Hein Gericke

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Hein Gericke

Bericht door Jo De Paepe »

Hein Gericke Zomergem (Gent) , wat is me dat daar voor iets . :-(

Dat is nu al de2° keer dat ik er iets koop en aan de kassa plots veel meer moet betalen.

Deze Zomer aktie -20% op alles : Ik koop een paar zomerlaarsjes 115€ (-20% denk ik ) want de affiches van de promo's hingen nog overal in de winkel en in de vitrine.
Aan de kassa gekomen wordt die 20% niet verrekend onder het excuse van de kortingsaktie is reeds sinds enkele dagen afgelopen.
Mijn repliek : dan moeten al die affiches weggehaald worden en de stickers op de bottinen verwijderd worden , zoniet koop ik de laarsjes aan de prijs die op het etiket staat minus 20%
nergens op de affiche is sprake van een datum.
De verkoper begint wreed moeilijk te doen op het boertige af .
Ik zeg hem dan maar dat hij zijn bottinen kan steken waar de zon niet schijnt :twisted: . De klant na mij staat daar met een compleet pak en begint ook te discuteren.
Uiteindelijk houd de verkoper voet bij stuk en zijn we allebei zonder iets buitengegaan.

Vandaag een jet helm gaan kopen en tegen beter weten in naar Hein . daar staat een matzwart exemplaar in mijn maat .
aan de kassa gekomen , begint de verkoper: jamaar meneer , de prijs op het etiket is nog de soldenprijs , deze helm kost nu 10 € meer dan op het etiket.
kijk maar op mijn computer.
Zal mij worst wezen man , ik wil de prijs betalen die er op staat en geen cent meer.
verkoper : dat had je gedacht , iedereen kan wel eens een foutje maken he meneer.
Ik zeg hem dat hij wettelijk verplicht is om me de helm aan de etiketprijs te verkopen.

antwoord : ik moet wettelijk helemaal nikske manneke.

Antwoord van mij ; steek hem dan bij die bottinen van in juli.
Ben het dan maar afgetrapt.

Met zo 'n commerciele ingesteldheid is het niet moeilijk dat ze tegen de rode cijfers aan draaien.
Ik begin zo stilaan het vermoeden te krijgen dat ze proberen de klanten te bedriegen. Althans zo voel ik mij nu .
Tweemaal op enkele maanden vind ik er toch een beetje over :-(

enfin , k'moest mijn frustratie eens kwijt , t'is ter uit :-x
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Hein Gericke

Bericht door Lukas »

Mailke naar de hoofdzetel?
Dit kan toch niet de 'huisstijl' zijn?
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Hein Gericke

Bericht door patrick k100 »

ja tis echt ne symapthieke mens daar,die jonge gast vroeger in sint denijs was stukken beter maatje.
enkele weken geleden ook daar binnen gevallen mits -20 korting op alles wat er in de winkel ligt (stond in de e-mail) naardaar om setje oxford handverwarming 50 euro geprijst kom aan de kassa ; 50 euro zegt hij . ikke hoezoe en de min 20 ? hij: ach nee .ikke: ge moogt ze hebben.
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
GSA1200 DRIVER
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 okt 2012, 23:24
Woonplaats: Bilzen
Locatie: Limburg

Re: Hein Gericke

Bericht door GSA1200 DRIVER »

Ik heb nochthans al m'n kleding wel januari 2012 met korting gekregen zelfs m'n 2 schuberth c3 helmen van 529€ -15% = 449€
Ik heb zelfs m'n laarzen die ik 4 maanden dagelijk gedragen had, en waar ik een rits had van kapot getrokken voledig terug betaald gekregen.
M'n handschoenen begonnen na 2 maanden los te komen in de naden en ik heb dadelijk nieuwe gekregen.
Ik heb echt niet te klagen van Frank bij Hein Gericke Hasselt, ik denk dat het probleem zich dan toch in Gent voordoet.

