Vegen/krassen op zwarte kunststofdelen zijkoffers

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pelelaur
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 mei 2006, 10:08
Locatie: sint-amands

Vegen/krassen op zwarte kunststofdelen zijkoffers

Bericht door pelelaur »

Beste,

Weet iemand hoe je de zwarte kunststof delen van de zijkoffers weer netjes kan maken? Zitten wat sporen op van met de voeten tijdens op en afstappen de koffers te raken (het zwarte gedeelte dan)
Zou niet weten hoe je het eraf krijgt of is dat werkelijk beschadigd?
Weet iemand raad?
Dankje,

Peter
HONDA TRANSALP - HONDA VARADERO - HONDA SUPER BLACKBIRD XX - BMW R1150RT - HONDA PAN EUROPEAN - BMW K1200RS - nu R1200RT (2008)
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Vegen/krassen op zwarte kunststofdelen zijkoffers

Bericht door John »

Echte krassen krijg je niet meer weg. Wat ik gewoonlijk doe is, en dit vraagt wel een beetje werk, is van ze glad te schuren. Dus eerst grof, dan fijner en fijner, tot een 800 toe en zelfs hoger.
Daarna een polierborstel er over en ze blinken als zijnde gespoten. Komen er later weer wat krasjes op herhalen we deze handeling en ze zijn weer nieuw.


Je moet er wat voor over hebben hé! :mrgreen:
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Vegen/krassen op zwarte kunststofdelen zijkoffers

Bericht door Mil »

:grin: hoe dikwijls kan je dat doen voor hij verluchtingsgaten krijgt :lol:
Leven is het meervoud van lef...
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Vegen/krassen op zwarte kunststofdelen zijkoffers

Bericht door patrick k100 »

ga die van mijne gele spuiten met plastidip das ne rubbercoating en nadien kan je dat er zelfs gewoon aftrekken ze doen daar wielen en zelfs auto's mee .op you tube ook filmkes van te vinden
http://www.mywrap.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Vegen/krassen op zwarte kunststofdelen zijkoffers

Bericht door John »

Heuuu...Patrick...als er diepe krassen in zitten zie je die in dat latere spuitwerk ook zelle!
En Mil, zo dikwijls is dat niet nodig hé! Eens per 2 a 3 jaar zal wel goed zijn zekers? :wink:
Anders kan je betere een trapke meenemen om naast je brommer te zetten iedere keer je opstapt :mrgreen:
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Vegen/krassen op zwarte kunststofdelen zijkoffers

Bericht door patrick k100 »

ja die diepe krassen das just john die ga je moeten opvullen maar ge kunt er wel schoon werk mee leveren
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Vegen/krassen op zwarte kunststofdelen zijkoffers

Bericht door patrick k100 »

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... oCuSNs9U50" onclick="window.open(this.href);return false;
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Vegen/krassen op zwarte kunststofdelen zijkoffers

Bericht door tweecilinderke »

ga die van mijne gele spuiten met plastidip das ne rubbercoating
Gaat ge bij touring gaan werken misschien? t'is t'hope dak nooit in panne val dan :lol: :lol:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
stoffel1967
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 okt 2012, 10:29

Re: Vegen/krassen op zwarte kunststofdelen zijkoffers

Bericht door stoffel1967 »

hallo
denk dat jullie mij voor gek gaan verklaren maar ik had dus ook diepe krassen op mijn koffers van de vorige eigenaar , die mens had denk ik soms zwaar problemen met de breedte van de motor
en gebruikte de koffer als bumpers denk ik
dus er waren enkele diepe krassen en een deel oppervlakkige krassen , de diepe waren toch een paar millimeters diep
die krassen staken al een hele tijd mijn ogen uit en wist niet goed wat er mee te doen , nieuwe koffers zijn wreed duur , er iets over plakken trok ook op nie veel dacht ik
dus van de week het electrish schuurbandmaschien genomen en ik dacht erger als nu zal het wel niet worden , ze dus aan de motor laten hangen en maschiene schuin tegen de koffers gedrukt en de vorm van de koffer gevolgd en waar de koffer volledig draait zo uitgewaaierd met het maschiene
dat was korrel 80 dus vrij grof , nadien met de hand even geschuurd met korrel 180
toen met schoensmeer opnieuw ingewreven , eene goei dikke laag , en die zien er verdorie als nieuw uit
als ik nu een beetje voorzichtig ben en ze ni meer abimeer , (ik weet ook dat ik dat geen 5 keer kan doen zo een rigoreuze behandeling) , dan gaan ze nog lang meegaan

moet wel zeggen dat ik eigenlijk schrijnwerker ben van vroeger , en een beetje gewoon ben van met die maschienes om te gaan , alle zo een beetje het gevoel heb hoe te draaien en te duwen , denk dat je je koffers anders wel zou kunnen ruiineren :-)
maar ben er wreed content over nu
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Vegen/krassen op zwarte kunststofdelen zijkoffers

Bericht door patrick k100 »

@ tweecilinderken; geen probleem woar moatse hij staat in panne ik kom af en hij zegt mij wak moe doen :lol:
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Vegen/krassen op zwarte kunststofdelen zijkoffers

Bericht door K1200GT »

stoffel1967 schreef:hallo
toen met schoensmeer opnieuw ingewreven , eene goei dikke laag , en die zien er verdorie als nieuw uit
:shock: Niks tegen schoensmeer, maar misschien liever niet op mijn koffers; oh jee als je binnenshuis met die koffers ergens tegenaan komt... moeder de vrouw zal wreed content zijn, denk ik :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
gianni
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 aug 2009, 13:48

Re: Vegen/krassen op zwarte kunststofdelen zijkoffers

Bericht door gianni »

WD40

blink schoon en krassen zie je minder (maar zijn niet weg)
en maakt geen plakken zoals schoensmeer :)
stoffel1967
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 okt 2012, 10:29

Re: Vegen/krassen op zwarte kunststofdelen zijkoffers

Bericht door stoffel1967 »

ja maar wel geen zwarte schoensmeer he , wel transparant , dat geeft ook een donker blinkend effect
zo zot ben ik nu ook weer niet hoor :lol:
Plaats reactie