Thermische ondergoed, welk?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Thermische ondergoed, welk?

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb mij in het begin van het jaar een setje thermisch ondergoed gekocht van Thermo°Cool bij BoxerPower en ben daar super tevreden van.
Tijdens de maand Mei op mijn motorvakantie naar de Franse Alpen heeft het zeker al zijn nut bewezen.
Bij warme dagen van +25° geeft de Thermo°Cool een verfrissend effect, het houd je lichaam koel en absorbeert het zweet.
Tijdens de koude dagen met regen, sneeuwnat en ijzel boven in de bergen met temperaturen rond het vriespunt gaf de Thermo°Cool mij een zalig gevoel van warmte, natuurlijk in combinatie van je te kleden met laagjes (Thermo°Cool, SoftShell vestje en mijn BMW Atlantis pak).
Met de nu komende koude dagen, kom ik niet meer buiten voor een ritje zonder de Thermo°Cool aan te hebben.
PS: vooral tijdens Enduro ritjes met mijn G450X heb ik kunnen vaststellen dat je op dagen met koude temperaturen en volledig bezweet van de inspanningen helemaal geen kou hebt :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door patrick k100 »

CRAFT
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door J@n »

pvde schreef:Yep,
Ik heb mij in het begin van het jaar een setje thermisch ondergoed gekocht van Thermo°Cool bij BoxerPower en ben daar super tevreden van.
Tijdens de maand Mei op mijn motorvakantie naar de Franse Alpen heeft het zeker al zijn nut bewezen.
Bij warme dagen van +25° geeft de Thermo°Cool een verfrissend effect, het houd je lichaam koel en absorbeert het zweet.
Tijdens de koude dagen met regen, sneeuwnat en ijzel boven in de bergen met temperaturen rond het vriespunt gaf de Thermo°Cool mij een zalig gevoel van warmte, natuurlijk in combinatie van je te kleden met laagjes (Thermo°Cool, SoftShell vestje en mijn BMW Atlantis pak).
Met de nu komende koude dagen, kom ik niet meer buiten voor een ritje zonder de Thermo°Cool aan te hebben.
PS: vooral tijdens Enduro ritjes met mijn G450X heb ik kunnen vaststellen dat je op dagen met koude temperaturen en volledig bezweet van de inspanningen helemaal geen kou hebt :wink:
Houdoe
Hoeveel schuift dat eigenlijk? Zo reclame maken. :twisted:
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door KLT-SE »

CRAFT is een heel bekende naam, bij mijn weten is er niet veel mis mee, behalve dat je er veel voor betaalt.
Maar... dat Thermocool van Boxerpower heeft een betere pasvorm vind ik en is beter betaalbaar. Voor de prijs van 2 craft artikelen heb je 3 Boxerpower artikelen.
Ik heb er op een ander forum gebruikerservaringen van gelezen:

http://www.bikers4bikers.eu/site/index. ... rs/#p83117
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door Danny »

Ik hou 't op Icebreaker en merino wool, dagen gedragen met de rugzak en geen geurtje te bespeuren, duur dat wel maar minder meenemen.
Warm moet het voor mij nie zijn ik zweer bij een verwarmd onderjasje, geen enkel ondergoed kan daar tegenop :mrgreen:
21#Joeri
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jul 2005, 22:15
Woonplaats: Antwerpenl
Locatie: Antwerpen

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door 21#Joeri »

Danny schreef:Ik hou 't op Icebreaker en merino wool, dagen gedragen met de rugzak en geen geurtje te bespeuren, duur dat wel maar minder meenemen.
Idem hier, het merk Woolpower geniet mijn voorkeur. Functioneel topproduct.
R1200R ('16) + Street Triple R ('14)
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door pvde »

Yep,
J@n, dat brengt mij helemaal niets op, ik post dit naar aanleiding van een gesprek onder collega motorrijders die mij vroegen wat ik droeg en waar ik dit gekocht heb omdat ik er nu eenmaal zeer tevreden van ben.
PS : ik heb ook nog een verwarmde vest van Gerbing die ik veel droeg, maar nu enkel nog bij extreem ijzige koude!
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door J@n »

pvde schreef:Yep,
J@n, dat brengt mij helemaal niets op, ik post dit naar aanleiding van een gesprek onder collega motorrijders die mij vroegen wat ik droeg en waar ik dit gekocht heb omdat ik er nu eenmaal zeer tevreden van ben.
PS : ik heb ook nog een verwarmde vest van Gerbing die ik veel droeg, maar nu enkel nog bij extreem ijzige koude!
Houdoe
Oké, nu ben ik mee. Ik vond het gewoon een beetje vreemd dat -out of the blue- iemand zowel vraag als antwoord geeft.
Het topic blijkt trouwens zijn doel niet te missen aan de vele reactie te zien. :thumleft:
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door John »