Groetjes
Marc
A day without motorcycling, is a lost day
Lid BMW MC VL
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Hein Gericke

Bericht door willy »

Bij HG te Wijnegem heb ik ook een hilarische ervaring gehad ivm kortingen. Ze gaven daar zogezegd een
stevige korting, maar op het label aan jassen was nog te zien hoe ze de volle prijs verhoogd hadden om,
na het berekenen van de korting....., jawel, uit te komen op de ondergestopte prijs op het label :cry:
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Hein Gericke

Bericht door Harald »

Bij mij zou die Jethelm plots uit mijn handen zijn gevallen, net voor zijn voeten aan de kassa :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Hein Gericke

Bericht door Koppel!! »

Begrijp niet goed hoe je, na één keer zo'n ervaring meegemaakt te hebben, nog terug naar dezelfde winkel gaat. Zelfs al bieden ze mij daar iets gratis aan, dan kom ik daar niet meer binnen.
Zeker als je weet dat er zoveel alternatieven zijn :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
be1150rt
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2012, 19:23

Re: Hein Gericke

Bericht door be1150rt »

Denk inderdaad dat dit erg shopgebonden is. Ook ik heb nooit te klagen gehad van Hein Gericke (Hasselt weliswaar). Altijd correct behandeld geweest en dikwijls binnengesprongen zonder iets aan te kopen en gewoon een leuke babbel met Frank gehad, altijd met de glimlach. Jammer van de slechte service die jij gehad hebt. Ik zou het inderdaad melden aan de hoofdzetel want dit is erg slechte reclame denk ik zo.
MidlifeCruise
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 mar 2011, 18:03
Locatie: Hulshout

Re: Hein Gericke

Bericht door MidlifeCruise »

Dat gebeurt wel meer... heb dat voorgehad bij FC-Moto in Aken, het is zeer vervelend dat je na internet opzoek werk, verplaatsing, passen, wikken en wegen aan de kassa staat met dit probleem. Met lege hand naar huis is dan ook frustrerend.
Vraag me af hoe je dat dan toch best zo ver drijft dat je die zaak toch kan meenemen tegen de etiket prijs?
Ik dacht dat dat wettelijk was dat je dat tegen die prijs kon aankopen, als het natuurlijk niet echt een fout is van een punt of komma.
Just call me Luc
adventure1200
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:20

Re: Hein Gericke

Bericht door adventure1200 »

Hallo , ik denk ook dat dit shop-gebonden is , ik koop al jaren bij Hein Gericke en steeds goede service gehad , mijn Gore-tex laarzen zonder problemen ingeruild voor nieuwe na één jaar (2 jaar garantie) Op mijn vorige Nagano-jas en Nagano-broek beide in gore tex had ik na 1,5 verkleuring (zwart naar blauw in de plooien) Winkel alles opgestuurd naar Firma en binnen 2 weken had ik mijn aankoop-som terug op waardebon !! Wat ik er nu wel bij moet vertellen , veel van de spullen in reclame zijn mogelijk na 2 jaar niet meer te verkrijgen en ben je beetje verplicht om een opleg te doen om toch ietske beter materiaal , nu ja al bij al ben ik steeds tevreden geweest over de goede service bij Hein Gericke Jorissport Blankenberge , mag ook eens gezegd worden :-)
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Hein Gericke

Bericht door Frans »

FOD economische zaken eens verwittigen .
T zal rap gedaan zijn met die praktijken.
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Hein Gericke

Bericht door Relax »

Koppel!! schreef:Begrijp niet goed hoe je, na één keer zo'n ervaring meegemaakt te hebben, nog terug naar dezelfde winkel gaat. Zelfs al bieden ze mij daar iets gratis aan, dan kom ik daar niet meer binnen.
Zeker als je weet dat er zoveel alternatieven zijn :wink:

Grtz, Philip!
:bsstupid:

