Ervaring met Shuberth S2?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

Vandaag antwoord van MotoWebshop. En wat dacht je?

"Dit model is inderdaad wel door Schuberth aangekondigd maar nog steeds niet geleverd."

Wat zo ongeveer neer komt op wat ik al dacht: klanten lokken, de schuld bij de leverancier leggen en hopen op een andere verkoop.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Werner Von C. »

Vraag dan wanneer ze leveren...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

Ben wel zot, ni gek. Kan zo nog maanden wachten en zeker weten dat ze het zelf niet weten.

Ik heb hen al een mail gestuurd met de vraag waarom ze die helm dan wel te koop aanbieden en mijn erg tactvol gestelde vermoedens omtrent hun verkoopstechniek.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Lukas »

Relax schreef:... mijn erg tactvol ...
:lol: :lol: :lol:
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

Ze hebben wél, en ook nog vriendelijk, geantwoord dat de introductie van een nieuw model, en niet alleen bij Schuberth, wel 'ns wil achterblijven door (personeels)problemen.

Beloshop, de Oostenrijkers, antwoordden met net dat de helm binnen vier weken in productie gaat.

Van Shuberth nog niks, behalve een bevestiging van ontvangst van mijn mail.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Werner Von C. »

Dus nog een maandje geduld.

Heb je weer iets om naar uit te kijken, geduld is een schone deugd.

PS bangelijk mooie helm hoor m.i.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Bob »

Relax schreef:Van Shuberth nog niks, behalve een bevestiging van ontvangst van mijn mail.
Van Schuberth - bovenop de bevestiging van ontvangst van mijn mail - dit :
Beate.Wilczynski@schuberth.com schreef:Sehr geehrter Herr Leys,



vielen Dank für das Interesse an unseren Produkten.

Bedauerlicherweise ist diese Dekor derzeit nicht erhältlich und wir können Ihnen auch keinen Liefertermin nennen.
Ze zei meneer tegen mij :razz: Maar los daarvan is het net wat ik eerder al schreef : het model dat je wil staat zelfs niet op de website van Heer Schuberth en dat wordt dus snuif. Misschien toch die Shark overwegen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

Hebben ze mij ook gemaild.

De Oostenrijkers lieten me weten dat de helm binnen 4 weken in productie gaat :shock:

De Nederlanders wisten me nog te zeggen dat ze geen zicht op een termijn hadden, maar dat ik als eerste op de lijst zou komen te staan bij verdeling van dit model

En nee, ik wil deze. Of hoogstens in een andere kleurstelling. S2 Lines Wit/rood/blauw of zo.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Bob »

Relax schreef: S2 Lines Wit/rood/blauw of zo.
Die vind ik ook mooi.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

Vervolg & zwanezang: na verschillende mails aan de klantendienst, die mij eerst vroeg mij in te lichten bij hun dealers :shock: , is eindelijk bekend dat zij de S2 niet in die kleurstelling gaan aanbieden.
Vraag me af waarom die wacko's 'm dan wel op verschillende sites zetten (waar hij intussen van ééntje al weer verwijderd is).

Dan maar op zoek naar een andere.

'k Wil wel 'ns proefrijden met wat anders dan Schuberth.

Vereiste: integraalhelm, ingebouwde zonnebril!!, geluidsarm, zo licht mogelijk.
De volgende dagen oa hier http://www.webbikeworld.com/" onclick="window.open(this.href);return false; 'ns rondneuzen.

Iemand tips?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Koppel!! »

HJC R-Pha 10 :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door J »

heb draadje nu ook gelezen.
Zit hier nu met mijn nieuwe Schuberth, SR1 van Bikerzone. Zonder mogelijkheid om te testen, zo lek als een zeef.

hmmm zal nu wel ff van Bikerzone ook gaan afhangen wat ze daar gaan doen. Zal anders in het vervolg ook naar Drongen beginnen rijden.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

Merci Fluppe, maar die heeft geen geïntegreerd zonnevizier, meen ik.

De andere tip komt van tibogs: Shoei GT Air, de eerste met zonnebril. (https://www.facebook.com/SHOEI.EU/app_417847524941924" onclick="window.open(this.href);return false;) Wanderers en Journeys zijn mooi. Kanshebber. Volgend jaar bij RAD proefrijden.


Jo, ik heb er ooit de mogelijkheid gehad om te testrijden, dus vreemd dat het met de SR1 niet kon. Net omdat het zo'n dure helm is, lijkt het me normaal dat dat wel kan.
Anders centen terug eisen en naar Drongen... Of je vraagt een tegoedbon en koopt binnen afzienbare tijd iets anders wat je nodig hebt...


[edit: typo]
Laatst gewijzigd door Relax op 17 okt 2012, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
I respect your opinion. But I don't give shit.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door J »

Relax schreef:Merci Fluppe, maar die heeft geen geïntegreerd zonnevizier, meen ik.

De andere tip komt van tibog: Shoei GT Air, de eerste met zonnebril. (https://www.facebook.com/SHOEI.EU/app_417847524941924" onclick="window.open(this.href);return false;) Wanderers en Journeys zijn mooi. Kanshebber. Volgend jaar bij RAD proefrijden.


Jo, ik heb er ooit de mogelijkheid gehad om te testrijden, dus vreemd dat het met de SR1 niet kon. Net omdat het zo'n dure helm is, lijkt het me normaal dat dat wel kan.
Anders centen terug eisen en naar Drongen... Of je vraagt een tegoedbon en koopt binnen afzienbare tijd iets anders wat je nodig hebt...
Ik heb het specifiek gevraagd of ik hem kon testrijden, maar dat was niet mogelijk.
"ale jong, dan moeten we hier alle helmen op stock hebben en in alle maten, dat gaat toch niet he :roll: was meer de reactie.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

Vreemd.

Dus laatste optie?
I respect your opinion. But I don't give shit.
ReeF
Berichten: 188
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:25
Locatie: Schoten

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door ReeF »

Tenzij Shoei volledig verandert is krijg jij die helm volgens mij nooit never niet over je gok !
I respect your shit. But I don't have an opinion.

Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

Die helm is éééééééérg lang, dus ik leef op hoop.

Bij de Multitec die ik van RAD meekreeg als vervanger, lukte het amper. We'll see.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

Even updaten: Piet van RAD had me twee Shoei's GT Air aan kant gelegd. XL gepast en test gereden. Het ding is, amper, te klein, dus kan ik weinig zeggen over pasvorm, maar 'k heb de indruk dat ze zich meer op Europese types hebben geënt. Ik heb vooraan (kin en neus) gewoon meer ruimte in de helm, wat met de klaphelm wel anders bleek te zijn.
Tijdens de testrit bleek dat de helm bij open vizier een stuk meer geluid maakte dan m'n Shuberth R1, maar zodra ik het vizier sloot véél stiller leek te zijn. Het vizier laat zich makkelijk open en dicht klappen, maar ik vond geen standje "het-regent-,-maar-niet-hard-genoeg-om-alles-dicht-te-gooien", dus zo'n stand die het vizier nog een paar millimeter open laat. De reden daarvan is vermoedelijk de flinke hoeveelheid lucht die langs de inlaatsleuven in de helm terecht komt en je hoofd flink koelt en waardoor je dus geen ventilatie langs je vizier nodig zou hebben. Van de kinventilatie voelde ik weinig.
Pinlock is standaard ingebouwd, dus da's wel netjes.
Uitzicht: elk z'n smaak, maar 'k vind 'm wel wat hebben, vooral de gekleurde versies.

'k Heb de rood-zwarte versie besteld in 2XL voor een flinke testrit, eventueel ter vergelijking met een Shuberth S2, maar 'k zou graag overstappen naar Shoei. Ben de arrogantie van SplashDesign en Shuberth beu.
I respect your opinion. But I don't give shit.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door J »

Relax schreef: Ben de arrogantie van SplashDesign en Shuberth beu.
Heb dit gevoel de laatste jaren ook, en niet alleen bij die twee bovengenoemde, maar bij veel andere merken.
Als het is om daar 500+€ op de toog te gooien zie je ze lachen en alles is ok, als je twee dagen nadien iets op te merken hebt wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Het lijkt of het de algemene trend aan het worden is in verkopertjesland.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ervaring met Shuberth S2?

Bericht door Relax »

Shuberth is zo omdat het Shuberth is.
SplashDesign omdat zij het monopolie hebben op de invoer van veel produkten, oa van Shuberth. Iedereen die S. wil verkopen, moet hen dus naar de pijpen dansen...

'k Heb met beide bedrijven al wat mails en tel gewisseld en steeds wordt de andere kant uitgekeken, vooral bij Splash. Ze handelen ook in meerdere produkten waardoor je, willens nillens, toch in contact met hen komt als er brokken zijn.

Van andere merken kan ik niet klagen (IXS, Kushitani,...) of weet ik niks.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie