handlebar muffs

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

handlebar muffs

Bericht door Den Woesten »

zijn hier GS-rijders die muffs gebruiken en er tevreden over zijn, kunnen deze gebruikt worden met de handbeschermers ?

groeten, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: handlebar muffs

Bericht door MiGSel »

Vroeger gebruikte ik er van Oxford op mijn 1150GS.

Die gingen over de handkappen. Ik had ze een beetje aangepast, zodat ze mooi open bleven staan. Dan vond ik wel nodig, anders moet je 'zoeken' als je je hand erin wilt stoppen en dat kan wel eens vervelend zijn als je bijvoorbeeld je rechterhand er even had uitgetrokken en je moet plots remmen.

Zag er ongeveer zo uit:
Afbeelding

In combinatie met handvatverwarming werkte dat heel goed. Je handen zitten helemaal uit wind en regen.

Nu gebruik ik verwarmde handschoenen, dat is nog beter :mrgreen:
Afbeelding
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: handlebar muffs

Bericht door Relax »

Ik gebruikte vorig jaar en nu opnieuw een tweetal weken ook moffen op de GSA.
Ik blijf met m'n handschoenen voor het tussenseizoen rijden, dat volstaat samen met handvatverwarming. En je hebt meer voeling dan met die dikke winterhandschoenen.
Even wennen in't begin, maar dat gaat snel.
Zijn de Hippo Hands. Gekocht van GSMax toen dat nog Kmax was. En die er nu dik spijt van heeft.

Plaatje van de website van HippoHands:

Afbeelding
I respect your opinion. But I don't give shit.
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: handlebar muffs

Bericht door demito »

Ik had voor de GS Tucano Urbano type R319. Die passen netjes en hebben gaten voor de spiegels. Ik gebruik ze nu nog steeds voor mijn KTM.
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: handlebar muffs

Bericht door Danny »

Reed er ook altijd mee, simpele prullen van oxford of zoiets, ik fixeerde ze extra met een boutje aan de buitenkant van de handbeschermer dan bleven ze lekker strak rond deze laatste zitten en stonden ze mooi open om je hand in te stoppen.
Voor mij in de winter dag en nacht verschil. :mrgreen:
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: handlebar muffs

Bericht door Den Woesten »

Reeds bedankt voor de reacties, maar hebben jullie beelden zodat ik eens zie wat ik het best voor mij vind ,misschien ook de winkel en prijs.

Heb gisteren gebeld met RAD en daar zijden ze dat de handbeschermers er af moesten met hun model, maar dit wil ik juist niet.

reeds bedankt, Steven.

PS. zou dit mooi zijn in het rood op de Rally ?
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: handlebar muffs

Bericht door Relax »

We kunnen ze natuurlijk voor jou bestellen en zelfs op je motor komen plaatsen ook...

Google gewoon de merken die hierboven staan, info (prijzen, foto's en (web)adressen) genoeg me dunkt.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: handlebar muffs

Bericht door Den Woesten »

Relax schreef:We kunnen ze natuurlijk voor jou bestellen en zelfs op je motor komen plaatsen ook...

Google gewoon de merken die hierboven staan, info (prijzen, foto's en (web)adressen) genoeg me dunkt.
ik blijf er Relax bij, maar zou wel een mooi klaas geschenk zijn.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: handlebar muffs

Bericht door GSMax »

Relax schreef:Ik gebruikte vorig jaar en nu opnieuw een tweetal weken ook moffen op de GSA.
Ik blijf met m'n handschoenen voor het tussenseizoen rijden, dat volstaat samen met handvatverwarming. En je hebt meer voeling dan met die dikke winterhandschoenen.
Even wennen in't begin, maar dat gaat snel.
Zijn de Hippo Hands. Gekocht van GSMax toen dat nog Kmax was. En die er nu dik spijt van heeft.

Plaatje van de website van HippoHands:

Afbeelding
HAHAHAHAHAHA Hoe dat ge het weet! Inderdaad dus ik heb mij 2 weken geleden opnieuw hippohands van Canada laten afkomen. Kan ni meer zonder...
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: handlebar muffs

Bericht door Relax »

:-) :-) Ik ben je eeuwig dankbaar. Allé, toch nog een paar weken.

En als de Woesten het nu nog niet door heeft... Hippo's laten afkomen en klaar.


O ja, bevestig jij die HIppo's nog bijkomend om te vermijden dat ze scheef glijden?
I respect your opinion. But I don't give shit.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: handlebar muffs

Bericht door GSMax »

Yep, velcro op de handbeschermers, en dat is veel beter, veel steviger. Maar moeilijker om de moto achteruit de garage in te duwen. Maar zalig deze morgend 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: handlebar muffs

Bericht door P-man »

Hey wintermannen,

Bij mij : 'Oxford Delux Muffs’ van bij 'mojomoto' op een BMW R1150 GSA.
De handkappen blijven erop en de muffs schuiven er betrekkelijk gemakkelijk over.
De eerste keer enkel een gaatje maken voor de spiegels.
Het enige prulwerk is de spiegels terug vastschroeven nadat de muffs erop staan.

Oh ja, het zijn de standaard handkappen van een GS 1150 en hetzelfde model staat ook op de eerste GS1200 'en.
Nadien (weet niet welk bouwjaar) zijn deze aangepast naar een ander model. Ik kan dus alleen maar spreken over het eerste type van GS1200 handkappen.

Voordeel : tja, das nogal wiedes.
Nadeel : bij mij is er weinig plaats over om je richtingaanwijzers te activeren. Het gaat, maar met weinig plaats. En ik heb geen kolenschoppen als handen.

Grtn en veilige winter.

Pieter
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: handlebar muffs

Bericht door Relax »

GSMax schreef:Yep, velcro op de handbeschermers, en dat is veel beter, veel steviger. Maar moeilijker om de moto achteruit de garage in te duwen. Maar zalig deze morgend 8-)
Waarom zet je 'm dan ni vooruit in je garage? Toch makkelijker om zittend eruit te rijden 's morgens voor jou?
Of leunt ie zo erg kort bij de linkermuur aan dan? Dan mss aan de andere kant zetten?

Moet er ook die dingen 'ns op frunniken dan, ze glijden lichtjes naar omlaag. Verder: topspul.

En véél plaats in.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: handlebar muffs

Bericht door Lukas »

Ik moet ze er ook nog opzetten. Vorig jaar ervaren hoe fantastisch die dingen zijn i.c.m. handvatverwarming.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: handlebar muffs

Bericht door GSMax »

Relax schreef:
GSMax schreef:Yep, velcro op de handbeschermers, en dat is veel beter, veel steviger. Maar moeilijker om de moto achteruit de garage in te duwen. Maar zalig deze morgend 8-)
Waarom zet je 'm dan ni vooruit in je garage? Toch makkelijker om zittend eruit te rijden 's morgens voor jou?
Of leunt ie zo erg kort bij de linkermuur aan dan? Dan mss aan de andere kant zetten?

Moet er ook die dingen 'ns op frunniken dan, ze glijden lichtjes naar omlaag. Verder: topspul.

En véél plaats in.
Links is geen optie Dirk, staat den diepvries en hangen de fietsen. Madame haar EOS staat ook in de garage, dus kan moto enkel achteruit er in duwen, en 's morgens er terug uit duwen, want mijnen auto staat ook nog op den oprit, dus automatisch uitrijden ni mogelijk. Is een klein beetje gemanoevreer maar het gaat wel zelle, alleen die linkse handmof zit een beetje in de weg, maar t lukt.
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: handlebar muffs

Bericht door pvde »

Yep,
Wunderlich verkoopt ook van die dingen!
http://www.wunderlich.de/shopart/811036 ... tulpen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: handlebar muffs

Bericht door Den Woesten »

pvde schreef:Yep,
Wunderlich verkoopt ook van die dingen!
http://www.wunderlich.de/shopart/811036 ... tulpen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Houdoe
Relax hier zijn ze , heb mijn schoentje gezet voor vannacht, bedankt pvde.

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: handlebar muffs

Bericht door GSMax »

Heb ik vroeger ook naar gekeken, maar vond de opening iets te nauw. Die hippohands zijn zoals Relax reeds aanhaalde lekker ruim 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Re: handlebar muffs

Bericht door -Fred- »

35 euro : http://www.jossmit.nl/contents/nl/p2561.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nonkel moto
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 jan 2009, 15:02
Woonplaats: gent
Locatie: oostvlaanderen

Re: handlebar muffs

Bericht door nonkel moto »

20€ http://www.24mx.be" onclick="window.open(this.href);return false; ,kijken bij motorcros - handbescherming
joehoe
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: handlebar muffs

Bericht door Den Woesten »

heb oxford muffs maar het lukt mij niet om deze te monteren, zijn er hier die dit gedaan hebben op een GS 1200 van na 2010.

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: handlebar muffs

Bericht door Danny »

Ik heb in mijn oxfords een sleuf gemaakt zoals Wunderlich van mij heeft afgekeken :clown: en zo trek ik ze rond de spiegel en kan ze dan weer sluiten, net voor de handbeschermer aan 't uiteinde van het handvat komt maakte ik een gaatje en daar gaat een schroef door de muff en in 't gat van de handbeschermer. strakker krijg je ze niet rond de hanbeschermer en ze blijven dan ook zo staan. opening netjes naar achter, gaan niet slap hangen :mrgreen:
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: handlebar muffs

Bericht door Den Woesten »

Danny schreef:Ik heb in mijn oxfords een sleuf gemaakt zoals Wunderlich van mij heeft afgekeken :clown: en zo trek ik ze rond de spiegel en kan ze dan weer sluiten, net voor de handbeschermer aan 't uiteinde van het handvat komt maakte ik een gaatje en daar gaat een schroef door de muff en in 't gat van de handbeschermer. strakker krijg je ze niet rond de hanbeschermer en ze blijven dan ook zo staan. opening netjes naar achter, gaan niet slap hangen :mrgreen:
Danny,

kun je wat beelden van je creatie op het forum plaatsen zodat we er allemaal slimmer van worden.

reeds bedankt, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: handlebar muffs

Bericht door Relax »

Voor ons hoeft dat niet, wij zijn slim genoeg om direct de goede te kopen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: handlebar muffs

Bericht door Den Woesten »

Relax schreef:Voor ons hoeft dat niet, wij zijn slim genoeg om direct de goede te kopen.
wie zijn wij, deze met een dikke nek, 'k zou het wat relaxer aan doen.
Denk dat ik voor de Wunderlich's ga gaan.
Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Plaats reactie