Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
duveltje4
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 nov 2004, 23:58
Locatie: Zoersel

Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Bericht door duveltje4 »

Heeft er iemand suggesties voor mij?
Ik wil een setje (met bluetooth) inbouwen in mijn helm en die van mijn passagier. (beide helmen zijn Airoh PR2000)
Hierbij wil ik dat ik mijn telefoon kan aannemen (windowsphone) mijn gps-instructies kan horen (zumo550) en met mijn passagier kan converseren.
Moest mijn passagier apart kunnen telefoneren met haar toestel, dan is dat mooi meegenomen, maar dat is geen noodzaak.
Alle hulp is welkom!

Ivo
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Bericht door st1100 »

Dat is geen probleem kan met allemaal , de bekendste merken zijn Scala rider , Interphone , Sena..... Uw telefoon via bluetooth pairen met de gps en de gps pairen met uw headset. Je belt dan via de gps en dat heeft het voordeel dat je het (aanraak)scherm van de gps kan gebruiken om de gsm te bedienen.

Als je ook van moto naar moto wil spreken zit er wat verschil in maximale afstand tussen de merken , verder ontlopen ze mekaar weinig .... misschien eens kijken bij uw vrienden als er daar al zitten met een bepaald merk kan het zinvol zijn om ook dat merk te nemen.

In m&t van 2 maand geleden stond een test van een paar types. Misschien in een winkel gaan waar ze wat uitleg kunnen geven : Van zeebroeck in anderlecht of waypoint Leuven om er maar 2 te noemen.
Flat Twin Power

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb ook een scala gehad maar die ligt hier in een doos te verkommeren. De verbinding met mijn gps viel constant weg. Ikmoest dan telkensweer de zooi helemaal opstarten en pairen. Ook de muziek trok op niets. Er zit een ingebouwds fm radio in maar meer dan geruis en gefluit kreeg ik er niet uit. Met andere merken heb ik geen ervaring want ik heb nu een bekabelde starcom digital. Je moet wel n kabeltje aansluiten maar de verbinding is steeds perfect en schrik voor n platte batterij van de bluetoothset moet ik ook niet hebben.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Bericht door p@rick »

Ben zeer tevreden van mijn Sena SMH10. Heb wel de gps en de gsm rechtstreeks met de Sena gepaird ipv gsm met gps, en gps met Sena. Heeft als voordeel dat ik ook telefonisch bereikbaar ben als ik eens zonder gps op weg ben ( bv voor woon-werk).
Niettegenstaande ik zeer tevreden ben van de Sena SMH10 overweeg ik toch om mijn headset te verkopen en een SMH10R in de plaats te nemen. Reden : mijn helm is net te groot om met Sena erop in de topkoffer te passen.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Bericht door st1100 »

Dat is raar , ikzelf ben redelijk kritisch als het over geluid gaat. Ik heb een scala g9 en dat werkt perfect , ja zelfs de radio Maar natuurlijk als je de ardennen ingaat kan je niet meer naar stubru of MNM blijven luisteren maar dat ligt niet aan de scala , en de antenne omhoog klappen helpt ook natuurlijk. ( ik bezie dat meer als een gadget en luister af en toe naar nieuws en verkeer enzo , maar ver voorbij leuven verwacht ik geen kraaknette ontvangst van stubru meer). Maar tijdens woon-werk kan ik gewoon naar de radio luisteren. En bluetooth muziek van de smartphone gaat ook , en als ik next roep speelt het volgende nummer..... Hoe cool is da!

Ik rij met dopjes en had wel een probleem in het begin met maximum volume , dat is minder dan bedraad. Maar de luidsprekertjes bleken niet goed voor m'n oren te staan en sinds ik ze verplaats heb werkt alles zoals de bedoeling was. En tijdens woon-werk kan ik gerust een week week voort zonder op te laden , heb ze wel ingestoken daarnet omdat ik waarschijnlijk morgen ga toeren , maar waarschijnlijk had ook dat nog gelukt...

Heb je de software ge-up-date want dat is Wel nodig. Verder hier geen problemen met pairen met of zonder de 660. Als ik de gps gebruik koppel ik m'n telefoon met de garmin en de garmin met de scala , tijdens woon werk zit de telefoon rechtstreeks op de scala en speel zo muziek....

De oorzaak van het verbreken kan natuurlijk ook in je telefoon of gps zitten , er kan er maar één tegelijk koppelen en misschien heb je hier conflicten waardoor je gps eraf gesmeten wordt.....
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Bericht door SaP »

Oh hier ook content van scala. Reis nr Oostenrijk, doorwerk met radio en telefoon, met 2 of 4 communicatie werkt super.
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Gerver
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jul 2011, 14:31
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Bericht door Gerver »

Heb ook een Scala G9 en heel tevreden daarover.
Goeie radio-ontvangst.
Ook connectie met gsm en gps werkt uitstekend.
duveltje4
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 nov 2004, 23:58
Locatie: Zoersel

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Bericht door duveltje4 »

Ok,

Bedankt iedereen voor de reacties, ik ga me verder verdiepen in de Scala en de Sena, dat zijn blijkbaar de twee merken die het meest naar boven komen!
Plaats reactie