Accu

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

judge
Contacteer:

Re: Accu

Bericht door judge »

Heb zelf iets gelijkaardigs voor gehad met mijn LT ,daar weet Danny ook van .
Doe heel wat reisjes van 3 tot 12 dagen en voor de rest gebruik ik mijn RT.
Dus ik met de LT in de Harz geweest 6 dagen terug thuis ,mooi gepoetst en terug weggezet .
Was niks aan de hand .
Een vier weken later op reis voor 5 dagen sauerland ,niks nada batterij zo dood als iets ?
Aan de wagen gestart een 5 minuten gas erop en laat het toerental zakken valt uit ?
Terug geprobeerd weer hetzelfde liedje ,dus voor een paar uurtjes aan de lader.
Geen resultaat ,naar de dealer gebelt (a12) had er nog eentje binnen was wel een zaterdag moest dus snel zijn .
Bleek 176 euro zonder BTW,ik al even rondgebeld vele dicht of niks binnen .
Danny had me de raad gegeven die van de RT eruit en dat maar gedaan en werkte zonder probleem .
Terug thuis gekomen naar mijn vaste leverancier met de LT batterij was stuk volgens hem .
Dus bij BMW wist men mij te zeggen niks anders te kopen want dat was het beste wel die batterij van hen was net iets meer dat twee jaar .
Moet dat volgens hen steeds tussen door aan een lader hangen (druppel) ?
Vroeger reed ik jaren zonder ook maar iets aan een lader te hangen en dat starte altijd.
Volgens die van de batterijen is alles zo goed als chinees of koreaans en is al 6 maand oud voor het bij hun aankomt .
De druppellader erop eens per week een halve dag volgens hem en dat is genoeg .
En even ter info heb ze bij hem maar een 55 euro betaald .
Groeten
patrick en daniella
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
willy

Bericht door willy »

55€ voor een (LT) accu? Kan dat ergens anders vandaan komen dan van China :lol:
Dat een accu al zes maanden oud zou zijn bij de plaatsing is volgens mij geen probleem.
Gaat het om een natte, die worden normaal toch gevuld bij de verkoop, niet?
Als het om een AGM of gel gaat kan dat uiteraard niet, maar een accu degenereert
hoofdzakelijk door het aantal laad-en ontlaadcycli.
Verkeerd (ont)laden kan een accu wel beschadigen en eventueel definitief stuk maken.
Als je echt gerust wil zijn, gebruik dan een intelligente lader en laat hem, als de motorfiets
nogal onregelmatig gebruikt wordt (lees niet elke werkdag ofzo) er altijd aanhangen.
Dat is wellicht niet nodig maar geeft wel meer zekerheid.
judge
Contacteer:

Bericht door judge »

Willy,
Is een Gel batterij en al dat gedoe van het moet van BMW zijn geloof ik al lang niet meer .
Ben trots dat ik met twee BMW rij maar al dat gedoe errond soms :-( :-(
Vervang dan liever als het echt moet alle twee jaar eentje van 55 euro dan eentje net buiten die twee van 200 euro.
Probeer nu om de twee weken een weekend aan de druppellader te hangen als hij niet gebruikt wordt .
De Rt gebruik ik nog regelmatig en heb ik geen problemen met de batterij op de moment .
Groeten
patrick en daniella
willy schreef:55€ voor een (LT) accu? Kan dat ergens anders vandaan komen dan van China :lol:
Dat een accu al zes maanden oud zou zijn bij de plaatsing is volgens mij geen probleem.
Gaat het om een natte, die worden normaal toch gevuld bij de verkoop, niet?
Als het om een AGM of gel gaat kan dat uiteraard niet, maar een accu degenereert
hoofdzakelijk door het aantal laad-en ontlaadcycli.
Verkeerd (ont)laden kan een accu wel beschadigen en eventueel definitief stuk maken.
Als je echt gerust wil zijn, gebruik dan een intelligente lader en laat hem, als de motorfiets
nogal onregelmatig gebruikt wordt (lees niet elke werkdag ofzo) er altijd aanhangen.
Dat is wellicht niet nodig maar geeft wel meer zekerheid.
K 1200 LT-R 850 RT
willy

Bericht door willy »

judge schreef:Willy,
Is een Gel batterij en al dat gedoe van het moet van BMW zijn geloof ik al lang niet meer .
Idem dito wat betreft het BMW gedoe (is deels de reden dat ik mijn motorfiets niet bij een officiële dealer kocht)
In het geval van een gel accu lijkt me 55€ mogelijk te goedkoop om goed te kunnen zijn.
judge
Contacteer:

Bericht door judge »

Willy de tijd zal het uitwijzen op de moment werkt alles nog prima
groeten
patrick en daniella
willy schreef:
judge schreef:Willy,
Idem dito wat betreft het BMW gedoe (is deels de reden dat ik mijn motorfiets niet bij een officiële dealer kocht)
In het geval van een gel accu lijkt me 55€ mogelijk te goedkoop om goed te kunnen zijn.
K 1200 LT-R 850 RT
renshi
Contacteer:

Bericht door renshi »

Vandaag batterij vervangen door een odyssey pc680 ,originele BMW batterij heeft na 8 jaar de geest gegeven.
Nu eens afwachten wat die odyssey in zijn mars heeft.
http://i160.photobucket.com/albums/t196 ... 847b61.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie