GIVI Trekker topcase op R1200GS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

GIVI Trekker topcase op R1200GS

Bericht door GSMax »

Iemand ervaring met de Givi Trekker topcase op de GS? Ben op zoek naar een topkoffer voor woon-werkverkeer en voor toerritjes voor als madame mee rijdt. De BMW koffer twijfel ik over (duur en kunnen geen 2 helmen in), dus had gedacht aan de TRK46N van GIVI, of misschien wel een Hepco & Becker topcase (Gobi, Explorer,...). Zijkoffers heb ik een beetje schrik van, omdat deze me gaan beperken tijdens filerijden. Of zie ik dat verkeerd :-? :?:

Graag jullie ervaringen :grin:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: GIVI Trekker topcase op R1200GS

Bericht door janneman »

GSMax.
Geen beperking in het filerijden. Ze zijn niet breder dan je stuur, als je ze niet uitschuift.
Ik heb er 4 jaar met rondgereden en geen noemenswaardige problemen met ondervonden tijdens het filerijden ... En ze zaten er altijd op.
Ik laveer zelfs op mijne GSA met mijn aluminium 'visbakken' door oa. het té drukke stadsverkeer.
Enige zijspiegels van auto's in gedachte nemend, komt dat wel goed.
j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: GIVI Trekker topcase op R1200GS

Bericht door GSMax »

Thanks Jan, maar nu spreekt ge over de BMW zijkoffers hé :?: Mijn probleem is dat deze niet symmetrisch zijn omwille van de uitlaat, dus mijn idee was om zo'n "exhaust lowering kit" te monteren en dan van één of ander merk, symmetrische koffers te plaatsen, dus links en rechts even groot, en dan weet ik niet of ik met een ander merk koffers voorbij mijn spiegels ga komen of niet.... :-? Vind die Givi Trekker koffers wel iets hebben (46lit voor topkoffer en 33l voor de zijkoffers) 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: GIVI Trekker topcase op R1200GS

Bericht door janneman »

Ahja oké.
Maar dat deze niet symmetrisch zijn, heb ik nooit of te nimmer als een echt probleem beschouwd. 15 à 20.000 km per jaar zelfs niet :-)
Ook op reis nooit geen hinder of tekortkomingen van ondervonden. Alleen dan mss. dat als je ze opent, hangend aan de motor, er snel alles uitdondert.
Daarvoor alleen al vind ik mijn aluminiumkoffer geweldig.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: GIVI Trekker topcase op R1200GS

Bericht door P-man »

Dag Marc,

Ik rij momenteel met een R1150GSA, met de H&B Explorer combinatie:
- 3 koffers
- links is kleiner dan rechts omwille van de uitlaat.
- hangen een dikke 15.000km/jaar aan de motor (op een totaal van een dikke 15.000km/jaar) :wink:
- Ik rij voor 80% in de file (hoera)

voordeel : degelijk, solide, na 3winters nog quasi geen enkel gebruiksspoor & ieder stuk apart vind het een mooie koffer. Haalbaar in de file: voor mij OK, maar ik denk dat ik bij de tragere file-flitsers behoor. Beperken ? voor mij dus totaal niet.
Oh ja, ik vind een 'toplader' stukken gebruiksvriendelijker - zoals ook janneman schreef.
nadeel : als je je kan afzetten van het esthetische totaalpakket (ik vind 2 verschillende groottes (L&R) echt niet mooi) dan kan ik er geen bedenken.

Veel plezier met de zoektocht.

Pieter
GSMike
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:47
Woonplaats: Rose-Valley

Re: GIVI Trekker topcase op R1200GS

Bericht door GSMike »

Hier hangt het complete setje ook aan de GS.

Afbeelding

Heel veel ruimte en de koffers zijn super degelijk en waterdicht.
Geen minuut spijt van de aankoop.
BMW r1200gs
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: GIVI Trekker topcase op R1200GS

Bericht door GSMax »

En toch stoort het mij dat links die kleine koffer hangt en rechts die grote. Heb GIVI gecontacteerd maar zij hebben daar geen oplossing voor. Dus ik denk dat ik voor de Wunderlich uitlaat verlagingskit ga, met het daarbij horende symmetrische kofferhouders systeem, enkel voor Hepco & Becker koffers (waarschijnlijk de Xplorer, zwarte uitvoering). Allez, ik moet er nog eens over nadenken, en mijne portemonnee ook 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: GIVI Trekker topcase op R1200GS

Bericht door pvde »

Yep,
Bij MetalMule kun je een frame kopen dat symetrisch is (Balance genaamd) maar enkel in combinatie met een andere uitlaat (type ovaal van scorpion), maar goedkoop is het niet.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: GIVI Trekker topcase op R1200GS

Bericht door GSMax »

Zou bij Metalmule rond de 2500€ komen, tegenover een goei 1500€ bij Wunderlich/H&B :shock:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie