KLIM Latitude Misano

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

KLIM Latitude Misano

Bericht door P-man »

Hey mannen,

Ik lees hier geregeld vragen en soms antwoorden over een bepaald type motorpak.
Soms is er een smak op internet te vinden, soms is er zelfs nauwelijks een afbeelding te vinden, laat staan een verslag of topic op een of ander forum.
Hoe duurder het pak, hoe meer ervan te vinden is en hoe meer uitgesproken de meningen zijn.
De echte testverslagen van in de tijdschriften, die zijn veelal een beschrijving of een verslag op basis van een korte rijperiode. Hier en daar een uitzondering, waar ze de dingen eerst alle seizoenen testen en dan pas publiceren.

Dus hierbij een verslagje (ik weet het , het is een ongevraagde bijdrage) indien er iemand interesse heeft of denkt aan een KLIM Latitude Misano :

Zonet de broek Latitude en vest Latitude Misano aangekocht bij motoradventurestore. Puike service, supergoede en snelle communicatie (knap voor een internetbedrijf). Reeds twee maal een aankoop gedaan en beide dik in orde.

De vest is nog onderweg vanuit US, de broek is al alive&riding

Info over de broek - de langere versie.
Onderstaande is voor mij van toepassing op een R1150GSA

Zitcomfort: Uiterst comfortabel. Alles zit netjes op zijn plaats. Veel gevoel op het zadel. Schuift niet teveel en niet te weinig naar mijn normen.
Draagcomfort: Comfortabel. Bizar, want ze is onnoemelijk veel stugger dan mijn vorige broek. De bovenkant van de broek (broekriem noemt dat zeker?) is van een lagere type snit (is blijkbaar modern, alle jeugd draagt z'n broeken laag momenteel). Wederom bizar op 't eerste zicht, maar valt perfect op z'n plaats eens je in't zadel zit.
Rijcomfort : Heel solide gevoel. Geen gefladder, maar een algemeen gevoel van stevigheid/robustheid. De grote ventilatie-openingen heb ik omwille van de temperatuur netjes dicht gehouden.
Kou: (deze morgen was het rond het vriespunt): waar ik bij de vorige broek een heel koud gevoel had op de plaatsen waar de wind vrij spel had (vooral bovenbenen) is dat nu verdwenen. In de plaats daarvan komt een (weliswaar veel kleiner) koude gevoel op een veel grotere plaats. Ik voel dat de wind erop zit, maar er komt niets van door. Eerder een gevoel dat het oppervlak/buitenkant koud heeft, maar er niet door raakt.
Kort gezegd:
- Vroeger : zeer koud op enkele gerichte plaatsen - bij gelijkaardige temperaturen natuurlijk en op dezelfde motor
- Nu : beetje koud op een groter opppervlak - wetende dat ik enkel mij bureau-job-broek onderaan heb. Met een technishe onderkledij is er vermoedelijk geen vuiltje aan de lucht.

Prijs/kwaliteit : nog geen idee.
Met de vorige vest Revit Alpha en standaard Revit broek heb ik 4jaar gedaan. Waarvan ik ze ongeveer 250 dagen per jaar heb aangetrokken en waarvan de eerste 2 jaar droog waren. Lijkt me zeer schappelijk voor een instapmodel.
Na 2jaar een nieuw waterdicht membraan in garantie gekregen voor de broek (ook geen slechte service!) en dat heeft de nattigheid nog eens 6maand kunnen uitstellen. De broek ziet natuurlijk geweldig af, want ik draag steeds 'normale' kleding onder het pak (inclusief riem, knopjes, drukknoppen, stiknaden) en dat zal het membraan niet echt op prijs hebben gesteld.
KLIM zou het dus zeker het dubbele (4à5jaar) moeten uithouden (kost ook het dubbele...). Ben benieuwd.

Waterdichtheid : nog niet kunnen testen. (het was enkel een beetje poedersneeuw dat ik over me heen kreeg - ik dacht dat het vandaag droog zou blijven...)
Dus tot nu toe : eerste test geslaagd.

Wat is de mening van mijn vrouw :
heb jij een andere broek aan ? deze is ook zwart !
... dus, daar moet je het ook niet voor doen ...

Grtn en to be continued.

Pieter
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door Relax »

Voor die prijs mag het dan ook wel. Wordt in de markt gezet als een topproduct.
Ben benieuwd na een jarenlang intensief gebruik, ook voor de jas.
I respect your opinion. But I don't give shit.
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door pvde »

Yep,
Na lang overwegen welk motorpak ik zou kopen (BMW Ralley, Rukka Armas, Stadler Concept Evo) heb ik vandaag de knoop doorgehakt en mij een KLIM Latitude Misano met protectoren van D3o besteld bij Philip van http://www.motoadventurestore.be" onclick="window.open(this.href);return false;
AfbeeldingAfbeelding
en omdat het geld nog niet op was heb ik er nog een paar andere KLim spullen bij genomen :thumright:
Een Klim Summit T-Shirt en een Inferno SoftShell vest,
AfbeeldingAfbeelding
en dan doen we er ook nog 2 setjes handschoenen bij, de PowerXross en de Inversion :grin:
AfbeeldingAfbeelding
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door moh_fan »

Wat heeft je doen besluiten voor dit pak te kiezen?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door pvde »

Yep,
De min punten voor mij bij volgende pakken waren:
BMW Ralley: Schoeller i.p.v. Gore-Tex, Schoeller is kwalitatief minder goed waterdicht dan Gore-Tex.
Rukka Armas: de lockout sluiting, stroeve sluiting, regelmatig onderhoud met rubber silicone pen en de vrij korte vest (zit mij niet lekker).
Stadler Concept Evo: 2 pakken op elkaar zitten niet goed i.v.m. bewegingsvrijheid.

Wat heeft mij doen beslissen voor de Klim Latitude Misano!
Het pak is van Gore-Tex 2-Layer Performance Shell en Misano Cordura, dus waterdicht, soepel en geen insert nodig (onderkleding met laagjes volgens de weersomstandigheden).
Je hebt een combi-pak dat gemaakt is voor op de weg en voor off-road gebruik.
Een goede bewegingsvrijheid met de protectoren op de juiste plaats.
Een gewone ritssluiting met dubbele overslag geeft mij nog steeds meer vertrouwen dan de rubber lockout sluiting die ook een koude brug blijkt te zijn op de borst.
Bij het passen van al de pakken, had ik bij dit pak het beste gevoel, kwa pasvorm, bewegingsvrijheid zitcomfort, water-en winddichtheid en de gunstige prijs in verhouding met de andere pakken.
En de goede review's op het web
Houdoe
Laatst gewijzigd door pvde op 10 mar 2013, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door Relax »

Als de garantie na jaren gebruik ook zo goed blijkt als bij Rukka, dan komt dit spul in aanmerking bij vervanging van m'n huidige kledij (die trouwens ook erg goed is: Kushitani-broek)
I respect your opinion. But I don't give shit.
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door moh_fan »

pvde schreef:Bij het passen van al de pakken, had ik bij dit pak het beste gevoel, kwa pasvorm, bewegingsvrijheid zitcomfort, water-en winddichtheid en de gunstige prijs in verhouding met de andere pakken.
Voila! Daarmee is alles gezegd!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door Lukas »

Hoe test je water -en winddichtheid bij het passen?

Of neen, laat maar. 'k Wil het eigenlijk niet weten.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door Harald »

Lukas schreef:Hoe test je water -en winddichtheid bij het passen?

Of neen, laat maar. 'k Wil het eigenlijk niet weten.

Van buiten naar binnen en niet andersom ;-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door Koppel!! »

moh_fan schreef:Wat heeft je doen besluiten voor dit pak te kiezen?
De wel ingelichte, kundige, vriendelijke, behulpzame en vooral bescheiden verkoper :mrgreen: :mrgreen:
Relax schreef:Als de garantie na jaren gebruik ook zo goed blijkt als bij Rukka, dan komt dit spul in aanmerking bij vervanging van m'n huidige kledij (die trouwens ook erg goed is: Kushitani-broek)
Stel nu is dat er mogelijk helemaal geen garantie nodig is, zou dat niet beter zijn :wink:
Lukas schreef:Hoe test je water -en winddichtheid bij het passen?
Kan je niet, passen dient om, zoals 't zegt, te passen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door pvde »

Lukas schreef:Hoe test je water -en winddichtheid bij het passen?

Of neen, laat maar. 'k Wil het eigenlijk niet weten.
Yep,
Alles lezen binnen zijn context :clown:
En de goede review's op het web
:mrgreen: maar die moet je zelf maar eens opzoeken :lol:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door Relax »

Koppel!! schreef:
Relax schreef:Als de garantie na jaren gebruik ook zo goed blijkt als bij Rukka, dan komt dit spul in aanmerking bij vervanging van m'n huidige kledij (die trouwens ook erg goed is: Kushitani-broek)
Stel nu is dat er mogelijk helemaal geen garantie nodig is, zou dat niet beter zijn :wink:
Grtz, Philip!
1-0
I respect your opinion. But I don't give shit.
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb vandaag mijn nieuw motorpak "Klim Latitude Misano" in ontvangst mogen nemen van http://www.motoadventurestore.be" onclick="window.open(this.href);return false; :grin:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door Harald »

Een nieuw bedevaartsoord ?
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door Jan en Greet »

Mooi pak :!: , 't manneke daarentegen.... :roll:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door GSMax »

't Pak ziet er goed uit, 't model is precies wat verouderd :?:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door Relax »

Zwart slankt af. Kan je gaan denken...
I respect your opinion. But I don't give shit.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door GSrijder »

Zo op een oude mens zijn kap zitten, foei :mrgreen:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door Den Woesten »

GSrijder schreef:Zo op een oude mens zijn kap zitten, foei :mrgreen:
wat ben ik dan , een voorhistorisch ...
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door pvde »

Yep,
Pfffff, ik trek mij dat helemaal niet aan :wink:
Je bent zo oud of zo jong als je jezelf voelt en ge kunt me nu toch niet op stang jagen 8-)
Ik heb ne nieuwe beemer, een nieuw motorpak en daaronder een nieuwe Thermo°Cool, dus ga nog wat rijden :mrgreen:
Afbeelding
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door YOwan »

pvde schreef:Pfffff, ik trek mij dat helemaal niet aan :wink:
Je bent zo oud of zo jong als je jezelf voelt en ge kunt me nu toch niet op stang jagen 8-)
Ik heb ne nieuwe beemer, een nieuw motorpak en daaronder een nieuwe Thermo°Cool, dus ga nog wat rijden :mrgreen:
haha, that's the spirit !!! :-P
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door costerke »

pvde schreef:Yep,
Pfffff, ik trek mij dat helemaal niet aan :wink:
Je bent zo oud of zo jong als je jezelf voelt en ge kunt me nu toch niet op stang jagen 8-)
Ik heb ne nieuwe beemer, een nieuw motorpak en daaronder een nieuwe Thermo°Cool, dus ga nog wat rijden :mrgreen:
Afbeelding
Houdoe
Als je ECHT wilt rijden moet je de moto wel van den middenbok halen hééé :-P :lol: :lol:

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door GSMax »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
GSA1200 DRIVER
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 okt 2012, 23:24
Woonplaats: Bilzen
Locatie: Limburg

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door GSA1200 DRIVER »

[quote="pvde"]Yep,
Ik heb vandaag mijn nieuw motorpak "Klim Latitude Misano" in ontvangst mogen nemen van http://www.motoadventurestore.be" onclick="window.open(this.href);return false; :grin:

Hallo Patrick,

Ik vind het een zeer mooi pak, ik had ook al eens op de site van Philip gekeken en vond de donker/licht grijze versie zeer geslaagd.
Veel succes er mee !!
Groetjes
Marc
A day without motorcycling, is a lost day
Lid BMW MC VL
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: KLIM Latitude Misano

Bericht door pvde »

Yep,
De afgelopen dagen ben ik overdag regelmatig eens een toerke gaan doen met mijn nieuwe BMW F800GS, het is de bedoeling om hem in te rijden voor zijn eerste 1000 Km.
Toen schommelde de temperatuur tussen de 5 en de 7 graden.
Deze morgen om 06.00 uur voor de eerste keer met -2 graden naar het werk gereden voor een rit van 65Km, waar ik gemiddeld toch een uurtje voor nodig heb.
Voor deze rit heb ik mij gekleed met mijn nieuw thermisch ondergoed Vili van Thermo°Cool, mijn nieuwe boots de Daytona Trans Open GTX en mijn nieuw motorpak Klim Latitude Misano en een Klim Inferno SoftShell vest daar onder.
Wonder boven wonder, maar ik heb geen kou geleden.
Of ja, toch wel, mijn vingertoppen hadden nog weinig gevoel toen ik op mijn werk aankwam.
Nu heb ik handvat verwarming en een goed paar winterhandschoenen, maar toch waren de vingertoppen koud en wetende dat ik verwarmde handschoenen heb van Gerbing???
Dus, gaan we voor s’ morgens bij deze koude vriestemperaturen toch maar voor de luxe gaan van de Gerbing S2 heated gloves.
Met het thermisch ondergoed en het motorpak weet ik al zeker dat ik mij zeer goed kan kleden tegen de koude.
Het Vili ondergoed van Thermo°Cool is aangenaam om dragen, is warm en heeft een goede pasvorm. De vest met rits is handig als je bij een pauze toch even wat frisse lucht wil.
De Klim Latitude Misano is echt de max, zijn draagcomfort is super. De broek heeft onderaan 3 drukkopen op verschillende afstanden om ze zeer nauwkeurig te kunnen laten aansluiten over de boots.
De vest zit mij als gegoten, hij heeft een hoge kraag met aan de binnenkant fleece die je mits een elastiek kan aantrekken zodat je je hals volledig kunt omsluiten. Ook onderaan de vest is er een elastiek die je aan beide zijden kunt aantrekken zodat er geen wind (of regen) van onder, in de vest kan komen. verder heeft hij meer dan voldoende zakken en je kan de vest ter hoogte van ellebogen en de lende aanspannen met velcro straps.
Nu nog afwachten wat het gaat worden als het gaat regenen!
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Plaats reactie