Dane of BMW

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Dane of BMW

Bericht door Den Woesten »

Ik ben aan vernieuwing toe van vest en broek, ik zie graag het BMW-pak in grijs-blauw-rood past perfekt bij Rally, maar heb mijn twijfels voor de kwaliteit.
Zou ik beter een Torreso van Dane kopen deze is zeer goed uit test gekomen in duitse motorbladen.
dank voor de reakties, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Lucifer
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2010, 15:37
Locatie: Rijmenam

Re: Dane of BMW

Bericht door Lucifer »

Ik heb mijn BMW Rallye3 vorige maand gekocht. Ik ben er eigenlijk best wel tevreden van en ik heb tot nu toe nog geen gebreken gevonden. Hou er wel rekening mee dat het BMW Rallye3 pak zeker geen pak is dat je het volledige jaar kan dragen, in de winter (onder de 10°C) is dit gewoon te koud voor langere afstanden. Ik ben benieuwd wat dit in de zomer gaat geven als het wat warmer/heter word want dan zou dit pak op zijn beste moeten zijn. Het pak bied ook wel een goeie bescherming.

Met Dane heb ik geen ervaring. Ik heb ook enkele tests gezien, en inderdaad bij de Duitsers niets dan lof over dit pak.

Kzou zegge, pas ze allebei eens en kijk eerst en vooral eens welk pak je het beste past/het lekkerste zit.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Dane of BMW

Bericht door Koppel!! »

YOO

Steven, je moet uiteraard zelf beslissen wat de belangrijkste factor inzake je bepaling.
Als je echt de mooie kleurencombinatie v.h Rallypak de keuze laat bepalen, dan zou ik niet lang twijfelen. Heb hier zelf nog altijd m'n ondertussen 7j oude Rally2 pak hangen, nog altijd in heel degelijke, zij 't verkleurde (maar da's typisch voor die rode pakken) staat.
Altijd tevreden van geweest, zo simpel is 't.

Als je echter in die prijsklasse zit te kijken dan is er heel wat anders, en ik durf zeggen beter materiaal voorhanden dan alleen maar BMW en Dane, mocht je meer info willen hierover moet je 't maar zeggen.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Dane of BMW

Bericht door Den Woesten »

Koppel!! schreef:YOO


Als je echter in die prijsklasse zit te kijken dan is er heel wat anders, en ik durf zeggen beter materiaal voorhanden dan alleen maar BMW en Dane, mocht je meer info willen hierover moet je 't maar zeggen.

Grtz, Philip!
Philip,

'k Wil wel weten wat er nog bestaat in de prijsklasse van 1000 € voor broek en vest. Wil ook wel eens iets anders dan zwart ,maar geen fluo . Daar zit ik natuurlijk met de vraag of dit dan niet te kies is ,maar zou wel passen bij witte moto.
Reeds bedankt, Philip en Lucifer
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Dane of BMW

Bericht door Den Woesten »

Halo,

Ben dan toch voor Dane gegaan, Korsor vest en de Lyngby broek, nu nog uittesten .

Groeten, Steven.
Afbeelding

Afbeelding
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Dane of BMW

Bericht door ®win »

Ga je voor waterdicht? Ga dan voor echte kwaliteit, waar men 5 jaar garantie op durft te geven....


BMW pakken heb ik destijds achter me gelaten. Na een jaar of 3 begonnen deze altijd ergens te lekken en dan geeft BMW geen thuis meer.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Dane of BMW

Bericht door Danny »

BMW verwerkt slechts een goretex membraam in een pak en met die verwerkingsprocedure moet Gore akkoord gaan, gore geeft dus de garantie...

http://www.gore-tex.nl/remote/Satellite ... c%2FFAQSEO
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Dane of BMW

Bericht door ®win »

Ja, maar het pak is van BMW, en je koopt het bij de dealer. In geval van problemen wil ik die bij mijn dealer kwijt kunnen en die geeft dan niet thuis omdat de door BMW gegeven garantie is verstreken. BTDT.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Dane of BMW

Bericht door demito »

Ik had destijds een rally 2 pak waar ik alle seizoenen mee reed. Als het koud is gewoon laagjes aantrekken. Ik was daar content van maar reken erop dat je ook het logo betaalt. Hoge prijs voor goede kwaliteit. Al hing de broek na 3 jaar heel intensief gebruik (ook off road) ook in frennen vaneen hoor, al ben ik er zeker van dat andere broeken eerder de geest hadden gegeven.

