Shoei Neotec , iemand ervaring?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Stijnley
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2011, 18:15

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Stijnley »

Even een update over mijn neotec-probleem (zie boven > wind door gesloten kin-ventilatie).
Ik heb m'n Neotec teruggestuurd naar Shoei France en vernam vandaag via mail dat ze een defect hadden gevonden binnenin de kin-ventilatie.

Omdat ik de eerste ben met dergelijk probleem, gaat m'n helm naar Japan voor analyse en krijg ik een nieuwe toegestuurd.
Knappe service zo :grin:
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door V »

Naar Japan :?: Shoei is toch Italiaans :?:
Grtz V
Afbeelding
Stijnley
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2011, 18:15

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door Stijnley »

Tis van de jappen: http://jp.shoei.com/ir/en/company.html" onclick="window.open(this.href);return false; :cyclops:
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door V »

Weer iets bij geleerd. Dacht dat het italiaans was.
Grtz V
Afbeelding
be1150rt
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2012, 19:23

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door be1150rt »

Awel, ik heb hem vandaag getest (testhelmen in S M en L beschikbaar bij Felix & jos Beringen) en had gezien de commentaren hoge verwachtingen... die niet ingelost werden. De helm laat in mijn geval wat minder geluid van de motor door (langs onder dus) maar wat betreft windgeluid is er weinig verbetering tov mijn Nolan integraal en mijn HJC systeemhelm van elk 180€.Tov mijn Shubert S1 maakt hij zelfs veel lawaai (maar dat is dan ook een heel ander type helm). Ik heb op verschillende wegen gereden en het stuk autostrade tussen Beringen en Hasselt in de twee richtingen gedaan. Wat mij betreft dus echt niet de honderden euro's meer waard. Is wel een lichte helm.
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Shoei Neotec , iemand ervaring?

Bericht door TomVT »

Mijn ervaringen ook eens neerschrijven:
* Nolan N104: ik ben ermee gaan testrijden
+ lichte helm
+ goed zicht, breed vizier
+ pinlock die niet stoorde
+ zonnevizier
+ goede pasvorm

- sluiting: zat storend aan de zijkant van mijn nek
- ik voelde langs links een storende tocht binnenkomen; blijkbaar hebben al meer mensen hier last van gehad en zou dit te wijten zijn aan de bediening van het zonnevizier
- ook omwille van die toch, vrij lawaaierig

* Schubert C3: paste niet op mijn hoofd, ben er zelfs niet mee gaan rijden.

* Shoei Multitec:
+ zat bij mij onmiddelijk goed
+ omwille van de goede pasvorm: heel stil t.o.v. mijn HJC
+ pinlock
+ half verdonkerd vizier
+ goede verluchting

- geen ingebouwd zonnevizier.

Al bij al zat de Multitec mij als gegoten, zeker met de huidige kortingen op deze helmen was voor mijzelf de enige meerwaarde van de Neotec dat hij een ingebouwd zonnevizier had, dus ook de meerkost niet waard. (ik rijdt meestal met een half donker vizier, of zonnebril indien nodig)
Ik heb dus de Multitec gekocht en nu, na een 1000-tal testkilometers nog geen seconde spijt gehad :grin:
Plaats reactie