Laatste oude GS of nieuwe GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

GSluckie
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jan 2013, 22:56

Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door GSluckie »

De keuze is moeilijk tussen aankoop van een heel recente "oude"GS (2011-2012) of een nieuwe GS.
Motorisch zijn de verschillen natuurlijk duidelijk.
Is er een duidelijk verschil tussen de ESA van de nieuwe en de oude GS?
Een Triple Black 2012 en een nieuwe GS kunnen ongeveer hetzelfde kosten met ongeveer de zelfde opties.
Risico van kinderziektes bij de nieuwe, sneller waardeverlies van de oude?
Graag uw reacties
Gr.van Luc
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door Ralph »

ik vind de nieuwe een pak beter rijden!
en ik ben niet de enige!
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door Beemer »

Ga voor de nieuwe en neem 2 + 2 garantie....
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door Relax »

Let daar maar mee op, die verlengde twee jaar tellen niet voor alles. En één keer iets in garantie bij BMW, is de tweede keer zelf betalen. En het kan, I know.
Als je érg veel rijdt en niet inzit met de kinderziektes, zou ik een nieuwe nemen: alles wat stuk gaat is binnen de garantie en wordt dus vervangen. Rij je niet veel en wil je je motor lang houden: koop een "oude".
Ik rij zelf redelijk veel en koop eind dit jaar nog één van de laatste GSA's. Geen zin in kinderziektes.
I respect your opinion. But I don't give shit.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door p@rick »

Ik heb vorig jaar nog bewust gekozen voor het model 2012, en heb daar nog geen kilometer spijt van.
Looks zijn voor mij méér dan ok (aan de nieuwe zijn er enkele details waar ik nog 'n beetje aan moet wennen), vermogen is ook ruim voldoende, en de commerciele eindereeksactie op dat model was mooi meegenomen.
Vermits ik nog niet met de nieuwe gereden heb kan ik ook niet vergelijken, maar mijn 2012ke met 4500 km op de teller doet (voor mij) wat moet : mij op een aangename manier van A naar Z brengen, en liefst van al nog langs B, C, D....X en Y :wink: En dat mag ie wat mij betreft nog een aantal jaren blijven doen.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door willy »

Een nieuw model is altijd een beetje avontuur....
Het oude model is altijd een beetje voorbijgestreeft....
Heb je nu een fiets die nog kan dienen?
IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door IB1 »

Voor de zelfde prijs of een beetje meer zou ik gaan voor de nieuwe (heb ik ook gedaan). De oude is niet meteen slecht, maar de nieuwe is iets beter. Hier heb ik ook 4 jaar garantie, maar de vraag die ik me nu stel is of die wel 4 jaar zal houden of gewoon na 60k km wegdoen voor een redelijke prijs. Voorlopig heel tevreden over de 2013, maar problemen bij 300km op de teller zou geen goed voorteken zijn.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
GSluckie
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jan 2013, 22:56

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door GSluckie »

Ik heb nu nog een GS van 2007 met slechts 26500 km :oops:
Morgen dinsdag komt er iemand kijken en mag de moto met alle accessoires weg voor 8500 euro.
Dan is het een kwestie van nog eens evenveel bij te leggen voor een nieuwe (met iets minder accessoires) of een 6000 euro bij te leggen en te gaan voor een heel recente Triple Black (2012)
Als ik er vannacht niet uit kom, houd ik de moto en koop ik volgend jaar een nieuwe
Als er nog reacties zijn, graag
Luc
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door willy »

Er vannacht niet uitkomen (wat betreft de GS) is misschien nog zo slecht niet,
een motor hebbende zoals je die beschrijft zeker, daar kan je nog jaren mee verder.
Maar als je de economie wil steunen kan je jezelf daar uiteraard voor opofferen :razz:
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door jakke »

Van een "luxe probleem" gesproken.
Ik heb zeer recent de 1200 GS Triple Black gekocht, model 2012.
Als je de vraagprijs kan bekomen van uw huidig model dan zal je voor het model 2012 wel iets meer moeten opleggen dan 6000 euro met alles er op en aan, zoals de aanbieding nu is. Tenzij je geen btw moet betalen natuurlijk.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
GSluckie
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jan 2013, 22:56