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Dane of BMW

Bericht door Den Woesten »

Afbeelding
Dit is een beeld van de drager, ben wel zeer tevreden tot nu, maar nog niet veel regen gehad.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Dane of BMW

Bericht door willy »

Ziet er wel een leuk testgebied uit :wink:
Ik zie dat Dane ook jassen met fluo accenten aanbiedt.
Bewuste keuze om het black-is beautiful te houden?
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Dane of BMW

Bericht door Den Woesten »

willy schreef:Ziet er wel een leuk testgebied uit :wink:
Ik zie dat Dane ook jassen met fluo accenten aanbiedt.
Bewuste keuze om het black-is beautiful te houden?
Willy,

Ik wou eigenlijk voor wat bleker gaan, zeker geen fluo , maar het is weer donker geworden.

groeten, Steven.

PS. heb gisteren twee BM's zien rijden op E17 achter een vrachtwagen en deze hadden fluo aan, dacht, daarvoor dient dit om tussen te vrachtwagens te blijven op het eerste baanvak.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
KriSs
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 jan 2005, 10:55
Locatie: bij mechelen

Re: Dane of BMW

Bericht door KriSs »

heb me deze aangeschaft;WAT EEN JAS

I'm impressed
Afbeelding
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Dane of BMW

Bericht door Den Woesten »

KriSs schreef:heb me deze aangeschaft;WAT EEN JAS

I'm impressed
Afbeelding
Dit was ook mijn eerste gedacht, maar deze zat niet tussen de modellen om te passen, maar wel in de showroom in 't zwart en mijn vrouw vond de grijze reflector stukken op de schouders niet mooi.
Zeer mooi model en is zeker aangenaam in de zomer.

groeten, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
nico
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 mar 2006, 21:00
Locatie: Oudenaarde

Re: Dane of BMW

Bericht door nico »

Waar kan men dit pak of merk eens zien of kopen in Oost-Vlaanderen?
Thanx.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Dane of BMW

Bericht door willy »

Die kan je hier, op de site van Dane, vinden:
http://www.dane.eu/epages/Motoport.sf/n ... ealersPage" onclick="window.open(this.href);return false;
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Dane of BMW

Bericht door P-man »

Hey Steven , Kris,

Mijn interesse gaat vooral uit naar de Torreso combinatie, maar de andere lijkt me ook wel wat.
Binnenkort koop ik me een nieuwe combi en ben nog enigzins aan't twijfelen tss IXS Eagle of die van jullie.

Questions , na jullie rijervaringen met Dane :
- waterdichtheid al kunnen testen ? EN zo ja, hoelang ?
- Hoe zit het met 'rijden in koude omstandigheden ? Lijkt me OK voor Korsor, maar de Toresso lijkt me eerder een zomer/tussenseizoen pak - is dit correct ?
Ik heb voor de zomer een ander pak, dus dit zal voor mij een tss-seizoen/winter pak worden.

Alvast bedankt voor feedback mannen.

Grtjs
Pieter
GOOFY
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 mar 2010, 13:05

Re: Dane of BMW

Bericht door GOOFY »

Hallo, ik heb reeds een 3 tal jaar een Dane Borglum jas en heb reeds ettelijke honderden km's autostrade in plensende regen gereden !!
laatst nog 'n 460 tal km's met open hemelsluizen en tot m'n eigen verbazing steeds droog gebleven (aan de binnenkant weliswaar :grin: )
Dus m'n volgende jas !!!

Mvg goofy
Plaats reactie