Zeker omdat daar in de buurt nog een winkelketen actief is, waar zowel klantvriendelijkheid als service wél hoog in het vaandel gedragen worden.
En bij Koppell!! natuurlijk. Maar die z'n oprit ligt wa minder goed.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Hein Gericke

Bericht door Dirk Pauwels »

Als je slecht betaald krijg je ook slecht gemotiveerde verkopers.....
Maar volgens mij is de ge-etiketeerde prijs wettelijk de enige juiste, ook al zegt zijne PC van niet. Als hij te lui is om de etiketten en affiches te verwijderen moet hij de verschillen maar uit eigen zak bijpassen.
Ik ga al lang niet meer bij HG, hun goed materiaal is even duur als de "dure" merken en de goedkope spullen zijn brol..... er zijn genoeg alternatieven waar je wel vriendelijk ontvangen wordt.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Hein Gericke

Bericht door p@rick »

Koppel!! schreef:Begrijp niet goed hoe je, na één keer zo'n ervaring meegemaakt te hebben, nog terug naar dezelfde winkel gaat. Zelfs al bieden ze mij daar iets gratis aan, dan kom ik daar niet meer binnen.
Zeker als je weet dat er zoveel alternatieven zijn :wink:

Grtz, Philip!
Inderdaad, heb - even off-topic - een soortgelijke ervaring gehad bij de toendertijd nog alomgeprezen Moto2000 te Gent. Nooit of te nimmer daar nog over de vloer geweest, en vele anderen aangeraden om hun gerief elders te zoeken ipv bij diene pipo.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
glorious
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2010, 18:06

Re: Hein Gericke

Bericht door glorious »

Zelfde ervaring gehad in HG Gent, 2 weken voor nieuwjaar. Kreeg e-mail 20% korting en ga naar de winkel,hebben niet de gepaste maat en de verkoper zegt dat hij die zal bestellen. Krijg week later bericht dat het pak is binnengekomen. Na de pasbeurt in de winkel rekent de verkoper mij volledige prijs aan. Ik maak er hem attent op en na wat grommen rekent hij mij dan toch de juiste prijs (-20%) aan. Triestig zo zakendoen.

Grtn

Herman
jempie1
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:58
Woonplaats: 9400
Locatie: Pollare-Ninove

Re: Hein Gericke

Bericht door jempie1 »

Ik denk dat hij die 20% in zijn eigen zakken steekt
Honda 550 four,Guzzi California 1100, R1150RT , R1200RT en nu R1200GSA
Mercedes E 220 CDI
Lid.BMW Motor Club Vlaanderen
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Hein Gericke

Bericht door patrick k100 »

ho moto 2000 ook zo ne gezellige péé ze zouden beter samen een winkelken open doen die twee de twee klantvriendelijkste personen ever
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Hein Gericke

Bericht door WILBIKE »

Had destijds bij Moto 2000 ook zo een ergerlijke ervaring... gewoon nooit meer geweest en telkens de mogelijkheid zich voordeed de zaak afgeraden aan de geïnteresseerden, simpel toch! Hoeveel klanten heeft dit misschien al gekost? Snappen die knapen dan niet dat zij moeten leven van de klanten te verzorgen en niet te stropen, het lijkt soms of je je moet laten bedriegen om er klant te 'mogen' zijn... Mij niet gezien, alleen negatieve kritieken dienen hier de handelswijze van zulke zaken. We blijven het verder vertellen dat anderen niet in dezelfde val trappen :wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
De Jempy
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 nov 2007, 20:53
Locatie: Valley of the Black Creek

Re: Hein Gericke

Bericht door De Jempy »

be1150rt schreef:Denk inderdaad dat dit erg shopgebonden is. Ook ik heb nooit te klagen gehad van Hein Gericke (Hasselt weliswaar). Altijd correct behandeld geweest en dikwijls binnengesprongen zonder iets aan te kopen en gewoon een leuke babbel met Frank gehad, altijd met de glimlach. Jammer van de slechte service die jij gehad hebt. Ik zou het inderdaad melden aan de hoofdzetel want dit is erg slechte reclame denk ik zo.
Dit kan ik zeker bevestigen. Als het goed is mag het ook gezegd worden.
In Hein Gericke Hasselt nog nooit een probleem gehad.
Broek gepast - was niet mijn maat - "Geen probleem mijnheer, we kunnen ze van een andere winkel laten komen. Indien ze niet past hoef je ze niet te kopen. Wij verwittigen je wel als ze ter beschikking is." - Correcte service.
Afbeelding
Afbeelding
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Hein Gericke

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 26 jun 2015, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Hein Gericke

Bericht door jakke »

Wil er nu genen draai aan geven, maar wou eerder op de avond een Windows phone kopen.
Kom toevallig uit in Carrefour in Burcht.
ik: Goeiedag, hebben jullie de Lumia 610 nog op voorraad aub?
Verkoper: Jazeker, maar meneer waarom zou je die willen kopen.
Ik: Omdat ik twee mensen ken die daar zeer tevreden over zijn en die perfect voldoet aan datgene waar ik hem voor nodig heb.
Hij: ik zou u die zeker niet aanraden zenne meneer, dat is de grootste brol die op de markt is.

Toen volgde er een hele preek over hoe goed de Samsung Android telefoons wel waren en daar kon ik veel meer spelletjes op spelen.

Ik: Maar ik heb dat toestel niet nodig om spelletjes op te spelen, maar om te werken.
Hij terug: Ge doet wat ge wilt, maar ik raad hem zeker niet aan, PUNT.

Ik terug: Jammer, dag meneer!!

Eigenlijk had ik dat toestel, voor mezelf al zo goed als gekocht.
Het is door dienen sukkel zijn onbeschoftheid dat ik zonder ben weggegaan.

Als ik die kerel zijnen baas zou zijn en zou die op die manier tegen de klanten horen uitleggen, maar die lag zonder pardon met zijn klikken en klakken op straat.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
aeneas
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2012, 13:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Hein Gericke

Bericht door aeneas »

Geen problemen met HG in Wommelgem.. was er in november om te zien voor een nieuwe helm, en toen ik vroeg of die binnenkort ev. in promotie kwam zeiden ze dat het pas binnen een maand was maar ze die korting (10 of 20% herinner het me al niet meer) al ineens konden geven, zelfs al was ze nog niet geafficheerd.
Mijn andere hobby: http://www.flippers.be" onclick="window.open(this.href);return false;
judge
Berichten: 213
Lid geworden op: 20 mar 2010, 18:48
Locatie: Schoten
Contacteer:

Re: Hein Gericke

Bericht door judge »

Zijn regelmatig in Duitsland en heb inderdaad al prijzen vergeleken met Polo of Louis in Duitsland en zijn daar veel goedkoper dan Hein gericke.
Verleden jaar zelfs op verlof in Valkenburg hebt ge er al net de grens over.
Waren zo een mooie koopjes maar plaatsgebrek ,geen probleem briefje invullen .
Hebben dat opgestuurd voor ik geloof 7,5 euro en mag een pakket zijn tot 30 kilo,dus gedaan .
Nog geen week later al thuis afgeleverd in perfecte staat ,dus ik weet het nu wel waar ik nog iets aankoop .
De paar dingen die ik hier gekocht had in Wommelgem niet echt problemen maar dat was verleden tijd.
Bekomt zelfs 10 % als MAG lid dat van BMW telt niet :oops: :oops:
Groeten
patrick en daniella
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Hein Gericke

Bericht door Harald »

judge schreef: Bekomt zelfs 10 % als MAG lid dat van BMW telt niet :oops: :oops:
Omdat BMW een eigen kledinglijn heeft natuurlijk :roll:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
colingoes
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 feb 2005, 19:51
Woonplaats: Manneksenvere
Locatie: West Vlaanderen

Re: Hein Gericke

Bericht door colingoes »

tot op heden geen problemen gehad
zelf bij kortingen
Plaats reactie