BMW Tourshell

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
m0rph
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 okt 2012, 13:05

BMW Tourshell

Bericht door m0rph »

In maart kocht ik me de nieuwe BMW Tourshell, de prijs leek me een pak schappelijker dan de StreetGuard maar toch goed voor alle seizoenen.

Na enkele weken begon de velcro echter zijn grip te verliezen en na een maand of 2 waren ze allemaal om zeep (onderaan broek, onderaan rits jas, bovenaan rit jas, 2 mouwen jas). Alles is toen netjes vervangen door BMW, maar ook de nieuwe set had na slechts 2 weken last van hetzelfde fenomeen. Vandaag wacht ik dus op m'n derde set, maar heb gevraagd om toch maar te kunnen upgraden naar StreetGuard.

Heeft iemand anders reeds dezelfde problemen ondervonden? De TourShell is natuurlijk nog niet zo lang uit, en ik vermoed ook dat niet iedereen zijn materiaal zo vaak gebruikt als bij mij het geval is (32000km sedert maart).
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: BMW Tourshell

Bericht door Koppel!! »

De Tourshell ken ik niet, maar indertijd had ik een Tourance vest. Zalige pasvorm, comfortabel en al, maar na enkele maanden sprongen de velcro sluitingen aan de mouwen (en ik doe m'n mouwen altijd over m'n handschoenen, dus die sluitingen zijn nodig dan) allebei spontaan open. De zachte, stoffen kant v.d velcro was copleet versleten.

Ben toen, mits opleg, overgegaan naar het Coverall pak, tot nu toe naar alle tevredenheid.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
m0rph
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 okt 2012, 13:05

Re: BMW Tourshell

Bericht door m0rph »

Koppel!! schreef:De zachte, stoffen kant v.d velcro was copleet versleten.
idem hier..
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: BMW Tourshell

Bericht door Jan en Greet »

de zachte kant, da's de 'velours'....de 'stijve' da's de 'crochet'......VELours/CROchet.... tot daar deze les 8-)
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
m0rph
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 okt 2012, 13:05

Re: BMW Tourshell

Bericht door m0rph »

Hier toch even melden dat BMW het pak terug zal nemen en vervangen door een Streetguard. We moeten enkel de opleg betalen, correcte service imo!
Plaats reactie