaar gereden en kan je het volgende vertellen.

-bt-020(NT) = geen slechte band, voldoende grip(nat en droog) maar vlug last van cupping, daardoor soms sjimmy op het stuur + onregelmatige slijtage. mijn score: 7/10 (7000km achterband)

-Mez 6 : goede grip zowel droog als nat, het is wel een puntige band en heeft hierdoor wel iets minder rechtuit kwaliteiten als vb de bt-020(vooral bij regen), langs de andere kant stuurt hij wel vlotter in (dat is even wennen), hij is algemeen ook duurder. Mijn score 9/10 :D (8500km achterband)

-continental road attack : zeer vlug last van onregelmatige slijtage (zelfs scheurtjes) niet stabiel op hellingshoek, voldoende grip op droog maar niet op nat, goedkoop maar geen aanrader :evil: . Mijn score : 5,5/10 (6000km acterband)

-Pilot road : goede grip zowel nat als droog, slijtvast(gaat lang mee) neutraal gevoel, goed rechtuit stabiel, stuurt neutraal in.
Heeft wel iets meer tijd nodig om op te warmen. Niet zo duur. Mijn score : 9/10(aanrader :!: ) (10000km achterband)

slijtage tot aan 1,6mm middenvlak dan vervangen.

natuurlijk smaken en keuzen verschillen, en zit het ook veel in het kopje. Maar dit is mijn ervaring met de verschillende merken............succes met je keuze :!: :!:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

@r&m
Met wat en hoe rijd jij als ik vragen mag?
7000km met een BT20 vanachter? Begrijp ik het verkeerd.
Ik had 18.000 km en was nog niet op!

O, ja. Ik ben uitermate tevreden met de BT20!!!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
R&m

Bericht door R&m »

Xavier schreef:@r&m

Dag Xavier,

Met wat: een r1100s Hoe: vrij sportief(maar te veel autostraden om een sportband te leggen)
als jij 18000km met een bt-020 rijdt zou ik zeggen :doe zo verder! Maar met mijn rijstijl lukt dat niet.
Dat jij uitermate tevreden bent met je BT-020 daar twijfel ik ook niet aan, maar voor mij (en nog vele andere) bestaan er nog betere banden, en ik denk dat we niet zo kortzinnig mogen zijn om dat niet toe te geven.
Wanneer is een band op: op 1,6 mm wet. bep. min. dus niet tot aan de slijtindicator(of aan de koord, bij sommigen)

grtzz,
Alain GS

I'm a drYver !

Bericht door Alain GS »

Zoals ik in mijn hoofding laat vermoeden rij ik alleen bij droog wegdekweer. Mijn Anakees zijn nu bijna 15K oud en ik heb nog een minimum over op het middenvlak. De keuze wordt bijzonder moeilijk, t.t.z. terug Anakees of eens Pilot Roads :? . It all depends. Als ik de commentaren op de nederlandse site lees, dan weet ik helemaal niet meer waarvoor kiezen. In een Mororrad test (op de Varadero dan wel) komen de Pilot Roads er way out boven. Ik ben echter geen off-roader welteverstaan. Mijn Anakees zijn wel mooi rond gereden naarmate ik m'n 12GS beter heb leren kennen (schaamrand weg!). Kan iemand mij wel raad geven? Ik denk dat de keuze toch wel heel individueel moet zijn. :roll:
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Alain GS schreef:
Ik ben echter geen off-roader ...
Dan is het kiezen toch niet moeilijk meer, Pilot Road :idea:
Geen twijfel mogelijk, je zult er geen spijt van hebben :!:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding BMW F800GS
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Xavier schreef:@r&m

Wel, ik moet ook zeggen dat 18000km met een BT020 met mijn rijstijl ook onmogelijk is, denk dat ik er een dikke 10000km mee haal (afgaande op de slijtage die ik had op m'n R1100R) en dat is met een vlotte rijstijl :D

Ieder rijdt verschillend, en verslijt z'n banden op een andere manier, R&M schrijft bv. over cupping met de BT020 vooraan, dat komt waarschlijnlijk van 't redelijk laat remmen, en dan al remmend de bocht in te gaan (wat met de telelever perfect mogelijk is), maar dan krijgt ge idd last van cupping, en daar had ik op de BT020 absoluut géén problemen mee, ieder z'n ding dus :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Emile

Bericht door Emile »

WIM GS1100:
Ik heb Pilot road onder mijne GS , ongelofelijk verschil met die traktrbanden die er origineel onder liggen, veel veel beter....
En dat voor 220€ voor twee banden geplaatst...
Waar heb je ze laten vervangen als ik vragen mag?
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
Plaats reactie