Jan, ik moet toch ook even reageren hoor! Patrick zijn start zette mij ook aan het denken. Dacht ook direct aan procentjes. Maar straffer vond ik dienen Zeeuw. Daar moest ik echt mee lachen.
Even goei vrienden hé René! Maar dit vond ik (vul zelf maar in :lol: )
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door patrick k100 »

neeje geen percentjes gewoon antwoorden op vraag hé das toch de bedoeling of nie
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door KLT-SE »

John schreef:Jan, ik moet toch ook even reageren hoor! Patrick zijn start zette mij ook aan het denken. Dacht ook direct aan procentjes. Maar straffer vond ik dienen Zeeuw. Daar moest ik echt mee lachen.
Even goei vrienden hé René! Maar dit vond ik (vul zelf maar in :lol: )
Ha vriend! Alles wel?
Hier mijn invulling: ER OVER? TÉ? misschien heb je wel gelijk hoor!

Tsja, als het over thermo onderkleding gaat én over een Zeeuws bedrijf, krijg ik altijd een warm gevoel :grin: :grin: :grin:
Wat dat betreft zou ik een Fransman kunnen zijn en roomser dan de paus.
Maar ff serieus: Ik wilde mijn mening even geven (lees boxerpower een zetje geven) en even aanhalen dat dat spul ook door motards is getest.


Groeten!
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door pvde »

Yep,
Helaba, geen valse beschuldigingen maken, he.
Moest ik al die gasten hun persoonlijk emailadres gehad hebben dan had ik dit niet hoeven te posten hoor.
Ik heb gewoon gezegd dat ik alle info wel zal posten op het forum van BMW MC Vl en B4B en dat ze het daar wel zouden lezen.
Ik zal in het vervolg alleen nog maar naar het B4B forum verwijzen voor zo'n zaken want hier heb je toch altijd van die ........ :roll:
PS: en anders moet een Mod dit topic maar verwijderen als de heren J & J er zich nog verder aan storen :no:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door John »

Hey hallo!!??? Een grapje mag nog kunnen zekers? :lol: :wink:
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door KLT-SE »

John schreef:Hey hallo!!??? Een grapje mag nog kunnen zekers? :lol: :wink:

TUURLIJK!
No hard feelings!
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door J@n »

En voor mij was het al lang uitgeklaard (zie mijn 2e post in dit topic). :roll:
Er stond zelfs een :thumleft: of een :thumright: bij.
J@n
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door Harald »

Kan er een groepsaankoop gedaan worden ........ :drunken:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door KLT-SE »

J@n schreef:En voor mij was het al lang uitgeklaard (zie mijn 2e post in dit topic). :roll:
Er stond zelfs een :thumleft: of een :thumright: bij.
J@n
J@n: we zijn zo trots op U! Als we jou nie hadden......
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door Relax »

Woolpower rules. Kousen, long John én truitje.
I respect your opinion. But I don't give shit.
blaft
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:54

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door blaft »

En zelfs al was het reclame, wo what? Je kan er misschien wel iets van opsteken!
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door RBee »

Je kan het beter aantrekken. :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door Relax »

blaft schreef:En zelfs al was het reclame, wo what? Je kan er misschien wel iets van opsteken!
Alsof reclame daarvoor dient...

Als iedereen gewoon z'n gebruikerservaring neerzet, lijkt me dat véél waardevoller dan reclame maken. Let wel: dan heb ik het over écht reclame maken, wat 'blaft' bedoelt, niet wat Patrick achteraf toch niet blijkt te doen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door Koppel!! »

Zou idd leuk zijn mochten objectieve ervaringen kunnen, en mogen op dit forum :-P

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door Lukas »

Liskamm.
Licht, warmer in de winter en koeler in de zomer.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door moh_fan »

Tijdens de warme dagen draag ik een 'stay cool' shirt met snel vochttransport.
Bij koelere dagen draag ik een Merino wollen shirt van gemiddelde dikte (200gr/m2).
Vandaag de dag draag ik Merino wollen shirts van een dikkere soort (235gr/m2).
De merken die bij mij in de kast liggen zijn van Falke, Devold (erg fijne shirts!) en Icebreaker.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Thermische ondergoed, welk?

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik rij zelden nog als het echt koud is, en als ik dan rij is het meestal met de Bonneville. Open luchtfilters en koud....dan marcheert hij beter en krijg je het vanzelf warm hé :lol:
Ik heb geen ervaringen met de dure spullen en al helemaal niet met de electrische spullen. Meestal kan ik me behelpen met damart en/of craft spullen en het laagjes systeem. Belangrijk voor mij is warme handen en warme voeten, rest is minder erg
Wel interessant om te weten wat er zoal gebruikt wordt, mss moet ik ook eens terug investeren in wat goed spul
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie