BT023 op R1200RT. Glibberige combinatie??

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: BT023 op R1200RT. Glibberige combinatie??

Bericht door Koppel!! »

Yep, is bij mij de GT. 't Ding is ondertussen quasi versleten, heeft er 8000km opzitten en zal content zijn als er ander (lees: beter) opliggen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Francis
Berichten: 599
Lid geworden op: 07 okt 2004, 09:21
Woonplaats: Tielrode
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: BT023 op R1200RT. Glibberige combinatie??

Bericht door Francis »

thx Koppel !
Vrees dat ik dan toch maar terug voor de Michelin PR (3 nu) ga gaan ... of mss de nieuwen dunlop ...
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Re: BT023 op R1200RT. Glibberige combinatie??

Bericht door Stelo »

Hallo,

Ik vertelde een poosje geleden dat ik Dunlop Roadsmart heb gelegd.
Ondertussen heb ik er een 1000-tal kilometer mee gedaan.
Wel, ik ben uiterst tevreden van deze band. Stuurt heel direct, 'valt' niet in de bocht, biedt pakken vertrouwen. Zo ook op koud en vochtig wegdek, tijdens een rit in de Ardennen bij mistig weer en temperatuur rond de 1°.
Mijn kameraad op een FJR deed zijn beklag dat hij me onmogelijk kon volgen, en dan nog reed ik niet op de limiet (doe ik trouwens nooit).

We zullen nu wel zien hoe lang het plezier zal duren.
Vroeger reed ik met de RP3 van Michelin toch makkelijk 14000 kilometer, en dit omzeggens altijd met duozitster.
Die Michelin bood me ook veel rijplezier en héél veel vertrouwen.

To be continued!

Grts,
Stelo
R1200RT
luc.w
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:55
Woonplaats: Thuis
Locatie: oost-Vlaanderen

Re: BT023 op R1200RT. Glibberige combinatie??

Bericht door luc.w »

Stelo schreef:Hallo,

Ik vertelde een poosje geleden dat ik Dunlop Roadsmart heb gelegd.
Ondertussen heb ik er een 1000-tal kilometer mee gedaan.
Wel, ik ben uiterst tevreden van deze band. Stuurt heel direct, 'valt' niet in de bocht, biedt pakken vertrouwen. Zo ook op koud en vochtig wegdek, tijdens een rit in de Ardennen bij mistig weer en temperatuur rond de 1°.
Mijn kameraad op een FJR deed zijn beklag dat hij me onmogelijk kon volgen, en dan nog reed ik niet op de limiet (doe ik trouwens nooit).

We zullen nu wel zien hoe lang het plezier zal duren.
Vroeger reed ik met de RP3 van Michelin toch makkelijk 14000 kilometer, en dit omzeggens altijd met duozitster.
Die Michelin bood me ook veel rijplezier en héél veel vertrouwen.

To be continued!

Grts,
Stelo
Stelo,

Waarom niet terug de PR3 van Michelin?

groeten,
Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: BT023 op R1200RT. Glibberige combinatie??

Bericht door J »

BT gebruik ik nooit meer, zelfde verhaal dan bij Koppel.

vond de Conti road attack goed zowel droog al regen,
nadien de Road Smart ven Dunlop 3 sets super tevreden, was mijn allergrootste favoriet bij de GS
Nu met de K1300R de Dunlop Sport smart eigenlijk nog beter dan de roadsmart in de regen en ik he nu 80Pk meer dan de GS. En in de regen rij ik de laatste tijd meer dan in het droog.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Re: BT023 op R1200RT. Glibberige combinatie??

Bericht door Stelo »

luc.w schreef:
Stelo schreef:Hallo,

Ik vertelde een poosje geleden dat ik Dunlop Roadsmart heb gelegd.
Ondertussen heb ik er een 1000-tal kilometer mee gedaan.
Wel, ik ben uiterst tevreden van deze band. Stuurt heel direct, 'valt' niet in de bocht, biedt pakken vertrouwen. Zo ook op koud en vochtig wegdek, tijdens een rit in de Ardennen bij mistig weer en temperatuur rond de 1°.
Mijn kameraad op een FJR deed zijn beklag dat hij me onmogelijk kon volgen, en dan nog reed ik niet op de limiet (doe ik trouwens nooit).

We zullen nu wel zien hoe lang het plezier zal duren.
Vroeger reed ik met de RP3 van Michelin toch makkelijk 14000 kilometer, en dit omzeggens altijd met duozitster.
Die Michelin bood me ook veel rijplezier en héél veel vertrouwen.

To be continued!

Grts,
Stelo
Stelo,

Waarom niet terug de PR3 van Michelin?

groeten,
Luc

Dag Luc,
Op vorige pagina al verteld: mijn vaste technieker prees de Dunlop's aan. En onder het motto van als je 't nooit probeert weet je het ook nooit....
Grts,
Stelo
R1200RT
luc.w
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:55
Woonplaats: Thuis
Locatie: oost-Vlaanderen

Re: BT023 op R1200RT. Glibberige combinatie??

Bericht door luc.w »

/quote]


Dag Luc,
Op vorige pagina al verteld: mijn vaste technieker prees de Dunlop's aan. En onder het motto van als je 't nooit probeert weet je het ook nooit....
Grts,
Stelo[/quote]

:oops:
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
Flat Twin Power

Re: BT023 op R1200RT. Glibberige combinatie??

Bericht door Flat Twin Power »

Ik ben ook helemaal niet tevreden over de BT's zelf in die zin dat ik ze nooit nog koop.
Mijn RT werd ook afgeleverd met BT 021's. Ik heb droge geen probleem maar bij het minste spatje regen gleed
ik zowel voor als achteraan alle kanten uit. Ik had nog geen 1000 km op de klok en mocht mijn RT bijna uit de
gracht vissen. Ik nam vervolgens bochten als een opa en had geen enkel plezier meer aan mijn RT.
Ik heb die BT's er dan afgegooid en PR's in de plaats gemonteerd en zit nu al tot grote tevredenheid aan mijn tweede setje.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: BT023 op R1200RT. Glibberige combinatie??

Bericht door Koppel!! »

Voila,

afgelopen vrijdag eindelijk de B'Stone's er af gesmeten, waren dan ook tot en met versleten, eerste band waarmee ik tot op (en hier en daar zelfs door) de slijtnokken ben geraakt. Rare v.d band is dat in 't midden er nog altijd profiel was, maar op een zijkanten was 't ver te zoeken.

RT'ke staat nu op Michelin Pilot Road 3, en da's een openbaring tov. m'n versleten BT023's. Nuja, als ik zie hoezeer die versleten waren is elke nieuwe band een openbaring. Maar soit, de Michelins bieden veel vertrouwen, ondanks dat ze nog maar 100km gereden hebben.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: BT023 op R1200RT. Glibberige combinatie??

Bericht door Pol »

Koppel!! schreef:Voila,

afgelopen vrijdag eindelijk de B'Stone's er af gesmeten, waren dan ook tot en met versleten, eerste band waarmee ik tot op (en hier en daar zelfs door) de slijtnokken ben geraakt. Rare v.d band is dat in 't midden er nog altijd profiel was, maar op een zijkanten was 't ver te zoeken.

RT'ke staat nu op Michelin Pilot Road 3, en da's een openbaring tov. m'n versleten BT023's. Nuja, als ik zie hoezeer die versleten waren is elke nieuwe band een openbaring. Maar soit, de Michelins bieden veel vertrouwen, ondanks dat ze nog maar 100km gereden hebben.

Grtz, Philip!
goei keuze en nu moeten we ook geen wielen meer ruilen :wink:
Plaats reactie