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door GSluckie »

Awel Jakke, een nieuwe zal het inderdaad voor die opleg niet zijn.
Maar ik weet er ene staan van 2012 met 11200 km op de teller : 14200 euro koffers inbegrepen + 1 jaar garantie
en ene van 2011 voor de prijs van 14600 euro koffers en GPS inbegrepen
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door jakke »

Ha ja, ok dan!
Dat bedoelde je met recent.
Je loopt dan wel de BMW assistance mis natuurlijk die de eerste eigenaar geniet.
Maar zoals ik al schreef, de rest is btw.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
GSluckie
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jan 2013, 22:56

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door GSluckie »

Mag ik vragen Jakke, waarom jij gekozen hebt voor de Triple Black en niet voor de nieuwe LC
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door jakke »

Heeft alles te maken met het model op zich.
En omdat ik al vanaf mijn jeugd gek ben van een zwart voertuig. Omdat ik nog bij geen enkel voertuig dat ik kocht, leest auto, om één of andere reden de kleur kon kiezen.
Omdat het een unieke kans was om het safety-pack aan sterk verminderde prijs erbij te hebben en de koffers en GPS gratis waren.
Omdat een mens maar 1 keer leeft en je af en toe eens gek moet doen. :lol:
Ik ben bij mijn keuze echt niet bezig geweest met eventuele kinderziektes.
Vorige week ben ik naar de nieuwe GS gaan kijken bij de dealer en heb echt geen spijt dat ik het vorige model heb.
En dat brengt mij terug naar de verwijzing naar mijn eerste zin. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door GSMax »

jakke schreef:Heeft alles te maken met het model op zich.
En omdat ik al vanaf mijn jeugd gek ben van een zwart voertuig. Omdat ik nog bij geen enkel voertuig dat ik kocht, leest auto, om één of andere reden de kleur kon kiezen.
Omdat het een unieke kans was om het safety-pack aan sterk verminderde prijs erbij te hebben en de koffers en GPS gratis waren.
Omdat een mens maar 1 keer leeft en je af en toe eens gek moet doen. :lol:
Ik ben bij mijn keuze echt niet bezig geweest met eventuele kinderziektes.
Vorige week ben ik naar de nieuwe GS gaan kijken bij de dealer en heb echt geen spijt dat ik het vorige model heb.
En dat brengt mij terug naar de verwijzing naar mijn eerste zin. :wink:
Awel Jakke dat is exact dezelfde reden waarom ik in augustus toch nog voor de r1200gs triple black heb gekozen. Ben overlaatst naar opendeur AMS geweest en heb echt geen spijt van mijn keuze 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door Danny »

Ik snap sowieso niet dat je een gs gaat verkopen waar je nog niet eens mee hebt gereden en die in de fleur van zijn leven is om gewoon een "andere" te kopen. daar bovenop aan een ander vragen wat zou ik nu pakken??
Als ik morgen de centen heb en ik moest een andere kopen dan kocht ik gewoon dat wat ik graag zag en wilde hebben, is dat een ouder model, so be it. is dat een nieuwe met mogelijk een af en toe een klein prul, en dan... daar is terugroep en garantie voor.

De keuze maak je zelf en als je je verstand gebruikt dan blij je gewoon -af en toe- deze eens van den hof halen... met een nieuwe ga je niet gelukkiger zijn of meer rijden, das maar heel efkens en binnen 5 jaar kom je dezelfde vraag stellen...

geef je geld aan benzine en vlam ermee rond ipv veel uit te geven aan iets dat enkel 't zelfde doet en dat is starten en bollen.

das ,natuurlijk mijn gedacht he :mrgreen:
PHILIP
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 okt 2004, 11:56
Locatie: noord antwerpen

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door PHILIP »

Nú ineens is de 1200 een goede motor ... ? ik dacht dat alleen de vorige oude een goede motor was....
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door Danny »

PHILIP schreef:Nú ineens is de 1200 een goede motor ... ? ik dacht dat alleen de vorige oude een goede motor was....

:mrgreen:
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door Dirk Pauwels »

PHILIP schreef:Nú ineens is de 1200 een goede motor ... ? ik dacht dat alleen de vorige oude een goede motor was....
Is ook zo, dat van die oude dan hé.... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door Dirk Pauwels »

Danny schreef:Ik snap sowieso niet dat je een gs gaat verkopen waar je nog niet eens mee hebt gereden en die in de fleur van zijn leven is om gewoon een "andere" te kopen. daar bovenop aan een ander vragen wat zou ik nu pakken??
Als ik morgen de centen heb en ik moest een andere kopen dan kocht ik gewoon dat wat ik graag zag en wilde hebben, is dat een ouder model, so be it. is dat een nieuwe met mogelijk een af en toe een klein prul, en dan... daar is terugroep en garantie voor.

De keuze maak je zelf en als je je verstand gebruikt dan blij je gewoon -af en toe- deze eens van den hof halen... met een nieuwe ga je niet gelukkiger zijn of meer rijden, das maar heel efkens en binnen 5 jaar kom je dezelfde vraag stellen...

geef je geld aan benzine en vlam ermee rond ipv veel uit te geven aan iets dat enkel 't zelfde doet en dat is starten en bollen.

das ,natuurlijk mijn gedacht he :mrgreen:
Ook mijn gedacht, maar als GSluckie geld en goesting heeft, waarom niet, dan kan hij iemand anders gelukkig maken met een bijna niet gebruikte GS1200 oilhead. Mensen als GSluckie moeten er ook zijn, goed voor de dealers en goed voor wie een occasie zoekt met weinig kms. :cheers:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
stefaan1961
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 jul 2005, 01:18
Woonplaats: Paal
Locatie: Limburg

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door stefaan1961 »

De kleur is ook wel belangrijk ;-)

Afbeelding
Afbeelding
Stefaan
K100RT'87

R1150 GSA '03

Afbeelding
Afbeelding
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door GSMax »

De kleurstelling van de nieuwe GS is juist wat mij heeft doen besluiten van toch maar de "oude" triple black te nemen. Vind de nieuwe kleuren maar niets, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening hé :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
GSluckie
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jan 2013, 22:56

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door GSluckie »

Heel veel commentaren, soms pittig. Da's goed.
Ik heb inderdaad 2 maal 1 u gereden met de nieuwe GS en dat viel geweldig goed mee !!!
Je laat dan uit nieuwsgierigheid een offerte maken, krijgt dan een goed bod voor je oude en dan begint de "redelijkheid" te verzwakken en komt puur de goesting boven. :drunken:
Goesting om na 6 jaar eens met iets anders te rijden. En dat zal iedereen wel eens hebben. Ne mens mag toch nekeer dromen hé.
Deze morgen zegevierde de ratio echter opnieuw (een blik naar mijn huidige motor en een blik in mijn portomonnee) en heb ik beslist om mijn motor te houden.
Ik ben toch blij dat luidop mijn droom neerschrijven toch een aantal reacties heeft uitgelokt. Waarmee zouden we anders onze fora vullen? :mrgreen:
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door Jo De Paepe »

De kleurstelling van de nieuwe GS is juist wat mij heeft doen besluiten van toch maar de "oude" triple black te nemen.
een potteke verf en een goede carossier kunnen wonderen doen. :-)
En je kan er nog iets unieks van maken ook
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
erictdm
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 jun 2006, 13:34
Locatie: prov antwerpen

Re: Laatste oude GS of nieuwe GS

Bericht door erictdm »

GSMax schreef:De kleurstelling van de nieuwe GS is juist wat mij heeft doen besluiten van toch maar de "oude" triple black te nemen. Vind de nieuwe kleuren maar niets, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening hé :wink:
Hier sè, ne gelijkgezinde. Triple black GSA "de oude" 2013 :wink:
leuk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
Plaats reactie